Фиш за каране на дневни светлини
Модератор: Общи модератори
- ico530d
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d '00
- Мечтае да кара: F10
- Детайли за колата: Брутилда
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Ами не колега, не работя никъде (студент съм), но просто не виждам смисъл да се спори за нещо, което вече е решено. Не мисля, че трябва да се заобикаля закона (а той смятам е за всички е един). Има си правила и трябва да се спазват.
А и не ми допада идеята да седна да обяснявам на някакъв сержант, кое как стои. Просто няма да ме чуе. Поради тази причина се чудя на хората, които умишлено не карат на къси.


- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Значи нищо лично към някои (не всички) хора писали в темата, ама няма такива професори и дървени философи сте, заслужавате си актовете.
Хората са си го написали - къси фарове. Какви дневни светлини, какви дълги на %? Като искате дневни светлини отделете една по-сериозна сума, вземете си някой от последните модели на марката разполагащ с такива и ще имате да карате на дневни светлини днеска и нощеска. Ако не - късите фарове, нито имате електромери в колата, нито карането на енджъл айс е гъзария - НАПРОТИВ, щом заводско модела не е с такива е страшна селяния. Само като съвет да ви го дам.
Не виждам какво повече има да се обсъжда?


Не виждам какво повече има да се обсъжда?

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Фиш за каране на дневни светлини
alpina-ma6inata написа:Значи нищо лично към някои (не всички) хора писали в темата, ама няма такива професори и дървени философи сте, заслужавате си актовете.Хората са си го написали - къси фарове. Какви дневни светлини, какви дълги на %? Като искате дневни светлини отделете една по-сериозна сума, вземете си някой от последните модели на марката разполагащ с такива и ще имате да карате на дневни светлини днеска и нощеска. Ако не - късите фарове, нито имате електромери в колата, нито карането на енджъл айс е гъзария - НАПРОТИВ, щом заводско модела не е с такива е страшна селяния. Само като съвет да ви го дам.
![]()
Не виждам какво повече има да се обсъжда?
До някъде си прав закона си закон колкото и тъп и корумпиран да е


- jorko7120
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 1.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: кво му падне...
- Мечтае да кара: М6 G-power
Re: Фиш за каране на дневни светлини
А аз се чудя на колегите, с допълнително монтираните ангелски очи защо се врете на вълка в устата? Може да са много силни, може да са много добри, може да са всякакви но всъщност са си незаконни от всякъде (въпреки, че и на моето е36 има такива) . Ясно си е написано, че се приема за изменение в конструкцията на мпс-то
. Пак добре, че не ни пишат актове за това а просто за не включени къси. И другото което ме вълнува е защо като тръгнете на път не си включите късите и да си карате спокойно... в квартала или града в който живеете не ви закачат дали от незнание или така са решили не е от значение но не можете в непознат град/път/район да сте сигурни куките на какво мнение са по въпроса.

- Superexstatic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: Фиш за каране на дневни светлини
ico530d написа:Вместо с тия 20лв да отида да си взема някакви благини от "Макдоналдс", ще ги дам за глупости.![]()
е ти па ебати приложението им намери


- vladatm
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: Vancouver BC
- Кара: настръхнал
- Мечтае да кара: кабрио М6 560hp
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Снощи едно семейство пресича пред мен по средата на улицата(не е на пеш. пътека или кръстовище/ пешеходците в случая са в нарушение).Спрях да ги изчакам но те ми махнаха приятелски да мина пред тях. Учудих се как не са ме видели, а едва като си паркирах колата забелязах, че съм карал на улично осветление
.
Не съм сигурен дали в моя случай фиша нямаше да е над 20

Не съм сигурен дали в моя случай фиша нямаше да е над 20

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Фиш за каране на дневни светлини
ilia1984 написа:ico530d написа:Аз не мога да разбера, защо трябва да се спори толкова за тия Angel eyes? колко трудно може да е едно включване на фаровете?
Ти да не бачкаш в МВР колега тоя закон-хранилка освен че храни добре родните милиционери друго не върши ! Изобщо има ли какво да го коментираме този закон след като в Германия ,Франция и Италия не се кара с включени светлини през деня а в Гърция дори е забранено и гърците се чудят какво става в България с тия светлини! Имам чувството че някой от нас си карат колите не в България а на северният полюс
Честно да кажа като гласуваха закона в началото бях скептично настроен също. Но след като покарах вече повечко и видя някой без фарове веднага виждам разликата в положително на карането с дневни светлини. Най-малкия плюс даже е, че изчезнаха ония къде "пестят от ток" когато се мръкне. Също и че вече понамаляха значително повечето жени къде си карат като колегата на улично осветление вечер.
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Колегата където казва, че във Италия не е задължително карането на къси много греши. От поне 5 години е абсолютно задължително, а глобите са доста солени. А за карането на % дълги не виждам какво му е лошото, при положение, че даже го има като фабрична екстра при е36/39/46 и нагоре. Аз карах на 30%, но ги намалих понеже имаше един тарикат, който ми влезе във насрешното на дълги, понеже изглежда го заслепявах. После ми видя ''истинските'' дълги докато го гоних по околовръстното, но както и да е. Идеята ми е, че щом има фабрично реле за дневни на е36, не разбирам защо аз да не си сложа неоригинален модул, който върши същата работа. Сигурен съм, че се виждам много по-добре от някоя А6ца която има 2 крушки по 5w за дневни. И все пак, колегите със АО мисля, че не са прави да карат само на тях. Наистина колкото и да са ярки не се виждат особенно. Изключение правят фабричните лед АО, като на X5 face например.
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Фиш за каране на дневни светлини
alpina-ma6inata написа:Значи нищо лично към някои (не всички) хора писали в темата, ама няма такива професори и дървени философи сте, заслужавате си актовете.Хората са си го написали - къси фарове. Какви дневни светлини, какви дълги на %? Като искате дневни светлини отделете една по-сериозна сума, вземете си някой от последните модели на марката разполагащ с такива и ще имате да карате на дневни светлини днеска и нощеска. Ако не - късите фарове, нито имате електромери в колата, нито карането на енджъл айс е гъзария - НАПРОТИВ, щом заводско модела не е с такива е страшна селяния. Само като съвет да ви го дам.
![]()
Не виждам какво повече има да се обсъжда?
Колега, грешиш! В закона пише "къси ИЛИ дневни", прочети го първо, преди да се изказваш компетентно! Мързи ме да слизам в гаража и да ти пиша точката и алинеята, но ако не го намериш, пиши.
P.S:НАРЕДБА № Н-3 от 18 февруари 2013 г.
http://www.tuning.bg/drl-dnevni-svetlin ... -balgariya
Последна промяна mishoval на 01 Фев 2014, 19:38, променена общо 2 пъти
- ico530d
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d '00
- Мечтае да кара: F10
- Детайли за колата: Брутилда
Re: Фиш за каране на дневни светлини
За процент от дългите съм ЗА. Така може, но мисля, че е изключително нагло, когато те спрат за проверка и светлините ти са тегави. Например"
Полицай - Пуснете габарит - Пускаш ангелите,
Пуснете къси - пускаш ксенон/къси,
Пуснете халогени - пускаш фаровете за мъгла,
Пуснете дълги - пускаш дълги,
Пуснете дневни - ПУСКАШ ANGEL EYES отново.
Ходи обясни, че ангелите за габарити и ангелите за дневни са напълно различни.

Полицай - Пуснете габарит - Пускаш ангелите,
Пуснете къси - пускаш ксенон/къси,
Пуснете халогени - пускаш фаровете за мъгла,
Пуснете дълги - пускаш дълги,
Пуснете дневни - ПУСКАШ ANGEL EYES отново.
Ходи обясни, че ангелите за габарити и ангелите за дневни са напълно различни.



- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Фиш за каране на дневни светлини
mishoval написа:alpina-ma6inata написа:Значи нищо лично към някои (не всички) хора писали в темата, ама няма такива професори и дървени философи сте, заслужавате си актовете.Хората са си го написали - къси фарове. Какви дневни светлини, какви дълги на %? Като искате дневни светлини отделете една по-сериозна сума, вземете си някой от последните модели на марката разполагащ с такива и ще имате да карате на дневни светлини днеска и нощеска. Ако не - късите фарове, нито имате електромери в колата, нито карането на енджъл айс е гъзария - НАПРОТИВ, щом заводско модела не е с такива е страшна селяния. Само като съвет да ви го дам.
![]()
Не виждам какво повече има да се обсъжда?
Колега, грешиш! В закона пише "къси ИЛИ дневни", прочети го първо, преди да се изказваш компетентно! Мързи ме да слизам в гаража и да ти пиша точката и алинеята, но ако не го намериш, пиши.
За да имаш т.н. Дневни Светлини като ретрофит , колега ти трябва една бележка от Технотест , че китайчетата трябва да имат международна маркировка за одобряване , да отговарят на интензитет , височина на поставяне, растояние между двете и още няколко подробности описани в закона какво са Дневни Светлини! И мен ме мързи да го търся но
„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.
Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”
В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.
В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На видимо след монтажа място трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта и обозначението за дневни светлини „RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата.
В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. Площта на светещата повърхност не трябва да е по-малка от 40 кв.см.
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Фиш за каране на дневни светлини
mishoval написа:alpina-ma6inata написа:Значи нищо лично към някои (не всички) хора писали в темата, ама няма такива професори и дървени философи сте, заслужавате си актовете.Хората са си го написали - къси фарове. Какви дневни светлини, какви дълги на %? Като искате дневни светлини отделете една по-сериозна сума, вземете си някой от последните модели на марката разполагащ с такива и ще имате да карате на дневни светлини днеска и нощеска. Ако не - късите фарове, нито имате електромери в колата, нито карането на енджъл айс е гъзария - НАПРОТИВ, щом заводско модела не е с такива е страшна селяния. Само като съвет да ви го дам.
![]()
Не виждам какво повече има да се обсъжда?
Колега, грешиш! В закона пише "къси ИЛИ дневни", прочети го първо, преди да се изказваш компетентно! Мързи ме да слизам в гаража и да ти пиша точката и алинеята, но ако не го намериш, пиши.
P.S:НАРЕДБА № Н-3 от 18 февруари 2013 г.
http://www.tuning.bg/drl-dnevni-svetlin ... -balgariya
Да, знам, че пише и дневни. Но на твоята Е39-ка кажи ми моля те кое по-точно са ти дневните светлини? Щом ти се кара на дневни светлини смени модела и готово. Разбирам, че щом новите модели са с "дневни светлини" явно е модерно да караш на такива, но няма как да стане без да се бръкнете за последен модел от марката. Или поне няма да стане без да имате проблеми с органите на реда.
Сега сигурно ще ми кажеш ами дълги на % са ми дневните светлини на 39-ката. Ок, може да е така, но има едно неписано правило, че куките са тъпи и един акт грамотно не могат да напишат, камо ли да знаят на коя марка, кой модел и коя година от производителя какво били нарочили за дневни светлини. Или поне да имаш някакъв документ да го докажеш, но съм сигурен че нямаш и куките ще ти пишат акт. И те са си прави за тях да ти кажа.
Ако ще да имате 15 овнешки очи наредени едно до друго има си норми, с които се определя дали това е дневна светлина или не, не е просто да свети нещо там. Аз откакто се помня си карам на къси и досега не съм забелязал някакъв недостатък в това...

Мисълта на предния пост ми беше друга - вместо да пишете някакви томове за дневните светлини просто си включете късите фарове и не се правете на интересни, наистина не знам какво ви пречи.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Фиш за каране на дневни светлини
ico530d написа:За процент от дългите съм ЗА. Така може, но мисля, че е изключително нагло, когато те спрат за проверка и светлините ти са тегави. Например"
Полицай - Пуснете габарит - Пускаш ангелите,
Пуснете къси - пускаш ксенон/къси,
Пуснете халогени - пускаш фаровете за мъгла,
Пуснете дълги - пускаш дълги,
Пуснете дневни - ПУСКАШ ANGEL EYES отново.
Ходи обясни, че ангелите за габарити и ангелите за дневни са напълно различни.![]()
На каква кола пускаме енджълите хем за габарит хем за дневни?И за да те попитат за проверка и на къси и на дневни , значи е има защо.Кво толко ви пречи да си пуснете скапаните фарове, и ква е тая простотия, че тоя закон бил хранилка за полицаите.Закона си е екстра, аз карам на фарове денонощно, поне 1 година преди да вкарат закона, и нямам никакъв проблем с това.Искам някой да ми даде логично обяснение, ЗАЩО не иска да си включи фаровете през деня, или иска да кара на дълги на 50%.
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Фиш за каране на дневни светлини
ekcta3uto написа:ico530d написа:За процент от дългите съм ЗА. Така може, но мисля, че е изключително нагло, когато те спрат за проверка и светлините ти са тегави. Например"
Полицай - Пуснете габарит - Пускаш ангелите,
Пуснете къси - пускаш ксенон/къси,
Пуснете халогени - пускаш фаровете за мъгла,
Пуснете дълги - пускаш дълги,
Пуснете дневни - ПУСКАШ ANGEL EYES отново.
Ходи обясни, че ангелите за габарити и ангелите за дневни са напълно различни.![]()
На каква кола пускаме енджълите хем за габарит хем за дневни?И за да те попитат за проверка и на къси и на дневни , значи е има защо.Кво толко ви пречи да си пуснете скапаните фарове, и ква е тая простотия, че тоя закон бил хранилка за полицаите.Закона си е екстра, аз карам на фарове денонощно, поне 1 година преди да вкарат закона, и нямам никакъв проблем с това.Искам някой да ми даде логично обяснение, ЗАЩО не иска да си включи фаровете през деня, или иска да кара на дълги на 50%.
Възможните отговори - избери си:

1. "увеличава разхода на гориво"
2. "скъсява живота на фаровете/пък ксенона -скъп, да му се не види/"
3. "ей така, на пук на закона, мразя да ме задължават нещо, пък куките да го духат, първо да ма фанат"
4. "нашата статистика официално не е отчела намаляване броя на ПТП след въвеждане на наредбата"
Аз лично карам кеф ми къси, кеф ми ейнджъли/афтърмаркет/ - досега 4 пъти са ме спирали с тях, никога не съм имал дертове. То ако куката иска да се заяде, винаги може да намери повод. А в този ред на мисли, извинявам се за оффтопика, колко от нас имат приспособление за обдишване в автомобила? Има си такава наредба, не е отменена - ето ти повод за заяждане. Аз си имам!

- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Очаквам някакви сериозно отговори, различни от горепосочените
Просто искам да са добре обосновани, и да звучат логично 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани