Купих си книга за Ф1...
Модератор: Общи модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Купих си книга за Ф1...
от амазон.ком ... казва се "Ferarri Formula 1: Under the skin of the Championship-Winning F1-2000" написана от някои си Питър Райт...
по принцип много трудно могат да се научат подробности по колите на ф1 понеже всеки си крие хитростите... нещата там са толкова оптимизирани че победата е често във детайлите- освен ако пилота ти не се казва шумахер.. ма това е друга тема...
обаче неотдавна ферари поканва въпросния човек (автора) и му дава достъп до почти всички детаили и телеметрия на болида от 2000-та година. явно са решили че 3 години са достатъчно за да не представляват интерес детайлите ... да, ама аз лично мисля че са супер интересни
та малко извадки случайно от книгата...
модата във ф1 е 10-цилиндрови в-образни двигателя със 40 клапана.
текущото ограничение е че колите трябва да са не по-леки от 1323 паунда, но фераритата са доста по-леки. за да натежат достатъчно във пода се слага около 154 баласт от тунгстен със цел да ги докара точно до 1323 паунда а и центъра на тежеста да е максимално ниско. баласта е леко напред да даде разпределение между 43 и 45% за предницата и останалото отзад. ако състезанието е на по-бавна писта, може повече тегло се сложи отзад за да подобри сцеплението на двигателните гуми.
през 2000 година 3 литровия на ферари е правил 806 коня на 17500 оборота и 253 паунда въртящ момент на 15500 като червената линия е на 18000 оборота. забележете тъжния въртящ момент...
за плавното изменение на оборотите във широк диапазон се използват всмукателни колектори със променлива дължина (може да се променят 5-7 пъти от 6000 до 18000 оборота) и се управляват със електро-хидравлични механизми. допълнително от 0-80% газ всмукателния колектор на едните 5 цилиндъра се отваря със малко закъснение след този за другите 5 цилиндъра.
двигателя има ход на буталото 41.4мм и диаметър 96мм.
всеки 2 срещуположни цилиндри имат по две маслени помпи. допълнително във всяка глава има по още една- общо 12 маслени помпи. това е със цел да няма масло във картера за да не краде от конете на коляновия вал.
съединтелния диск е 3-дисков карбон-карбон със диаметър 4.5 инча. малък е защото общо взето се ползва само при старта. във движение при смяна нагоре на предавките диска не се отлепва, надолу обаче се отлепва- съвсем малко.. идеята за малкия съединител също е че това позволява двигателия да бъде монтиран максимално ниско във шасито.
прасето е съставено от 24 титанови плоскости заварени заедно. диференцяла е максимално тесен за да позволи максимална ширина за дифюзера отзад (задната престилка/крило според зависимост от конфигурацията).
дифюзера генерира 40% от натискащата сила. във завойте болида достига 4.0g със 160 мили във час. гумите осигуряват 2.0g, останалото идва от аеродинамиката която може да достигне до натиск от 2000 паунда (около 900 кила).
при бавни писти, аеродинамиката може да се нагласи да осигури още 11 процента натискаща сила, но увеличава драга до 1.07 което ограничава макс. скорост на 185 мили. на бърза писта, съответно може да бъде нагласена по-плоско и драга пада на 0.65 като макс. скорост се качва на 217 мили, като при това обаче натискащата сила намалява със повече от 1/3.
при средно положение на крилата, драга е толкова висок, че ако се движи болида със 200 мили и пилота си вдигне крака от газта, колата започва да намалява със 1.1g което е със колкото един корвет спира при максимално натиснати спирачки.
карбон-карбон спирачките осигуряват още 3.0g спирачно ускорение което обяснява защот спирачните им пътища са толкова малки и задминаването при спиране е почти невъзможно.
по принцип много трудно могат да се научат подробности по колите на ф1 понеже всеки си крие хитростите... нещата там са толкова оптимизирани че победата е често във детайлите- освен ако пилота ти не се казва шумахер.. ма това е друга тема...
обаче неотдавна ферари поканва въпросния човек (автора) и му дава достъп до почти всички детаили и телеметрия на болида от 2000-та година. явно са решили че 3 години са достатъчно за да не представляват интерес детайлите ... да, ама аз лично мисля че са супер интересни

та малко извадки случайно от книгата...
модата във ф1 е 10-цилиндрови в-образни двигателя със 40 клапана.
текущото ограничение е че колите трябва да са не по-леки от 1323 паунда, но фераритата са доста по-леки. за да натежат достатъчно във пода се слага около 154 баласт от тунгстен със цел да ги докара точно до 1323 паунда а и центъра на тежеста да е максимално ниско. баласта е леко напред да даде разпределение между 43 и 45% за предницата и останалото отзад. ако състезанието е на по-бавна писта, може повече тегло се сложи отзад за да подобри сцеплението на двигателните гуми.
през 2000 година 3 литровия на ферари е правил 806 коня на 17500 оборота и 253 паунда въртящ момент на 15500 като червената линия е на 18000 оборота. забележете тъжния въртящ момент...
за плавното изменение на оборотите във широк диапазон се използват всмукателни колектори със променлива дължина (може да се променят 5-7 пъти от 6000 до 18000 оборота) и се управляват със електро-хидравлични механизми. допълнително от 0-80% газ всмукателния колектор на едните 5 цилиндъра се отваря със малко закъснение след този за другите 5 цилиндъра.
двигателя има ход на буталото 41.4мм и диаметър 96мм.
всеки 2 срещуположни цилиндри имат по две маслени помпи. допълнително във всяка глава има по още една- общо 12 маслени помпи. това е със цел да няма масло във картера за да не краде от конете на коляновия вал.
съединтелния диск е 3-дисков карбон-карбон със диаметър 4.5 инча. малък е защото общо взето се ползва само при старта. във движение при смяна нагоре на предавките диска не се отлепва, надолу обаче се отлепва- съвсем малко.. идеята за малкия съединител също е че това позволява двигателия да бъде монтиран максимално ниско във шасито.
прасето е съставено от 24 титанови плоскости заварени заедно. диференцяла е максимално тесен за да позволи максимална ширина за дифюзера отзад (задната престилка/крило според зависимост от конфигурацията).
дифюзера генерира 40% от натискащата сила. във завойте болида достига 4.0g със 160 мили във час. гумите осигуряват 2.0g, останалото идва от аеродинамиката която може да достигне до натиск от 2000 паунда (около 900 кила).
при бавни писти, аеродинамиката може да се нагласи да осигури още 11 процента натискаща сила, но увеличава драга до 1.07 което ограничава макс. скорост на 185 мили. на бърза писта, съответно може да бъде нагласена по-плоско и драга пада на 0.65 като макс. скорост се качва на 217 мили, като при това обаче натискащата сила намалява със повече от 1/3.
при средно положение на крилата, драга е толкова висок, че ако се движи болида със 200 мили и пилота си вдигне крака от газта, колата започва да намалява със 1.1g което е със колкото един корвет спира при максимално натиснати спирачки.
карбон-карбон спирачките осигуряват още 3.0g спирачно ускорение което обяснява защот спирачните им пътища са толкова малки и задминаването при спиране е почти невъзможно.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
искам и аз една такава книжка
цена
Място на получаване 



"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
В Софиа си имате представител на амазон - на ул. Парчевич
имат даже сайт :
http://www.globalcons.com/
Пазарувал съм от тях - нямам оплаквания
имат даже сайт :
http://www.globalcons.com/
Пазарувал съм от тях - нямам оплаквания

[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
двигателя има ход на буталото 41.4мм и диаметър 96мм








"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
ето и линка към амазон... ако случайно някой реши че я иска... книгата определено си заслужава- със твърди корици, голяма, със страшно много схеми и снимки на неща които никога не могат да се видят...
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ct-details
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ct-details
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани