Нафтата измества Бензина !

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Гост
Аватар

Нафтата измества Бензина !

Мнение от Гост » 16 Фев 2006, 15:29

Дизеловите двигатели са все по-икономични и мощни
Състезателни коли и луксозни лимузини също сменят горивото

До края на ХХ век в автомобилния свят гледаха с насмешка на дизеловите двигатели. "Ако трака и мирише много като стара печка, значи колата върви с нафта." Така обясняваха на дилетанти как да разпознаят дизеловия мотор. Шофьорите пък разказваха до забрава вицове на тази тема. Притежателите на дизелови автомобили бяха съветвани да слагат тампони в ушите, за да се спасят от големия шум. Или пък да си лягат с кожуха, защото през зимата трябва да стават посред нощ, за да припалват возилата си. Всичко това обаче е само история. Дизеловите двигатели стават все по-конкурентни като мощност и динамика. Най-голямото им предимство обаче е тяхната икономичност. Това ги прави все по-популярни. Те започват да се появяват дори и в спортни коли като "Ауди" R10 и големи луксозни лимузини. Сега в Европа 50% от продаваните автомобили са с дизелов двигател. Тенденцията от последните няколко години е изцяло в полза на нафтата. Днес возилата задвижвани с това гориво направиха революция и
--------------------------------------------------------------------------------

по отношение на икономиката и технологията

--------------------------------------------------------------------------------
Голямо постижение в дизеловите двигатели е системата "помпа-дюза". При нея горивото се поднася директно в горивната камера. За първи път системата е внедрена серийно във "Фиат" през 1988 г. Истинският пробив прави концернът "Фолксваген", който нарича технологията TDI,като запазва правата върху използването на трите букви. Системата се въвежда в моделите на "Фолксваген", "Ауди", "Сеат" и "Шкода". Увеличението на мощността е за сметка на прякото впръскване. Изоставането от бензиновите двигатели постоянно се съкращава. При прякото впръскване отпада необходимостта от предварително подгряване. Вече няма неприятен мирис на нафта, а двигателят е доста по-тих и нивото на шума в купето намалява няколко пъти. В процеса на развитие на техническите решения и разработки производителите фирмата "Бош" направи система с централна помпа за впръскване под високо налягане и обща горивна линия за всички цилиндри. Световната премиера на тази технология е известна като "Комън рейл". Технологията "помпа-дюза" се модернизира през 1998 г. При оптимизацията на процеса на горене стана ясно, че най-слабото звено в системата са електромагнитните клапани. Последното откритие в тази област са пиезоинжекторите. При тях вместо с електромагнити, клапаните се управляват
--------------------------------------------------------------------------------

от електропроводими кристали

--------------------------------------------------------------------------------
Проблем в горивната камера е отделянето на сажди и твърди частици. При изгарянето на нафтата се отделят повече азотни окиси, отколкото при бензина. Много ефективна в борбата с твърдите частици и саждите е противопрашният филтър, който "Пежо" използва още от 2000 г.Това устройство улавя почти 100% от саждите с помощта на филтър. Паралелно влезе в производство и катализатор за дизела, който аналогично на бензиновия отделя от изгорелите газове въглеродните и азотните окиси.

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 16 Фев 2006, 15:33

ми има верни неща в статията ама докато съм млад бих карах бензин :mhihi:
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Мнение от Гецата » 16 Фев 2006, 15:38

Аз с удоволствие бих карал някой 3-литров дизел ама този акцис и ддс-то ни прибиват
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d

Любовника
Аватар
Мнения: 2210
Регистриран на: 10.10.2005
Местоположение: Пловдив <-> София
Пол: Мъж
Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d

Мнение от BMW lover » 16 Фев 2006, 15:46

Явно дизела е двигателя който е податлив на повече "перформанс", а не бензина.
Реално погледнато виж бензина докъде е развит - до инжекциона :confused:
За сметка на това, дизела е направо "РЕВОЛЮЦИЯ" -та през този век е постигната на негов гръб.То не бяха : TDi;HDi;D4D;Comen-reil;TDCi;
и още колко много други.Дизела е мотора на бъдещето /макар че за мен лично - никога не е бил и няма да бъде ;) /

П.С. А и реално погледнато - Дали ще се роди тоя дизел дето да е 1 на божура :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Бъди такъв какъвто си - купи си BMW !!! ;)
Изображение

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 16 Фев 2006, 15:55

Бъдещето е в "алтерантивните" горива.. скоро и на дизела ще му дойде края на възможностите и както при бензина няма да има какво да се измисля и усъвъщенства..
..пък и след време тея горива ще свършат и тогава тея които са най напред с алтернативните горива ще лапат.., а БМВ от доста отдавна работят над това.. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Мнение от liort » 16 Фев 2006, 16:01

И не само БМВ рабити върху алтернативното гориво :mhihi:
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 16 Фев 2006, 16:11

liort написа:И не само БМВ рабити върху алтернативното гориво :mhihi:


:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: ...мнооооо смешно.. знам, че не само те работят, МНОГО фирми работят, но БМВ и още 2-3 фирми работят от доста време..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 238
Регистриран на: 21.12.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320i
Мечтае да кара: Hummer, Mustang

Мнение от Gentsa » 16 Фев 2006, 17:58

BMW lover написа:Явно дизела е двигателя който е податлив на повече "перформанс", а не бензина.
Реално погледнато виж бензина докъде е развит - до инжекциона :confused:
За сметка на това, дизела е направо "РЕВОЛЮЦИЯ" -та през този век е постигната на негов гръб.То не бяха : TDi;HDi;D4D;Comen-reil;TDCi;
и още колко много други.Дизела е мотора на бъдещето /макар че за мен лично - никога не е бил и няма да бъде ;) /

П.С. А и реално погледнато - Дали ще се роди тоя дизел дето да е 1 на божура :mhihi: :mhihi: :mhihi:

HDI,TDCI,CDI са едно и също нещо,дизелови двигатели със система на впръскване Comen-reil.Просто различните марки имат различни обозначения.HDI-Peugeot;TDCI-Ford;CDI-Mercedes.За D4D (Toyota) не съм 100% сигурен,но предполагам,че е така ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 16 Фев 2006, 18:47

Нафта ПОЛАР Фуревар

ниско обортни бурзи каручки :mhihi:
ем бега ем душо нафта :mhihi:
другата ми кола пак ша е дизел
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 16 Фев 2006, 18:57

До сега не съм карал на нафта но определено сега търся да е на нафта колата която ще си взема :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 16 Фев 2006, 19:08

Не случайно една от мечтите ми е 525d. Но ако имам пари едва ли ще карам дизел това е сигурно!!!

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 16 Фев 2006, 19:19

Само дето за дизелите има една подробност:
горивото което зареждаме в бензиностанциите отговаря на БДС - Български държавен стандарт. Само дето това БДС не се признава от автомобилните производители и се смята за абсолютно некачествен боклук. Нов дизел ако блокира помпи, дюзи, комънрейл и т.н., автомобилните производители не признават гаранция от некачествено гориво. Петролните търговци пък се оправдават, че горивото им отговаря на БДС и са невинни ....
И ремонтите си остават за сметка на производителя.
Бензиновите не са така капризни и що-годе понасят боклука от нашите бензиностанции. :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 16 Фев 2006, 19:26

Дайте да не пием и вода от чешмата щотото е хлорирана и е вредно :mhihi:
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.02.2006
Местоположение: София

Мнение от MDFk » 16 Фев 2006, 19:35

Здравейте официално! Много се радвам че има такъв форум на фенове на една от най-добрите авто-марки!

По темата: искам само да добавя малко към цифрите - още в един стар брой на немския Ауто Билд(5.2002ра), едно кратко допълнение към темата за 525д, Ауди А6 2,5 ТДИ и Волво V70 Д5 в комби версиите им, пише че дизеловите Бмв 5тици в Германия са 52%, V70ките дизел са 54%, a Аудитата А6 - 72% от цялостната продажба на моделите! Сега сигурно са още по-високи тези цифри...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 16 Фев 2006, 23:45

Дизел бих си зел само на чисто нов автомобил,ако ми се отдаде тая възможност де ;) ,но на старо НЕ

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook