Среден живот на автомобила
Модератор: Общи модератори
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- rve
- ///Мтусиаст
-
- Мнения: 1092
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: Среден живот на автомобила
u`F`o написа:Привет колеги,
Покрай трагедията със злополучния Germanwings 9525 се зачетох за средния живот на самолетите за къси разстояния. Измерва се в цикли, като на тези, с които пътуваме в европа е около 110 000. Т.е. това са колко излитаия/кацания прави самолета. С редовна подмяна на части и инспекция стига до техническия си лимит - "умора на метала". Сега четеш това и се чудиш какво общо има със заглавието на темата?
110 000 цикъла се достигат за около 30 години. В същото време на нас ни се натрапва, че "15-годишен автомобил е твърде стар". Действително ли "умират" автомобилите след 15-20-тата си годишнина? Защо има таква разлика между очакваня живот на самолет и този на автомобила?
Поздрави,
Николай
Ники, някой те е подвел. На т.нар. тяснофюзелажни самолети като въпросния А320 и другия най-масов от този клас Боинг 737 животът в цикли даден от производителя е 50000. Еърбъс има програма, с която той може да се удължи с 12000 цикъла. При Боинг е по-дебела доработката на старите машини, но удължението на ресурса е то 80к цикъла. 110к е фантастика.
Що се касае до автомобила нещата наистина са коренно различни. За разлика от самолета корпусът (купето) на колата не е подложен на циклично натоварване като този на самолета. Така, че там умора на метала не стои на дневен ред. Това, което неминуемо спохожда един автомобил с времето е корозията на метала. Но това се лекува. Другото като електроника и части се сменя. Така, че наистина всичко опира до грижа, джоб и разбира се мерак.
Аз по-добро за себе си от М3-ката не виждам, така че планирам живот и здраве да я карам мнооого време.
Re: Среден живот на автомобила
Сравнение, макар че двете платформи нямат общо, може да се направи.
В авиационната промишленост, от край време и по създаването и по поддържането и по особенностите в екслпоатацият всичко е планирано. Всякакви тестове и анализи допълнително допълват документацията по техническа експлоатация.
Пр. Смяна на елементите от захващането на вертикалния стабилизатор за А320 (примерно) на 800лет.часа. (примерно) точно и ясно. Изчислен ресурс с 10% инж. запас, който не бива да бъде изчерпван.
пр. Техническа инспецкия преди изтичане на междуремонтния ресурс - след точно определено време експоатация. Определяне параметрите на двигателите авиаониката, системите, част от агрегатите. Няма тън-мън. На по големи часове, същото и за планера. Търсят микро пукнатини, с ренгени с ултрацвуци, но всичко е очаквано, и планирано в зависимост, особенностите на конструкцията, условията в които е летял самолета, и условията в които е съхраняван (солен въздух и т.н.) Като общо назначен технически ресурс - всичко е ясно, детайлно разделено и схематизирано. Разбира се всичко това благодарение на срахотния инженеринг още при създаването, даже още при конструирането на съответния там летателен апарат.
При автомобилостроенето,
едва ли която и да е марка, е имала ясен поглед 25-30години напред как ще изглежда даденият модел..
Едва ли.. Все пак в по развитите стани от край време колите се купуват нови, карат се определено време и след това са на пазара втора ръка. Но от сегашна гледна точка можем да заявим спокойно че колите им са здрави. Особенно добре изглеждащи и държащи се - добре поддържаните, и съхранявани. Разбира се, при новите коли сега наблюдаваме това което е в авиацията. А именно - Точно определени ресурсни възможности на повечето поддържащи системи и най-вече на окачвания и техните гумени елементи (тампони и т.н.) С цел поддръжка рабира се. Всеки производител сега повече от всякога знае че парите за поддръжка (да речем за 15години) са сериозен процент от сумата за закупуването. Особенно на високия клас коли.
Аз лично НЕ мисля, че новите коли на повечето премиум марки ще изглеждат зле след 20тина години. Говоря за умора на материала. Просто са много по-сложни от към електроника, (а тя може да бъде бъгава), често по-сложни като техника, и по претенциозни. От там и техническата им поддръжка, особенно когато наближат скъпите ремонти, след удължената гаранция. Която пък гаранция сама по себе си е отлично разработена схема за финансово обвързване със собствениците на нови коли.
А понеже горе някой спомена, че а авиацията намало афтърмаркет части - лъже се. За съжаление, производството на подобните части е широко, и тези продукти са със значително по-малко средства вложени в създаването им, от там и с малък ресурс. Но са евтини. Тук е опасният момент, когато нискотарифна регионална авиокомпания реши (неофициално) да поддържа дори и един от самолетите в авиопарка си, с така наречените афтърмаркети нещата могат да бъдат кървави. Даже имаше преди години сериозни акции в тази насока, и беше установена широка мрежа за разпространение на подобни части които нямат сертификати за годност, за общ ресурс, от метали които дори нямат 50% от якостните свойства на оригиналните такива. Санкциите бяха безпощадни, но цената беше платена както винаги в авиацията - с кръв.
Наскоро ми се наложи да сменям външно каре на BMW то, разбило се от вибрациите от полуразвита джанта, която за щастие не успя да излети от колата ми. В Евро07 ми предложиха китайско каре за 46лв, и някакви стотинки... Веднага добавиха че ставало, нямало проблеми. В друг сериозен магазин, - 147лв на дъщерната фирма на марката карета за първоначално вграждане на нашите BMWта. И разбира се се чакаше доставка от Германия няколко дни. (бас има и по-скъпи)
46лв
147лв. Смятайте колко здравина има това каре и какъв метал е щом с всички разходи идва до мен на 46лв.
В авиационната промишленост, от край време и по създаването и по поддържането и по особенностите в екслпоатацият всичко е планирано. Всякакви тестове и анализи допълнително допълват документацията по техническа експлоатация.
Пр. Смяна на елементите от захващането на вертикалния стабилизатор за А320 (примерно) на 800лет.часа. (примерно) точно и ясно. Изчислен ресурс с 10% инж. запас, който не бива да бъде изчерпван.
пр. Техническа инспецкия преди изтичане на междуремонтния ресурс - след точно определено време експоатация. Определяне параметрите на двигателите авиаониката, системите, част от агрегатите. Няма тън-мън. На по големи часове, същото и за планера. Търсят микро пукнатини, с ренгени с ултрацвуци, но всичко е очаквано, и планирано в зависимост, особенностите на конструкцията, условията в които е летял самолета, и условията в които е съхраняван (солен въздух и т.н.) Като общо назначен технически ресурс - всичко е ясно, детайлно разделено и схематизирано. Разбира се всичко това благодарение на срахотния инженеринг още при създаването, даже още при конструирането на съответния там летателен апарат.
При автомобилостроенето,


Аз лично НЕ мисля, че новите коли на повечето премиум марки ще изглеждат зле след 20тина години. Говоря за умора на материала. Просто са много по-сложни от към електроника, (а тя може да бъде бъгава), често по-сложни като техника, и по претенциозни. От там и техническата им поддръжка, особенно когато наближат скъпите ремонти, след удължената гаранция. Която пък гаранция сама по себе си е отлично разработена схема за финансово обвързване със собствениците на нови коли.
А понеже горе някой спомена, че а авиацията намало афтърмаркет части - лъже се. За съжаление, производството на подобните части е широко, и тези продукти са със значително по-малко средства вложени в създаването им, от там и с малък ресурс. Но са евтини. Тук е опасният момент, когато нискотарифна регионална авиокомпания реши (неофициално) да поддържа дори и един от самолетите в авиопарка си, с така наречените афтърмаркети нещата могат да бъдат кървави. Даже имаше преди години сериозни акции в тази насока, и беше установена широка мрежа за разпространение на подобни части които нямат сертификати за годност, за общ ресурс, от метали които дори нямат 50% от якостните свойства на оригиналните такива. Санкциите бяха безпощадни, но цената беше платена както винаги в авиацията - с кръв.
Наскоро ми се наложи да сменям външно каре на BMW то, разбило се от вибрациите от полуразвита джанта, която за щастие не успя да излети от колата ми. В Евро07 ми предложиха китайско каре за 46лв, и някакви стотинки... Веднага добавиха че ставало, нямало проблеми. В друг сериозен магазин, - 147лв на дъщерната фирма на марката карета за първоначално вграждане на нашите BMWта. И разбира се се чакаше доставка от Германия няколко дни. (бас има и по-скъпи)
46лв

- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Среден живот на автомобила
Карам 41-годишна кола лятото ежедневно...
Не виждам проблем една кола с хубава подръжка да те надживее - важи основно за коли произведени преди 90-та или максимум 99-та

Не виждам проблем една кола с хубава подръжка да те надживее - важи основно за коли произведени преди 90-та или максимум 99-та



- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Среден живот на автомобила
Тъкмо един 30 годишен метал го съживяваме.
Ще видим колко е уморен като го подкараме с портите напред
Ще видим колко е уморен като го подкараме с портите напред



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Среден живот на автомобила
Е.Димитров написа:Прав е колегата за разликите в производство.
Едното (самолета) е да кажем профи изпълнение и всичко е на най-високо ниво, там не е възможно, докато си караш да ти изключи климатика или нещо друго да не сработи, дори и гумите им са специални.
Автомобилите, специално шир потребата имат такива допуски, като да речем караш си колата, спираш някъде и нещо му станал на акумулатора та не може да запали, или пък докато си караш, някакъв ремък се къса (виждал съм го на нов автомобил и то немски).
Във всички сфери на живота ни има примери за това, дори има професионални принтери, дето живота им е някъде 600 000 страници и после само се сменя едни работа вътре (Maintenance Kit ).
Подобно е положението и при ръчните инструменти , големите транспортни машини и тн.
За колите вече там нещата са супер различни, както казват колегите, старите автомобили са много здрави, новите са планирани да служат определено време, даже имаше едно време една тема за продуктово остаряване и как е заложено на всичко.
И самолета и колата са техника, която иска своевременна поддръжка. Разликата е, че самолета не може да спре във въздуха и да отстрани даден проблем. Всичко друго е същото

ATR-42/72
Re: Среден живот на автомобила
Кола с поддръжка като на самолет,отпреди 97-ма,просто няма как да не изкара и 100 години.Ако му се занимава на човек,разбира се.Прецизен преглед и подмяна на съмнителна част при всяко тръгване на автомобила със строго проверено качество на горивата и течностите.Няма как да не изкара и повече.За невярващите,справка гаражите на някои мултимилионери.Има интересни неща и от преди 40 и повече години,които се използват почти всеки ден и са като нови.Трагедията е в съвременното автомобилопроизводство. Тук даже и за десетина години пробег не може да става дума.Просто са изчислени да се разпаднат за около 5 години и толкова.Ако се позаинтересувате ще видите,че почти няма автокомпания,която да не връща чисто нови возила обратно,заради технически проблеми.От завода масово колите са дефектни и не стават за нищо.Какво бъдеще само!!!!Един куфар пари за ...Смешна работа.
Мой колега си купи една Астра и на втората седмица го гледам в сервизен автомобил на работа.Нека моята да е дърта.Подръжка и навременен ремонт с най-доброто и нямаш грижи,даже свикваш с това,че не отказва никога.Да се качиш на автомобила си и да се чудиш дали ще запали,например,а камо ли дали ще те закара докъдето си тръгнал?!? Трагедия!
Мой колега си купи една Астра и на втората седмица го гледам в сервизен автомобил на работа.Нека моята да е дърта.Подръжка и навременен ремонт с най-доброто и нямаш грижи,даже свикваш с това,че не отказва никога.Да се качиш на автомобила си и да се чудиш дали ще запали,например,а камо ли дали ще те закара докъдето си тръгнал?!? Трагедия!
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Среден живот на автомобила
Средния "живот" от година на година се смята все по-лесно
Особено напоследък я приемам 6-7 години... докато изтече гаранцията и се "умори" пластмасата

Особено напоследък я приемам 6-7 години... докато изтече гаранцията и се "умори" пластмасата

22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани