Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Модератор: Общи модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Здравейте!
Изпадна ми една Японска кола с ръжди по подкалниците . И тъй като нямам познати ламаринаджии имам нужда от информация, как аджеба е най добре да постъпя. В проекта се гони ефективност а не естетика и красота. Избягвам заварки и поставянето на нова ламарина поради две причини. Некачесвена работа и ниска цена.. и качествена работа, много висока цена.. Вече е решено, че ще го правя сам.
1. Като лек за ламарината, знам, че най добре е да се изреже корозиралия метал до здраво.
2. Всичко се минава с едра шкурка.
3. Всичко се почиства и ебезмаслява.
4. Нанасям цинкова боя тип Zinga или mr. Zink на оргахим с четка или валяк, тъй като не разполагам с пистолет а не съм фен на спрейчета и фъскалки..
5. След като мине технологичното време и се направят 2 ръце, всичко се минава на по финна шкурка и се нанася боя от тип 3 в 1.
6 Моля за подробна информяция, както и за други опции Долупосочените варианти са от това което съм гледал по U.S форумите.
Вариант №1. Купувам си епоксидна смола и фибростъклен плат, като предваритело си правя шаблони от оризова хартия и правя двупластово.
Слагам 1 пласт фибростъклен плат върху вече подтотвената ламарина намазана с епоксидна смола измазвам с четка или валяк и слагам 2 пласт, който също мажа и минавам с валяче да изкарам въздуха.При наличието на по голями разминавания запълвам с двукомпонентен епоксиден кит. След последната обработка външно се затваря с боди 950 или друг битумен матрял. Вътрешата ламарина с пръска с парафин за кухини.
Мога ли да бъркам смолата с други материали? (Цинков прах,оловен минимум и т.н)
Какво мога да сгреша, че да се стигне до процес на самозапалване на смолата?
Каква смола бихте ми препоръчали за най-дълготраен ремонт?

Изпадна ми една Японска кола с ръжди по подкалниците . И тъй като нямам познати ламаринаджии имам нужда от информация, как аджеба е най добре да постъпя. В проекта се гони ефективност а не естетика и красота. Избягвам заварки и поставянето на нова ламарина поради две причини. Некачесвена работа и ниска цена.. и качествена работа, много висока цена.. Вече е решено, че ще го правя сам.
1. Като лек за ламарината, знам, че най добре е да се изреже корозиралия метал до здраво.
2. Всичко се минава с едра шкурка.
3. Всичко се почиства и ебезмаслява.
4. Нанасям цинкова боя тип Zinga или mr. Zink на оргахим с четка или валяк, тъй като не разполагам с пистолет а не съм фен на спрейчета и фъскалки..
5. След като мине технологичното време и се направят 2 ръце, всичко се минава на по финна шкурка и се нанася боя от тип 3 в 1.
6 Моля за подробна информяция, както и за други опции Долупосочените варианти са от това което съм гледал по U.S форумите.
Вариант №1. Купувам си епоксидна смола и фибростъклен плат, като предваритело си правя шаблони от оризова хартия и правя двупластово.
Слагам 1 пласт фибростъклен плат върху вече подтотвената ламарина намазана с епоксидна смола измазвам с четка или валяк и слагам 2 пласт, който също мажа и минавам с валяче да изкарам въздуха.При наличието на по голями разминавания запълвам с двукомпонентен епоксиден кит. След последната обработка външно се затваря с боди 950 или друг битумен матрял. Вътрешата ламарина с пръска с парафин за кухини.
Мога ли да бъркам смолата с други материали? (Цинков прах,оловен минимум и т.н)
Какво мога да сгреша, че да се стигне до процес на самозапалване на смолата?
Каква смола бихте ми препоръчали за най-дълготраен ремонт?
Последна промяна Haddess на 26 Май 2016, 11:46, променена общо 2 пъти

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Здрасти Колега
Аз ти препоръчвам след като отстраниш ръждата да ползваш задължително ръждопреубразовател на вюрт , скъп е но си струва. Боди не е качествено. Ползвай новол или карсистем, успех.
Аз ти препоръчвам след като отстраниш ръждата да ползваш задължително ръждопреубразовател на вюрт , скъп е но си струва. Боди не е качествено. Ползвай новол или карсистем, успех.
Няма начин да няма начин
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
pinko_23 написа:Здрасти Колега
Аз ти препоръчвам след като отстраниш ръждата да ползваш задължително ръждопреубразовател на вюрт , скъп е но си струва. Боди не е качествено. Ползвай новол или карсистем, успех.
Ползвам го колега, но той прави реакция с ръждата, като създава филм и няма да позволи ни цинка да направи реакция с метала.

Като при мен всичкия ръждив метал, ще бъде отстранен с ъглошлайф. Иначе българския ръждопреубразовател става да си топиш болчета гайки в него.



- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Vra4anin написа:Ръжда и жена тръгнат ли - спиране няма. Изтъркан лаф, но си е самата истина. Борил съм се не веднъж с ръжда по коли (точно с японки, с тяхните по-тънки и от вестник ламарини) и файдата е никаква. Почне ли да гние - всичко приключва.
Щом има ръжда по подкалници, прагове.... единствения вариант който си заслужава (но е най-пипкав и скъп) е рязане до здраво и след това заваряване на нов, здрав (не прогнил) елемент. Въпроса е да намериш такъв детайл здрав (нов или втора ръка) и най-важното - заварките, китването и т.н. технология да се направят грамотно така, че да не се напука кит в най-скоро време. Но ти този вариант го изключваш, но за мен всичко останало е самозалъгване че правиш нещо.
Дали после ще мажеш с епоксидна смола, антикор (боди 950 например), топене на асфалт и тем подобни гуджоли - за мен файдата е никаква. Мазал съм с антикор и от вибрациите и влагата/водата и дори автомивката (като надуе високото налягане водоструйката) рано или късно те ще паднат и ефекта от тях ще е общо взето нулев. Не може да го направиш като заводското, това е.
Според мен - нищо недей да правиш и да се занимаваш, а карай колата някоя друга година (ако е читава технически) и ти върши работа и след това сменяй с друга.
Може би не съм го написал правилно.
Корозиралия метал ще се изреже и ще мине студено подцинковане със zing или mr. zing, след това ще се измаже с боя 3в1 (не българска) накрая ще затворя дупките в обработената ламарина с фибростъкло и епоксидна смола. Като и те ще бъдат измазани с боя 3в1 и боди/антикор друг битумен продукт или по препоръки от Офроуд форума български грунд и блажна боя.Кухините ще бъдат запълнени с промишлен парафин. Но явно никой не е използвал метода, за да ми даде насоки.


- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Заслужава ли си толкова много работа за оризник. Закърпи го да те изкара една, две години. Даже и толкова е много да се наказваш
Не си давай парите за епоксидна смола. Ползвай полиестерна. По-евтина е, по-лесно се смесва с втвърдителя, и по-еластична. Минусите са, че мирише докато засъхне и има един жълтеникав цвят.
Това, да мажеш стъкломата със смолата и така да го поставяш няма да стане, без временна подложка от долу. Смолата е течна и ще се разтече, плата ще провисне. Можеш да ползваш картон за това.
Смолата не можеш да я бъркаш с нищо. Единствено можеш да добавяш пълнеж, но няма смисъл.
С четка или обикновен валяк не е хубаво да се маже, понеже се разнищват самите влакна на плата, не можеш да нанесеш еднакво количество смола и да махнеш въздуха в нея. Ползва се специално пластмасово валяче.

Не си давай парите за епоксидна смола. Ползвай полиестерна. По-евтина е, по-лесно се смесва с втвърдителя, и по-еластична. Минусите са, че мирише докато засъхне и има един жълтеникав цвят.
Това, да мажеш стъкломата със смолата и така да го поставяш няма да стане, без временна подложка от долу. Смолата е течна и ще се разтече, плата ще провисне. Можеш да ползваш картон за това.
Смолата не можеш да я бъркаш с нищо. Единствено можеш да добавяш пълнеж, но няма смисъл.
С четка или обикновен валяк не е хубаво да се маже, понеже се разнищват самите влакна на плата, не можеш да нанесеш еднакво количество смола и да махнеш въздуха в нея. Ползва се специално пластмасово валяче.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
По-добре изрежи нова ламарина, грундирай я с епоксиден грунд, както и кръпката и лепи с полиуретан. Мр Зинк няма добра адхезия на следващите покрития. Добър е да намажеш заварки по генерация издържа на температура, но е зле за основно покритие. След като залепне, може да наклепаш всичко с полиуретана или да купиш качествен шегрен - минимум новол. Боди-то го зарежи, пука се след година-две. 3в1 също, става за оградата на двора или винкели, но не и за автомобили.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Sasho.85 написа:Заслужава ли си толкова много работа за оризник. Закърпи го да те изкара една, две години. Даже и толкова е много да се наказваш![]()
Не си давай парите за епоксидна смола. Ползвай полиестерна. По-евтина е, по-лесно се смесва с втвърдителя, и по-еластична. Минусите са, че мирише докато засъхне и има един жълтеникав цвят.
Това, да мажеш стъкломата със смолата и така да го поставяш няма да стане, без временна подложка от долу. Смолата е течна и ще се разтече, плата ще провисне. Можеш да ползваш картон за това.
Смолата не можеш да я бъркаш с нищо. Единствено можеш да добавяш пълнеж, но няма смисъл.
С четка или обикновен валяк не е хубаво да се маже, понеже се разнищват самите влакна на плата, не можеш да нанесеш еднакво количество смола и да махнеш въздуха в нея. Ползва се специално пластмасово валяче.
Абе оризника хич не е лош, вярно не е БМВ, но нали съм педантичен и ме дразни, че се пълни с вода. А идеята е да се направи качествено, за това избора ми е епоксидна, до колкото гледам тя не се самозапалва

M10 написа:По-добре изрежи нова ламарина, грундирай я с епоксиден грунд, както и кръпката и лепи с полиуретан. Мр Зинк няма добра адхезия на следващите покрития. Добър е да намажеш заварки по генерация издържа на температура, но е зле за основно покритие. След като залепне, може да наклепаш всичко с полиуретана или да купиш качествен шегрен - минимум новол. Боди-то го зарежи, пука се след година-две. 3в1 също, става за оградата на двора или винкели, но не и за автомобили.
А Zingata?

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
По въпроса са самозапалване на смолата: още не съм виждал такова, но съм стигал до бурна реакция с рязко повишение на температурата и сериозен пушек. Това което не трябва да правиш с епоксидна смола е: да смесиш двата компонента в съд с лошо топлоотдаване, да разбъркаш добре и след това да я забравиш за известно време ( в зависимост от отвореното време на втвърдителя ) без да я бъркаш, тогава можеш да стигнеш до бурна реакция при някои смоли. Като марка смоли бих препоръчал R&G, германски с много високо качество, с добри механични характеристики и съответната висока цена. От няколко години не съм се занимавал с тези неща и вече може някой да ги внася в БГ, преди съм ги поръчвал от Германия.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Самовъзпламенява се и епоксидната смола. Даже нарочно сме го правили
Лесно е, бъркаш голямо количество и го оставяш в пластмасов съд.
Така, ако мажеш плата и пари да ти давам, пак няма да можеш да я запалиш.

Лесно е, бъркаш голямо количество и го оставяш в пластмасов съд.
Така, ако мажеш плата и пари да ти давам, пак няма да можеш да я запалиш.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Интересно ми е фибростъклото може ли да се лепи с друго към метала? В америка има фирма, която се занимава само с Мерцедес и работят с патентовата от тях боя miracle paint.
Ето един клип от техен блог Miracle paint Mercedessource Явно боята е от типа 3в1 на Por15
.
Другото което е много интересно... Ръждопреобразувател Коростоп но Оргахим русе пишат :
Условия за нанасяне: Не се допуска смесване на преобразувателя с алуминий (Сребърен
феролит), цинк, магнезий и техните сплави
Но:
Допълнителна
обработка на
повърхността:
• Преди грундиране повърхността се избърсва със суха кърпа;
• Грундиране с Грунд алкиден ПФ-02, Грунд алкиден ПФ-05, Грунд
антикорозионен ПФ-07, Грунд защитен с Miox, поцинковане Mr.Zink;

Нито един тенекеджия не пише, няма да ви изам хляба
.
1. несъвместин преобразувателс цинк, но като изсъхне може.
2. как цинка ще направи свръзка с метала като е пасивиран ?


Другото което е много интересно... Ръждопреобразувател Коростоп но Оргахим русе пишат :
Условия за нанасяне: Не се допуска смесване на преобразувателя с алуминий (Сребърен
феролит), цинк, магнезий и техните сплави
Но:
Допълнителна
обработка на
повърхността:
• Преди грундиране повърхността се избърсва със суха кърпа;
• Грундиране с Грунд алкиден ПФ-02, Грунд алкиден ПФ-05, Грунд
антикорозионен ПФ-07, Грунд защитен с Miox, поцинковане Mr.Zink;


Нито един тенекеджия не пише, няма да ви изам хляба


1. несъвместин преобразувателс цинк, но като изсъхне може.

2. как цинка ще направи свръзка с метала като е пасивиран ?


- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
Виж свойства на ортофосфорната киселина и ще разбереш защо не се смесва с алуминий цинк тоя преобразувател . Практически всички такива продукти са агресивни и към метала и предизвикват вторична корозия така че най добрия метод е механично премахване на ръждата без химии до чист метал . zinga е покритие чиято цел е да създаде галванична двойка с желязото и да корозира покритието а не основния материал . Трябва да се има предвид че тия методи със шишенца и спрейове са много далеч от истинско фосфатиране и галванично поцинковане на стомана .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.
II система
Mr. Zn ЦИНКОВ ГРУНД ,
разреден до 5% с Разредител
АМВ
Задължително ли е да се разрежда?
Декоративно покритие – Леко
емайллак ,Ultra Gloss,
Полиуретанов или
акрилатуретанов емайллак
разредени със съответния
разредител
Кое е най-подходящо?
Лънк към PDF
И дали ще хване кит върху mr. Zink ?
Ако не по добре да купя Zinga
Mr. Zn ЦИНКОВ ГРУНД ,
разреден до 5% с Разредител
АМВ
Задължително ли е да се разрежда?
Декоративно покритие – Леко
емайллак ,Ultra Gloss,
Полиуретанов или
акрилатуретанов емайллак
разредени със съответния
разредител
Кое е най-подходящо?
Лънк към PDF
И дали ще хване кит върху mr. Zink ?

Ако не по добре да купя Zinga


- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани