3.d vs 3.0i
Модератор: Общи модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
3.d vs 3.0i
Колеги колебая се между тези два мотора-съответно Е90/91 3,0Д 231к.с. или 3,0и 258к.с. както и е60 3,0д или 3,0и.Става въпрос за автоматик,като бензина ще е на газ.Ясно ми е,че нм си казват своето,но пък от финансова гледна точка газта е за предпочитане.Въпросът ми е дали има чак толкова фрапираща разлика в усещането при ускорение,интересува ме най-вече доускорение при изпреварване,примерно 80-160.Сегашното ми А6 3,0тди е със стандартните 450нм,но сравнено със предното ми А6 битурбо бензин със 350нм,някакси разликата в нютоните се разми от разликата в оборотите,като резултатът е,че усещах турбобензина по жив и адекватен за всекидневно каране от турбодизела.Дали важи в същата степен и за БМВ?
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: 3.d vs 3.0i
Дизелът на BMW има по-различен характер от TDi на VAG. Покарай и прецени. Няма как някой да ти каже кое ще ти хареса повече на теб самия. Щом водещо ти е съотношението цена/динамика - според мен си за дизел. Отделно газ в Е90 и Е60 е доста неудобно изживяване според мен, заради липсата на резервна гума.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: 3.d vs 3.0i
е60 има място за резервна гума, а при е90 е възможен външен монтаж...
на газ е много по-евтино отколкото на дизел... и поддръжка, и разход... 258 коня върви съвсем добре
ако няма да правиш космос от дизела няма абсолютно никакъв смисъл да закупуваш и поддържаш такъв автомобил... лично мнение
на газ е много по-евтино отколкото на дизел... и поддръжка, и разход... 258 коня върви съвсем добре

ако няма да правиш космос от дизела няма абсолютно никакъв смисъл да закупуваш и поддържаш такъв автомобил... лично мнение

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- ceko88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: 3.d vs 3.0i
Интересно от AUDI към BMW 

- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: 3.d vs 3.0i
ceko88 написа:Интересно от AUDI към BMW
Тоест от кон на кокошка ли,хахахахха.В интерес на истината,сегашна ми кола е много хубава кола и като дизайн и като екстри,но ми идва доста като разход на гориво.Отделно като надеждност и поддръжка доста зле,сравнено с Е60 аналогично като мотор и година например.Карал съм е60 3,0д 218 и по същият маршрут и начин на шофиране,дава с 2л по-нисък разход,а като динамика е по живо.Язък,че толкова издиша като дизайн в сравнение с А6 4Ф,за мен поне.
- ceko88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: 3.d vs 3.0i
Интересно по принцип разликата между двете по каталожни данни е минимална визирам audi 225к.с 450Nm i bmw e60 3.0d 218к.с 500Nm .
Интересно ми е ,че повечето правят обратното от bmw към audi .
Не се чува или по скоро хората не се изказват толкова негативно към марката .И A6 особено ако е quattro като динамика е доста по осезаема от е60 по мое мнение .
Малко спама с тези постове дано ме извиниш .
Интересно ми е ,че повечето правят обратното от bmw към audi .
Не се чува или по скоро хората не се изказват толкова негативно към марката .И A6 особено ако е quattro като динамика е доста по осезаема от е60 по мое мнение .
Малко спама с тези постове дано ме извиниш .
- Антон Дековски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 23.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G30 530i
- Мечтае да кара: бмв г30 м5
Re: 3.d vs 3.0i
Здравей! Рядко пиша,но като видях какви глупости е написал колегата цеко не можах да се сдържа
За е90 нямам опит,но с е60 имам над 150к ,така че мога да кажа някой неща които вярвам че биха ти били полезни да ги знаеш,ако решиш да закупиш такъв автомобил.
Първо в голяма степен зависи коя година е60 гледаш.Първите години на модела(2003-2005) са с по-стари двигатели.При тези години(2003-2005) 530д е 218 коня 500нм и се предлага само на задно,530и е 231коня и 300нм,отново се предлага само на задно.М54(231коньовия бензин)го водят сравнително по-здрав от по-новия Н52(258коня).Малко по-висок разход на гориво дава,но е доста по-лесен и евтин за обслужване.За 530д 218коня ,от личен опит мога да ти кажа че е изключително здрав дигател,дава доста приличен разход за вървежа си,не е с пиезо дюзи,което означава че могат да бъдат рециклирани за сравнително смешни пари-окло 150лв за бройка.
Минусите на тези модели които съм изброил по-горе е:че са от първите години на произодсвто и релано вече са коли на по 16-17 години,95% от бензинките са на газ което значи че са карани яко,реално е доста трудно да намериш кола на под 500к(ако говорим за най-най първите бройки).Въпреки че моята 530д 218коня я взех на реални 388к и я карах до 460к без да ми създаде никакви главоболия.
Друг проблем на първите бройки на модела е,че имат малко по-проблемна електроника(електрониката е доста подобрена след септември 2005) и някои други минусчета по които ще говоря по-долу:)
Сега отиваме на е60 произведени след септември 2005(ще ги познаеш по това че имат старт стоп бутон,както и че контролера на медията е с черна кожа отгоре).Тези модели на е60 се водят "междинен фейс" реално единствените външни разлики с първите са,това че решетките на бъбреците им са от хром,а не от черна пластмаса,вътре разликите са това че са със старт стоп бутон.Но имат доста подобрения спрямо първите бройки:
-Взимат 4 звезди на краш тестовете(първите 2003-2004 взимат 3*)
-Вратите се затварят по-безшумно
-покритието на врътките на двузоновия климатроник (при 2003/2004-а са матирана пластмаса, при 2005 са лъскави/хромирани);
-въздуховодите на таблото (при 2003/2004 са изцяло черни, при 2005 са имат като малка хромирана лайсничка на детайла, който се хваща за регулирането им);
-самото табло при моделите 2003/2004-а е е много по-твърдо на пипане като материал, докато при 2005 е много по-меко;
-в багажника, уплътнението под стъклото (което се цепи и разкъсва) - при тези 2003/2004 е просто гумено, а при 2005 има като велурен мъх за да не залепва за капака на багажника.
При тези модели вече 530д е с 231коня двигател,а 530и е с Н52Б30-258коня безнин(този за който си питал).
Ето тук не мога да се съглася че Н52 е по-лесен за обслужване от М57(дизела),особено ако бензина е на Газ.Тези двигатели Н52 имат изразен проблем с харченето на масло,който е изключително сериозен при Н52Б25(2.5 218 бензин).Имал съм този модел и мога да ти кажа че разхода на масло стигаше 1Л/1000км.Отделно проблемите и при двата(н52Б30-258,Н52Б25-218кс) мотора с харча на масло са на лице, но при b25 е много по-изразен заради по-слабите маслени сегменти. Отделно тези мотори са адски усложнени и едно нещо ако не работи правилно цялата работа на мотора се обърква. Имаш 2 Диси клапи, имаш картерна вентилация, имаш ваноси, имаш валвтроник .. все неща които ако не са изправни ще имаш големи главоболия.
Но това е лесната част, все пак нещата колкото и да са скъпи се сменят и проблема се решава, но ако имаш харч на масло там работите нямат оправия.
Има цяла тема в Е90 раздела за тези бензинови мотори (Н52) прочети няколко страници преди да се решиш да купуваш.Забравих да спомена че Н52 става на газ,но слагането и настройването е по-трудно от това на м54.Реално хубаво газово за тоя двигател е +2000 лева,прецени си сам колко трябва да караш за да го избиеш.От друга страна М57 (530д) се е доказал като железен двигател ,без значение за коя версия говорим(218,231,235 кс).Това за което трябва да внимаваш при 530д 231 кс е веригата да е сменена,при стария двигател и на 450-500к карат с оригиналната верига,но при новия с 231кс е малко по-кекава и е хубаво веригата да е сменена на около 250к.И двата модела 530и(258) и 530д(231) се предлагат с 4х4 за разлика от по-старите модели.
Сега относно динамиката...имай предвид че бензините в е60 са атмосферни(без турбо),така че при тях имаш доста линейно ускорение(няма да усетиш това залепване за седалката като при дизела).Разликата между двата двигателя е 200нм ,така че определено дизела се усеща по-бърз,въпреки че ако ги наредиш на старта бензина ще бие,със съвсем минимална разлика,но все пак ще бие.
Споделих че съм имал 525и 2006 (с Н52-218кс) както и 530д 2003 (с М57-218кс) реално колите са с еднаква мощност,но 530д беше с 500нм,а а 525и с 250нм.....дизела се усещаше 2пъти по-бърз,но реално като ги наредихме една до друга вървеше малко повече от безнина.
Това което е казал цеко за 4х4 е пълна глупост.4х4 има предимство от 0-100 заради по-добрия старт от място,но след 60-70км 4х4 осезаемо забавя колата.Доста повече загуби има на мощност при колите 4х4. Особено щом те вълнува доускорението в диапазон 80-160,то задното ще намачка брутално 4х4-то при еквивалентен двигател.Карал съм 530д 231коня на задно и същия двигател само че 4х4,при ускорение от 100 нагоре беше осезаемо по-бавен от задното.
Моя личен съвет е:ако гледаш е60,бих ти препоръчал да вигнеш малко бюджета и да скочиш направо на някой фейслифт 2008 530д 235кс.Колата след фейслифта е много,много по-добра във всяко отношение от префейсовите.Интериора е много подобрен,стоповете и до ден днешен са уникални(лично според мен ,може би най-красивите стопове на БМВ някога ).Ще завърша с това ,че е60 е МНОГО по-безпроблемен автомобил като цяло от А6 Ц6(4Ф) и мерцеде с В211(очиларката).Успех с избора на каквото и да се спреш!

За е90 нямам опит,но с е60 имам над 150к ,така че мога да кажа някой неща които вярвам че биха ти били полезни да ги знаеш,ако решиш да закупиш такъв автомобил.
Първо в голяма степен зависи коя година е60 гледаш.Първите години на модела(2003-2005) са с по-стари двигатели.При тези години(2003-2005) 530д е 218 коня 500нм и се предлага само на задно,530и е 231коня и 300нм,отново се предлага само на задно.М54(231коньовия бензин)го водят сравнително по-здрав от по-новия Н52(258коня).Малко по-висок разход на гориво дава,но е доста по-лесен и евтин за обслужване.За 530д 218коня ,от личен опит мога да ти кажа че е изключително здрав дигател,дава доста приличен разход за вървежа си,не е с пиезо дюзи,което означава че могат да бъдат рециклирани за сравнително смешни пари-окло 150лв за бройка.
Минусите на тези модели които съм изброил по-горе е:че са от първите години на произодсвто и релано вече са коли на по 16-17 години,95% от бензинките са на газ което значи че са карани яко,реално е доста трудно да намериш кола на под 500к(ако говорим за най-най първите бройки).Въпреки че моята 530д 218коня я взех на реални 388к и я карах до 460к без да ми създаде никакви главоболия.
Друг проблем на първите бройки на модела е,че имат малко по-проблемна електроника(електрониката е доста подобрена след септември 2005) и някои други минусчета по които ще говоря по-долу:)
Сега отиваме на е60 произведени след септември 2005(ще ги познаеш по това че имат старт стоп бутон,както и че контролера на медията е с черна кожа отгоре).Тези модели на е60 се водят "междинен фейс" реално единствените външни разлики с първите са,това че решетките на бъбреците им са от хром,а не от черна пластмаса,вътре разликите са това че са със старт стоп бутон.Но имат доста подобрения спрямо първите бройки:
-Взимат 4 звезди на краш тестовете(първите 2003-2004 взимат 3*)
-Вратите се затварят по-безшумно
-покритието на врътките на двузоновия климатроник (при 2003/2004-а са матирана пластмаса, при 2005 са лъскави/хромирани);
-въздуховодите на таблото (при 2003/2004 са изцяло черни, при 2005 са имат като малка хромирана лайсничка на детайла, който се хваща за регулирането им);
-самото табло при моделите 2003/2004-а е е много по-твърдо на пипане като материал, докато при 2005 е много по-меко;
-в багажника, уплътнението под стъклото (което се цепи и разкъсва) - при тези 2003/2004 е просто гумено, а при 2005 има като велурен мъх за да не залепва за капака на багажника.
При тези модели вече 530д е с 231коня двигател,а 530и е с Н52Б30-258коня безнин(този за който си питал).
Ето тук не мога да се съглася че Н52 е по-лесен за обслужване от М57(дизела),особено ако бензина е на Газ.Тези двигатели Н52 имат изразен проблем с харченето на масло,който е изключително сериозен при Н52Б25(2.5 218 бензин).Имал съм този модел и мога да ти кажа че разхода на масло стигаше 1Л/1000км.Отделно проблемите и при двата(н52Б30-258,Н52Б25-218кс) мотора с харча на масло са на лице, но при b25 е много по-изразен заради по-слабите маслени сегменти. Отделно тези мотори са адски усложнени и едно нещо ако не работи правилно цялата работа на мотора се обърква. Имаш 2 Диси клапи, имаш картерна вентилация, имаш ваноси, имаш валвтроник .. все неща които ако не са изправни ще имаш големи главоболия.
Но това е лесната част, все пак нещата колкото и да са скъпи се сменят и проблема се решава, но ако имаш харч на масло там работите нямат оправия.
Има цяла тема в Е90 раздела за тези бензинови мотори (Н52) прочети няколко страници преди да се решиш да купуваш.Забравих да спомена че Н52 става на газ,но слагането и настройването е по-трудно от това на м54.Реално хубаво газово за тоя двигател е +2000 лева,прецени си сам колко трябва да караш за да го избиеш.От друга страна М57 (530д) се е доказал като железен двигател ,без значение за коя версия говорим(218,231,235 кс).Това за което трябва да внимаваш при 530д 231 кс е веригата да е сменена,при стария двигател и на 450-500к карат с оригиналната верига,но при новия с 231кс е малко по-кекава и е хубаво веригата да е сменена на около 250к.И двата модела 530и(258) и 530д(231) се предлагат с 4х4 за разлика от по-старите модели.
Сега относно динамиката...имай предвид че бензините в е60 са атмосферни(без турбо),така че при тях имаш доста линейно ускорение(няма да усетиш това залепване за седалката като при дизела).Разликата между двата двигателя е 200нм ,така че определено дизела се усеща по-бърз,въпреки че ако ги наредиш на старта бензина ще бие,със съвсем минимална разлика,но все пак ще бие.
Споделих че съм имал 525и 2006 (с Н52-218кс) както и 530д 2003 (с М57-218кс) реално колите са с еднаква мощност,но 530д беше с 500нм,а а 525и с 250нм.....дизела се усещаше 2пъти по-бърз,но реално като ги наредихме една до друга вървеше малко повече от безнина.
Това което е казал цеко за 4х4 е пълна глупост.4х4 има предимство от 0-100 заради по-добрия старт от място,но след 60-70км 4х4 осезаемо забавя колата.Доста повече загуби има на мощност при колите 4х4. Особено щом те вълнува доускорението в диапазон 80-160,то задното ще намачка брутално 4х4-то при еквивалентен двигател.Карал съм 530д 231коня на задно и същия двигател само че 4х4,при ускорение от 100 нагоре беше осезаемо по-бавен от задното.
Моя личен съвет е:ако гледаш е60,бих ти препоръчал да вигнеш малко бюджета и да скочиш направо на някой фейслифт 2008 530д 235кс.Колата след фейслифта е много,много по-добра във всяко отношение от префейсовите.Интериора е много подобрен,стоповете и до ден днешен са уникални(лично според мен ,може би най-красивите стопове на БМВ някога ).Ще завърша с това ,че е60 е МНОГО по-безпроблемен автомобил като цяло от А6 Ц6(4Ф) и мерцеде с В211(очиларката).Успех с избора на каквото и да се спреш!

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: 3.d vs 3.0i
ceko88 написа:Интересно по принцип разликата между двете по каталожни данни е минимална визирам audi 225к.с 450Nm i bmw e60 3.0d 218к.с 500Nm .
Интересно ми е ,че повечето правят обратното от bmw към audi .
Не се чува или по скоро хората не се изказват толкова негативно към марката .И A6 особено ако е quattro като динамика е доста по осезаема от е60 по мое мнение .
Малко спама с тези постове дано ме извиниш .
Извинен сте колега - още с първите изречения, се вижда че няма смисъл да се напрягаме и... Да търсим нещо съществено в поста.
По темата - винаги по-добре дизел на нафта, отколкото бензин на газ. Всичко останало са глупости и тънки сметки за 5лв.
90% от хората се кефя повече на дизел. Това не означава, че аз не бих избрал бензиновия мотор, особено в 3та серия. Класиката е 3та серия, 3 литров шестак - просото е. Като V8 в S класа... И не знам защо бензиновия мотор с диркетно впръскване и 272кс е такава бяла лястовица. Вярно, че в БГ сме играчи и Никога не се купува фейслифт, щот е скъпо, пък не изглеждаме барони, но наиситна има смисъл да се гледат късни версии на даден модел.
- Venko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Иваняне
- Кара: корав барутарник
- Мечтае да кара: по-корав барутарник
Re: 3.d vs 3.0i
Пич, защо не отидеш да тестваш двата двигателя и да си спестиш темата?
Виждам, че водещото при теб е ускорението, а не нещо друго - та ускорението можеш да си го тестваш.
За горивото и ускорението - не знам защо се ебете толкова лошо. Купите 3л бензин, защото стоково докарва некви цифри и след това го побългарявате с газ, чип, мас, купрол. Ами, че купете си 4, 5л бензин и си карайте на конете. Що искате да ебете гявола докато лети? Хем дупе тясно хем мерак голям
))
Виждам, че водещото при теб е ускорението, а не нещо друго - та ускорението можеш да си го тестваш.
За горивото и ускорението - не знам защо се ебете толкова лошо. Купите 3л бензин, защото стоково докарва некви цифри и след това го побългарявате с газ, чип, мас, купрол. Ами, че купете си 4, 5л бензин и си карайте на конете. Що искате да ебете гявола докато лети? Хем дупе тясно хем мерак голям

Митко Павлов - където и да отида анцузите ме преследват
Re: 3.d vs 3.0i
МИТАКА1654 написа:ceko88 написа:Интересно от AUDI към BMW
Тоест от кон на кокошка ли,хахахахха.В интерес на истината,сегашна ми кола е много хубава кола и като дизайн и като екстри,но ми идва доста като разход на гориво.Отделно като надеждност и поддръжка доста зле,сравнено с Е60 аналогично като мотор и година например.Карал съм е60 3,0д 218 и по същият маршрут и начин на шофиране,дава с 2л по-нисък разход,а като динамика е по живо.Язък,че толкова издиша като дизайн в сравнение с А6 4Ф,за мен поне.
Аз също съм минал от Ауди към БМВ и нямам намерение да се връщам.

Лично за мен Е60 спрямо 4F издиша само откъм интериор - като визия и качество на материалите.
Но пък I-drive е много удобен и като му свикнеш, хилядите копчета на 4Ф-ката хич няма да ти липсват.
Конкретно в случая съм за дизела, само да не е над 500к. Хората над мен са казали почти всичко.
Но наистина не е лошо да се ориентираш към фейслифт, особено след 10.2008 г.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Binev_OuT