Избор на малък дизел - съвети
Модератор: Общи модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Избор на малък дизел - съвети
acho.rs написа:Преди време и аз си мислех, че за икономична малка кола дизла е вариант , но не е точно така . Първо цената на дизела е винаги по-висока при покупка. След това за моторите които говориш отиваш на комън-рейл , със умни дюзи и понадуто турбо . Това означава скъп евентуален ремонт, а след като колата е малка и ще се кара малко , икономията от разхода няма да се избие при 1000лв за дюзи . Освен това бензинов мотор на малка кола , може да бъде доста евфективен, особено зимата когато загрява 3 пъти по-бързо .
Не случайно 80% от новите коли в компактния клас са бензинови , дори преди да турбинират миксерите (1.0-1,6) и да им вдъхнат живот .

Отделно разликата в разхода между малък и среден дизел е малка и ако не е заради габаритите, изобщо не си заслужава.
- ylaine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: дизели
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: прави фокуси
Re: Избор на малък дизел - съвети
Както казах, накарал съм се на коли на газ. Искам малко почивка
А на бензин да карам за момента няма как да стане.
А частите на тези "средни" дизели не са ли нагоре, като е по-висок клас?
Извинявам се за въпроса, но какво ще рече "джет дизел"?

А частите на тези "средни" дизели не са ли нагоре, като е по-висок клас?
Извинявам се за въпроса, но какво ще рече "джет дизел"?
- ylaine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: дизели
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: прави фокуси
Re: Избор на малък дизел - съвети
Да вдигна малко темата.
Спряхме се на Сеат Ибиза 1.9 тди 110 коня. Все още не са изключени Ауди а3 и Голф 4 със същия мотор. Набелязах една конкретна Ибиза от Пловдив, обаче не знам къде да я закарам да я погледнат. Колата я карах и останах приятно изненадан, обаче като си знам познанията по автомобили и особено дизели не ми се иска да я взема на късмет. Кажете читав сервиз или майстор, където да я погледнат и да кажат читава ли е или не. Писах и във форумите на Сеат и VW, но там все едно си говоря сам.
Пак казвам, че става въпрос за Пловдив.
Спряхме се на Сеат Ибиза 1.9 тди 110 коня. Все още не са изключени Ауди а3 и Голф 4 със същия мотор. Набелязах една конкретна Ибиза от Пловдив, обаче не знам къде да я закарам да я погледнат. Колата я карах и останах приятно изненадан, обаче като си знам познанията по автомобили и особено дизели не ми се иска да я взема на късмет. Кажете читав сервиз или майстор, където да я погледнат и да кажат читава ли е или не. Писах и във форумите на Сеат и VW, но там все едно си говоря сам.
Пак казвам, че става въпрос за Пловдив.
- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Избор на малък дизел - съвети
Твоите хора за тази кола са в Пловдив, бул. Цариградско шосе 92 ,ако искаш пиши на л.с да ти кажа кои са хората
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Избор на малък дизел - съвети
Колега, сестра ми си взе Опел Корса 1.0 2004-та (z10XEP мотора 3 цилиндъра).
Кара я само на бензин и градско не е надвишила 6,5l/100 (за 3000км и малко пробег).
Освен, че е леко нестабилен 3-цилиндровият двигател, всичко е много лесно обслужваемо.
Частите са сравнително евтини. За 10-годишна кола си е направо чук.
Няма точка ръжда (опелите вече не са като едно време - като се заслушаш и да чуваш как ръждясват).
Колата е купе и е мноого маневрена.
Та, бих ти препоръчал Корса 1.0 или 1.2 бензин, мисля, че се вписват и в бюджета ти.
Данъкът на тая Корса е 17лв (при нас), на кучето ми е 24лв

Кара я само на бензин и градско не е надвишила 6,5l/100 (за 3000км и малко пробег).
Освен, че е леко нестабилен 3-цилиндровият двигател, всичко е много лесно обслужваемо.
Частите са сравнително евтини. За 10-годишна кола си е направо чук.
Няма точка ръжда (опелите вече не са като едно време - като се заслушаш и да чуваш как ръждясват).
Колата е купе и е мноого маневрена.
Та, бих ти препоръчал Корса 1.0 или 1.2 бензин, мисля, че се вписват и в бюджета ти.
Данъкът на тая Корса е 17лв (при нас), на кучето ми е 24лв


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Избор на малък дизел - съвети
Някакво мнение за 1.9 тди на Ауди (А4/А3)? Има ли нещо общо с това на Фолксваген от генерацията на Голф 4 някъде там...
Знам, че Ибисите бяха помпа/дюза... страшно икономичен мотор е... 4-5/100 без особена драма
Обаче на Ауди и VW май са комън рейл (или VW имаше от двата вида)?
Знам, че Ибисите бяха помпа/дюза... страшно икономичен мотор е... 4-5/100 без особена драма

Обаче на Ауди и VW май са комън рейл (или VW имаше от двата вида)?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ylaine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: дизели
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: прави фокуси
Re: Избор на малък дизел - съвети
steeN написа:Някакво мнение за 1.9 тди на Ауди (А4/А3)? Има ли нещо общо с това на Фолксваген от генерацията на Голф 4 някъде там...
Знам, че Ибисите бяха помпа/дюза... страшно икономичен мотор е... 4-5/100 без особена драма![]()
Обаче на Ауди и VW май са комън рейл (или VW имаше от двата вида)?
На VW, Ауди и Сеат са им еднакви моторите - всички са на VW. И не са помпа-дюза. Говоря за моторите 98-2001. След това вече са ПД.
Днес гледах една Ибиза, карах я и на сервиз и май, май тя ще е.
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Re: Избор на малък дизел - съвети
ylaine написа:Да вдигна малко темата.
Спряхме се на Сеат Ибиза 1.9 тди 110 коня. Все още не са изключени Ауди а3 и Голф 4 със същия мотор. Набелязах една конкретна Ибиза от Пловдив, обаче не знам къде да я закарам да я погледнат. Колата я карах и останах приятно изненадан, обаче като си знам познанията по автомобили и особено дизели не ми се иска да я взема на късмет. Кажете читав сервиз или майстор, където да я погледнат и да кажат читава ли е или не. Писах и във форумите на Сеат и VW, но там все едно си говоря сам.
Пак казвам, че става въпрос за Пловдив.
Взимай Ибизата, харчи 5.5 градско в София при моето каране което не е от най нормалните, извън градско пада и до 4, ако гръмне дюза има 2-ра употреба по 150 лв, нови са по 700-800 окачването е добро, не е скъпо за правене, страшно е ако даде фира турбо,помпа и дюза
Ауди не те съветвам един френд има А3 се е счупено, па уж е запазено много

Поло също е вариант, имам 99 1.6 на газ, чакам го да се счупи и да го закарам за скраб ама не се предава гадината

Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Избор на малък дизел - съвети
Ние имаме рено меган 2005 1.5 дци 5 скорости. Не исках да купувам дизел, ама така се случи. Единственото което ме дразни е че на извън градско над 140км/ч ми харчи повече отколкото е градското. Градското ми е около 5.5, а като го дам на 150 и борда сочи 7-8, а реалоно разхода до морето и обратно излезе над 6 литра. Може би трябват 6 скорости поне.... Не те знам колко ще го караш, ама мен тфа ме дразни адски.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- ylaine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: дизели
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: прави фокуси
Re: Избор на малък дизел - съвети
Взех Сеата. Карах го на сервиз, гледаха го, диагностика му правиха, вдигаха го, кво ли не го правиха и ми викат добре е. Аз само и това чаках и на другия ден вече го бяхме прехвърлили. И той с тва малко купенце бая понавървява и аз кво да правя
изкарах го веднага извън града да го пробвам малко. В началото ускоряваше без да се замисля особено (сравнявам го с колите, които съм имал. Напълно съм наясно, че кола 110 коня е далеч от нещо особено
), но като стигне 120-130 и забива и се включва сервизен режим или както му се казва там. Дано да е само за чистене турбото, че иначе лошо. Разхода още не съм го засякъл.


Re: Избор на малък дизел - съвети
ylaine написа:Взех Сеата. Карах го на сервиз, гледаха го, диагностика му правиха, вдигаха го, кво ли не го правиха и ми викат добре е. Аз само и това чаках и на другия ден вече го бяхме прехвърлили. И той с тва малко купенце бая понавървява и аз кво да правяизкарах го веднага извън града да го пробвам малко. В началото ускоряваше без да се замисля особено (сравнявам го с колите, които съм имал. Напълно съм наясно, че кола 110 коня е далеч от нещо особено
), но като стигне 120-130 и забива и се включва сервизен режим или както му се казва там. Дано да е само за чистене турбото, че иначе лошо. Разхода още не съм го засякъл.
Имах същия проблем. Пак във тди, но голф (то същото


..Bayerische Motoren Werke..


- ylaine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: дизели
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: прави фокуси
Re: Избор на малък дизел - съвети
M-coupe написа:ylaine написа:Взех Сеата. Карах го на сервиз, гледаха го, диагностика му правиха, вдигаха го, кво ли не го правиха и ми викат добре е. Аз само и това чаках и на другия ден вече го бяхме прехвърлили. И той с тва малко купенце бая понавървява и аз кво да правяизкарах го веднага извън града да го пробвам малко. В началото ускоряваше без да се замисля особено (сравнявам го с колите, които съм имал. Напълно съм наясно, че кола 110 коня е далеч от нещо особено
), но като стигне 120-130 и забива и се включва сервизен режим или както му се казва там. Дано да е само за чистене турбото, че иначе лошо. Разхода още не съм го засякъл.
Имах същия проблем. Пак във тди, но голф (то същото) Значи при мен проблема беше от клапан Н75 (турбото пренадува и влиза в сервизен режим)... Така че може и да не е нещо фрапиращо, но не се знае докато не се погледне от някой, който им разбира
Да, и на мен така ми каза един майстор. Най-вероятно е едно от двете неща - или зацапана геометрия или тоя клапан. Дано наистина да е така. Изчетох доста и излезе, че това е дооста често срещано при този мотор и дано го оправят.
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани