Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз си го представям като някакъв електромагнитен вариатор-ретардер - "незацепил", "малко позацепил", "повечко позацепил", ..., и "зацепил на макс". Изцяло магнитна връзка. Електроуправляем е, а може да служи и за спирачка, и съответно, за регенериране на енергия. Сигурно мислят в подобна посока, не съм ровил 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Изводът май, е че Теслата с 700коня е идеална градска кола и ако пътуваш по магистралата до 100 в една посока...
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Момчета,къде ги поддържате тия 200км час
аз от години не съм вдигал повече от 130
Аз също не виждам голям смисъл в тая кола,но истината е,че е напълно пригодна за ежедневна употреба при изградена инфраструктура. Колкото до бързината от място и на доускорение лично на мен ми е достатъчно бърза за употеба в цивилни условия. Със сигурност една голяма част от пишещите тук няма да имат топки да я карат така както пишат
И да се върнем към темата,Нисана далеч не е единствения смислен електрокар.Рено Зое е доста популярно,хюндаи пускат IONIQ, който не изглежда зле и е с гаранция от 8 години или 200к км.Преди време карах зоето на Рено и бях на крачка да го взема,но реших,че ще ми е тясно. Сега ще тествам хюндая и ще докладвам като ми остане време. Пробега по книга е 280км.Реално ще е около 200,което на мен ми е предостатъчно.Лошата новина за аутобанаджиите е ,че е ограничен на 165 км час и със сигурност няма да поддържа 200



И да се върнем към темата,Нисана далеч не е единствения смислен електрокар.Рено Зое е доста популярно,хюндаи пускат IONIQ, който не изглежда зле и е с гаранция от 8 години или 200к км.Преди време карах зоето на Рено и бях на крачка да го взема,но реших,че ще ми е тясно. Сега ще тествам хюндая и ще докладвам като ми остане време. Пробега по книга е 280км.Реално ще е около 200,което на мен ми е предостатъчно.Лошата новина за аутобанаджиите е ,че е ограничен на 165 км час и със сигурност няма да поддържа 200

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Теслата за мен си е една невероятна градска кола. Особено за България, колата е изключително подходяща. Самият факт, че можеш да и даваш цялата газ нон стоп, за без пари (почти буквално) е страхотен. Примерно, ако си я карам градско и си се кефя, като нон стоп и давам газ колкото душата ми иска, би било възможно според мен да минава поне 250км., което при цена на тока в момента дневна рарифа 0,18лв. и да речем 90кВ батерия, се получава едно зареждане = 16,2лв. Това прави 6,50лв. на 100км. с раздаване на цялата газ, когато искаш и където искаш. Ако зареждаш на нощна тарифа (0,10лв./кВ) отиваш на 4лв. Аналогична кола (поооочти, ама не баш) БМВ М5 под 30/100 не може да дава (примерно последната импреза СТИ с некъв малък тунинг дава около 25-28 в София с такова каране), сметката отива малко към 70лв/100км. ако зареждаме от обикновения бензин. Директното сравнение с 7000лв. за 10 000км за БМВто и 600лв. за Теслата. Сметката се изравнява с покупката на нова батерия накрая
Ама ако аз съм таргет групата, няма да си купя нова батерия, много ясно - ще я продам в Бг. да се оправя следващия.
Това което предлага е градско да си я шпоркаш, без да мислиш дали ти е скъпо, трябва ли да спираш и тн.
За магистралата не знам колко често карате, ама не виждам как ще карате с 200 повече от 3-4 магистрални карания в годината ако правите. Просто над 150 всеки засича постоянно и или не ви пука за вас и ви се умира, или нямате проблем със спиранията от 200 до 130 през 5 минути (пряко сили). Аз имам проблем с такива спирания и за това си перкам със 150 и проблем нямам. Теслата при 150 не смятам да е особено неикономична - перфектна е.
Разбира се в крак с темата да кажа накрая, че аз винаги бих избрал турбо е36-тица

Това което предлага е градско да си я шпоркаш, без да мислиш дали ти е скъпо, трябва ли да спираш и тн.
За магистралата не знам колко често карате, ама не виждам как ще карате с 200 повече от 3-4 магистрални карания в годината ако правите. Просто над 150 всеки засича постоянно и или не ви пука за вас и ви се умира, или нямате проблем със спиранията от 200 до 130 през 5 минути (пряко сили). Аз имам проблем с такива спирания и за това си перкам със 150 и проблем нямам. Теслата при 150 не смятам да е особено неикономична - перфектна е.
Разбира се в крак с темата да кажа накрая, че аз винаги бих избрал турбо е36-тица




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
ами то и фотоните ,дето си пърхат с 300 000 км/с все нещо материално ги засича,виж ко нещо значи..Boyadjiev написа:Просто над 150 всеки засича постоянно

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Bogat-Beden написа:ами то и фотоните ,дето си пърхат с 300 000 км/с все нещо материално ги засича,виж ко нещо значи..Boyadjiev написа:Просто над 150 всеки засича постоянно
Не искам да имам дългия и прекрасен живот на един фотон




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Това се чудех къде да го постна - тук или в темата за автономните, ама реших тук
http://www.economic.bg/bg/news/7/do-10- ... onove.html
Ел. кола не знам дали си бих купил скоро, но дрон определено да
Какво мислите?

http://www.economic.bg/bg/news/7/do-10- ... onove.html
Ел. кола не знам дали си бих купил скоро, но дрон определено да

Какво мислите?

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- vixx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 320d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Малко тиро-риро ми се струва това.
Все пак не е като дрона-играчка с който си летиш и като падне, просто си назад с едни пари.
Тея дронове, дето ще ни возят, ще трябва да имат всичко което имат сегашните хеликоптери, плюс доста умни и добре изтествани автопилоти предвид, че пилот няма да има, а само возещи се.
Накрая цялото това ще струва колкото хеликоптер и тея дето ще го ползват няма да сме ние :lol
Все пак не е като дрона-играчка с който си летиш и като падне, просто си назад с едни пари.
Тея дронове, дето ще ни возят, ще трябва да имат всичко което имат сегашните хеликоптери, плюс доста умни и добре изтествани автопилоти предвид, че пилот няма да има, а само возещи се.
Накрая цялото това ще струва колкото хеликоптер и тея дето ще го ползват няма да сме ние :lol
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Boyadjiev написа:Теслата за мен си е една невероятна градска кола. Особено за България, колата е изключително подходяща. Самият факт, че можеш да и даваш цялата газ нон стоп, за без пари (почти буквално) е страхотен. Примерно, ако си я карам градско и си се кефя, като нон стоп и давам газ колкото душата ми иска, би било възможно според мен да минава поне 250км., което при цена на тока в момента дневна рарифа 0,18лв. и да речем 90кВ батерия, се получава едно зареждане = 16,2лв. Това прави 6,50лв. на 100км. с раздаване на цялата газ, когато искаш и където искаш. Ако зареждаш на нощна тарифа (0,10лв./кВ) отиваш на 4лв. Аналогична кола (поооочти, ама не баш) БМВ М5 под 30/100 не може да дава (примерно последната импреза СТИ с некъв малък тунинг дава около 25-28 в София с такова каране), сметката отива малко към 70лв/100км. ако зареждаме от обикновения бензин. Директното сравнение с 7000лв. за 10 000км за БМВто и 600лв. за Теслата. Сметката се изравнява с покупката на нова батерия накраяАма ако аз съм таргет групата, няма да си купя нова батерия, много ясно - ще я продам в Бг. да се оправя следващия.
Това което предлага е градско да си я шпоркаш, без да мислиш дали ти е скъпо, трябва ли да спираш и тн.
За магистралата не знам колко често карате, ама не виждам как ще карате с 200 повече от 3-4 магистрални карания в годината ако правите. Просто над 150 всеки засича постоянно и или не ви пука за вас и ви се умира, или нямате проблем със спиранията от 200 до 130 през 5 минути (пряко сили). Аз имам проблем с такива спирания и за това си перкам със 150 и проблем нямам. Теслата при 150 не смятам да е особено неикономична - перфектна е.
Разбира се в крак с темата да кажа накрая, че аз винаги бих избрал турбо е36-тица
По начина по който го пишеш е така, само че двата камъка които обръщат каруцата са :
- как по дяволите ще даваш всичката газ на 700коня кола в София??? В града през центъра?
- никой не си купува лимузина за градска кола. Поне никой който не е милионер. И точно за такива е теслата - не за хора които реално искат да пестят и опазват природата.
И това с разхода не е много така- защото с изключение на Франция и Япония, останалия свят прави електричество от ...въглища - познай колко смрад излиза от ТЕЦовете. Утре ще пусна точни цифри. От там и сметката с М5 не е вярна, защото като кола за пътуване актуалното М5 се задоволява с 10-12/100. А коли с добра динамика за магистрала и път - 550д и скорошното А8 4.2тди три-турбо се задоволяват и с по-малко.
Мъск разчита на манията на хората да се водят по модата - независимо колко безпочвена е.
За сега хибридите са идеалния вариант, даже ако не ползвах метро и не бях маниак на шестаци, бих взел хибрид за семейна кола.
По темата - в БГ имало 30 Тесли...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Аз не знам кой дава $100к за кола и гледа разхода. Скъпото там е гуми, спирачки, съединители и такива истории.
БМВ М5 30/100 ? WTF... Тва да не е танк.
БМВ М5 30/100 ? WTF... Тва да не е танк.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
steeN написа:Аз не знам кой дава $100к за кола и гледа разхода.
Винаги това съм се чудел. Особено като видя нови М50Д, седмици и ес класи дизел.. Даваш 200 бона за кола. Следващата година цената и е вече сто и нещо. Губиш поне 6-7 хиляди месечно от стойността. А ако караш дори по 1000км на месец и средния ти разход е 20/100 то разликата с това да е дизел е колко.. 200лв?

Единствения минус е, че по-трудно ще се продаде после.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
А М5-цата къде ще я караш "В града през центъра?"acho.rs написа:Boyadjiev написа:Теслата за мен си е една невероятна градска кола. Особено за България, колата е изключително подходяща. Самият факт, че можеш да и даваш цялата газ нон стоп, за без пари (почти буквално) е страхотен. Примерно, ако си я карам градско и си се кефя, като нон стоп и давам газ колкото душата ми иска, би било възможно според мен да минава поне 250км., което при цена на тока в момента дневна рарифа 0,18лв. и да речем 90кВ батерия, се получава едно зареждане = 16,2лв. Това прави 6,50лв. на 100км. с раздаване на цялата газ, когато искаш и където искаш. Ако зареждаш на нощна тарифа (0,10лв./кВ) отиваш на 4лв. Аналогична кола (поооочти, ама не баш) БМВ М5 под 30/100 не може да дава (примерно последната импреза СТИ с некъв малък тунинг дава около 25-28 в София с такова каране), сметката отива малко към 70лв/100км. ако зареждаме от обикновения бензин. Директното сравнение с 7000лв. за 10 000км за БМВто и 600лв. за Теслата. Сметката се изравнява с покупката на нова батерия накраяАма ако аз съм таргет групата, няма да си купя нова батерия, много ясно - ще я продам в Бг. да се оправя следващия.
Това което предлага е градско да си я шпоркаш, без да мислиш дали ти е скъпо, трябва ли да спираш и тн.
За магистралата не знам колко често карате, ама не виждам как ще карате с 200 повече от 3-4 магистрални карания в годината ако правите. Просто над 150 всеки засича постоянно и или не ви пука за вас и ви се умира, или нямате проблем със спиранията от 200 до 130 през 5 минути (пряко сили). Аз имам проблем с такива спирания и за това си перкам със 150 и проблем нямам. Теслата при 150 не смятам да е особено неикономична - перфектна е.
Разбира се в крак с темата да кажа накрая, че аз винаги бих избрал турбо е36-тица
По начина по който го пишеш е така, само че двата камъка които обръщат каруцата са :
- как по дяволите ще даваш всичката газ на 700коня кола в София??? В града през центъра?
- никой не си купува лимузина за градска кола. Поне никой който не е милионер. И точно за такива е теслата - не за хора които реално искат да пестят и опазват природата.
И това с разхода не е много така- защото с изключение на Франция и Япония, останалия свят прави електричество от ...въглища - познай колко смрад излиза от ТЕЦовете. Утре ще пусна точни цифри. От там и сметката с М5 не е вярна, защото като кола за пътуване актуалното М5 се задоволява с 10-12/100. А коли с добра динамика за магистрала и път - 550д и скорошното А8 4.2тди три-турбо се задоволяват и с по-малко.
Мъск разчита на манията на хората да се водят по модата - независимо колко безпочвена е.
За сега хибридите са идеалния вариант, даже ако не ползвах метро и не бях маниак на шестаци, бих взел хибрид за семейна кола.
По темата - в БГ имало 30 Тесли...

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
acho.rs написа:Boyadjiev написа:Теслата за мен си е една невероятна градска кола. Особено за България, колата е изключително подходяща. Самият факт, че можеш да и даваш цялата газ нон стоп, за без пари (почти буквално) е страхотен. Примерно, ако си я карам градско и си се кефя, като нон стоп и давам газ колкото душата ми иска, би било възможно според мен да минава поне 250км., което при цена на тока в момента дневна рарифа 0,18лв. и да речем 90кВ батерия, се получава едно зареждане = 16,2лв. Това прави 6,50лв. на 100км. с раздаване на цялата газ, когато искаш и където искаш. Ако зареждаш на нощна тарифа (0,10лв./кВ) отиваш на 4лв. Аналогична кола (поооочти, ама не баш) БМВ М5 под 30/100 не може да дава (примерно последната импреза СТИ с некъв малък тунинг дава около 25-28 в София с такова каране), сметката отива малко към 70лв/100км. ако зареждаме от обикновения бензин. Директното сравнение с 7000лв. за 10 000км за БМВто и 600лв. за Теслата. Сметката се изравнява с покупката на нова батерия накраяАма ако аз съм таргет групата, няма да си купя нова батерия, много ясно - ще я продам в Бг. да се оправя следващия.
Това което предлага е градско да си я шпоркаш, без да мислиш дали ти е скъпо, трябва ли да спираш и тн.
За магистралата не знам колко често карате, ама не виждам как ще карате с 200 повече от 3-4 магистрални карания в годината ако правите. Просто над 150 всеки засича постоянно и или не ви пука за вас и ви се умира, или нямате проблем със спиранията от 200 до 130 през 5 минути (пряко сили). Аз имам проблем с такива спирания и за това си перкам със 150 и проблем нямам. Теслата при 150 не смятам да е особено неикономична - перфектна е.
Разбира се в крак с темата да кажа накрая, че аз винаги бих избрал турбо е36-тица
По начина по който го пишеш е така, само че двата камъка които обръщат каруцата са :
- как по дяволите ще даваш всичката газ на 700коня кола в София??? В града през центъра?
- никой не си купува лимузина за градска кола. Поне никой който не е милионер. И точно за такива е теслата - не за хора които реално искат да пестят и опазват природата.
И това с разхода не е много така- защото с изключение на Франция и Япония, останалия свят прави електричество от ...въглища - познай колко смрад излиза от ТЕЦовете. Утре ще пусна точни цифри. От там и сметката с М5 не е вярна, защото като кола за пътуване актуалното М5 се задоволява с 10-12/100. А коли с добра динамика за магистрала и път - 550д и скорошното А8 4.2тди три-турбо се задоволяват и с по-малко.
Мъск разчита на манията на хората да се водят по модата - независимо колко безпочвена е.
За сега хибридите са идеалния вариант, даже ако не ползвах метро и не бях маниак на шестаци, бих взел хибрид за семейна кола.
По темата - в БГ имало 30 Тесли...
Хора, които имат пари си правят най много сметка. В тази връзка никой не би пренебрегнал факта, че за 5 г. разхода за гориво на М5 е 14900 $, аналогично за Тесла - 3000$.
Гаранция на батерията е осем години без ограничение в километрите! За какво говорим?!
Тези автомобили са освободени от данък в БГ, както и паркират безплатно в платените зони.
Колко е данъка на една М5? Разликата в разходите за гориво, поддръжка?
При близки цени на двете коли като нови и много по ниските разходи на Тесла, защо не?!
Просто коментарите ти са умопомрачителни и издишат от всякъде ... Едно е да се изтъкнат плюсове/минуси, а съвсем друго е да плюеш по колата като каруцар.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Темата отиде в стил метан срещу газ - приятни мечти, че някой ден ще минете на ток 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани