Предимства на задното задвижване спрямо предното?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: По морето и у нас!
Пол: Мъж
Кара: баба 323ти ,
Детайли за колата: hell rot!

Предимства на задното задвижване спрямо предното?

Мнение от cesico » 27 Дек 2008, 16:36

Въпроса е за лица с технически обосновки относно предимствата на задното предаване в сравнение с предното.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 10.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36, E87, F25

Мнение от xts » 27 Дек 2008, 16:48

Чисто технически задвижващите колела, не са същите, който завиват. Което води до:
- по-опростена (съответно по-здрава) система на окачването;
- по-добър ъгъл на завиване.
Последна промяна xts на 27 Дек 2008, 16:58, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 27 Дек 2008, 16:50

хубава тема ще стане

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

...

Мнение от Изрода » 27 Дек 2008, 18:33

Колега,не ти разбрах въпроса.Напиши какво по точно те интересува-от техническа гледна точка,предимства и недостатъци като технологично изпълнение или от гледна точка на шофиране и контрол върху автомобила.Кажи кое от двете за да знаеме какво да обясняваме с колегите :D
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 27 Дек 2008, 19:19

няма да е зле да прочетем нещо техническо.То предимствата се знаят :mhihi: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 27 Дек 2008, 19:32

Според мен при ускоряване цялата тежест наляга назад и води до по-добро цепление на пътя при задно задвижване,докато предното се олевкотява(т.е. центъра на тежестта се премества в противоположната посока при ускоряване)
общо взето сами се сетете защо задното винаги е по-добро от предното-погледнете наоколо в рали,формула 1,големите багачки като ферари, порше и т.н. всички те са със задно......

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 27 Дек 2008, 19:39

cucko написа:Според мен при ускоряване цялата тежест наляга назад и води до по-добро цепление на пътя при задно задвижване,докато предното се олевкотява(т.е. центъра на тежестта се премества в противоположната посока при ускоряване)
общо взето сами се сетете защо задното винаги е по-добро от предното-погледнете наоколо в рали,формула 1,големите багачки като ферари, порше и т.н. всички те са със задно......

Или 4х4.
Другото е че има големи баири дето предното не може ги качи ако е лъзгаво ;)

И недостатъци си има:
по тежка конструкция
по висок разход
по труден за управление(при неопитни шофиори) - това може и да не е недостатък :mhihi:
по голям шанс да се закъса зимата заради леката задница(2 торби пясък в багажника и всичко се оправя)
по малко пространство в купето

Много станаха затова обикновенния шофиор си предпочита предното да си е "рахат". :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Мнение от BT9028BA » 27 Дек 2008, 19:50

Задното си е по добре - недейте ме пита от къде знам :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30

Мнение от Александър Георгиев » 27 Дек 2008, 19:50

...
Последна промяна Александър Георгиев на 18 Дек 2012, 1:56, променена общо 1 път
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30



Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари :winky: иначе успех :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

...

Мнение от Изрода » 27 Дек 2008, 20:33

Само ще дам няколко прости примера:

Преди години имах Лада(със спортно окачване,фланци,интересен мотор,подсилвано купе и тн.)

Изображение

Изображение

та с тази кола съм се спускал не веднъж от Копитото на долу по завоите,като 3-та газ до дупка и 120-130,преди завоя чуквам спирачки и като и боднеш 2 на 110 и задницата сама се завърта и се намества във завоя,като през това време колата е напълно контрулируема със волана защото забива муцуната и цялата тежест е на предните колела,след завоя пак 3 и газ до дупка.И като спирах на Билата на бул България дисковете светеха и цялата кола ммиришеше на изгоряло масло,а гърнетата само припукваха от долу :mhihi:

След това имах Пежо 306 (пак ниско и твърдо и тн.)

Изображение

Ами с него какво да кажа: Пускам се пак от Копитото със 90 надолу,идва завои и кво правиме? Чуквам спирачки и предницата ми продължава на пред,връщам 2 ра и предницата пак продължава на пред.За ръчна със тая скорост е немислимо и след 2 завоя които едвам хванах,просто се отказах и си слезнах по нормалния начин до долу и повече не съм я и опитвал за такова екстребно каране.
Ама иначе па за зиматааа

Изображение

Изображение

За мен извода е че които не може да кара,или просто кара по спокоино и не си използва колите за такива цели -предното предване е по подходящо,но за истинско каране и удоволствие само задно.

BMW то не съм го пробвал там щото ми е жал,а и вече има много дупки :(

Мисля че му показах на колегата нагледно предимства и недостатъци,вече тои да си преценява.

PS.Ще се радвам ако не се заформи спор,може ли с Лада да се кара там така,защото темата е безкраина,а и има хора от форума които са били вътре във колата :mhihi:
Изображение Изображение Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 24.12.2008

Мнение от гецата_89 » 27 Дек 2008, 21:40

задното си е задно завоите на дрифт и готово никакжо предно :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 27 Дек 2008, 21:56

имам и предо и задно...е такива ядове като с предното не сам имал никога с друга кола..имал сам пасат и астра сега ами кофти е не е като задното..бимера го карам зимата с летни гуми ами даржи се отли4но колата и лада сам карал и тя е супер като задно..според мен у хората има някаква легенда 4е предното предаване е супер и задното е коварно както при скоростите като кажеш автоматик и всеки вика ама тои се 4упи пове4е и си се прецакал 4е не си взел ръ4ка :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: София-Duesseldorf

Мнение от radosi » 27 Дек 2008, 22:54

Е колеги недейте така с сектентските изказвания ;)
и мерцедес правят коли със задно ;) освен А и Б класите които сякаш не са проектирани от инжинетире на МЕРЦ :)

Колата с предно:
1. исцяло изнесена в предната част двигателно задвижваща система. Пради тази причина предните гуми трябва да застанат доста по назад от кадето тежеста на двигателя отива пред тях. Задницата остава само да носи багажа ;)
2. Поради тази причина лош баланс яко недозавиване.
3. Зора при спиране се поема само от предните колела
4. Лошо сцепление при потегляне ако ще и с 305мм валяци
5. Пренебрежение към задното окачване което в повечето случай е торсионна греда или цяла греда (а се е наклонила колата и от 205мм контакт с пътя остават 20 ;)
6. Простота в управлението - задкормилното устройство може да изкара и без помощни електроники на хлазгав път.
7. По ниски загуби в трансмисията при което повече мощност достигаща до гумите и по-висока икономия
8. Перфектна конструкция за малки градски коли подвижни тоалетни
(е няма как има и коли с предно заслужаващи внимание)
golf 5, honda prelude, предпоследната генерация на honda civic ;)
9. При състезатели от градски тип идеалната концепция.
10.


Колите с задно с двигател отпред:
1. по добре разпределена маса на двигателно задвижваща система. Предните гуми са веднага след фаровете което придава много по голяма прецизност в завиването, възможност за по голям castor ъгъл!!.
Понякога скоростната кутия е при диф-а отзаде което не е много наложено.
2. Много по добро разпределение на масата на автомобила върху 4-те гуми.
3. По ефективни спрачки заради добрия баланс
4. По добро потегляне при наличие на мощност
5. Сложно задно окачване което предразполага за използване на неежтини и добри технологии.
Лада - По лошо няма накъде!!!
Е30 - пасивно завиване на задните гуми
Е36 - многоточково окачване
6. Сложно управление за хората без идея от ситуяция с презавиване - ASC е задължителен в този случай
7. По високи загуби в трансмисията по-висок разход. По малко мощност до гумите.
8. Не е за малолитражки и градски колички
9. При качествен шофьор идеалната концепция
Ако тъщата върти дупе, щерка и си заслужава инвестицията ;)
Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 27 Дек 2008, 23:29

Колега, както и да погледнеш и двата варианта си имат "за" и "против". Аз лично бих описал нещата така. Ако приемем, че една кола трябва да бъде преместена от едно място на друго е необходимо да се приложи сила върху нея с определена посока. Ако силата се приложи в предната част на колата, за да се придвижи напред означава, че сме я издърпали, ако се приложи в задната част, за да се придвижи отново напред означава, че сме я избутали. Така погледнато няма значение къде прилагаме силата, защото за едно и също разстояние и една и съща кола приложените сили и в двата случея са еднакви. Основният въпрос, касаещ разликите в поведението на автомобилите с предно и задно задвижване е положението на центъра на тежестта, от който зависи устойчивостта (стабилността) на колата. При колите с предно задвижване този център е изнесен по напред, което дава усещането за по-стабилна предна част на автомобила, но и по-нестабилна задна част, която фактически е неуправляема по никакъв начин. Като цяло при тези автомобили усещането за стабилност е измамно (личен опит). При автомобилите със задно задвижване, центъра на тежестта е разположен в средната част на автомобила. Предната част се контролира посредством волана, а стабилността и контрола на задната част на атомобила се постига посредством задвижването на задните колела.

Това са моите скромни познания и опит по отношение на автомобилите. :mhihi: А относно вечния спор, кое е по-добро аз залагам на автомобил със задно задвижване.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Семейното комби
Мечтае да кара: M5 touring

Мнение от dinkomg » 27 Дек 2008, 23:48

Аз не мога да разбера какво толкова обсъждаме, щом специалистите от Mercedes и любимите ни инженери от BMW са сложили задвижването отзад, значи е имало защо. А в сравнение с тези марки другите изглеждат смешни
Има много коли и ....BMW
Изображение

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook