Предимства на задното задвижване спрямо предното?
Модератор: Общи модератори
- cesico
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: По морето и у нас!
- Пол: Мъж
- Кара: баба 323ти ,
- Детайли за колата: hell rot!
Предимства на задното задвижване спрямо предното?
Въпроса е за лица с технически обосновки относно предимствата на задното предаване в сравнение с предното.
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Чисто технически задвижващите колела, не са същите, който завиват. Което води до:
- по-опростена (съответно по-здрава) система на окачването;
- по-добър ъгъл на завиване.
- по-опростена (съответно по-здрава) система на окачването;
- по-добър ъгъл на завиване.
Последна промяна xts на 27 Дек 2008, 16:58, променена общо 1 път
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
...
Колега,не ти разбрах въпроса.Напиши какво по точно те интересува-от техническа гледна точка,предимства и недостатъци като технологично изпълнение или от гледна точка на шофиране и контрол върху автомобила.Кажи кое от двете за да знаеме какво да обясняваме с колегите 

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Според мен при ускоряване цялата тежест наляга назад и води до по-добро цепление на пътя при задно задвижване,докато предното се олевкотява(т.е. центъра на тежестта се премества в противоположната посока при ускоряване)
общо взето сами се сетете защо задното винаги е по-добро от предното-погледнете наоколо в рали,формула 1,големите багачки като ферари, порше и т.н. всички те са със задно......
общо взето сами се сетете защо задното винаги е по-добро от предното-погледнете наоколо в рали,формула 1,големите багачки като ферари, порше и т.н. всички те са със задно......
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
cucko написа:Според мен при ускоряване цялата тежест наляга назад и води до по-добро цепление на пътя при задно задвижване,докато предното се олевкотява(т.е. центъра на тежестта се премества в противоположната посока при ускоряване)
общо взето сами се сетете защо задното винаги е по-добро от предното-погледнете наоколо в рали,формула 1,големите багачки като ферари, порше и т.н. всички те са със задно......
Или 4х4.
Другото е че има големи баири дето предното не може ги качи ако е лъзгаво

И недостатъци си има:
по тежка конструкция
по висок разход
по труден за управление(при неопитни шофиори) - това може и да не е недостатък

по голям шанс да се закъса зимата заради леката задница(2 торби пясък в багажника и всичко се оправя)
по малко пространство в купето
Много станаха затова обикновенния шофиор си предпочита предното да си е "рахат".


- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
- Александър Георгиев
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30
...
Последна промяна Александър Георгиев на 18 Дек 2012, 1:56, променена общо 1 път
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30
Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея парииначе успех
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
...
Само ще дам няколко прости примера:
Преди години имах Лада(със спортно окачване,фланци,интересен мотор,подсилвано купе и тн.)
та с тази кола съм се спускал не веднъж от Копитото на долу по завоите,като 3-та газ до дупка и 120-130,преди завоя чуквам спирачки и като и боднеш 2 на 110 и задницата сама се завърта и се намества във завоя,като през това време колата е напълно контрулируема със волана защото забива муцуната и цялата тежест е на предните колела,след завоя пак 3 и газ до дупка.И като спирах на Билата на бул България дисковете светеха и цялата кола ммиришеше на изгоряло масло,а гърнетата само припукваха от долу
След това имах Пежо 306 (пак ниско и твърдо и тн.)
Ами с него какво да кажа: Пускам се пак от Копитото със 90 надолу,идва завои и кво правиме? Чуквам спирачки и предницата ми продължава на пред,връщам 2 ра и предницата пак продължава на пред.За ръчна със тая скорост е немислимо и след 2 завоя които едвам хванах,просто се отказах и си слезнах по нормалния начин до долу и повече не съм я и опитвал за такова екстребно каране.
Ама иначе па за зиматааа
За мен извода е че които не може да кара,или просто кара по спокоино и не си използва колите за такива цели -предното предване е по подходящо,но за истинско каране и удоволствие само задно.
BMW то не съм го пробвал там щото ми е жал,а и вече има много дупки
Мисля че му показах на колегата нагледно предимства и недостатъци,вече тои да си преценява.
PS.Ще се радвам ако не се заформи спор,може ли с Лада да се кара там така,защото темата е безкраина,а и има хора от форума които са били вътре във колата
Преди години имах Лада(със спортно окачване,фланци,интересен мотор,подсилвано купе и тн.)


та с тази кола съм се спускал не веднъж от Копитото на долу по завоите,като 3-та газ до дупка и 120-130,преди завоя чуквам спирачки и като и боднеш 2 на 110 и задницата сама се завърта и се намества във завоя,като през това време колата е напълно контрулируема със волана защото забива муцуната и цялата тежест е на предните колела,след завоя пак 3 и газ до дупка.И като спирах на Билата на бул България дисковете светеха и цялата кола ммиришеше на изгоряло масло,а гърнетата само припукваха от долу

След това имах Пежо 306 (пак ниско и твърдо и тн.)
Ами с него какво да кажа: Пускам се пак от Копитото със 90 надолу,идва завои и кво правиме? Чуквам спирачки и предницата ми продължава на пред,връщам 2 ра и предницата пак продължава на пред.За ръчна със тая скорост е немислимо и след 2 завоя които едвам хванах,просто се отказах и си слезнах по нормалния начин до долу и повече не съм я и опитвал за такова екстребно каране.
Ама иначе па за зиматааа
За мен извода е че които не може да кара,или просто кара по спокоино и не си използва колите за такива цели -предното предване е по подходящо,но за истинско каране и удоволствие само задно.
BMW то не съм го пробвал там щото ми е жал,а и вече има много дупки

Мисля че му показах на колегата нагледно предимства и недостатъци,вече тои да си преценява.
PS.Ще се радвам ако не се заформи спор,може ли с Лада да се кара там така,защото темата е безкраина,а и има хора от форума които са били вътре във колата

имам и предо и задно...е такива ядове като с предното не сам имал никога с друга кола..имал сам пасат и астра сега ами кофти е не е като задното..бимера го карам зимата с летни гуми ами даржи се отли4но колата и лада сам карал и тя е супер като задно..според мен у хората има някаква легенда 4е предното предаване е супер и задното е коварно както при скоростите като кажеш автоматик и всеки вика ама тои се 4упи пове4е и си се прецакал 4е не си взел ръ4ка 

- radosi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: София-Duesseldorf
Е колеги недейте така с сектентските изказвания
и мерцедес правят коли със задно
освен А и Б класите които сякаш не са проектирани от инжинетире на МЕРЦ
Колата с предно:
1. исцяло изнесена в предната част двигателно задвижваща система. Пради тази причина предните гуми трябва да застанат доста по назад от кадето тежеста на двигателя отива пред тях. Задницата остава само да носи багажа
2. Поради тази причина лош баланс яко недозавиване.
3. Зора при спиране се поема само от предните колела
4. Лошо сцепление при потегляне ако ще и с 305мм валяци
5. Пренебрежение към задното окачване което в повечето случай е торсионна греда или цяла греда (а се е наклонила колата и от 205мм контакт с пътя остават 20
6. Простота в управлението - задкормилното устройство може да изкара и без помощни електроники на хлазгав път.
7. По ниски загуби в трансмисията при което повече мощност достигаща до гумите и по-висока икономия
8. Перфектна конструкция за малки градски коли подвижни тоалетни
(е няма как има и коли с предно заслужаващи внимание)
golf 5, honda prelude, предпоследната генерация на honda civic
9. При състезатели от градски тип идеалната концепция.
10.
Колите с задно с двигател отпред:
1. по добре разпределена маса на двигателно задвижваща система. Предните гуми са веднага след фаровете което придава много по голяма прецизност в завиването, възможност за по голям castor ъгъл!!.
Понякога скоростната кутия е при диф-а отзаде което не е много наложено.
2. Много по добро разпределение на масата на автомобила върху 4-те гуми.
3. По ефективни спрачки заради добрия баланс
4. По добро потегляне при наличие на мощност
5. Сложно задно окачване което предразполага за използване на неежтини и добри технологии.
Лада - По лошо няма накъде!!!
Е30 - пасивно завиване на задните гуми
Е36 - многоточково окачване
6. Сложно управление за хората без идея от ситуяция с презавиване - ASC е задължителен в този случай
7. По високи загуби в трансмисията по-висок разход. По малко мощност до гумите.
8. Не е за малолитражки и градски колички
9. При качествен шофьор идеалната концепция

и мерцедес правят коли със задно


Колата с предно:
1. исцяло изнесена в предната част двигателно задвижваща система. Пради тази причина предните гуми трябва да застанат доста по назад от кадето тежеста на двигателя отива пред тях. Задницата остава само да носи багажа

2. Поради тази причина лош баланс яко недозавиване.
3. Зора при спиране се поема само от предните колела
4. Лошо сцепление при потегляне ако ще и с 305мм валяци
5. Пренебрежение към задното окачване което в повечето случай е торсионна греда или цяла греда (а се е наклонила колата и от 205мм контакт с пътя остават 20

6. Простота в управлението - задкормилното устройство може да изкара и без помощни електроники на хлазгав път.
7. По ниски загуби в трансмисията при което повече мощност достигаща до гумите и по-висока икономия
8. Перфектна конструкция за малки градски коли подвижни тоалетни
(е няма как има и коли с предно заслужаващи внимание)
golf 5, honda prelude, предпоследната генерация на honda civic

9. При състезатели от градски тип идеалната концепция.
10.
Колите с задно с двигател отпред:
1. по добре разпределена маса на двигателно задвижваща система. Предните гуми са веднага след фаровете което придава много по голяма прецизност в завиването, възможност за по голям castor ъгъл!!.
Понякога скоростната кутия е при диф-а отзаде което не е много наложено.
2. Много по добро разпределение на масата на автомобила върху 4-те гуми.
3. По ефективни спрачки заради добрия баланс
4. По добро потегляне при наличие на мощност
5. Сложно задно окачване което предразполага за използване на неежтини и добри технологии.
Лада - По лошо няма накъде!!!
Е30 - пасивно завиване на задните гуми
Е36 - многоточково окачване
6. Сложно управление за хората без идея от ситуяция с презавиване - ASC е задължителен в този случай
7. По високи загуби в трансмисията по-висок разход. По малко мощност до гумите.
8. Не е за малолитражки и градски колички
9. При качествен шофьор идеалната концепция
Ако тъщата върти дупе, щерка и си заслужава инвестицията
Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!

Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Колега, както и да погледнеш и двата варианта си имат "за" и "против". Аз лично бих описал нещата така. Ако приемем, че една кола трябва да бъде преместена от едно място на друго е необходимо да се приложи сила върху нея с определена посока. Ако силата се приложи в предната част на колата, за да се придвижи напред означава, че сме я издърпали, ако се приложи в задната част, за да се придвижи отново напред означава, че сме я избутали. Така погледнато няма значение къде прилагаме силата, защото за едно и също разстояние и една и съща кола приложените сили и в двата случея са еднакви. Основният въпрос, касаещ разликите в поведението на автомобилите с предно и задно задвижване е положението на центъра на тежестта, от който зависи устойчивостта (стабилността) на колата. При колите с предно задвижване този център е изнесен по напред, което дава усещането за по-стабилна предна част на автомобила, но и по-нестабилна задна част, която фактически е неуправляема по никакъв начин. Като цяло при тези автомобили усещането за стабилност е измамно (личен опит). При автомобилите със задно задвижване, центъра на тежестта е разположен в средната част на автомобила. Предната част се контролира посредством волана, а стабилността и контрола на задната част на атомобила се постига посредством задвижването на задните колела.
Това са моите скромни познания и опит по отношение на автомобилите.
А относно вечния спор, кое е по-добро аз залагам на автомобил със задно задвижване.
Това са моите скромни познания и опит по отношение на автомобилите.

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Аз не мога да разбера какво толкова обсъждаме, щом специалистите от Mercedes и любимите ни инженери от BMW са сложили задвижването отзад, значи е имало защо. А в сравнение с тези марки другите изглеждат смешни
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани