Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 22.02.2013

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от taratora » 22 Апр 2014, 22:08

БойлерОт ми е монтиран по горе долу те този начин:

Изображение

Предполагам тва се нарича свързане с меки връзки? Aко нищо не сработи и тръгне да гърми ще се пръснат ли първо тези меки връзки или...?

От тва второто с черното нещо на него си ми тече вода редовно. Трябва ли по някакъв допълнителен начин да го "продухвам" и как точно?

Бойлера ми е на точно една година. Теси, като марка. Работеше денонощно. Но след като чух за този гърмеж го изключих :dunno: и мисля да го пускам при нужда, което не ме устройва много, ама кво да се прави. То тва денонощно работене оказва ли влияние някакво за евентуален гърмеж или да си го пускам?
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от K_Ilkov » 22 Апр 2014, 22:51

Не се филмирай толкова ;)
Тва е клапана - или се натиска или дурпа за да пусне налягане ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 608
Регистриран на: 10.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: мечтата на живота си
Мечтае да кара: е38 с евтино гориво

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от chernobila » 22 Апр 2014, 23:37

Chapai написа:Във връзка с http://www.haskovo.net/news/155308/Boyler-sruti-apartament-varhu-stopanina-mu да попитам: Възвратно-предпазният клапан ще свършили достатъчно работа ?


Колеги незнам дали виждате,но на първата снимка далечните стени не са покрити с нищо :shock: (нито плочки,нито тапети,нито латекс НИЩО) седи си ГОЛ БЕТОН!Дали е истина това или поредната антиреклама в хубавата ни родина :mrgreen:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 5.10.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: '97, Е36 320i touring
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: techno violet metallic

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от a bmw driver » 23 Апр 2014, 7:39

И аз си мисля, че меката връзка е един вид "бушон" и би трябвало да избие първо тя. Би трябвало :mhihi: .
Със спирателния кран на студената вода се застраховам на 100%. Просто бойлера става една голяма тенджера, загряваща вода. Да, занимавка е преди да легнем някой да затваря крана, и да отваря този на горещата вода на батерията, но пък ни е спокойно.
До колегата taratora": капе ти защото клапанчето сработва на 8-10бара налягане, а когато водата започне да ври ги подминава.

Хубав ден
BMW не може да се опише, трябва да се почувства.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от Е.Димитров » 23 Апр 2014, 9:01

Все пак,всеки който има понятие от физика ще ви каже че диаметъра на тръбата ,която води към меките връзки,не е гаранция че самите меки връзки ще се пръснат при даден проблем.
За тест ви давам следният експеримент:
Имате налягане да кажем 2 атмосфери на автомобилна гума (нали сме все пак такъв форум и ми се струва удачно да дам това за пример),та колкото по-голям е отвора,толкова по-трудно ще удържите това налягане.
Давам за пример отвор ,колкото месестата част на ръката (пак в духа на форума-колкото емблемата на БМВ на волана),слагате там ръката в опит да запушите изтичане на 2 атмосфери -трудно,почти невъзможно.
Сега сложете 3 атмосфери и сложете палеца върху винтил на гума-никакъв проблем да запушите теча.
Така е и с армираните меки връзки-има дори и формула за това.
По въпроса за изпускателният винтил.
Продухва се в една кофа ,няколко пъти се отпушва,понеже е направен да се отваря при Х параметри като налягане,понякога почва да тече този винтил от омекване на пружинката вътре или по-голямо налягане на водата в водопроводната система-ограничава се с намаляване на силата на водата от крановете.
Не съм водопроводчик,ама много четох на тези теми ,след като почна клапана да ми тече :)

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от b00st » 23 Апр 2014, 9:07

Меките връзки си протичат и без да има преналягане :mhihi:
Така, че ще си гръмнат като нищо, преди бойлера даже и да се е напънал.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 5.10.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: '97, Е36 320i touring
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: techno violet metallic

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от a bmw driver » 23 Апр 2014, 11:08

Меките връзка протичат, щот са много качествени :mhihi: . Особено тази на горещата вода, уплътненията заминават доста бързо.
BMW не може да се опише, трябва да се почувства.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от frizzante » 23 Апр 2014, 11:42

И аз да питам нещо. Гледам на снимката горе а и на живо съм преглеждал доста от тия клапани. На някой НЯМА такава ръчка/кранче да го отвориш и да "продухваш" щом трябва периодично. Там какво правим? Моят е такъв. 1-2 пъти е прокапвал за 1 година от както го имам.


Sent from the черешата
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от drago_pavlov » 23 Апр 2014, 11:45

Е.Димитров написа:Все пак,всеки който има понятие от физика ще ви каже че диаметъра на тръбата ,която води към меките връзки,не е гаранция че самите меки връзки ще се пръснат при даден проблем.
За тест ви давам следният експеримент:
Имате налягане да кажем 2 атмосфери на автомобилна гума (нали сме все пак такъв форум и ми се струва удачно да дам това за пример),та колкото по-голям е отвора,толкова по-трудно ще удържите това налягане.
Давам за пример отвор ,колкото месестата част на ръката (пак в духа на форума-колкото емблемата на БМВ на волана),слагате там ръката в опит да запушите изтичане на 2 атмосфери -трудно,почти невъзможно.
Сега сложете 3 атмосфери и сложете палеца върху винтил на гума-никакъв проблем да запушите теча.

Нещо омеша налягане, площ, сила...
Примера е доста неадекватен.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от Е.Димитров » 23 Апр 2014, 13:10

drago_pavlov написа:
Е.Димитров написа:Все пак,всеки който има понятие от физика ще ви каже че диаметъра на тръбата ,която води към меките връзки,не е гаранция че самите меки връзки ще се пръснат при даден проблем.
За тест ви давам следният експеримент:
Имате налягане да кажем 2 атмосфери на автомобилна гума (нали сме все пак такъв форум и ми се струва удачно да дам това за пример),та колкото по-голям е отвора,толкова по-трудно ще удържите това налягане.
Давам за пример отвор ,колкото месестата част на ръката (пак в духа на форума-колкото емблемата на БМВ на волана),слагате там ръката в опит да запушите изтичане на 2 атмосфери -трудно,почти невъзможно.
Сега сложете 3 атмосфери и сложете палеца върху винтил на гума-никакъв проблем да запушите теча.

Нещо омеша налягане, площ, сила...
Примера е доста неадекватен.

Възможно примера да не е точен,но съм приравнил умишлено понятията за да се разбере смисъла.
Ето ти пример-имаш водопровод 100 мм с налягане 6 бара на водата,силата която ще приложиш на отвор 100мм е 10 пъти по-голяма,ако тези 100 мм тръба завършват на 1мм отвор и се опиташ да го запушиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от Borymeckata » 23 Апр 2014, 14:37

b00st написа:
dany7 написа:Най-сигурно е бойлера да се свърже с меки връзки. И 10 защити да има и да не сработят, меките връзки ще се спукат.. ;)

Точно така.


Не ви препоръчвам меките връзки. Вътре е просто тънък гумен маркуч, отвън има метална шармовка. Случвало ми се е да връзката на студената вода да се спука просто така, от самосебе си. Отключваш входната врата и чуваш как във банята шурти водата - доста е стресиращо.
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от ukelichko » 23 Апр 2014, 14:46

Много се филмрате с тия бойлери. Това че на някой смотаняк дето му го е поправял комшията и не е имал пари да си подмени защитите, не значи че всички бойлери са едва ли не потенциални бомби. Клапанът е конструиран така, че да изпусне налягане в случай на отказ на останалите защити. Осем години изкарва без обслужване, проверено е. Имам три бойлера Теси и нарочно съм си правил експерименти с клапаните. Все пак производителя се е застраховал с това отваряне през няколко месеца.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от TNT » 23 Апр 2014, 14:51

Borymeckata написа:Не ви препоръчвам меките връзки. Вътре е просто тънък гумен маркуч, отвън има метална шармовка. Случвало ми се е да връзката на студената вода да се спука просто така, от самосебе си. Отключваш входната врата и чуваш как във банята шурти водата - доста е стресиращо.

И при мен се е случвало със студената. Все пак би било по-стресиращо да падне стената :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 22.02.2013

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от taratora » 23 Апр 2014, 15:54

frizzante написа:И аз да питам нещо. Гледам на снимката горе а и на живо съм преглеждал доста от тия клапани. На някой НЯМА такава ръчка/кранче да го отвориш и да "продухваш" щом трябва периодично. Там какво правим? Моят е такъв. 1-2 пъти е прокапвал за 1 година от както го имам.


Sent from the черешата


Аз снощи се загледах и се оказа, че го нямам тва черното. Само отвора да си тече свободно. Та и на мен ми е чудно как да му правя "продухване" :dunno:
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Възвратно-предпазните клапани на бойлерите...?

Мнение от b00st » 23 Апр 2014, 16:33

Borymeckata написа:
b00st написа:
dany7 написа:Най-сигурно е бойлера да се свърже с меки връзки. И 10 защити да има и да не сработят, меките връзки ще се спукат.. ;)

Точно така.


Не ви препоръчвам меките връзки. Вътре е просто тънък гумен маркуч, отвън има метална шармовка. Случвало ми се е да връзката на студената вода да се спука просто така, от самосебе си. Отключваш входната врата и чуваш как във банята шурти водата - доста е стресиращо.

Ти ако си мислиш, че pvc тръбите не се пукат...просто се случва по-рядко. Затова слагаш ъглови кранове преди меките връзки на стената, като заминаваш някъде връткаш и спиш спокоен.
Аз съм в София и бойлера се ползва като бекъп, но дори и да не беше така за мен е най-удачния и сигурен вариант. По-добре да бършеш вода, отколкото да събираш отломки в крайна сметка.

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook