Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Здравейте колеги!
Случи се така, че си взех е46 автоматик. И предните, и задните дискове са вентилирани, за разлика от дисковете на предишната ми е46-ца (при нея само предните бяха вентилирани). Тя беше 318-ка 1.9 118 коня с ръчни скорости. Имам чувството, че автоматика има по-дълъг спирачен път и спирането не е толкова ефективно, колкото беше на предишното ми BMW с ръчните скорости.
Внушавам ли си или наистина е така? Какви са вашите наблюдения?
Случи се така, че си взех е46 автоматик. И предните, и задните дискове са вентилирани, за разлика от дисковете на предишната ми е46-ца (при нея само предните бяха вентилирани). Тя беше 318-ка 1.9 118 коня с ръчни скорости. Имам чувството, че автоматика има по-дълъг спирачен път и спирането не е толкова ефективно, колкото беше на предишното ми BMW с ръчните скорости.
Внушавам ли си или наистина е така? Какви са вашите наблюдения?
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
възможно е да имаш по лоши спирачки но едвали е от автомата 

- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Автоматът (за разлика от предишната) е с нови дискове и накладки с пробег около 800 км.
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
fancooler написа:Автоматът (за разлика от предишната) е с нови дискове и накладки с пробег около 800 км.
Това не означава че спира по добре, всичко е до спирачна система, купи си хубави дискове и накалдки провери спирачната уредба и тогава може да се прави някакво сравнение, и това само при идентични спирачни уредби и на 2 те коли така само си пишем глупости и догатки
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Обмисли следните неща:
Какво влияние на спир. път оказват- гуми (размер, марка, модел и ДОТ), накладки и дискове (марка и модел първо- нови или стари на второ място), цялостно състояние на системата (серво, помпа, спир. течност), да не забравим и тегло на автомобила (автомата май е по-тежък с малко).
Тоест- МНОГО неща могат да окажат влияние.
Какво влияние на спир. път оказват- гуми (размер, марка, модел и ДОТ), накладки и дискове (марка и модел първо- нови или стари на второ място), цялостно състояние на системата (серво, помпа, спир. течност), да не забравим и тегло на автомобила (автомата май е по-тежък с малко).
Тоест- МНОГО неща могат да окажат влияние.
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Благодаря за отговорите, колеги!
Гумите са 225/50/16 като предните са Пирели, за задните Континентал (взех предните от двете коли и направих комплект - почти нови са). Отпред колата е с АТЕ дискове и накладки (май това са оригиналните за модела), отзад ми сложиха Делфи (майсторът много ги хвали, затова се навих). Сменена е спирачната течност преди месец с ДОТ 4 в оторизиран сервиз. По катаког тази е по-тежка с около 300 кг. от ръчката.
Гумите са 225/50/16 като предните са Пирели, за задните Континентал (взех предните от двете коли и направих комплект - почти нови са). Отпред колата е с АТЕ дискове и накладки (май това са оригиналните за модела), отзад ми сложиха Делфи (майсторът много ги хвали, затова се навих). Сменена е спирачната течност преди месец с ДОТ 4 в оторизиран сервиз. По катаког тази е по-тежка с около 300 кг. от ръчката.
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
fancooler написа:... По катаког тази е по-тежка с около 300 кг. от ръчката.
Що не почна от там


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
В този контекст да попитам - автоматика използва ли спирателната сила на мотора , когато натиснем спирачката или отцепва двигателя 
Новата кола от подписа ли е - 320ци - дори с автоматик е не повече от 100кг по-тежка от 318ка ръчка .

F3P написа:fancooler написа:... По катаког тази е по-тежка с около 300 кг. от ръчката.
Що не почна от тамТея 300 кила колко % горница са- 20, 25, 30
Ти очакваш кола значително по-тежка, със същият размер гуми да спира за същото разстояние ли- тая няма как да стане просто...
Новата кола от подписа ли е - 320ци - дори с автоматик е не повече от 100кг по-тежка от 318ка ръчка .
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Ачо, когато натисна спирачката автомата почва да връща предавките и аз си мисля, че все пак спирачният ефект на мотора е налице - усеща се. Но по надолнище трябва да мина на ръчно управление, защото ако я оставя на D започва да набира
.
Прав си! Масата на колата е 1425 кг., а на старата 318ци беше 1285. Значи тежестта на колата не е толкова голям фактор. Като се вгледах по-внимателно в книжката се оказа, че при абсолютно идентични автомобили автомата е само 35 кг. по-тежък.

Новата кола от подписа ли е - 320ци - дори с автоматик е не повече от 100кг по-тежка от 318ка ръчка .
Прав си! Масата на колата е 1425 кг., а на старата 318ци беше 1285. Значи тежестта на колата не е толкова голям фактор. Като се вгледах по-внимателно в книжката се оказа, че при абсолютно идентични автомобили автомата е само 35 кг. по-тежък.
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Старата ми Е36 320 спираше значително по-зле от Е46 320д Няма и как иначе - по-големи дискове, вентилирани и отзад ... според мен си внушаваш. Иначе за дискове признавам само оригинални, нищо че понякога (особено задните) са на двойна цена
- Пинтев
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Делфи са хубави накладки????? да ако искаш да спестиш от това са по хубави от симер ама иначе бих казал че са си в,ниският клас.....аз карах с делфи ...след това минах на трв и разликата е огромна...
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
acho.rs написа:В този контекст да попитам - автоматика използва ли спирателната сила на мотора , когато натиснем спирачката или отцепва двигателя
Използва спирачната сила на мотора и по някое време го "отцепва'', което не е точно отцепване, но това е една дълга история. Не съм имал БМВ автомат, но карам Мицо автомат и като спуска баир, компютъра на автомата чрез превключване на предавките се стреми да поддържа равномерна скорост надолу. Ако натисна спирачка, компютъра започва да поддържа скоростта при която съм отпуснал спирачката.
- Станислав Попов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Пинтев написа:Делфи са хубави накладки????? да ако искаш да спестиш от това са по хубави от симер ама иначе бих казал че са си в,ниският клас.....аз карах с делфи ...след това минах на трв и разликата е огромна...

- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Делфи са едни от най-евтините накладки и дискове и са нисък клас колега 

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Спирачен път - автоматик vs. ръчни скорости
Пинтев написа:Делфи са хубави накладки????? да ако искаш да спестиш от това са по хубави от симер ама иначе бих казал че са си в,ниският клас.....аз карах с делфи ...след това минах на трв и разликата е огромна...
Явно съм влошил спирачните характеристики на колата (в момента задните ми дискове и накладки са Делфи).

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани