С колко най-много сте карали?
Модератор: Общи модератори
Re: С колко най-много сте карали?
adovet написа:BorislavB написа:ако става дума само за влекача съм по-съгласен ама наблъскан тир с товар 30+ тона с по-къс спирачен път от кола няма как да стане.
По твойта логика мотор трябва да спре по бързо от кола
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ако говориме за нормални всекидневни коли и мотори- абсолютно. мотора има 5-6 метра средно по-къс спирачен път 100-0 км/ч от колата...
спортни коли и мотори са кантар...
състезателни коли и мотори - колата е спира и завива доста по-добре и дава по-добри времена на писта...
межу другото теглото на една кола няма значение за вмакс на равно- само колко бързо стига до тази скорост (по-тежката - по-бавно). от там ако има достатъчно мегдан един пълен камион ще има точно такава вмакс колкото когато е празен...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: С колко най-много сте карали?
Адовет, стига се мъчи да убеждаваш себе си в тези теории след като нас не можеш, понеже малко от малко разбираме от спирачен път на ППС-та. Дреме ми за колко МОЖЕ да спре някакъв си влекач при дадени условия и т.н.
Карал съм камион, карал съм рейс, малко километри, но все пак имам кетапи, определено знам колко бързо от 100 може да спре един голям автобус, а колко може да спре средностатистическия тир, може да кажат колегите от форума, които професионално се занимават с това. А в темата се засягаше тировете колко са безопасни на пътя, натоварени и с някаква скорост. Неслучайно колегата ти писа, че тръпката с 30+ тонен тир летящ със 140 е къде, къде. Това защо мислиш го написа, защото ще спре по-бързо от кола до 0 или защото ако трябва да направи рязка маневра за да избегне нещо, то няма огромна опасност да се преобърне? Ами по завоите на разните там проходи знаеш ли какво се случва? Аз понеже живея много близо до прохода Шипка, ще ти кажа. Редовно като минаваха легално едно време от тук имаше обърнати тирове, ама много тирове и то не ти говоря за зимата. Виждал съм какво ли не в промишлени количества - разни там чували със странни смески, маслини, портокали и всякакви плодове. Да не ти говоря колко тирове съм виждал, които просто са се обърнали и паднали зад мантинелата, а товара им не се знае какъв е. И да ти кажа не се обръщат със 100 по завоите, а със съвсем ниска скорост. Просто един товар като не е правилно укрепен или пък е претоварен(каквито са товарите в повечето тирове, което намирам за съвсем нормално, просто трябва да се има предвид от шофьора и няма да има проблеми)или пък по пътя се е поразместил, това води до всякакви неприятни случки. И това колега съвсем не е защото тира има предимства в спиране и т.н. Неговото предимство е в това, че при челен удар по принцип умира тоя в колата, джипа и т.н. Но миналата година един мой познат с тир заспал на волана нощем(предполагам)или не е видял просто(никой не може да каже с точност)ПАРКИРАЛОТО Х5 на някакви МАЛОУМНИЦИ на магистралата около София и при удара тира прехвърля мантинелата, той и спътничката му загинаха, а тия в Х5-цата им нямаше нищо съществено. Та и там 2+2 не винаги прави 4, но да речем, че имат предимство в повечето случаи.
Той и онзи Турчин с тира преди дни, който уби цигането, сигурно ще се хванеш на това, че е излезнало, ама баш в последния момент и даже е било на метър от пешеходната, а онзи не е имало как да реагира, понеже наистина е имало половин секунда за реакция а? Не го е видял отдалеч, че има нещо си на тротоара, а почти бебето е било с данни на Бен Джонсън и се е изстреляло със светлинна скорост? Според мен по-скоро тира е карал с колкото му се струва възможно, колкото да държи пътя в населено място, да речем с 60-80, но тоя тир изобщо, ама изобщо не може да спре като кола и е нямало как да реагира заради скоростта му. Със сигурност ако бе с Пежо 207(примерно)щеше да има по-голям шанс да спре де.
Карал съм камион, карал съм рейс, малко километри, но все пак имам кетапи, определено знам колко бързо от 100 може да спре един голям автобус, а колко може да спре средностатистическия тир, може да кажат колегите от форума, които професионално се занимават с това. А в темата се засягаше тировете колко са безопасни на пътя, натоварени и с някаква скорост. Неслучайно колегата ти писа, че тръпката с 30+ тонен тир летящ със 140 е къде, къде. Това защо мислиш го написа, защото ще спре по-бързо от кола до 0 или защото ако трябва да направи рязка маневра за да избегне нещо, то няма огромна опасност да се преобърне? Ами по завоите на разните там проходи знаеш ли какво се случва? Аз понеже живея много близо до прохода Шипка, ще ти кажа. Редовно като минаваха легално едно време от тук имаше обърнати тирове, ама много тирове и то не ти говоря за зимата. Виждал съм какво ли не в промишлени количества - разни там чували със странни смески, маслини, портокали и всякакви плодове. Да не ти говоря колко тирове съм виждал, които просто са се обърнали и паднали зад мантинелата, а товара им не се знае какъв е. И да ти кажа не се обръщат със 100 по завоите, а със съвсем ниска скорост. Просто един товар като не е правилно укрепен или пък е претоварен(каквито са товарите в повечето тирове, което намирам за съвсем нормално, просто трябва да се има предвид от шофьора и няма да има проблеми)или пък по пътя се е поразместил, това води до всякакви неприятни случки. И това колега съвсем не е защото тира има предимства в спиране и т.н. Неговото предимство е в това, че при челен удар по принцип умира тоя в колата, джипа и т.н. Но миналата година един мой познат с тир заспал на волана нощем(предполагам)или не е видял просто(никой не може да каже с точност)ПАРКИРАЛОТО Х5 на някакви МАЛОУМНИЦИ на магистралата около София и при удара тира прехвърля мантинелата, той и спътничката му загинаха, а тия в Х5-цата им нямаше нищо съществено. Та и там 2+2 не винаги прави 4, но да речем, че имат предимство в повечето случаи.
Той и онзи Турчин с тира преди дни, който уби цигането, сигурно ще се хванеш на това, че е излезнало, ама баш в последния момент и даже е било на метър от пешеходната, а онзи не е имало как да реагира, понеже наистина е имало половин секунда за реакция а? Не го е видял отдалеч, че има нещо си на тротоара, а почти бебето е било с данни на Бен Джонсън и се е изстреляло със светлинна скорост? Според мен по-скоро тира е карал с колкото му се струва възможно, колкото да държи пътя в населено място, да речем с 60-80, но тоя тир изобщо, ама изобщо не може да спре като кола и е нямало как да реагира заради скоростта му. Със сигурност ако бе с Пежо 207(примерно)щеше да има по-голям шанс да спре де.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: С колко най-много сте карали?
Колегата имаше предвид това най-вероятно http://youtu.be/Pl1UMfxa_r4
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: С колко най-много сте карали?
Top Gun Maverick написа:Адовет, стига се мъчи да убеждаваш себе си в тези теории след като нас не можеш, понеже малко от малко разбираме от спирачен път на ППС-та. Дреме ми за колко МОЖЕ да спре някакъв си влекач при дадени условия и т.н.
Карал съм камион, карал съм рейс, малко километри, но все пак имам кетапи, определено знам колко бързо от 100 може да спре един голям автобус, а колко може да спре средностатистическия тир, може да кажат колегите от форума, които професионално се занимават с това. А в темата се засягаше тировете колко са безопасни на пътя, натоварени и с някаква скорост. Неслучайно колегата ти писа, че тръпката с 30+ тонен тир летящ със 140 е къде, къде. Това защо мислиш го написа, защото ще спре по-бързо от кола до 0 или защото ако трябва да направи рязка маневра за да избегне нещо, то няма огромна опасност да се преобърне? Ами по завоите на разните там проходи знаеш ли какво се случва? Аз понеже живея много близо до прохода Шипка, ще ти кажа. Редовно като минаваха легално едно време от тук имаше обърнати тирове, ама много тирове и то не ти говоря за зимата. Виждал съм какво ли не в промишлени количества - разни там чували със странни смески, маслини, портокали и всякакви плодове. Да не ти говоря колко тирове съм виждал, които просто са се обърнали и паднали зад мантинелата, а товара им не се знае какъв е. И да ти кажа не се обръщат със 100 по завоите, а със съвсем ниска скорост. Просто един товар като не е правилно укрепен или пък е претоварен(каквито са товарите в повечето тирове, което намирам за съвсем нормално, просто трябва да се има предвид от шофьора и няма да има проблеми)или пък по пътя се е поразместил, това води до всякакви неприятни случки. И това колега съвсем не е защото тира има предимства в спиране и т.н. Неговото предимство е в това, че при челен удар по принцип умира тоя в колата, джипа и т.н. Но миналата година един мой познат с тир заспал на волана нощем(предполагам)или не е видял просто(никой не може да каже с точност)ПАРКИРАЛОТО Х5 на някакви МАЛОУМНИЦИ на магистралата около София и при удара тира прехвърля мантинелата, той и спътничката му загинаха, а тия в Х5-цата им нямаше нищо съществено. Та и там 2+2 не винаги прави 4, но да речем, че имат предимство в повечето случаи.
Той и онзи Турчин с тира преди дни, който уби цигането, сигурно ще се хванеш на това, че е излезнало, ама баш в последния момент и даже е било на метър от пешеходната, а онзи не е имало как да реагира, понеже наистина е имало половин секунда за реакция а? Не го е видял отдалеч, че има нещо си на тротоара, а почти бебето е било с данни на Бен Джонсън и се е изстреляло със светлинна скорост? Според мен по-скоро тира е карал с колкото му се струва възможно, колкото да държи пътя в населено място, да речем с 60-80, но тоя тир изобщо, ама изобщо не може да спре като кола и е нямало как да реагира заради скоростта му. Със сигурност ако бе с Пежо 207(примерно)щеше да има по-голям шанс да спре де.
Колега говоря за спирачен път на тир със студени спирачки. Изобщо не засягам какво става в изброените от тебе ситуации - там е ясно че автомобила е по маневрен и побезопасен.
ПС: иначе и аз съм карал тир

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: С колко най-много сте карали?
dextuar написа:Колегата имаше предвид това най-вероятно http://youtu.be/Pl1UMfxa_r4
Sent from my iPhone using Tapatalk
При 60 км/ч изглежда "уау" но при 90-100 е грозно.

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: С колко най-много сте карали?
In_Memoriam написа:dextuar написа:Колегата имаше предвид това най-вероятно http://youtu.be/Pl1UMfxa_r4
Sent from my iPhone using Tapatalk
При 60 км/ч изглежда "уау" но при 90-100 е грозно.
Може и по-малко от 60 да е....пък никъде не написали скорост или спирачен път...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: С колко най-много сте карали?
На края на клипа се вижда///M Power написа:In_Memoriam написа:dextuar написа:Колегата имаше предвид това най-вероятно http://youtu.be/Pl1UMfxa_r4
Sent from my iPhone using Tapatalk
При 60 км/ч изглежда "уау" но при 90-100 е грозно.
Може и по-малко от 60 да е....пък никъде не написали скорост или спирачен път...
- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
- TERLIKA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: е36 325tds,e39 520d,Alpina D10
- Мечтае да кара: Alpina D5
Re: С колко най-много сте карали?
Top Gun Maverick написа:Адовет, стига се мъчи да убеждаваш себе си в тези теории след като нас не можеш, понеже малко от малко разбираме от спирачен път на ППС-та. Дреме ми за колко МОЖЕ да спре някакъв си влекач при дадени условия и т.н.
Карал съм камион, карал съм рейс, малко километри, но все пак имам кетапи, определено знам колко бързо от 100 може да спре един голям автобус, а колко може да спре средностатистическия тир, може да кажат колегите от форума, които професионално се занимават с това. А в темата се засягаше тировете колко са безопасни на пътя, натоварени и с някаква скорост. Неслучайно колегата ти писа, че тръпката с 30+ тонен тир летящ със 140 е къде, къде. Това защо мислиш го написа, защото ще спре по-бързо от кола до 0 или защото ако трябва да направи рязка маневра за да избегне нещо, то няма огромна опасност да се преобърне? Ами по завоите на разните там проходи знаеш ли какво се случва? Аз понеже живея много близо до прохода Шипка, ще ти кажа. Редовно като минаваха легално едно време от тук имаше обърнати тирове, ама много тирове и то не ти говоря за зимата. Виждал съм какво ли не в промишлени количества - разни там чували със странни смески, маслини, портокали и всякакви плодове. Да не ти говоря колко тирове съм виждал, които просто са се обърнали и паднали зад мантинелата, а товара им не се знае какъв е. И да ти кажа не се обръщат със 100 по завоите, а със съвсем ниска скорост. Просто един товар като не е правилно укрепен или пък е претоварен(каквито са товарите в повечето тирове, което намирам за съвсем нормално, просто трябва да се има предвид от шофьора и няма да има проблеми)или пък по пътя се е поразместил, това води до всякакви неприятни случки. И това колега съвсем не е защото тира има предимства в спиране и т.н. Неговото предимство е в това, че при челен удар по принцип умира тоя в колата, джипа и т.н. Но миналата година един мой познат с тир заспал на волана нощем(предполагам)или не е видял просто(никой не може да каже с точност)ПАРКИРАЛОТО Х5 на някакви МАЛОУМНИЦИ на магистралата около София и при удара тира прехвърля мантинелата, той и спътничката му загинаха, а тия в Х5-цата им нямаше нищо съществено. Та и там 2+2 не винаги прави 4, но да речем, че имат предимство в повечето случаи.
Той и онзи Турчин с тира преди дни, който уби цигането, сигурно ще се хванеш на това, че е излезнало, ама баш в последния момент и даже е било на метър от пешеходната, а онзи не е имало как да реагира, понеже наистина е имало половин секунда за реакция а? Не го е видял отдалеч, че има нещо си на тротоара, а почти бебето е било с данни на Бен Джонсън и се е изстреляло със светлинна скорост? Според мен по-скоро тира е карал с колкото му се струва възможно, колкото да държи пътя в населено място, да речем с 60-80, но тоя тир изобщо, ама изобщо не може да спре като кола и е нямало как да реагира заради скоростта му. Със сигурност ако бе с Пежо 207(примерно)щеше да има по-голям шанс да спре де.
напълно си прав, но колегата предполагам искаше да каже че чисто теоретично спирачките на новите камиони са в пъти по мощни от тези на колите т.е не спирачки а спирачни системи всеки камион има минимум 2 независими една от друга и да в определени ситуации камиона съм сигурен че може да спре горе долу наравно с кола
1981 – Немското списание “ Auto, Motor und Sport” ораганизира заедно с Shell маратон, целящ изминаването на максимален брой километри с колкото се може по-малко гориво. 3-литровия автомобил все още не е актуалена тема, но БМВ 318i Alpina побеждава в своя клас с разход от 2,672 литра на 100 километра.
- sincheto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: С колко най-много сте карали?
Особено с моторната им спирачка - доста е ефективна.
- v3n0m
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: С колко най-много сте карали?
По темата, с е39-ката 530D с чип - 250 km/h по километраж,
и от днес вече А8 4.2 quatro v8 2013 - 280 km/h
и от днес вече А8 4.2 quatro v8 2013 - 280 km/h
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани