Въпрос за колесар
Модератор: Общи модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Въпрос за колесар
Един бърз въпрос: може ли с колесар да се транспортира автомобил без регистрационни номера?
Идеята е да се спести от платформа
Идеята е да се спести от платформа

Re: Въпрос за колесар
Целта на платформата е гумите на превозвания автомобил да нямат допир до пътното платно, с което се елиминира и нуждата от регистрационен номер, гражданска, винетка и т.н. или иначе казано - може, но има риск за глоба ако те хванат/заядат 

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Въпрос за колесар
Варианта ти е само платформа 

Re: Въпрос за колесар
Чл. 100. (1) (Предишен текст на чл. 100 - ДВ, бр. 6 от 2004 г.) Водачът на моторно превозно средство е длъжен да носи: 1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) свидетелство за управление на моторно превозно средство от съответната категория и контролния талон към него; 2. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) свидетелство за регистрацияна моторното превозно средство, което управлява и за тегленото от него ремарке;
3. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) документ за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите за моторното превозно средство, което управлява и за тегленото от него ремарке;
Цитат
Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.)
(1) За да управлява моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
(2) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви:
..................
3. категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава 3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
......................................
6. категория B+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно средство от категория В и ремарке, когато:
а) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава 750 кг;
б) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
т.е. ако надвишава 750кг е нужно Е
3. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) документ за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите за моторното превозно средство, което управлява и за тегленото от него ремарке;
Цитат
Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.)
(1) За да управлява моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
(2) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви:
..................
3. категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава 3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
......................................
6. категория B+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно средство от категория В и ремарке, когато:
а) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава 750 кг;
б) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
т.е. ако надвишава 750кг е нужно Е
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Въпрос за колесар
doomy525 написа:......
Бегом да си оправиш последният ред, че ще излъжеш някой тъпанар дето не чете внимателно. Платформата празна тежи под 750 кила, но дори и да е ПРАЗНА ти трябва "Е" категория защото "допустимата максимална маса на ремаркето надвишава 750 кг".
Да обясним като за идиоти, че все някой няма да схване простичко написаният закон:
Гледа се допустимата обща маса на ремаркето по талон. Ако е ДО 750 кила (обикновено ремарке) НЕ ти трябва категория "Е". Ако общата допустима маса на ремаркето превишава онези 750 кила (реално това е платформа за кола/лодка или каравана) за да го ползваш ти ТРЯБВА категория "Е"- това НЕЗАВИСИМО дали имаш качена кола на платформата.
Положението е като с категориите в книжката- "В" категория е ДО 3,5 тона обща маса. Това, че ония бус дълга и висока база + двойни гуми отзад тежи празен примерно 2 тона изобщо НЕ означава, че мога да го карам с "В" категория когато е празен...
Re: Въпрос за колесар
Да, де колега това имах предвид
просто съм го написал по малко овъртян начин. В крайна си го написал както трябва
п.с - в българският закон няма упоменато за ремаркета/колесари/платформи. Всичко е сведено до РЕМАРКЕТА и ПОЛУ-ремаркета. Та и от там идва мисълта ми, че ако надвишава допустимата маса (т.е. 750кг) е нужно Е /за ремаркета - не за платформи,колесари/, но за предните две споменати си е задължително Е.


п.с - в българският закон няма упоменато за ремаркета/колесари/платформи. Всичко е сведено до РЕМАРКЕТА и ПОЛУ-ремаркета. Та и от там идва мисълта ми, че ако надвишава допустимата маса (т.е. 750кг) е нужно Е /за ремаркета - не за платформи,колесари/, но за предните две споменати си е задължително Е.
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Въпрос за колесар
penio написа:Един бърз въпрос: може ли с колесар да се транспортира автомобил без регистрационни номера?
Идеята е да се спести от платформа
НЕ МОЖЕ!!! Кола без номера няма право да и стъпват гумите на пътя!!!
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Въпрос за колесар
Той нека му напишат някъв тъп АКТ и нека обжалва,сега как нищо в КАТ не работи като хората на мен акт от януари месец ми е удължен до 06.06...
Значи колата която ще теглят не е регистрирана това пише колегата в първото мнение.
Риска си е за негова сметка...
Ако колата е на колесар и удари някой с нея / при завой,изпреварване или каквото и да е/,коя гражданска ще покрие щетите??? Когато тя дори не е регистрирана?
Най-лесен пример връща назад и ме удря? Кво правим? Коя гражданска описваме в протокола? На колата която не ме е ударила/теглещата/? Или на колесара/Той няма/? Или на тая каде няма/не регистрираната/?
Значи колата която ще теглят не е регистрирана това пише колегата в първото мнение.
Риска си е за негова сметка...
Ако колата е на колесар и удари някой с нея / при завой,изпреварване или каквото и да е/,коя гражданска ще покрие щетите??? Когато тя дори не е регистрирана?
Най-лесен пример връща назад и ме удря? Кво правим? Коя гражданска описваме в протокола? На колата която не ме е ударила/теглещата/? Или на колесара/Той няма/? Или на тая каде няма/не регистрираната/?
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
Re: Въпрос за колесар
Значи реално, ако имам кола със закачена платформа на нея, върху която пък има друга кола и общата маса на двете коли и платформата НЕ надвишават 4250кг. не ми трябва Е категория към В-то?

- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Въпрос за колесар
taratora написа:Значи реално, ако имам кола със закачена платформа на нея, върху която пък има друга кола и общата маса на двете коли и платформата НЕ надвишават 4250кг. не ми трябва Е категория към В-то?
Така излиза целя състав ако не ги надвишава...Но аз съм шоп и докато око не види и ръка не пипне

Така В+Е се обезсмисля донякъде
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
Re: Въпрос за колесар
madpetio написа:...Но аз съм шоп и докато око не види и ръка не пипне![]()
Така В+Е се обезсмисля донякъде
И без да съм шоп искам да го видя това- принципа ЕЖК не стига в такива случаи. Така реално се получава, че В+Е може да ти трябва ако караш някой кораб-майка дето тежи 2,5+ тона и му закачиш една голяма двуосна каравана- общо взето 1 път на 67 години евентуално

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Моджо