разпределение на теглото между осите
Модератор: Общи модератори
58 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: разпределение на теглото между осите
Всъщност въпроса е много интересен и аз не съм сигурен в това, което написах. Сега си играя с една количка тука 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: разпределение на теглото между осите
Nickelback написа:Да, прав си при спокойно изкачване е нормално тежестта да падне назад. Обаче си представи си кола 300 коня на предно, сликови гуми, идеално сцеплениеГазта в ламарината. Каква е нормалната реакция? Колелата се завъртат яко. Полуоски-диф-кутия и двигател можем да ги разглеждаме като е продължение на колелата. Демек биха се въртели в същата посока, ако изведнъж теоретично ги откачим от купето. Но не са. Твърдо свързани са към купето през тампоните. Ами в общия случай се опитват и те да "завъртят" купето във същата посока. Визуално това се изразява клякане на купето в предната част, малко или много. И се получава малко или много преразпределение на масите. Това е
бъркаш
в толкова много неща, че не знам откъде да почна
като за начало, двигателя, ск. кутия и диференциала за простота могат да бъдат разглеждани като част от купето, защото са свързани неподвижно към него
когато колелата се завъртят, за да тласнат колата напред, колата се завърта около оста им (за простота приемаме, че те са на една ос) в обратна посока - тоест:
представи си го, че не колелата се въртят, а шасито - колелата са блокирани с болтове за някаква стойка, а шасито виси във въздуха - като включиш на първа накъде ще се завърти то? - отговора ти е как кляка колата при подаване на газ
по същата причина като натиснеш спирачка колата се навежда напред - въртящия момент сменя посоката си
игнорираме инерционните сили, те са ясни
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: разпределение на теглото между осите
Хаос написа:Nickelback написа:Да, прав си при спокойно изкачване е нормално тежестта да падне назад. Обаче си представи си кола 300 коня на предно, сликови гуми, идеално сцеплениеГазта в ламарината. Каква е нормалната реакция? Колелата се завъртат яко. Полуоски-диф-кутия и двигател можем да ги разглеждаме като е продължение на колелата. Демек биха се въртели в същата посока, ако изведнъж теоретично ги откачим от купето. Но не са. Твърдо свързани са към купето през тампоните. Ами в общия случай се опитват и те да "завъртят" купето във същата посока. Визуално това се изразява клякане на купето в предната част, малко или много. И се получава малко или много преразпределение на масите. Това е
бъркаш
в толкова много неща, че не знам откъде да почна
като за начало, двигателя, ск. кутия и диференциала за простота могат да бъдат разглеждани като част от купето, защото са свързани неподвижно към него
когато колелата се завъртят, за да тласнат колата напред, колата се завърта около оста им (за простота приемаме, че те са на една ос) в обратна посока - тоест:
представи си го, че не колелата се въртят, а шасито - колелата са блокирани с болтове за някаква стойка, а шасито виси във въздуха - като включиш на първа накъде ще се завърти то? - отговора ти е как кляка колата при подаване на газ
по същата причина като натиснеш спирачка колата се навежда напред - въртящия момент сменя посоката си
игнорираме инерционните сили, те са ясни
Даже БМВ имаха реклама по темата


- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: разпределение на теглото между осите
Хаос написа:Nickelback написа:Да, прав си при спокойно изкачване е нормално тежестта да падне назад. Обаче си представи си кола 300 коня на предно, сликови гуми, идеално сцеплениеГазта в ламарината. Каква е нормалната реакция? Колелата се завъртат яко. Полуоски-диф-кутия и двигател можем да ги разглеждаме като е продължение на колелата. Демек биха се въртели в същата посока, ако изведнъж теоретично ги откачим от купето. Но не са. Твърдо свързани са към купето през тампоните. Ами в общия случай се опитват и те да "завъртят" купето във същата посока. Визуално това се изразява клякане на купето в предната част, малко или много. И се получава малко или много преразпределение на масите. Това е
бъркаш
в толкова много неща, че не знам откъде да почна
като за начало, двигателя, ск. кутия и диференциала за простота могат да бъдат разглеждани като част от купето, защото са свързани неподвижно към него
когато колелата се завъртят, за да тласнат колата напред, колата се завърта около оста им (за простота приемаме, че те са на една ос) в обратна посока - тоест:
представи си го, че не колелата се въртят, а шасито - колелата са блокирани с болтове за някаква стойка, а шасито виси във въздуха - като включиш на първа накъде ще се завърти то? - отговора ти е как кляка колата при подаване на газ
по същата причина като натиснеш спирачка колата се навежда напред - въртящия момент сменя посоката си
игнорираме инерционните сили, те са ясни
Така е, прав си. Трябваше да кажеш "трети принцип", аз се подвеждах от инерцията

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- whisky_touch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: Х4 2025
- Мечтае да кара: e60 M Power
Re: разпределение на теглото между осите
значи стигаме до извода че колата с равно разпределение на теглото е по балансирана и по безопасна нали така?
Ясно е че при потегляне и по баир по голямата част от теглото на колата пада върху задния мост, следователно за по добър старт е по добре да ти е по тежка колата на задния мост и да си със задно, за да може да буксуват по малко задните гуми и да има по-добро сцепление, тъй като тежестта пада върху тях. докато ако си с предно предаване и с 200-300 коня под капака няма как да направиш добър старт с много газ, тъй като тежестта на колата пада назад, предницата олеква и предните колела буксуват. Защо тогава съм чувал че при еднакви коне и килограми колата с предно ще направи по-добър старт, имало нещо общо с това, че при задното предаване имало много загуби при предаване на мощността от двигателя съм скоростната кутия, кардана, диференциала и чак тогава задните колела, това така ли е?
Ясно е че при потегляне и по баир по голямата част от теглото на колата пада върху задния мост, следователно за по добър старт е по добре да ти е по тежка колата на задния мост и да си със задно, за да може да буксуват по малко задните гуми и да има по-добро сцепление, тъй като тежестта пада върху тях. докато ако си с предно предаване и с 200-300 коня под капака няма как да направиш добър старт с много газ, тъй като тежестта на колата пада назад, предницата олеква и предните колела буксуват. Защо тогава съм чувал че при еднакви коне и килограми колата с предно ще направи по-добър старт, имало нещо общо с това, че при задното предаване имало много загуби при предаване на мощността от двигателя съм скоростната кутия, кардана, диференциала и чак тогава задните колела, това така ли е?
Съществува един фантастичен свят събран в една композиция даваща толкова радост на пътя! Вулгарно красив свят на брутална мощ, в които няма въздух, а само пушек от изгорели гуми.Там властват технологичния гении,красивия дизаин, красотата. Там няма животни, а само озверели расови коне. Там, всичко се случва на високи обороти и размазващо високите скорости.- Свят на кристално чиста мощ и бензинови пари-светът на автомобилите, светът на БМВ... !
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: разпределение на теглото между осите
Що ся намесваш загубите по задвижващите агрегати с това какво какво ниво на сцепление и баланс по осите имаш? Логика?
Иначе много общо казано, колите с предно разположен мотор и задни задвижващи колела имат по-големи загуби от колите с мотор разположен при задвижващите колела.
Иначе много общо казано, колите с предно разположен мотор и задни задвижващи колела имат по-големи загуби от колите с мотор разположен при задвижващите колела.
Re: разпределение на теглото между осите
Колега wikipedia казва друго:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Vigor :
This also gave the car a 60:40 front to rear weight distribution.
На мен също ми се струва по-логично, все пак 50:50 е сериозно за кола с предно и какво може да тежи отзад освен един акумулатор например..
60:40 все пак е доста добре
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Vigor :
This also gave the car a 60:40 front to rear weight distribution.
На мен също ми се струва по-логично, все пак 50:50 е сериозно за кола с предно и какво може да тежи отзад освен един акумулатор например..
60:40 все пак е доста добре

Live it like you Love it
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: разпределение на теглото между осите
Движението на масите е доста сложно за обяснение.Тука съвсем опростено е показано какви са осите на завъртане на автомобила .Виждаме че проекцията на центъра на тежеста е в пряка зависимост със рамената на лостовете които се получават при зъвъртане.Респективно разпределението на масата преден/заден мост оказва влияние на положението на центъра на тежеста.От там и взаимодействието му със геометрията на окачването.Сцеплението пък от своя страна също зависи от типа окачване тъй като масата на автомобила си взаимодейства с пътя през точките на контак - гумите.Поради разнообразието на различни технически решения не може да се даде универсално правило кое и как се отразява.Ако се разглежда конкретна конструкция може би ще е по удачно за разбиране.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: разпределение на теглото между осите
Sasho.85 написа:Ся ако искаш мога да ти кажа как да намалиш клякането на предницата при спиране и кпата да остане балансирана. Слагаш мощна пружина на педала на спирачките и когато го натиснеш се получава въртящ момент перпендикулярен на въртенето на диференциала спрямо кардана и обратен по посока на праволинейното закъснитено движение на автомобила




Разби ме... Има и по-лесен вариант, слагаш си твърди амортисьори и пружини а.к.а. спортно окачване

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: разпределение на теглото между осите
M10 написа:интересно на е34 518 комби какво е разпределението
Хехехехех, ми ако толкова те гложди - вдигни капака и виж какви са ги творили


Колкото до питането в темата - ми карах Ауди преди БМВ-то ... Ей, родих се откакто минах на БМВ ... Значи бях много облагодетелстван, защото Аудата беше с 4 цилиндров двигател (в сми представям си ако беше някой петак) ! Ами недозавива си и тФа е ... Кой каквото ще да говори ! Обичах да я карам когато беше натоварена в багажника - тогава се уравновесяваха нещата ... Празна обаче е все едно М3 ... Постоянно гъзо и иска да бяга ... При малко опити даже я хванах как да правя дрифт, без да барам ръчната (с кофти задни гуми

Някой по-нагоре писа, че юзърите не усещаме това дали е 50:50, или 70:30 да речем ...

В Топ Гиър наскоро гледах един епизод, дето търсеха извора на р. Нил .. И бяха с три комбита - някакво Скуби, едно Е39 и едно Волво 850 ... Правиха си сал да минат през една река - Скубито и БМВ-то нямаха ядове ... Волвото meanwhile беше като Титаник - предницата почти във водата ... Дъртия тогава обясни за разпределението на масите

Таааа, факт е че почти няма коли "на предно", дето да се окантарят като БМВ да речем ... Или Мерц ! Факт е че там предницата си тежи !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: разпределение на теглото между осите
ивчо написа:Хехехехех, ми ако толкова те гложди - вдигни капака и виж какви са ги творили![]()
Това дето го пише там е максимално допустимото натоварване на всеки мост и не дава информация по въпроса

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: разпределение на теглото между осите
Аммм, друго имах предвид ! Да обърнеш внимание къде са скоростите и т.н. ! В сми остави табелката, тя си е там за други неща 
Ето от нет-а сминка - http://www.motor-talk.de/bilder/518i-m4 ... 57132.html
Може да прецениш къде е скоростната кутия
Мисълта ми беше, че дори и 518 си е мислена кола ... Все пак е Е34

Ето от нет-а сминка - http://www.motor-talk.de/bilder/518i-m4 ... 57132.html
Може да прецениш къде е скоростната кутия

Мисълта ми беше, че дори и 518 си е мислена кола ... Все пак е Е34

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


58 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: nickstorm, Top Gun Maverick, Моджо