Нафтата измества Бензина !
Модератор: Общи модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Гост
-
Нафтата измества Бензина !
Дизеловите двигатели са все по-икономични и мощни
Състезателни коли и луксозни лимузини също сменят горивото
До края на ХХ век в автомобилния свят гледаха с насмешка на дизеловите двигатели. "Ако трака и мирише много като стара печка, значи колата върви с нафта." Така обясняваха на дилетанти как да разпознаят дизеловия мотор. Шофьорите пък разказваха до забрава вицове на тази тема. Притежателите на дизелови автомобили бяха съветвани да слагат тампони в ушите, за да се спасят от големия шум. Или пък да си лягат с кожуха, защото през зимата трябва да стават посред нощ, за да припалват возилата си. Всичко това обаче е само история. Дизеловите двигатели стават все по-конкурентни като мощност и динамика. Най-голямото им предимство обаче е тяхната икономичност. Това ги прави все по-популярни. Те започват да се появяват дори и в спортни коли като "Ауди" R10 и големи луксозни лимузини. Сега в Европа 50% от продаваните автомобили са с дизелов двигател. Тенденцията от последните няколко години е изцяло в полза на нафтата. Днес возилата задвижвани с това гориво направиха революция и
--------------------------------------------------------------------------------
по отношение на икономиката и технологията
--------------------------------------------------------------------------------
Голямо постижение в дизеловите двигатели е системата "помпа-дюза". При нея горивото се поднася директно в горивната камера. За първи път системата е внедрена серийно във "Фиат" през 1988 г. Истинският пробив прави концернът "Фолксваген", който нарича технологията TDI,като запазва правата върху използването на трите букви. Системата се въвежда в моделите на "Фолксваген", "Ауди", "Сеат" и "Шкода". Увеличението на мощността е за сметка на прякото впръскване. Изоставането от бензиновите двигатели постоянно се съкращава. При прякото впръскване отпада необходимостта от предварително подгряване. Вече няма неприятен мирис на нафта, а двигателят е доста по-тих и нивото на шума в купето намалява няколко пъти. В процеса на развитие на техническите решения и разработки производителите фирмата "Бош" направи система с централна помпа за впръскване под високо налягане и обща горивна линия за всички цилиндри. Световната премиера на тази технология е известна като "Комън рейл". Технологията "помпа-дюза" се модернизира през 1998 г. При оптимизацията на процеса на горене стана ясно, че най-слабото звено в системата са електромагнитните клапани. Последното откритие в тази област са пиезоинжекторите. При тях вместо с електромагнити, клапаните се управляват
--------------------------------------------------------------------------------
от електропроводими кристали
--------------------------------------------------------------------------------
Проблем в горивната камера е отделянето на сажди и твърди частици. При изгарянето на нафтата се отделят повече азотни окиси, отколкото при бензина. Много ефективна в борбата с твърдите частици и саждите е противопрашният филтър, който "Пежо" използва още от 2000 г.Това устройство улавя почти 100% от саждите с помощта на филтър. Паралелно влезе в производство и катализатор за дизела, който аналогично на бензиновия отделя от изгорелите газове въглеродните и азотните окиси.
Състезателни коли и луксозни лимузини също сменят горивото
До края на ХХ век в автомобилния свят гледаха с насмешка на дизеловите двигатели. "Ако трака и мирише много като стара печка, значи колата върви с нафта." Така обясняваха на дилетанти как да разпознаят дизеловия мотор. Шофьорите пък разказваха до забрава вицове на тази тема. Притежателите на дизелови автомобили бяха съветвани да слагат тампони в ушите, за да се спасят от големия шум. Или пък да си лягат с кожуха, защото през зимата трябва да стават посред нощ, за да припалват возилата си. Всичко това обаче е само история. Дизеловите двигатели стават все по-конкурентни като мощност и динамика. Най-голямото им предимство обаче е тяхната икономичност. Това ги прави все по-популярни. Те започват да се появяват дори и в спортни коли като "Ауди" R10 и големи луксозни лимузини. Сега в Европа 50% от продаваните автомобили са с дизелов двигател. Тенденцията от последните няколко години е изцяло в полза на нафтата. Днес возилата задвижвани с това гориво направиха революция и
--------------------------------------------------------------------------------
по отношение на икономиката и технологията
--------------------------------------------------------------------------------
Голямо постижение в дизеловите двигатели е системата "помпа-дюза". При нея горивото се поднася директно в горивната камера. За първи път системата е внедрена серийно във "Фиат" през 1988 г. Истинският пробив прави концернът "Фолксваген", който нарича технологията TDI,като запазва правата върху използването на трите букви. Системата се въвежда в моделите на "Фолксваген", "Ауди", "Сеат" и "Шкода". Увеличението на мощността е за сметка на прякото впръскване. Изоставането от бензиновите двигатели постоянно се съкращава. При прякото впръскване отпада необходимостта от предварително подгряване. Вече няма неприятен мирис на нафта, а двигателят е доста по-тих и нивото на шума в купето намалява няколко пъти. В процеса на развитие на техническите решения и разработки производителите фирмата "Бош" направи система с централна помпа за впръскване под високо налягане и обща горивна линия за всички цилиндри. Световната премиера на тази технология е известна като "Комън рейл". Технологията "помпа-дюза" се модернизира през 1998 г. При оптимизацията на процеса на горене стана ясно, че най-слабото звено в системата са електромагнитните клапани. Последното откритие в тази област са пиезоинжекторите. При тях вместо с електромагнити, клапаните се управляват
--------------------------------------------------------------------------------
от електропроводими кристали
--------------------------------------------------------------------------------
Проблем в горивната камера е отделянето на сажди и твърди частици. При изгарянето на нафтата се отделят повече азотни окиси, отколкото при бензина. Много ефективна в борбата с твърдите частици и саждите е противопрашният филтър, който "Пежо" използва още от 2000 г.Това устройство улавя почти 100% от саждите с помощта на филтър. Паралелно влезе в производство и катализатор за дизела, който аналогично на бензиновия отделя от изгорелите газове въглеродните и азотните окиси.
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
ми има верни неща в статията ама докато съм млад бих карах бензин 


"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Аз с удоволствие бих карал някой 3-литров дизел ама този акцис и ддс-то ни прибиват

"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
Явно дизела е двигателя който е податлив на повече "перформанс", а не бензина.
Реално погледнато виж бензина докъде е развит - до инжекциона
За сметка на това, дизела е направо "РЕВОЛЮЦИЯ" -та през този век е постигната на негов гръб.То не бяха : TDi;HDi;D4D;Comen-reil;TDCi;
и още колко много други.Дизела е мотора на бъдещето /макар че за мен лично - никога не е бил и няма да бъде
/
П.С. А и реално погледнато - Дали ще се роди тоя дизел дето да е 1 на божура

Реално погледнато виж бензина докъде е развит - до инжекциона

За сметка на това, дизела е направо "РЕВОЛЮЦИЯ" -та през този век е постигната на негов гръб.То не бяха : TDi;HDi;D4D;Comen-reil;TDCi;
и още колко много други.Дизела е мотора на бъдещето /макар че за мен лично - никога не е бил и няма да бъде

П.С. А и реално погледнато - Дали ще се роди тоя дизел дето да е 1 на божура



- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Бъдещето е в "алтерантивните" горива.. скоро и на дизела ще му дойде края на възможностите и както при бензина няма да има какво да се измисля и усъвъщенства..
..пък и след време тея горива ще свършат и тогава тея които са най напред с алтернативните горива ще лапат.., а БМВ от доста отдавна работят над това..
..пък и след време тея горива ще свършат и тогава тея които са най напред с алтернативните горива ще лапат.., а БМВ от доста отдавна работят над това..

- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
И не само БМВ рабити върху алтернативното гориво 

-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
liort написа:И не само БМВ рабити върху алтернативното гориво












- Gentsa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: 21.12.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320i
- Мечтае да кара: Hummer, Mustang
BMW lover написа:Явно дизела е двигателя който е податлив на повече "перформанс", а не бензина.
Реално погледнато виж бензина докъде е развит - до инжекциона![]()
За сметка на това, дизела е направо "РЕВОЛЮЦИЯ" -та през този век е постигната на негов гръб.То не бяха : TDi;HDi;D4D;Comen-reil;TDCi;
и още колко много други.Дизела е мотора на бъдещето /макар че за мен лично - никога не е бил и няма да бъде/
П.С. А и реално погледнато - Дали ще се роди тоя дизел дето да е 1 на божура![]()
![]()
HDI,TDCI,CDI са едно и също нещо,дизелови двигатели със система на впръскване Comen-reil.Просто различните марки имат различни обозначения.HDI-Peugeot;TDCI-Ford;CDI-Mercedes.За D4D (Toyota) не съм 100% сигурен,но предполагам,че е така

- Терзийски
-
поклонник на E36
-
- Мнения: 1631
- Регистриран на: 11.09.2003
- Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
- Пол: Мъж
- Кара: Mercedes, BMW, Subaro
Само дето за дизелите има една подробност:
горивото което зареждаме в бензиностанциите отговаря на БДС - Български държавен стандарт. Само дето това БДС не се признава от автомобилните производители и се смята за абсолютно некачествен боклук. Нов дизел ако блокира помпи, дюзи, комънрейл и т.н., автомобилните производители не признават гаранция от некачествено гориво. Петролните търговци пък се оправдават, че горивото им отговаря на БДС и са невинни ....
И ремонтите си остават за сметка на производителя.
Бензиновите не са така капризни и що-годе понасят боклука от нашите бензиностанции.
горивото което зареждаме в бензиностанциите отговаря на БДС - Български държавен стандарт. Само дето това БДС не се признава от автомобилните производители и се смята за абсолютно некачествен боклук. Нов дизел ако блокира помпи, дюзи, комънрейл и т.н., автомобилните производители не признават гаранция от некачествено гориво. Петролните търговци пък се оправдават, че горивото им отговаря на БДС и са невинни ....
И ремонтите си остават за сметка на производителя.
Бензиновите не са така капризни и що-годе понасят боклука от нашите бензиностанции.

Здравейте официално! Много се радвам че има такъв форум на фенове на една от най-добрите авто-марки!
По темата: искам само да добавя малко към цифрите - още в един стар брой на немския Ауто Билд(5.2002ра), едно кратко допълнение към темата за 525д, Ауди А6 2,5 ТДИ и Волво V70 Д5 в комби версиите им, пише че дизеловите Бмв 5тици в Германия са 52%, V70ките дизел са 54%, a Аудитата А6 - 72% от цялостната продажба на моделите! Сега сигурно са още по-високи тези цифри...
По темата: искам само да добавя малко към цифрите - още в един стар брой на немския Ауто Билд(5.2002ра), едно кратко допълнение към темата за 525д, Ауди А6 2,5 ТДИ и Волво V70 Д5 в комби версиите им, пише че дизеловите Бмв 5тици в Германия са 52%, V70ките дизел са 54%, a Аудитата А6 - 72% от цялостната продажба на моделите! Сега сигурно са още по-високи тези цифри...
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани