А някога в България правиха автомобили...
Модератор: Общи модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: А някога в България правиха автомобили...
Benedetto написа:Иначе и Rover искаха да строят завод у нас, ама явно и на тях много пари са им искали![]()
Те го направиха, произведоха малко коли и го затвориха- в сградата сега са складове за търговия на едро... Ама то и аз щях да затворя- плащаш данъци при внос на частите, плащаш данъци при продажба, даваш работа и добри пари на не малко хора и накрая нашите умни кратуни отидоха и купиха огромна бройка Лада за полицията... Е, как да работиш тогава тук



- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: А някога в България правиха автомобили...
Не е заради договор.
От баща ми знам, че сме имали договор с французите да се произвеждат рената само за България. Обаче ние сме големи пичове и сме почнали да изнасяме коли и да ги продаваме в чужбина и естествено са ни резнали.
Рено Алпин е наистина НЕВЕРОЯТНА кола. За бързината е ясно, дизайна е много впечатляващ също, на живо като я видиш тази кола си два пъти по-висок от нея, малка и страшно изродска. Просто това ми е една от големите мечти, но имайки предвид големите цени и малкото бройки, надали ще ми се сбъдне.
И за пренебрегване не е също Рено 8 Гордини. Въпреки супер простия си вид това е също доста изродска кола.
Само като си помисля, ако тези коли са се произвеждали повече време сигурно още щяха да се намират тук-там по селата като 2002-ките.


Рено Алпин е наистина НЕВЕРОЯТНА кола. За бързината е ясно, дизайна е много впечатляващ също, на живо като я видиш тази кола си два пъти по-висок от нея, малка и страшно изродска. Просто това ми е една от големите мечти, но имайки предвид големите цени и малкото бройки, надали ще ми се сбъдне.

И за пренебрегване не е също Рено 8 Гордини. Въпреки супер простия си вид това е също доста изродска кола.
Само като си помисля, ако тези коли са се произвеждали повече време сигурно още щяха да се намират тук-там по селата като 2002-ките.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: А някога в България правиха автомобили...
.................А ма аз малко извън и в същото време .......ПО ТЕМАТА
в БГ не дават трико да се шие ,пък за коли ли да се учудваме
На лични начала се получават манияшки машини....................................................................
голяма грешка е да търсиш държавност в българия

в БГ не дават трико да се шие ,пък за коли ли да се учудваме

На лични начала се получават манияшки машини....................................................................
голяма грешка е да търсиш държавност в българия

by ''kompleksa''
Re: А някога в България правиха автомобили...
И аз така съм чувал.Карах Булгар-Рено 88г.беше на един приятел,сравнение със жигули ми харесваше повече.Рева на мотора беше страхотен.alpina-ma6inata написа:Не е заради договор. От баща ми знам, че сме имали договор с французите да се произвеждат рената само за България. Обаче ние сме големи пичове и сме почнали да изнасяме коли и да ги продаваме в чужбина и естествено са ни резнали.
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Re: А някога в България правиха автомобили...
Абе колеги, вие не разбрахте ли,че от както направихме този завой към Америка тръгнахме все надолу и надолу ...Сега нашите пак ще си дават дупето и за американски бази в България. После Русия като ни резнат газ-та и горивото да не се сърдим... Въобще тук в България всичко на обратно.Не знам защо Германия не позволи на Америка бази ,а даже и ги махат, а ние като верни слуги... Преди слугувахме на едни, сега на други,кога най-сетне ще правим това,което е най-добре за нас и ще се развиваме като нормална държава в Европа? Винаги се лутаме , правим завои на 180 градуса, след години се оказва грешен този завой и хайде още 180 градуса, както знаете 180+180 градуса са си 360 градуса или резултата е една голяма НУЛА!
Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..
- batetony
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 22.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Нещо яко със задно.
Re: А някога в България правиха автомобили...
Да споделя и аз това, което знам като представител на средната възраст. Малко известен факт е, че в Ловеч преди да започне сглобяването на Москвич-а за известно време се прави Фиат. Първите модели са били 650, а след това и 124, модела, чийто лиценз братушките купуват и произвеждат под името Жигули, а след това и Лада. Разликата с Жигули-то е главно в двигателя, нашият е стария мотор 1100 куб. см. с долен разпределителен вал. Другите разлики са главно козметични - дръжките на вратите са с бутони за отваряне, буферите на броните са по-малки и разни други дреболии, които сега не се сещам. Имах съученик от Ловеч, който беше наследил от баща си такъв автомобил, та оттам знам тези подробности.
Още по темата, което е доста любопитно. Не си спомням дали в Пловдив или пак в Ловеч е направен прототип на чисто българско купе на автомобил с механиката на Фолксваген "костенурка" и актуалното за времето име "Пионер". Ако някой от вас е по-любопитен ще изровя някаква информация от архивите си.
Да не се забравя и производството на автобусите Чавдар, много от които все още се движат.
Дано темата се доразвие, има много интересни факти, които е чудесно да се знаят, а и аз ще се поровя за още инфо, че ме зачекнахте в любима категория.
Още по темата, което е доста любопитно. Не си спомням дали в Пловдив или пак в Ловеч е направен прототип на чисто българско купе на автомобил с механиката на Фолксваген "костенурка" и актуалното за времето име "Пионер". Ако някой от вас е по-любопитен ще изровя някаква информация от архивите си.
Да не се забравя и производството на автобусите Чавдар, много от които все още се движат.
Дано темата се доразвие, има много интересни факти, които е чудесно да се знаят, а и аз ще се поровя за още инфо, че ме зачекнахте в любима категория.

Обичам Родината, мразя държавата.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: А някога в България правиха автомобили...
Пионера май е ловешки, събран е от части на ФВ и Москвич, мисля че е в музея на завода, а за фиатите е точно така, и то преди руснаците да вземат лиценза за 124-ката
only rear wheel drive
- b.bonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 18.05.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Astra j 1.4 t
Re: А някога в България правиха автомобили...
.... инженера , чиято статия е постната тук си го каза съвсем както си е било, СССР заради скапаните им жигули са ни прецакали заводчето за автомобили. Също така казва, че заводът е просъществувал съвсем кратко и едвали сме могли да произведем толкова автомобили, че да ги продаваме за наша сметка. Така, че за мен това си остава само слух от едно време. Друг слух от началото на 70-те: Япония ни е предлагала автомобили готови, произведени, налични при цена от 2000 $, които по тогавашен курс са се равнявали на 1800-1900 лева. Ама не, чакай си 10 години жигулата на тройно по - висока цена.
"Не Русия е проблемът на света в момента. Проблем са самозабравили се бездушни хора, които управляват Запада. Утре ще измислят още нещо. Това са някакви "зомбита", които само се стремят да рушат. Не знам до кога ще е възможно Русия да ги възпира, дори с цената на самоунищожение. Но ще направим каквото можем..."- завърши Путин.
- DjFace
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 31.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)
Re: А някога в България правиха автомобили...
В една книга за автомобили (не помня коя, ама е от соца) имаше снимка на български автомобил от 60те. Ама чисто български, напомняше на най старите Москвичи. Мисля, че не се е стигнало до производство, а името му беше... Балкан, или нещо такова. Някой ако намери инфо, сигурен съм, че ще е интересно!
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: А някога в България правиха автомобили...
Penchev написа:Ами като Българската бюрокрация няма друго толкова гадно съсловие на земята.Който и да дойде , за каквото и да се поинтересува в по-сериозен мащаб тези , които са в момента начело го посичат с неистово големи рушветиМного са примерите ,като аз ще отбележа един ,който е от подобно значение що се късае до евентуалната заетост и отражението върху населеното място от всичко това
гр.Севлиево.
Преди да се установят големите производства на "Идеал Стандарт" , "Видима" и пр. в горепосочения град , инвеститорите са се оглеждали в Горна Оряховица ,където има функциониращо летище , ЖП гара , където който както и да го погледне е доста по-уредено.Без да знам конкретно кой или кои от тогавашната местна власт са се уговаряли за "добър ден" с доста сериозни суми за да може всичко да се придвижи в срокове идеята е била попарена и надеждите на много хора от региона за работа са останали попарени. Тази агония тогава не е траяла дълго и хората просто са потърсили друг град в северна централна България и са се спряли на Севлиево, където вероятно отново нещо е поискано ,но със сигурност в точното време и без да се прекалява.Оттогава това е един от вероятно 3-те града в България с най-висок стандарт
Георги Пенчев
Незнам защо всички сте останали с такова впечатление за високия стандарт в Севлиево и че бил българският Хонг Конг

Голямата заетост в тез заводи беше доста отдавна,вече не е това което беше ,а за града ефекта е супер високи цени по магазините за всичко става въпрос,в сравнение с околните градове Габрово,Търново ,Ловеч.
Цари някво такова мнение че тук е баси високия стандарт и че едва ли не безработицата е нулева...........да бе

Re: А някога в България правиха автомобили...
E, то много неща са се произвеждали, ама сега демокрация, сега който иска произвежда и купуваме картофи от Турция
ама важното е да мога да плюя правителството във всяко кафе и да се правя на разбирач
еххх да ги е*а тъпите руснаци значи всичко провалиха

ама важното е да мога да плюя правителството във всяко кафе и да се правя на разбирач
еххх да ги е*а тъпите руснаци значи всичко провалиха

- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
Re: А някога в България правиха автомобили...
Те винаги руснаците или американците са ни виновни... Ние изобщо нямаме корупция, имаме страхотен бизнес климат, потенциал, данъчна политика, митниците са супер и много обичаме да си помагаме. Те 100% всички инвеститори си тръгнаха от България (така де, не стигнаха изобщо дотук), защото американците бла-бла /там нещо си българско/. Изобщо на кого му хрумна да намесва американци тука, ние под ембарго ли сме, кво?!
Може би няма достатъчно натрупан капитал, за да се върнем в "бизнеса"?! А и трябва да се сключват доста договори, като сериозните фирми от днес за утре промени в плановете си не правят, което малко доусложнява обстановката. И проблемът вече не е на държавно ниво, защото комунизма вече го няма, държавата отговаря дотолкова, доколкото да не пречи на бизнеса да се развива. Ние винаги чакаме да дойдат от Запад да ни бутнат с една пръчица в д-то. Демек - хубави спомени
Може би няма достатъчно натрупан капитал, за да се върнем в "бизнеса"?! А и трябва да се сключват доста договори, като сериозните фирми от днес за утре промени в плановете си не правят, което малко доусложнява обстановката. И проблемът вече не е на държавно ниво, защото комунизма вече го няма, държавата отговаря дотолкова, доколкото да не пречи на бизнеса да се развива. Ние винаги чакаме да дойдат от Запад да ни бутнат с една пръчица в д-то. Демек - хубави спомени

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: А някога в България правиха автомобили...
такаа...
71-ва декември баща ми докара първата ни и нова кола... беше корекомска, купена след година работа из тунизийските пясъци... ревнах яко, щото над оградата я виждах от прозорците нагоре, и реших че е москвич
оказа се обаче рено 10
... нямаше такава в нашия град /години по-късно се появи едно рено 16, вече с предно/...
каквото и да кажа, ще е малко за тоз автомобил, наистина невероятен... единствено баланса не беше сметнат /предните гуми се помпаха 1,2 атм
/, и въпреки това лежеше много добре на пътя... пускал съм се с приятели с жигули и лади, и фиатове години по-късно, нямах загуба с машината /1,3 мотора беше/...
преди 10-на години го продадохме за жълти стотинки, и май още се движи... по принцип ме е яд, защото го изпуснах, трябваше да се вземат ризи от дачия, и един шкодов карб, и щеше да заспи... но минало вече...
всъщност рено 8 и 10 са последните свястни рена... трябва да се гордеем, че сме имали допир с такъв автомобил...
иначе всичко е политика
71-ва декември баща ми докара първата ни и нова кола... беше корекомска, купена след година работа из тунизийските пясъци... ревнах яко, щото над оградата я виждах от прозорците нагоре, и реших че е москвич

оказа се обаче рено 10

каквото и да кажа, ще е малко за тоз автомобил, наистина невероятен... единствено баланса не беше сметнат /предните гуми се помпаха 1,2 атм

преди 10-на години го продадохме за жълти стотинки, и май още се движи... по принцип ме е яд, защото го изпуснах, трябваше да се вземат ризи от дачия, и един шкодов карб, и щеше да заспи... но минало вече...
всъщност рено 8 и 10 са последните свястни рена... трябва да се гордеем, че сме имали допир с такъв автомобил...
иначе всичко е политика

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: А някога в България правиха автомобили...
Да кажем, че съм си говорил с един човек, дето е съпровождал булагаррена за арабския свят (сега не си представяйте петролни шейхове)... Хич не е мит тази работа. Всичко е ставало доста тайно, но французите са се усетили. Все пак договора за производство е щял да бъде подновен, но са дошли нареждания и дотам.
Що се отнася до производство на коли, истината е многолика, но в общи линии се свежда до съдбата на всички големи инвеститори в България - плащате огромна сума да ви пуснем, вкарваме ви нащи съдружници и доставчици, а после се отчитате, за да не ви тормозим с данъчни, синдикати и т.н. Единствения, който успява да направи нещо е честния бизнесмен с чисто минало Гриша Ганчев. И като гледам с какви темпове се развива производството на китайските недомислици, Дачия ще са влезли във Формула 1 докато видим българско Гийли по пътищата. Да не говорим, че то само се сглобява, не се произвежда тук. Има някаква разлика, мисля...
Що се отнася до производство на коли, истината е многолика, но в общи линии се свежда до съдбата на всички големи инвеститори в България - плащате огромна сума да ви пуснем, вкарваме ви нащи съдружници и доставчици, а после се отчитате, за да не ви тормозим с данъчни, синдикати и т.н. Единствения, който успява да направи нещо е честния бизнесмен с чисто минало Гриша Ганчев. И като гледам с какви темпове се развива производството на китайските недомислици, Дачия ще са влезли във Формула 1 докато видим българско Гийли по пътищата. Да не говорим, че то само се сглобява, не се произвежда тук. Има някаква разлика, мисля...
Never mistake motion for action...
- XaMaB
- ентусиаст
-
- Мнения: 1070
- Регистриран на: 20.01.2005
- Местоположение: у вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: мел
- Мечтае да кара: танк
Re: А някога в България правиха автомобили...
Да не пускам цяла тема:






Кой ми затри подписа, за неспазване на правилата, при условие че подписа ми беше по-стар от правилата
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани