Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъци
Модератор: Общи модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Valve-tronic написа:Не бих желал да бъда предубеден, но и моето мнение като цяло е по-скоро отрицателно. Ето и нещо любопитно по въпроса:
http://autobild.bg/%D0%A2%D0%B5%D1%81%D ... D1%82/a108
http://autobild.bg/%D0%A2%D0%95%D0%A1%D ... stop/a2757
Хмм средно спестява около 10% , и особенно при бензиновото Алди....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Карал съм няколко различни автомобили и за мен е изключително гадно нещо, бих дал пари, за да не ми слагат тази екстра..На един фиат, се изключваше, но след всяко гасене на двигателя от ключа, пак се активираше и всеки път трябваше да се изключва.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
За мен е излишна екстра, дори за голям двигател. Това постоянно пали-гаси в задръстванията по-скоро ще ти вдигне разхода. Говорим когато спреш за две секунди и след още 3-4 трябва да тръгнеш. Ако виждаш, че ще се чака повече, спокойно можеш да си гасиш колата и сам.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
И аз си мисля, че не само ще вдигне разхода, ами и ако си накратко разстояние в града, няма да позволи на колата да загрее достатъчно бързо.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Valve-tronic написа:И аз си мисля, че не само ще вдигне разхода, ами и ако си накратко разстояние в града, няма да позволи на колата да загрее достатъчно бързо.
по-напред в темата описах параметрите, които се следят при активирането на старт/стопа
когато колата не е загряла няма да загасваш по светофарите

No bling at the Ring
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Пропуснал съм го това, пардон! Е, това поне е добре.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Системата работи доста прилично, забавя гасенето с около 2 секунди, в случай, че размислиш и има ефект при бензинови двигатели, като наблюденията ми са над F10. Да, на моменти гаси излишно, но това си е до шофьор - винаги може да се чукне бутона и да не работи, когато не е необходима. При новите модели е точно до бутона за палене и на практика под пръстите на дясната ръка. По моя ежедневен маршрут, например, би била доста полезна, защото всичките ми чакания по светофари са дълги.
Never mistake motion for action...
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Leon написа:Системата работи доста прилично, забавя гасенето с около 2 секунди, в случай, че размислиш и има ефект при бензинови двигатели, като наблюденията ми са над F10. Да, на моменти гаси излишно, но това си е до шофьор - винаги може да се чукне бутона и да не работи, когато не е необходима. При новите модели е точно до бутона за палене и на практика под пръстите на дясната ръка. По моя ежедневен маршрут, например, би била доста полезна, защото всичките ми чакания по светофари са дълги.
Тази система не е особено практична за обикновени мотори когато колата е хибрид вече е друга работа на ниски скорости си върви на ток и всичко си и работи единствената разлика е че става по тиха

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
В теста на Аутобилд от колегата по-горе става ясно, че има няколко модела, които гасят мотора при скорост под 8км/ч, тоест преди светофара още. Ще се развие и тази система в посока на някаква мини-хибридизация 

Never mistake motion for action...
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Аз май съм единствения, който няма оплаквания от Старт/Стоп системата
На жената Авдито е с такава система - 1.6TDI ръчка и изобщо не ме дразни, даже напротив. Не съм имал случай, в който да се изгаси, когато не искам а и пали супер бързо. На жената (млад шофьор) и е много полезно, като изгаси колата без да иска - натиска съединителя и се пали сама веднага, отработила го е
За да се изгаси сама колата, трябва да са налице няколко фактора (поне при ръчката):
- да е достигнала някаква температура (примерно 60 градуса, не е задължително да стига до 90)
- да не е на скорост и педала за съединителя да не е натиснат
- да не е под наклон
- да не е в движение
Ако искам примерно да правя ляв завой и трябва да изчакам от срещните коли и да се изнеса бързо или седя на скорост с натиснат съединител или просто и натискам съединителя, след като се изгаси. Натиснеш ли и съединителя, след като е изгаснала сама, след това няма да изгасне. Освен това, ако седи дълго време на място с включени консуматори (фарове, климатик, музика и т.н.) се пали сама след известно време.Като цяло системата е доста умна и мен поне не ме дразни изобщо.
Ако се виси много в задръствания, сваля разхода с доста над 0,5-0,8л, поскоро с 2-3 литра, казвам го от опит. Пътувам от Гоце Делчев до Младост 4 всеки ден и всяка вечер си вися в задръстването на бул. България, което обикновено почва от детелината на околомръсното. Разхода ми (сравнен с този от карането по околомръсното) се покачва с 0.2л със старт/стоп системата. Правил съм Младост4 - Центъра (Попа) - Младост 4 в час пик и разхода ми с всичкото висене по задръстванията беше 5.5. Свалял съм я и до 4.4 в града


- да е достигнала някаква температура (примерно 60 градуса, не е задължително да стига до 90)
- да не е на скорост и педала за съединителя да не е натиснат
- да не е под наклон
- да не е в движение

Ако искам примерно да правя ляв завой и трябва да изчакам от срещните коли и да се изнеса бързо или седя на скорост с натиснат съединител или просто и натискам съединителя, след като се изгаси. Натиснеш ли и съединителя, след като е изгаснала сама, след това няма да изгасне. Освен това, ако седи дълго време на място с включени консуматори (фарове, климатик, музика и т.н.) се пали сама след известно време.Като цяло системата е доста умна и мен поне не ме дразни изобщо.
Ако се виси много в задръствания, сваля разхода с доста над 0,5-0,8л, поскоро с 2-3 литра, казвам го от опит. Пътувам от Гоце Делчев до Младост 4 всеки ден и всяка вечер си вися в задръстването на бул. България, което обикновено почва от детелината на околомръсното. Разхода ми (сравнен с този от карането по околомръсното) се покачва с 0.2л със старт/стоп системата. Правил съм Младост4 - Центъра (Попа) - Младост 4 в час пик и разхода ми с всичкото висене по задръстванията беше 5.5. Свалял съм я и до 4.4 в града


- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Станахме повече.
Мен не ме дразни. Все пак като спреш на светофар с по-дълъг цикъл определено има реален ефект.
Имам колега с новата Мазда 6, и там при включен i-stop (така са я кръстили от Мазда) отчита времето му на работа с натрупване.
Ето какво сподели той:
За 5000 км. навъртяни в интервала 11.07.2013 до 10.2013 и приблизително 50% от тях извънградско, т.е. системата не е работила, та за около 2500 км. близо 11 часа двигателя не е работил.
При баварките нямаме такова натрупване. Наистина ако си в положение тръгни - спри на 2-3 сек. то тогава я изклювам.
Работата на системата е толкова незабележима за мен (явно съм си свикнал с нея) че само разтрисането на дизелака напомня за нея.
Струва ми се, че както преди време имаше колеги по форумите които отричаха ABS-a, така сега се получава със старт-стопа.
След като вече е серийно при BMW то по-добре е свикваме с нея

Мен не ме дразни. Все пак като спреш на светофар с по-дълъг цикъл определено има реален ефект.
Имам колега с новата Мазда 6, и там при включен i-stop (така са я кръстили от Мазда) отчита времето му на работа с натрупване.
Ето какво сподели той:
За 5000 км. навъртяни в интервала 11.07.2013 до 10.2013 и приблизително 50% от тях извънградско, т.е. системата не е работила, та за около 2500 км. близо 11 часа двигателя не е работил.
При баварките нямаме такова натрупване. Наистина ако си в положение тръгни - спри на 2-3 сек. то тогава я изклювам.
Работата на системата е толкова незабележима за мен (явно съм си свикнал с нея) че само разтрисането на дизелака напомня за нея.
Струва ми се, че както преди време имаше колеги по форумите които отричаха ABS-a, така сега се получава със старт-стопа.
След като вече е серийно при BMW то по-добре е свикваме с нея

- Doberman_vas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.08.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
В Мазда 3 - тази гняс не може да се изключва
. 1 колега три пъти сменя малкият акумулатор, заради тази щуротия.

Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
Doberman_vas написа:В Мазда 3 - тази гняс не може да се изключва. 1 колега три пъти сменя малкият акумулатор, заради тази щуротия.

- downshift
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 1.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: стара
Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ
По fifht gear гледах ония ден тест с някво ренде - 0.5 литра ги даде разлика.
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани