Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17
Модератор: Общи модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17

Като за начало - при температури по-ниски от -15 градуса по Целзий най-добре е въобще да не използвате автомобила си. Разбира се, ако това е възможно и в случай, че имате удобен алтернативен превоз. Според руските експерти един пробег от 20 километра при -17 градуса се равнява на 600 километра при 20 градуса по износване на триещите се части на двигателя. Това износване крие още по-големи рискове за българските автомобили, тъй като маслата, които се използват масово при нас, не са предназначени за такива екстремни температури и не изпълняват функциите си пълноценно.
Друг сериозен проблем при минусови температури е акумулаторът. Преди запалване на автомобила препоръката е да се запалят фаровете за няколко секунди. Това "ободрява" акумулаторната батерия и спомага за по-лесно запалване. Ниската темепратура влияе доста зле на акумулатора и ако след няколко опита да стартирате двигателя не постигнете успех, доста вероятно е да нямате повече възможност, тъй като батерията е загубила мощност. За да не се случва това, експертите препоръчват един хитър трик. Ако акумулаторът ви се демонтира лесно, свалете го и през нощта го приберете в дома си. Това ще ви спести доста проблеми на сутринта. За съжаление, това не е особено удачно, ако алармената ви система се захранва от него...
Не използвайте стартера непрекъснато за повече от 10 секунди. Той е мощен електромотор и прегрява много бързо.
Препоръчително е в студените дни да пълните резервоара за бензин до горе. Колкото повече въздух има в резервоара - толкова повече водни пари се съдържат в него. При ниски температури тези пари се кристализират и микрокристалите попадат в горивото като затрудняват запалването на двигателя, както и нормалната му работа. Този съвет важи особено силно за автомобилите с инжекцион.
Не е желателно да миете автомобила при много ниска температура. Замръзналата вода се отразява зле на състоянието на лаковото покритие на боята.
- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Да така е но и аз не се бях замислял
Аз лично съм малко скептично настроен към некарането на автомобила когато е под -15... аз ако тогава не го карам кога?
Друго си е като нафукаш парното на 4-ри и да караш на леко отворен прозорец... е вярно малко ти се понапукват устата ма по-добре така отколкото да намаляш парното

Аз лично съм малко скептично настроен към некарането на автомобила когато е под -15... аз ако тогава не го карам кога?

Друго си е като нафукаш парното на 4-ри и да караш на леко отворен прозорец... е вярно малко ти се понапукват устата ма по-добре така отколкото да намаляш парното


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

Re: Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17
M6 написа:Според руските експерти един пробег от 20 километра при -17 градуса се равнява на 600 километра при 20 градуса по износване на триещите се части на двигателя.
това само докато двигателя достигне работна температура ли е? според мен да.


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17
ivo написа:M6 написа:Според руските експерти един пробег от 20 километра при -17 градуса се равнява на 600 километра при 20 градуса по износване на триещите се части на двигателя.
това само докато двигателя достигне работна температура ли е? според мен да.иначе би оzначавало като се прибера zа БГ тия дни да съм амортиzирал двигателя не с още 1000, ами с 30 000 км
ivo,ти пътуваш много километри наведнъж,за теб не важи

Лошото е за тези,които си подкарват автомобилите за 5 км и недозагряли ги гасят ... От конденз в този случай страда изпускателната система,гърнета и тем подобни.
Никога не изчаквайте двигателя да загрява на място при работа на празен ход в тези ниски температури



Като правим асоциации,такава работа за около 7 мин на празен ход означава износване на двигателя при нормални температури в разстояние на 400 км



Когато моторът запали,стремете се да потегляте възможно най-скоро след това


Работата на празен ход е нежелателна,до затопляне на двигателя до някакво положение поне

Вентилаторът на отоплението е редно да не се включва веднага

П.С. Знам,че всички знаете тези общи положения за екплоатацията на автомобила в тежки зимни условия,но все пак да ги споделя отново

Георги Пенчев
Re: Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17
Никога не изчаквайте двигателя да загрява на място при работа на празен ход в тези ниски температури![]()
![]()
![]()
Това нещо го казах на доста хора днес ... и всички ми се изсмяха.Това дори го пише в описанието на колата с големи букви

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
мда това за празния ход е обсъждано доста пъти, нека се смеят
а това за фаровете, ще го запомня

а това за фаровете, ще го запомня

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Panzer_i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: Пернишко село :)
- Детайли за колата: Peugeot 307 SW
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Panzer_i написа:Прочетете какво пише по този въпрос при температура под -20 градуса
Ако можеш да ни кажеш,интересни факти около работа на ДВГ при температури под -20 С ще бъде много добре



Георги Пенчев
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
Дилян Пенчев написа: Друго си е като нафукаш парното на 4-ри и да караш на леко отворен прозорец... е вярно малко ти се понапукват устата ма по-добре така отколкото да намаляш парното
не на леко отворен ами всички духалки да духат топло в теб прозореца до доло и музиката на макс










"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
Това за тръгването веднага след паленето на мотора,винаги съм си мислил,че е заради замърсяването на околната среда
Пък не виждам проблем,като помпата е качила масло навсякъде дали ще работи на място или се движи колата,каква е разликата
Двигателят се износва най-вече при "сухия" старт,от там насетне при хубаво масло трябва да няма проблем...Някой ще обясни ли?


One passion,one car,one life...
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Impasse написа:Това за тръгването веднага след паленето на мотора,винаги съм си мислил,че е заради замърсяването на околната средаПък не виждам проблем,като помпата е качила масло навсякъде дали ще работи на място или се движи колата,каква е разликата
Двигателят се износва най-вече при "сухия" старт,от там насетне при хубаво масло трябва да няма проблем...Някой ще обясни ли?
Impasse,става въпрос за износването на стените на цилиндрите вследствие на непълното изгаряне,тогава когато мотора работи в първите си минути с много богата смес,получаващото се непълно изгаряне+кондензи и получаване на някакви вторични вещества,които играят лоша роля в този момент


Георги Пенчев
- Hastalavista
- Е21 fanatic
-
- Мнения: 692
- Регистриран на: 12.03.2005
- Местоположение: София, Младост1
Добре де, а това за фаровете как си го обяснявате, че аз логика не намирам. Те са консуматор, от което би следвало, че макар и с малко черпят енергия от акумулатора. Как точно да разбирам "ободряват" ?
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани