България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Зависи какво разбирате под превишена скорост за причина. Гледам цитирате смъртта на Милен Цветков, там не превишена скорост е причината, а нашмърканият питек зад волана. Единствената катастрофа в Сф, която е причинена от висока скорост, за която се сещам, е тази на Сливница, от момчето с Форд Ка-то.
Много от ПТП са причинени от калпави гуми и зле поддържани мпста. Тировете масово са ограничени до 90 и въпреки това, удар с 60 е смъртоносен.
Много от ПТП са причинени от калпави гуми и зле поддържани мпста. Тировете масово са ограничени до 90 и въпреки това, удар с 60 е смъртоносен.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:Зависи какво разбирате под превишена скорост за причина. Гледам цитирате смъртта на Милен Цветков, там не превишена скорост е причината, а нашмърканият питек зад волана.
Да ама ако нашмъркания питек не караше Q7-ца, ами нормална кола за неговата възраст може би нямаше да се стигне до тия щети. Пак опира до тва че масово детишляци с по 1 година зад волана карат коли по 2,5 тона/300+ коня.
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Чувал съм разни експерти като са обяснявали, че в градска среда основен фактор за 50 км/ч е наличието на пешеходци. Защото шанса при удар с 50 км/ч е едикакъв си, а при 60 км/ч намалява значително и те така. Предполагам поради тази причина на места където можеш и със сто км/ч да караш няма знак за 100. Аз и поради тази причина в града карам 35-40 км/ч. Шанса ми за адекватна реакция е по-добър, както и шанса на този, който реши да се метне пред мен ще е по-добър, ако все пак не реагирам своевременно. Който не му харесва това изпреварва ме и на следващия светофар или кръстовище сме отново един зад друг, само че той е отпред (голям праз).
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ceco_kd написа:Чувал съм разни експерти като са обяснявали, че в градска среда основен фактор за 50 км/ч е наличието на пешеходци. Защото шанса при удар с 50 км/ч е едикакъв си, а при 60 км/ч намалява значително и те така. Предполагам поради тази причина на места където можеш и със сто км/ч да караш няма знак за 100. Аз и поради тази причина в града карам 35-40 км/ч. Шанса ми за адекватна реакция е по-добър, както и шанса на този, който реши да се метне пред мен ще е по-добър, ако все пак не реагирам своевременно. Който не му харесва това изпреварва ме и на следващия светофар или кръстовище сме отново един зад друг, само че той е отпред (голям праз).
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
В София като карам с 40/50 само през тавана не ме прескачат честно

Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Много размишления, много логични доводи, но пак се изключва скоростта. Сега, аз като човек, които обича да превишава скоростта бих си признал, че тя е причина номер едно. Другото са съпътстващи неща, които доукрасяват картинката. Хиляда примера могат да се дадат как отнемащия предимство на междуградски път е виновен, но ща ви дам само с едно кръстовище(айде и още едно близко) с реални случки. Кръстовището съм го споменавал много пъти, на пътя Казанлък - Шипка точно на влизане за Крън. На това кръстовище има ограничение 50. Скоро един познат излиза без да спре и един идващ от Шипка до удря. Питах го слънцето ли го е заслепило като е гледал надолу и после нагоре, каза предполагам, но изобщо не видях тоя отгоре, че идваше, а уж гледах.
Така, отърва се с абсолютно никакви щети по себе си, само по колата, онези идващи от Шипка също. Само предполагам, че онзи е карал с не повече от 80 и е успял да намали малко и го е ударил с не повече от 40-50. Това не е малък удар ако някой си въобразява. Но шансът да е фатален е минималистичен. Та на това кръстовище има достатъчно случаи с фатален край, въпреки знаците за концентрация на ПТП, въпреки ограничението, даже онези 5 мангала преди години ако помните с Мерцедеса, които пречукаха доктора с Аудито от Габрово бяха точно там. 6 жертви. На клипа се виждаше как от удара колата прави салто.
Разисквахме го във форума, някои със сигурност ще помнят. Две коли на пътя, посред нощ, оказа се, че няма и пияни, манго просто засилен влиза в платното на другия и дотам. Малко по-нагоре на кръстовището на Шипка е абсолютно същата работа. И докато долу местните си го обясняват масово с пътя, който минавал през старите турски гробища
то горе няма такива и ясно, че има жертви. Наскоро 20-25 годишно местно момиче си отиде и то. Сега, никой, ама никой в този форум и където и да е другаде не може да ме убеди, че ако караха с 50 щеше да умре някой, без значение дали са му затворили пътя или е бил челен удар. Другото може да си го разтягате до утре, но първопричината е една. А в следствие на висока скорост, по-лесно се допускат грешки и се усилва шанса за ПТП.



In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Факт е че ако караш с 30км/ч, ако ще да си кьор-кютук пиян, трудно ще убиеш човек (освен ако и той не е пиян). Ако караш с 200, ако ще да си трезвен на кисела краставичка, може да очистиш маса народ.
Последна промяна Jorixa на 26 Ное 2023, 10:17, променена общо 1 път
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:.....
Покажете ми катастрофи със смъртен случай където превишена скорост не е била фактор. Както каза стийна- щом 2/3 от тях са такива- трябва да има много примери лесни за намиране…
Мислете бе хора…
https://www.mediapool.bg/tezhka-katastr ... 80785.html
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:alx написа:.....
Покажете ми катастрофи със смъртен случай където превишена скорост не е била фактор. Както каза стийна- щом 2/3 от тях са такива- трябва да има много примери лесни за намиране…
Мислете бе хора…
https://www.mediapool.bg/tezhka-katastr ... 80785.html
За да си по темата трябва да е някакво друго нарушение. Това че е спукал гума е просто греда в томболата на живота. Можеше със същия успех да ги удари гръм.
Той и Маверика ви го написа ама …
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Сутринта някакъв апокалипсис по малките улички ебаси. А да е наваляло колко, 50см сняг..
Карам децата сутринта на спорт, то само те там
Всичките улички задръстени от закъсали коли. И то от 5-6 коли, само една не беше бенве. И всичките до една нови. Едната беше i3. Другите някакви 3-ки или 5-ги, не ги разпознавам вече.
Не напразно марката е за присмех. Нелепо е просто да закъсаш с такава кола в тоя никакъв сняг.
Аз съм доволен. Фитнеса е празен и си направих готина снимка на колата с първия сняг.

Карам децата сутринта на спорт, то само те там

Всичките улички задръстени от закъсали коли. И то от 5-6 коли, само една не беше бенве. И всичките до една нови. Едната беше i3. Другите някакви 3-ки или 5-ги, не ги разпознавам вече.
Не напразно марката е за присмех. Нелепо е просто да закъсаш с такава кола в тоя никакъв сняг.
Аз съм доволен. Фитнеса е празен и си направих готина снимка на колата с първия сняг.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
STEVAL написа:На магистралите, където е най-честото превишение на скоростта загиналите са 21
И кво искаш да опашем всяка уличка в града и извън града с мантинели (вкл и по разделителната) и да махнем светофарите, кръстовищата и пешеходните пътеки, острите завои...
Звучи ми тотално реалистично и желателно да превърнем всички пътища в детска градина за пишман рали пилоти за да може да се намазват безопасно навсякъде с всякакви скорости

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:STEVAL написа:На магистралите, където е най-честото превишение на скоростта загиналите са 21
И кво искаш да опашем всяка уличка в града и извън града с мантинели (вкл и по разделителната) и да махнем светофарите, кръстовищата и пешеходните пътеки, острите завои...
Звучи ми тотално реалистично и желателно да превърнем всички пътища в детска градина за пишман рали пилоти за да може да се намазват безопасно навсякъде с всякакви скорости
Какво общо имат светофари, мантинели и т.н. с превишената скорост. Говорим за колко от катастрофите причината е превишената скорост.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Щом задаваш този въпрос нямаш място в темата
Или тотално нямаш идея от това, което се коментира или просто тролиш некадърно.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Щом задаваш този въпрос нямаш място в тематаИли тотално нямаш идея от това, което се коментира или просто тролиш некадърно.
Можеш да кажеш дали някъде имам място или не е само ако някога дойда у вас. Във всички други случаи не си ти човека, който да определя моето място.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Никой не говори скоростта по нормалните улици в града да бъде 90км.
Но големите булеварди в много градове без проблем могат да поемат далеч по-висока скорост, особено пък в някакви определени часове, когато не е мармалад. От години чувам нощем да ги тестват редовно.
Колко да е трудно да се вдигне максимално разрешената скорост там, според трафика с електронни табели и да се сложат няколко стационарни радара за да следят за спазването? Магистралата също би могла да е 160 без особен проблем и вярвам, че това няма да доведе до повече катастрофи.
Държавата може да се бръкне с някой лев и вместо да се наливат една камара пари на разни щайги да ходят да мерят шахтите да се започне една образователна кампания за скорост, настилка, дистанция и т.н. Вярвам ще има далеч по-добър ефект.
Не на последно място и общинска автомобилна писта с някакви поносими цени за да могат джигитите да ходят да си чешат крастата. Аз лично всеки път, когато съм бил на писта много дълго време след това съм ужасно примерен шофьор. Не знам дали на всички действа по този начин.
Но тия неща сме си ги говорили 300 пъти и накрая пак се почва - скоростта в града трябва да е 30, на магистралата 100 и хората няма да се блъскат.
Но големите булеварди в много градове без проблем могат да поемат далеч по-висока скорост, особено пък в някакви определени часове, когато не е мармалад. От години чувам нощем да ги тестват редовно.
Колко да е трудно да се вдигне максимално разрешената скорост там, според трафика с електронни табели и да се сложат няколко стационарни радара за да следят за спазването? Магистралата също би могла да е 160 без особен проблем и вярвам, че това няма да доведе до повече катастрофи.
Държавата може да се бръкне с някой лев и вместо да се наливат една камара пари на разни щайги да ходят да мерят шахтите да се започне една образователна кампания за скорост, настилка, дистанция и т.н. Вярвам ще има далеч по-добър ефект.
Не на последно място и общинска автомобилна писта с някакви поносими цени за да могат джигитите да ходят да си чешат крастата. Аз лично всеки път, когато съм бил на писта много дълго време след това съм ужасно примерен шофьор. Не знам дали на всички действа по този начин.
Но тия неща сме си ги говорили 300 пъти и накрая пак се почва - скоростта в града трябва да е 30, на магистралата 100 и хората няма да се блъскат.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
160 в нашити ширини разрешена значи на всеки втори, че 170 му е минимума, като нормално ще кара 180 за да може да реагира ако види камера или да му е ниска глобата. 160 биваше, но на някои участъци защото има такива на които не става, но повечето разрешени 160 ще го имат за минимум навсякъде и за препоръчителна скорост.
Зор работа е да вдигаш ограниченията на хора, които лятото бързат да стигнат до морето защото то ще пресъхне и всичко на всичко от София спестяват половин час. Я спестят, я не де, но да речем ако някой кара 200+ където може, е възможно и един час да спести.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани