Защо е нужно...
Модератор: Общи модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Защо е нужно...
vld написа:После защо са и спекли сегментите
Точно от 2-месечен престой спичат сегментите, не е от тва, че сменяме масло на 35к

Re: Защо е нужно...
vld написа:empar написа:Поне доколкото аз съм чел - След престой над 20 дни не остава грам масло по задвижващите части на ДВГ-го, поради простички гравитационни сили и при палене първите няколко оборота, докато маслената помпа "качи" масло, са на сухо.
Точно заради това или я палиш редовно или преди палене след дълъг престой трябва да я развъртиш на ръка и в някои случаи се капва масло в цилиндрите и на разпределителните валове.
Общо взето всичко изсъхва, за повдигачите и валовете не е толкова драма те се пълнят бързо с масло, просто претракват за малко, въпроса е това да не е редовно, ако се случи веднъж или два пъти не е проблем.
По голям проблем е при дълъг престой ако и запекат сегментите, тогава си става проблем.
Аз само да попитам, как става това "да я развъртиш на ръка"?

Палил съм Молотовка, стояла години само под навес. Повече от пет. "Бомбетата" (трудно обяснимо понятие за родените след 88-ма) въртяха 20 минути манивелата (направете справка в Гугъл за тази дума), преди изобщо да опитаме да запалим на стартер. Маслото и всички течности се "спичат" или утаяват. Водата (конденза) в резервоара ляга ниско и помпата засмуква първо него. Не знам какви са акумулаторите в бг, но тук при -40С въртят и палят. Да, малко по-бавно, но палят. Ако ще държиш колата дълго време на топло е едно, на улицата и особенно есен-зима-пролет е съвсем друго. Влагата ебава мамата на всичко и бъди готов за изненади.
А, чакай, че ми светна лампата. Лятото пък, ако си късметлия в колата могат да се наврат всякакви гадове. Мишки, съсели, катерици. Не я ли движиш, лошо.
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Защо е нужно...
Колеги, дайте да не си мерим ЕГН-тата.
Аз съм 90ти набор, пък много добре знам какво е манивела и какво са "бомбета".
В обобщение на всичко изписано до тук може да се каже, че най-правилната рецепта за "консервиране" на автомобил е редовното му каране.
Всичко останало крие изненади.

Аз съм 90ти набор, пък много добре знам какво е манивела и какво са "бомбета".

В обобщение на всичко изписано до тук може да се каже, че най-правилната рецепта за "консервиране" на автомобил е редовното му каране.

Всичко останало крие изненади.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Защо е нужно...
Даа, има един лаф, че колите са като жените, като не се използват по предназначение се скапват 

Ubi dubium, ibi libertas
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани