Експорт на автомобил към Белгия
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Експорт на автомобил към Белгия
Здравейте колеги!
Живея в Белгия известно време и със сигурност още някоя година ще съм тук. Харесах автомобил от България и смятам да си го взема насам, ако всичко излезе наред. До колкото прочетох документални изисквания, ми трябва сертификат за съответствие (European certificate of conformity) заедно с регистрации и тн. От къде мога да се сдобия с такъв сертификат и проблем ли ще е примерно че автомобила има изпускателна система на 76мм(шумна също) и други неща които не съответстват с оригиналното състояние?
Благодаря !
п.с. не е масова кола, че да я взема от Германия или околието на същите пари и състояние.
Поздрави!
Живея в Белгия известно време и със сигурност още някоя година ще съм тук. Харесах автомобил от България и смятам да си го взема насам, ако всичко излезе наред. До колкото прочетох документални изисквания, ми трябва сертификат за съответствие (European certificate of conformity) заедно с регистрации и тн. От къде мога да се сдобия с такъв сертификат и проблем ли ще е примерно че автомобила има изпускателна система на 76мм(шумна също) и други неща които не съответстват с оригиналното състояние?
Благодаря !

п.с. не е масова кола, че да я взема от Германия или околието на същите пари и състояние.
Поздрави!
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Експорт на автомобил към Белгия
Здравей колега,
на твое място бих се свързал директно с институцията в Белгия, която се занимава с вноса и регистрирането на коли.
за изпускателната система трябва да ги питаш колко е допустимото при тях и евентуално да я замериш преди това в България за да си нямаш проблеми. също така виж дали катализаторите са си там.
аз съм импорт-вал кола в Дания и не ми трябваше този сертификат, но на прегледа мерят шум и изгорели газове.
казваш, че имаш и други неоригинални неща - в Дания поне правят проблем за разни китайски боклуци - окачвания без разните сертификати (примерно поне TUV approval) и т.н.
може би този сайт ще ти помогне с информация, въпреки, че е за UK:
http://certificate-of-conformity.co.uk/ ... to-the-uk/
тоест може и с производителя да се свържеш.
така като гледам в интернет има сайтове, от където да си го изкараш, но гледам струва около 100-тина евро.
на твое място бих се свързал директно с институцията в Белгия, която се занимава с вноса и регистрирането на коли.
за изпускателната система трябва да ги питаш колко е допустимото при тях и евентуално да я замериш преди това в България за да си нямаш проблеми. също така виж дали катализаторите са си там.
аз съм импорт-вал кола в Дания и не ми трябваше този сертификат, но на прегледа мерят шум и изгорели газове.
казваш, че имаш и други неоригинални неща - в Дания поне правят проблем за разни китайски боклуци - окачвания без разните сертификати (примерно поне TUV approval) и т.н.
може би този сайт ще ти помогне с информация, въпреки, че е за UK:
http://certificate-of-conformity.co.uk/ ... to-the-uk/
тоест може и с производителя да се свържеш.
така като гледам в интернет има сайтове, от където да си го изкараш, но гледам струва около 100-тина евро.

- jorsenbmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 12.03.2014
- Местоположение: Dü-Flan
- Пол: Мъж
- Кара: S63TUB44
Re: Експорт на автомобил към Белгия
Пиши автомобила на близък човек/роднина ,който съответно да ти напише фиктивно изплащане на автомобила на вноски към него.
Ще си спестиш страшно много пари.
За пример ще ти дам,че:
Кола втора ръка с 2 литра двигател и 135 КВ мощност само такса регистрация /което се явява аналог на българския еднократен данък придобиване МПС / е 1700 евро.За над 211 к.с. нещата стават ужасни.Шестгодишен Х5 286 к.с.- 4500 евро същата такса .Все едно отваряш прозореца и ги хвърляш на вятъра.Застраховката на споменатата кола 2 литра 135 КВ е около 2000 евро годишно но цената е индивидуална-според оценката на дадения автомобил,имаш ли гараж,аларма,бонус-малус играе тук и т.н........Имаш и ежегоден пътен данък- 400 евро пак на дадената кола,зависи от кубатурата и фискалната мощност на колата.
С други думи за да регистрираш едно старо БМВ 2 литра 184 коня изсипваш в кофата 4100 евро.Без дори да си сложил номерата още и да си сипал гориво.
ето ти полезно инфо,ползвай гугълтранслейтър за да се навиеш сам на идеята защо е по добре да си останеш на български номера:
http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/themes/transport/vehicles-registration.htm
http://europa.eu/youreurope/citizens/national-contact-points/belgium/index_en.htm#vehicles
Ще си спестиш страшно много пари.
За пример ще ти дам,че:
Кола втора ръка с 2 литра двигател и 135 КВ мощност само такса регистрация /което се явява аналог на българския еднократен данък придобиване МПС / е 1700 евро.За над 211 к.с. нещата стават ужасни.Шестгодишен Х5 286 к.с.- 4500 евро същата такса .Все едно отваряш прозореца и ги хвърляш на вятъра.Застраховката на споменатата кола 2 литра 135 КВ е около 2000 евро годишно но цената е индивидуална-според оценката на дадения автомобил,имаш ли гараж,аларма,бонус-малус играе тук и т.н........Имаш и ежегоден пътен данък- 400 евро пак на дадената кола,зависи от кубатурата и фискалната мощност на колата.
С други думи за да регистрираш едно старо БМВ 2 литра 184 коня изсипваш в кофата 4100 евро.Без дори да си сложил номерата още и да си сипал гориво.
ето ти полезно инфо,ползвай гугълтранслейтър за да се навиеш сам на идеята защо е по добре да си останеш на български номера:
http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/themes/transport/vehicles-registration.htm
http://europa.eu/youreurope/citizens/national-contact-points/belgium/index_en.htm#vehicles
Re: Експорт на автомобил към Белгия
ААА! Мерси колега
Сега ми светна, директно тук верно ще си оправя нещата. Иначе да, повече от модификациите трябва да ги сваля при прегледа, след тва всичко обратно и всяка година по едно и също време гимнастика
Не знам и аз какви глупости четох, ама влязах във филми, че могат да ми конфискуват колата ако имам адрес тук и колата няма пълен набор документи
все тая...
Едит: Колега, интересувал съм се за регистрация данъци и такси. Колата е по-стара от 25 години (олт-таймер), демек се връзва към 15евро на месец. По дефолт за двигателя нямат инфо колко са емисиите и слагат някакви измислени (1.8 мотор е, нищо че е турбо (конски сили важат само при регистрация еднократно такса)), които пак не вдигат много нещата, бензин е, няма такса че замърсява допълнителна. Над 25 години съм и ще си извадя бележка от КАТ бг и преведа, че нямам ПТП и всичко ми е чисто, иначе те слагат на най-ненадеждната група и наистина застраховка може да надхвърли 1000евро.
Не искам да се циганя, щом живея в Белгия ще им спазвам правилата. Още повече че с български номера те спират всеки път, когато те видят.
Темата може да бъде затворена, благодаря на включилите се


Сега ми светна, директно тук верно ще си оправя нещата. Иначе да, повече от модификациите трябва да ги сваля при прегледа, след тва всичко обратно и всяка година по едно и също време гимнастика

Не знам и аз какви глупости четох, ама влязах във филми, че могат да ми конфискуват колата ако имам адрес тук и колата няма пълен набор документи


Едит: Колега, интересувал съм се за регистрация данъци и такси. Колата е по-стара от 25 години (олт-таймер), демек се връзва към 15евро на месец. По дефолт за двигателя нямат инфо колко са емисиите и слагат някакви измислени (1.8 мотор е, нищо че е турбо (конски сили важат само при регистрация еднократно такса)), които пак не вдигат много нещата, бензин е, няма такса че замърсява допълнителна. Над 25 години съм и ще си извадя бележка от КАТ бг и преведа, че нямам ПТП и всичко ми е чисто, иначе те слагат на най-ненадеждната група и наистина застраховка може да надхвърли 1000евро.
Не искам да се циганя, щом живея в Белгия ще им спазвам правилата. Още повече че с български номера те спират всеки път, когато те видят.
Темата може да бъде затворена, благодаря на включилите се


- jorsenbmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 12.03.2014
- Местоположение: Dü-Flan
- Пол: Мъж
- Кара: S63TUB44
Re: Експорт на автомобил към Белгия
Така е,ЩОМ ИМАШ дори само карта за адресна регистрация в Белгия след 90 дена и колата ти трябва да е с местни номера.Затова правиш увъртане с факта,че имаш собствена кола ,като я пишеш в България собственост на близък човек ,роднина,на който имаш доверие и после той да ти напише нотариално заверен договор,който за вас двамата си е проформа ,че си я купил на изплащане към него.Превеждаш го легализирано,даваш 18 лева на страничка,големия талон и той да е с теб и на местните ченгета като те спират можеш да им пожелаваш лек ден.
Иначе ти взимат номерата и ти искат данъците накуп със задна дата ,ако колата по талони е твоя а ти не си я пререгистрирал.
едит:Щом си споменал по-горното значи правилно си се ориентирал.
И аз от 3 години съм само на бензинови за собствени коли.Рахатлък си е.
Тепърва в БГ ще се усети какво значи бремето да имаш дизелов автомобил.
Иначе ти взимат номерата и ти искат данъците накуп със задна дата ,ако колата по талони е твоя а ти не си я пререгистрирал.
едит:Щом си споменал по-горното значи правилно си се ориентирал.
И аз от 3 години съм само на бензинови за собствени коли.Рахатлък си е.
Тепърва в БГ ще се усети какво значи бремето да имаш дизелов автомобил.
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Експорт на автомобил към Белгия
jorsenbmw написа:Така е,ЩОМ ИМАШ дори само карта за адресна регистрация в Белгия след 90 дена и колата ти трябва да е с местни номера.Затова правиш увъртане с факта,че имаш собствена кола ,като я пишеш в България собственост на близък човек ,роднина,на който имаш доверие и после той да ти напише нотариално заверен договор,който за вас двамата си е проформа ,че си я купил на изплащане към него.Превеждаш го легализирано,даваш 18 лева на страничка,големия талон и той да е с теб и на местните ченгета като те спират можеш да им пожелаваш лек ден.
Иначе ти взимат номерата и ти искат данъците накуп със задна дата ,ако колата по талони е твоя а ти не си я пререгистрирал.
едит:Щом си споменал по-горното значи правилно си се ориентирал.
И аз от 3 години съм само на бензинови за собствени коли.Рахатлък си е.
Тепърва в БГ ще се усети какво значи бремето да имаш дизелов автомобил.
не че нещо, но освен некоректно, е и един вид измама това.
ако не можеш да си позволиш да плащаш таксите, застраховките и каквото още има да се плаща в страната, в която живееш, значи просто не трябва да имаш кола.

Re: Експорт на автомобил към Белгия
jorsenbmw написа:Така е,ЩОМ ИМАШ дори само карта за адресна регистрация в Белгия след 90 дена и колата ти трябва да е с местни номера.Затова правиш увъртане с факта,че имаш собствена кола ,като я пишеш в България собственост на близък човек ,роднина,на който имаш доверие и после той да ти напише нотариално заверен договор,който за вас двамата си е проформа ,че си я купил на изплащане към него.Превеждаш го легализирано,даваш 18 лева на страничка,големия талон и той да е с теб и на местните ченгета като те спират можеш да им пожелаваш лек ден.
Иначе ти взимат номерата и ти искат данъците накуп със задна дата ,ако колата по талони е твоя а ти не си я пререгистрирал.
едит:Щом си споменал по-горното значи правилно си се ориентирал.
И аз от 3 години съм само на бензинови за собствени коли.Рахатлък си е.
Тепърва в БГ ще се усети какво значи бремето да имаш дизелов автомобил.
Такава врътка за Норвегия има ли?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- blackrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 501
- Регистриран на: 23.07.2007
Re: Експорт на автомобил към Белгия
Здравей колега. Забрави за врътки от сорта :"колата е на друго име....договори нотариални...." ! Аз живях година и повече в Лиеж и много добре съм запознат как стават нещата с кола от БГ. Защото минах по същия път. Имаш адресна регистрация, може би и белгийска лична карта за чужденец. Инаш ли адрес можеш да караш с БГ номера до 3 месеца! След това ще те ........ Първо колата която искаш от БГ трябва да е в не идеално а отлично здраве
Иначе ако нещо тропне или чукне ....няма да ти казвам к'ви цифри ще ти излезне ремонта ,а иначе Белгийски номера -ядец! Аз го ядох.... Там ГТП-то е мааата си джаса...разчекнаха колата,не ме пуснаха да мина защото преден десен амотресьор бил почти на границата (разбирай,че ако беше в БГ ,майстора ще ти каже: Абе има поне година живот още!) Да ма -НЕ ! Излезнах от ГТП службата им с един розов лист на който пишеше: ДА СЕ ПОДМЕНИ ....... в срок от 15 дни!
Но преди да идеш да си вадиш номера трябва да минеш следните инстанции:
- митница ( питаш къде има митнически пункт ) там се плащаше неква сума от сорта на 10е май беше ,показваш всички документи на автомобила ,твойте и казваш че искаш да я рег. Белгииска! Те знаят какво да правят. На мен ми го изддадоха този док. веднага
После се обаждаш в тамошния КАТ (забравих как се казваше тази служба на белгийски ама ти знаеш) Демек там където трябва да мине ГТП със този док. от митницата и документите + твоите (л.к. док за адрес) . Записваш си час и отиваш. Не забравяй аптечка и пожарогасител + триъгълник!
Минеш ли ГТП и колата е на 6 ,без забележки.....чакаш да ти дойде куриер с задния номер......Забравих ,че трябва да имаш и застраховка! Тя е цифра! БГ книжките не ги зачитат много и ......по дебелата лайсна !
Плащаш на куриера за номера,в пакета има и един лист -ПАЗИШ ГО! Отиваш там където печатат номера,даваш 10е да ти направят предния и си готов!
Но колата от БГ има ли технически проблеми,няма катализатор или лош външен вид.....направо се откажи !!!
пп. Германия е близо,колите там са много по-евтини от Белгия. Вземи си кола от Германия! Няма 6-5. От БГ са напудрени кошници! Ще имаш ядове с кола от БГ! Цените са малко по-тънки в БГ отколкото в Германия. Но там знаеш какво купуваш! Тук ще ти набутат напудрен "УНИКАТ" !!! Знам,защото в момента имам бизнес с почистване на автомобили и работим с автокъщи в София!
Дано съм ти бил полезен

Но преди да идеш да си вадиш номера трябва да минеш следните инстанции:
- митница ( питаш къде има митнически пункт ) там се плащаше неква сума от сорта на 10е май беше ,показваш всички документи на автомобила ,твойте и казваш че искаш да я рег. Белгииска! Те знаят какво да правят. На мен ми го изддадоха този док. веднага
После се обаждаш в тамошния КАТ (забравих как се казваше тази служба на белгийски ама ти знаеш) Демек там където трябва да мине ГТП със този док. от митницата и документите + твоите (л.к. док за адрес) . Записваш си час и отиваш. Не забравяй аптечка и пожарогасител + триъгълник!
Минеш ли ГТП и колата е на 6 ,без забележки.....чакаш да ти дойде куриер с задния номер......Забравих ,че трябва да имаш и застраховка! Тя е цифра! БГ книжките не ги зачитат много и ......по дебелата лайсна !
Плащаш на куриера за номера,в пакета има и един лист -ПАЗИШ ГО! Отиваш там където печатат номера,даваш 10е да ти направят предния и си готов!
Но колата от БГ има ли технически проблеми,няма катализатор или лош външен вид.....направо се откажи !!!
пп. Германия е близо,колите там са много по-евтини от Белгия. Вземи си кола от Германия! Няма 6-5. От БГ са напудрени кошници! Ще имаш ядове с кола от БГ! Цените са малко по-тънки в БГ отколкото в Германия. Но там знаеш какво купуваш! Тук ще ти набутат напудрен "УНИКАТ" !!! Знам,защото в момента имам бизнес с почистване на автомобили и работим с автокъщи в София!
Дано съм ти бил полезен
Re: Експорт на автомобил към Белгия
Мерси за коментара колега, най-много ме притеснява тоя преглед, сигурно ще ме върнат за 200 неща
ще гледам в тези 4 месеца(така им пише в уебсайта) да успея да я направя изрядна на пушка, още повече че има модификации, които трябва да сваля за да бъде "оригиналдъ" колата....
Ако не се получат нещата я разчленявам и квот-такова
за германия съм писал.


Ако не се получат нещата я разчленявам и квот-такова

за германия съм писал.

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани