Двигателно масло при ниски температури
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Двигателно масло при ниски температури
Всички сте чували за студени стартове зимата, разлика между минерални и синтетични масла и т.н. Да не ви отегчавам с теория. Тук малко захладня и реших да направя един надомен тест с любимия ми Кастрол. Изкарах две бутилки вечерта на балкона и сутринта ги отворих. Видеото не претендира за 100%-това прецизност
Мерих по секунди, синтетиката се оттече около секунда по-бързо. Ще измисля нещо с по-малък диаметър и тогава вече предполагам, че разликата ще е по-очевидна.
http://www.youtube.com/watch?v=I0K0vGgPFQI
И двете са SAE 5W20. Не посмях да тествам масовите български 15W40, защото не съм убеден, че ще излезне нещо от бутилката

http://www.youtube.com/watch?v=I0K0vGgPFQI
И двете са SAE 5W20. Не посмях да тествам масовите български 15W40, защото не съм убеден, че ще излезне нещо от бутилката

- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Двигателно масло при ниски температури
BMW_POWER написа:Всички сте чували за студени стартове зимата, разлика между минерални и синтетични масла и т.н. Да не ви отегчавам с теория. Тук малко захладня и реших да направя един надомен тест с любимия ми Кастрол. Изкарах две бутилки вечерта на балкона и сутринта ги отворих. Видеото не претендира за 100%-това прецизностМерих по секунди, синтетиката се оттече около секунда по-бързо. Ще измисля нещо с по-малък диаметър и тогава вече предполагам, че разликата ще е по-очевидна.
http://www.youtube.com/watch?v=I0K0vGgPFQI
И двете са SAE 5W20. Не посмях да тествам масовите български 15W40, защото не съм убеден, че ще излезне нещо от бутилката
Колега ами ти не ги обръщаш бутилките по едно и също време!!!!!
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
Re: Двигателно масло при ниски температури
netmurder написа:BMW_POWER написа:Всички сте чували за студени стартове зимата, разлика между минерални и синтетични масла и т.н. Да не ви отегчавам с теория. Тук малко захладня и реших да направя един надомен тест с любимия ми Кастрол. Изкарах две бутилки вечерта на балкона и сутринта ги отворих. Видеото не претендира за 100%-това прецизностМерих по секунди, синтетиката се оттече около секунда по-бързо. Ще измисля нещо с по-малък диаметър и тогава вече предполагам, че разликата ще е по-очевидна.
http://www.youtube.com/watch?v=I0K0vGgPFQI
И двете са SAE 5W20. Не посмях да тествам масовите български 15W40, защото не съм убеден, че ще излезне нещо от бутилката
Колега ами ти не ги обръщаш бутилките по едно и също време!!!!!

- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Двигателно масло при ниски температури
Колега, само не се заблуждавай, че 5w20 е синтетично, най-много 2-5% да има синтетика в него, всичко друго му е най-вече 80-90% базова група 3=хидрокрекинг базово масло.Производителите имат право да наричат всяко масло синтетично(поне в Европа), съдържащо минимални количества 2-5% група 4 полиалфаолефини или група 5 естерна синтетика.Как се е случило това е друга тема.
В профилът ти пише, че си на ''остров'', ако си там където предполагам, имаш голям избор на истинско синтетично масло на същите горе/долу цени, като кастрола от теста ти.Ако имаш интерес, мога да ти препоръчам.
А ако конкретно те интересува, темпеатурата на втечняване на Castrol EDGE SYNTEC 5w20 е -39 градуса по целзий, а на Castrol GTX 5w20 е -42 градуса по целзий.
В профилът ти пише, че си на ''остров'', ако си там където предполагам, имаш голям избор на истинско синтетично масло на същите горе/долу цени, като кастрола от теста ти.Ако имаш интерес, мога да ти препоръчам.
А ако конкретно те интересува, темпеатурата на втечняване на Castrol EDGE SYNTEC 5w20 е -39 градуса по целзий, а на Castrol GTX 5w20 е -42 градуса по целзий.
Re: Двигателно масло при ниски температури
6inlinepower написа:....
Благодаря за информацията! Не съм химик и не претендирам за 100% достовреност. Просто навън (живея на остров Île Jésus) е студено и ми хрумна да сравня двата вида масло. Ще видя да измисля някакви други съдинки, за да е по-достоверно. Имам колега, който кара друга марка. Качихме се в колата му (кара само минерално и има лайф-тайм безплатна смяна на масло от концесионера) и я подкара без да я загрява при -25С. Такова тракане се чуваше откъм двигателя, че не мога да го преразкажа. И така беше едни 5-8 минути. Направих това видео от любопитство и предполагам и на други ще им е интересно да видят, какъв е цвета на маслото при ниски температури. Нямам лаборатория и знания, признавам

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Двигателно масло при ниски температури
Вземи пример от подобни видеа и покажи струйката, която тече. Защото така като обърнеш бутилките не се добива кой знае каква представа. А и не ги оставяш да си поемат въздух.
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Двигателно масло при ниски температури
Типично по Български манталитет... Човека тръгнал да прави експеримент и да ни каже горе долу какво става ние тръгваме да го юркаме кое как прави и ,че не го прави правилно и коя бутилка по бързо вдигнал..
Можеше да си го направи за него си ако иска а решава да сподели опит ние го накарахме да съжалява ,че се е цапал ..
По спокойно колеги
Можеше да си го направи за него си ако иска а решава да сподели опит ние го накарахме да съжалява ,че се е цапал ..

По спокойно колеги

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Двигателно масло при ниски температури
Браво на колегата,аз правих подобен експеримент ,само че беше когато телефоните нямаха камера и не съм го заснел,но в резюме,сложих в хладилник пълна синтетика 5.30 и така нареченото полусинтетика 10/40 и на другия ден през една тръбичка ги прецеждах,полусинтетиката минаваше доста по-бавно от колкото синтетиката.
Изводите са два:
1.Карайте масло препоръчано от производителя
2.Сутрин като запалите двинагетя изчакайте поне 10-20 секунди преди да потеглите при всякаква температура на въздуха!
Изводите са два:
1.Карайте масло препоръчано от производителя
2.Сутрин като запалите двинагетя изчакайте поне 10-20 секунди преди да потеглите при всякаква температура на въздуха!
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Двигателно масло при ниски температури
Като гледам клипчето и двете масълца са си супер при тази температура.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Двигателно масло при ниски температури
Е.Димитров написа:Браво на колегата,аз правих подобен експеримент ,само че беше когато телефоните нямаха камера и не съм го заснел,но в резюме,сложих в хладилник пълна синтетика 5.30 и така нареченото полусинтетика 10/40 и на другия ден през една тръбичка ги прецеждах,полусинтетиката минаваше доста по-бавно от колкото синтетиката.
Изводите са два:
1.Карайте масло препоръчано от производителя
2.Сутрин като запалите двинагетя изчакайте поне 10-20 секунди преди да потеглите при всякаква температура на въздуха!
Колега, не е коректно да сравняваш масла с различни вискозитетни индекси- не може да имат еднакво поведение при ниски температури.
И двете са SAE 5W20. Не посмях да тествам масовите български 15W40, защото не съм убеден, че ще излезне нещо от бутилката
За мен двете масла от клипа изтичат за едно и също време- сигурно защото и двете са SAE 5W20.

Що се отнася до 15W40- преди години с М20В25 съм изминал с това масло около 400 000км, след това до около 900 000км карах с 20W50. За да се избегнат последиците при студен старт през 100 000км съм слагал добавка, която отлага тефлон по движещите се части на двигателя и намалява триенето- Novo Slik 2000, след това я прекръстиха на Slik 6000. През тези 900К км по двигателя не е правено нищо свързано с неправилно смазване и са сменяни само стандартните консумативи.
- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: Двигателно масло при ниски температури
zvetiko написа:Е.Димитров написа:Браво на колегата,аз правих подобен експеримент ,само че беше когато телефоните нямаха камера и не съм го заснел,но в резюме,сложих в хладилник пълна синтетика 5.30 и така нареченото полусинтетика 10/40 и на другия ден през една тръбичка ги прецеждах,полусинтетиката минаваше доста по-бавно от колкото синтетиката.
Изводите са два:
1.Карайте масло препоръчано от производителя
2.Сутрин като запалите двинагетя изчакайте поне 10-20 секунди преди да потеглите при всякаква температура на въздуха!
Колега, не е коректно да сравняваш масла с различни вискозитетни индекси- не може да имат еднакво поведение при ниски температури.И двете са SAE 5W20. Не посмях да тествам масовите български 15W40, защото не съм убеден, че ще излезне нещо от бутилката
За мен двете масла от клипа изтичат за едно и също време- сигурно защото и двете са SAE 5W20.![]()
Що се отнася до 15W40- преди години с М20В25 съм изминал с това масло около 400 000км, след това до около 900 000км карах с 20W50. За да се избегнат последиците при студен старт през 100 000км съм слагал добавка, която отлага тефлон по движещите се части на двигателя и намалява триенето- Novo Slik 2000, след това я прекръстиха на Slik 6000. През тези 900К км по двигателя не е правено нищо свързано с неправилно смазване и са сменяни само стандартните консумативи.
????Карал си един двигател 900 000км????
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Двигателно масло при ниски температури
МИТАКА1654 написа:zvetiko написа:Е.Димитров написа:Браво на колегата,аз правих подобен експеримент ,само че беше когато телефоните нямаха камера и не съм го заснел,но в резюме,сложих в хладилник пълна синтетика 5.30 и така нареченото полусинтетика 10/40 и на другия ден през една тръбичка ги прецеждах,полусинтетиката минаваше доста по-бавно от колкото синтетиката.
Изводите са два:
1.Карайте масло препоръчано от производителя
2.Сутрин като запалите двинагетя изчакайте поне 10-20 секунди преди да потеглите при всякаква температура на въздуха!
Колега, не е коректно да сравняваш масла с различни вискозитетни индекси- не може да имат еднакво поведение при ниски температури.И двете са SAE 5W20. Не посмях да тествам масовите български 15W40, защото не съм убеден, че ще излезне нещо от бутилката
За мен двете масла от клипа изтичат за едно и също време- сигурно защото и двете са SAE 5W20.![]()
Що се отнася до 15W40- преди години с М20В25 съм изминал с това масло около 400 000км, след това до около 900 000км карах с 20W50. За да се избегнат последиците при студен старт през 100 000км съм слагал добавка, която отлага тефлон по движещите се части на двигателя и намалява триенето- Novo Slik 2000, след това я прекръстиха на Slik 6000. През тези 900К км по двигателя не е правено нищо свързано с неправилно смазване и са сменяни само стандартните консумативи.
????Карал си един двигател 900 000км????
Какво не ти се вярва за километрите? При мен има кола на 1 112 000км и ако се качиш да я покараш няма да повярвяш как върви, мотора е 2,2ЦДИ (няма да спомена марката ,сещате се ). За тези километри са и махнати само катализаторите и турбо на 970 000 се смени.
Съжалявам за

- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: Двигателно масло при ниски температури
Пич,90 000 или 900 000км?щото ако е второто,ако караш много и правиш да кажем по 50 000км на год,това значи,че си карал тая кола 18год!!!И ВСЯКА ГОДИНА СИ Й ПРАВИЛ ПО 50 000КМ,това прави близо 140км всеки божи ден!???И така в продължение на 18год???
Re: Двигателно масло при ниски температури
МИТАКА1654 написа:Пич,90 000 или 900 000км?щото ако е второто,ако караш много и правиш да кажем по 50 000км на год,това значи,че си карал тая кола 18год!!!И ВСЯКА ГОДИНА СИ Й ПРАВИЛ ПО 50 000КМ,това прави близо 140км всеки божи ден!???И така в продължение на 18год???
Като вземем че нормалното е 20-25 000км на година, то не мисля че е нещо много фрапиращо 50 000км годишно, особенно ако работата му е такава че има пътувания.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани