КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Модератор: Общи модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
https://news.bg/economics/kzp-s-ambitsi ... hivki.html
Моята позиция е ясна. КЗП просто трябва да се закрие и функциите да се заменят от съдилища, които се занимават с искове с малка стойност (за да не задръства съдебната система с такива неща). Т.е. да няма НИКАКВИ регулаторни функции, а просто да разрешава спорове между две страни. Но да видим вашата.
Моята позиция е ясна. КЗП просто трябва да се закрие и функциите да се заменят от съдилища, които се занимават с искове с малка стойност (за да не задръства съдебната система с такива неща). Т.е. да няма НИКАКВИ регулаторни функции, а просто да разрешава спорове между две страни. Но да видим вашата.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Проблема е глобален, не е само при нас. От една страна е кофти за хотелиери, транспортни компании защото цената на тяхната услуга се обуславя от начална инвестиция, текущи разходи, заплати на персонал и т.н.
Докато от другата страна имаме един студент с 320ка на газ дето дали ще пътува сам от вкъщи до студентски сам или с 3ма човека му е една и съща. Само че като качи 3ма човека хем ще има с кой лаф да чука по пътя, хем и някой лев ще избие за горивото, хем и някоя нова мацка може да забие
Същото и със споделеното настаняване, някой си там в Испания драснал за 6 месеца и го няма, човека пуснал обява и настанява хора, които да живеят в неговото жилище през това време.
Аз си мисля, че това няма как да се спре законно. За мен е явление продиктувано от новите модерни и свободни времена
Докато от другата страна имаме един студент с 320ка на газ дето дали ще пътува сам от вкъщи до студентски сам или с 3ма човека му е една и съща. Само че като качи 3ма човека хем ще има с кой лаф да чука по пътя, хем и някой лев ще избие за горивото, хем и някоя нова мацка може да забие

Същото и със споделеното настаняване, някой си там в Испания драснал за 6 месеца и го няма, човека пуснал обява и настанява хора, които да живеят в неговото жилище през това време.
Аз си мисля, че това няма как да се спре законно. За мен е явление продиктувано от новите модерни и свободни времена

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Това безплатно ли е ? В оная другата тема роните крокодилски сълзи че кварталните автосервизи не плащали данъци и такси , били нелегални и т.н обаче за тая простоия - споделено пътуване сте готови да преглъгнете всичко ???!!!! Каква е разликата между маршрутно такси което прави 20 курса от студентски град до централна гара и другото наречено "споделено пътуване" което прави само 2 курса ? Опита ,този бизнес да мине под формата на някаква нова технология с утопични цели е меко казано наивен .
Не виждам какъв е проблема да си регистрираш кочината за извършване на таксиметрова дейност , а като искаш да си "фешън" и иновативен - вози споделено и няма да имаш проблем .
Не виждам какъв е проблема да си регистрираш кочината за извършване на таксиметрова дейност , а като искаш да си "фешън" и иновативен - вози споделено и няма да имаш проблем .

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Jordana написа:Това безплатно ли е ? В оная другата тема роните крокодилски сълзи че кварталните автосервизи не плащали данъци и такси , били нелегални и т.н обаче за тая простоия - споделено пътуване сте готови да преглъгнете всичко ???!!!! Каква е разликата между маршрутно такси което прави 20 курса от студентски град до централна гара и другото наречено "споделено пътуване" което прави само 2 курса ? Опита ,този бизнес да мине под формата на някаква нова технология с утопични цели е меко казано наивен .
Не виждам какъв е проблема да си регистрираш кочината за извършване на таксиметрова дейност , а като искаш да си "фешън" и иновативен - вози споделено и няма да имаш проблем .
Разликата е в начина на изкарване на пари/плащане за превоз/удобство на транспортиране. Убер (като най-лесен пример) е моралната форма, превозвачите са законовата. "Споделено-то пътуване" трябва да има законова рамка, заради сигурността на водача и пътниците. Но превозвачите не биха позволили това. Това се отнася само за непознати. Достатъчно примери мога, да измисля. Проблема идва от това, че Убер е юридическо лице и предполага да возиш/се возят непознати. Аз лично смятам, че "споделеното пътуване" е в полза на нормалния човек - по-малко задръствания и трафик, по-малко "вредни емисии" (темата не искам, да я подхващам), по-малко ресурси/пари за транспорт

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
steeN написа:https://news.bg/economics/kzp-s-ambitsii-zakonovo-da-regulira-spodelenoto-patuvane-i-razmenenite-pochivki.html
Моята позиция е ясна. КЗП просто трябва да се закрие и функциите да се заменят от съдилища, които се занимават с искове с малка стойност (за да не задръства съдебната система с такива неща). Т.е. да няма НИКАКВИ регулаторни функции, а просто да разрешава спорове между две страни. Но да видим вашата.
КЗП има и много други функции, които не могат да бъдат иззети от съдилищата. Например то приема общоевропейските уведомления, че дадена стока е опасна и трябва да се изтегли. Също така може да се самосезира за някои практики, докато съдилищата е малко вероятно да го направят.
Както всичко останало на хартия е добро нещо и в нормалните държави действа, а тук в много случаи явно обслужва и определени интереси.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Аз съм твърдо ЗА споделеното пътуване. Хората дори за пътувания в чужбина го използват. Спестяват се сериозни суми. Реално са малко хората, които гледат да изкарат пари от това. При повечето наистина е по-скоро "споделено пътуване" и поделяне на разходите. Не е нормално София-Пловдив в групите за пътуващи средна цена да е 7лв (варира от 5 до 10лв), а рейса да е 14лв. Времето също е наполовина, понеже обикновено се спестява за пътника пътя от дома до ЖП/автогара. Т.е. е наполовина по-евтино и двойно по-бързо за пътуващия. Често е и по-комфортно. С влакове пък няма място за сравнение. Шофьора пък си избива горивото. Ако е на газ даже е и напред.

- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
В егати света живеем вече със закони ще ти казват какво можеш и не можеш да правиш което не е престъпление... 

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Jordana написа:...
Аз определено не роня сълзи. Защо трябва да се регистрира някой с държавата ако кара с Юбер? Да плати лиценз, да ходи 2 пъти в годината на преглед и да има "професионална" книжка? Това е понеже са се регистрирали и отговарят на изискванията, за това 2 от 3 таксита са разбити кенефи дето едвам се движат... и струва 2х

bum_bum написа:
Добре, че е европейския съюз да ми каже коя стока е опасна. Закривай! Тия са достигнали до такова ниво на идиотия, че проверяват мартениците на пазара дали са безопасни.
Нищо не трябва да се самосезира, клиентите трябва да правят искове сами (в специален съд за искове с ниска стойност, примерно до 10000 лв.).
За лошите практики на фирми трябва да отговарят агенциите, които им дават лицензи.
И 3/4 от лицензите са излишни в същност.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
steeN написа:И 3/4 от лицензите са излишни в същност.
Ще може ли това да го обясниш и най-вече обосновеш?
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Само че споделеното пътуване не трябва да е бизнес, а и не е същото като Uber. Идеята е да се разделят парите за пътуването, а не шофьора да илиза на печалба, че колата е на газ или харчи 4 на 100.
Тук е много популярно и хиляди хора пътуват така всеки ден.
Тук е много популярно и хиляди хора пътуват така всеки ден.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Цената, която се е наложила при споделено пътуване е в резултат на свободни договорки между две страни. Точно това е пазарна цена в свободен пазар. Тя е такава каквато е, без някой отстрани да казва каква трябва да е.
Дълга тема, но накратко казано... в по-голямата част от времето лицензирането не защитава клиентите, а пречи на нова конкуренция да навлезе в пазара и да разбие статуквото на съществуващите компании там. Колкото са по-скъпи/строги линцезите, толкова по-трудно за стартираща компания да ги получи. Това затвърждава съществуващите компании и води до окрупняване на пазара (любимите на всички монополи, картели...).
Директен пример - аптеките в България.
BMW_POWER написа:steeN написа:И 3/4 от лицензите са излишни в същност.
Ще може ли това да го обясниш и най-вече обосновеш?
Дълга тема, но накратко казано... в по-голямата част от времето лицензирането не защитава клиентите, а пречи на нова конкуренция да навлезе в пазара и да разбие статуквото на съществуващите компании там. Колкото са по-скъпи/строги линцезите, толкова по-трудно за стартираща компания да ги получи. Това затвърждава съществуващите компании и води до окрупняване на пазара (любимите на всички монополи, картели...).
Директен пример - аптеките в България.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4199
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Няма шанс да се спре това. Аз лично винаги съм го използвал или като пътувал София - Плевен, София - Пловдив и сега София - Бургас. Е например оня ден едни момчета се качиха при мен за първи път използващи тоя принцип и останаха супер доволни, защото за 3 часа бяхме в Бургас, спирах да пушат а им излезе по-евтино.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
steeN написа:Добре, че е европейския съюз да ми каже коя стока е опасна. Закривай! Тия са достигнали до такова ниво на идиотия, че проверяват мартениците на пазара дали са безопасни.
Нищо не трябва да се самосезира, клиентите трябва да правят искове сами (в специален съд за искове с ниска стойност, примерно до 10000 лв.).
За лошите практики на фирми трябва да отговарят агенциите, които им дават лицензи.
И 3/4 от лицензите са излишни в същност.
Няма как да сезираш ти съда, че тия днес са вдигнали цените за да могат да направят промоция -50% утре. Не възможно е да докажеш, че събраните доказателства са валидни. Освен това какъв материален интерес би заявил, ако видиш да кажем подвеждаща реклама.
Примерно "кренвиршите от месо". Аз смятам, че всички бива да са от месо и вменяват качества на продукта, които по принцип са по подразбиране. Какъв материален интерес да заявя пред съда за тази подвеждаща реклама?
Аз също съм за по-малко институции и бюрокрация, но тази конкретно вярвам, че би могла да работи, ако не бяха идиоти.
- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Добре де! А ако кача стопаджии? Ни ги познавам хората, ни им вземам пари! Хващат ме, че очевидно не се познаваме, не съм им взел пари, ама няма как да го докажа, те обаче си се возят! Ше ям хоята без вина!?

SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: КЗП с амбиции законово да регулира споделеното пътуване
Избори идват все пак.
Пушилка се вдига само - дупки се "ремонтират", акции в кв. сервизи, КЗП се активирало, още доста предстои да видим май
Хептен офтопик: Що не ги махнете вече тия коледни шапчици ? (
)


Хептен офтопик: Що не ги махнете вече тия коледни шапчици ? (





Ubi dubium, ibi libertas
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани