(евентуален) завод на VAG в България
Модератор: Общи модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Смятам, че поради причините в горното ми мнение, VW преосмислят нещата в момента.
Много зависи Турция, Сърбия и т.н. какво ще предложат, но там нещата с кадрите в автоиндустрията са ОК. (В Турция знаете колко заводи има, а в Сърбия си има цял завод на FIAT)
Нашият голям коз в случая е, че сме в ЕС.
Ако изберат България, че се наложи сумати обучени инженери от Чехия, Германия и т.н. да идват да живеят и работят поне първите 10-тина години, докато има достатъчно българи с опит. След това ще намалят броя на чужденците.
Освен това до всеки завод на VW има ТЕЦ. Но пък от друга страна, ние имаме доста електроцентрали, които не са натоварени. Може би няма да им трябва да си правят централа.
Горе-долу така изглеждат нещата според мен. Зависи какво точно ще се прави в този завод - дали само асемблиране или ще има производство на някои компоненти. Естествено ако го напраят в БГ, постепенно ще живне цялата икономика, а и доста БГ доставчици ще получат работа, стига да могат да работят според стнадартите, които поставя автопрома.
Много зависи Турция, Сърбия и т.н. какво ще предложат, но там нещата с кадрите в автоиндустрията са ОК. (В Турция знаете колко заводи има, а в Сърбия си има цял завод на FIAT)
Нашият голям коз в случая е, че сме в ЕС.
Ако изберат България, че се наложи сумати обучени инженери от Чехия, Германия и т.н. да идват да живеят и работят поне първите 10-тина години, докато има достатъчно българи с опит. След това ще намалят броя на чужденците.
Освен това до всеки завод на VW има ТЕЦ. Но пък от друга страна, ние имаме доста електроцентрали, които не са натоварени. Може би няма да им трябва да си правят централа.
Горе-долу така изглеждат нещата според мен. Зависи какво точно ще се прави в този завод - дали само асемблиране или ще има производство на някои компоненти. Естествено ако го напраят в БГ, постепенно ще живне цялата икономика, а и доста БГ доставчици ще получат работа, стига да могат да работят според стнадартите, които поставя автопрома.
Re: (евентуален) завод на VAG в България
SpeedyMan написа:Колеги,
Посещавал съм завода на VW в Хановер и на VW/Skoda в Млада Болеслав.
Първият е с хале дълго 2.5 км., подземен път и какво ли не.
Вторият - може да се каже че е колкото цял град. Със сгради, улици и т.н. Дори е на две части - новата, която са построили VW и старата, която се ползва за дизайнерски център и администрация.
Такива гиганти изискват работна ръка, хора с акъла си, дори и онези, които са на конвейера. Не може леля ти Пенка да сглобява и оборудва врати например. Хора, които правят буркан с домат няма как да работят.
По-нататък - ще търсят инженери с поне 3-5 години опит в авто-индустрията, хора с VDA-сертификати, IATF и т.н.
Не съм сигурен, дали дори и да вземат всички такива специалисти, които има в BG, ще са им достатъчни.
Имам познат (българин), който от няколко години работи точно в завода на шкода в Млада Болеслав и да ти кажа, човека е средностатистически българин, не знам дали не е и с просто средно образование. Но е факт, че намери някаква връзка и работи там. Отговаря за нещо по веригата (или сглобяваше или накрая на готова кола тестваше някакъв възел), т.е. от по-простите работници е, не е инженер. А ако седнеш на маса с него и го чуеш как говори и разсъждава за нещата от живота ще си кажеш, че това си е един типичен бай хой, не можещ да убоде кучето в гъза.
Мисълта ми е... леля ни Пенка, която до вчера е затваряла буркани и е яла доматите с колци и говори на "язе сакам..." и си кине дре'ите като чуе милко кавалджиев... тя също би могла да участва в производството на автомобили. Най-важното е да ѝ се работи и да изпълнява това, което някой ще я обучи да прави като робот. Нещата не ся толкова сложни за да си черноработник


- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Ама ние имаме обучени готови кадри , от ловешката манифактура на великата стена останаха хиляди асемблатори на поточна линия . Могат да се включат в асемблирането на народната кола само с няколко месечна преквалификация . Ще се отворят и работни места за преводачи , без съмнение езика на Гьоте ще е езика на сахиб в новата манифактура 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: (евентуален) завод на VAG в България
И аз съм на мнение, че за работа на поточна линия не е нужно да си много учен. В крайна сметка тези, които показжат качества ще бъдат издигнати на по горно ниво. Поне си мисля, че такова е логичното развитие. Даже си спомням в университета ни обясняваха как в Африка си обучават работниците в заводите - с картинки - и им се получавало на хората.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Ще изгледат два-три урока в тубата и са готови 

- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: (евентуален) завод на VAG в България
И Саудитска Арабия се включва
Според информация на ARD, Саудитска Арабия има аргументи, които бордът на „Фолксваген“ не може да пренебрегне. Рияд може да субсидира всеки нов автомобил с най-малко 1000 долара за повече от 10 години. Държавата предлага петцифрен капацитет на производство на автомобили годишно. Данъкът върху продажбите е пет процента. Ще бъдат предоставени земя, сгради и съответната инфраструктура, както и обучение за персонала
Според информация на ARD, Саудитска Арабия има аргументи, които бордът на „Фолксваген“ не може да пренебрегне. Рияд може да субсидира всеки нов автомобил с най-малко 1000 долара за повече от 10 години. Държавата предлага петцифрен капацитет на производство на автомобили годишно. Данъкът върху продажбите е пет процента. Ще бъдат предоставени земя, сгради и съответната инфраструктура, както и обучение за персонала
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Тва малко не ми се връзва, нали търсят евтина работна ръка швабите? Че в СА средната заплата е в пъти тая тук и в Турция. Изобщо що им е на арабите да го правят тоя завод, живеят си добре без да се напъват много много, имаха някаква доста ниска безработица преди време. Съмнителна ми е и тая новина...
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: (евентуален) завод на VAG в България
То това стана наддаване като за циганска булка , некъф кьорфишек ми се струва е тая цялата работа 

Последна промяна Jordana на 30 Юни 2019, 15:24, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Колеги, за повечето операции в един автомобилен завод не трябва да си професор, а просто да си с акъла си.
Не знам дали сте наясно, но масово има доста неграмотни хора.
Много млади хора, които имат малко повече амбиция и способности вече са извън България. Много млади хора, които са в БГ и са с акъла си - не биха работили по 8 часа на поточна линия.
Между другото, колко от вас тук биха работили на конвейера?
Не знам дали сте наясно, но масово има доста неграмотни хора.
Много млади хора, които имат малко повече амбиция и способности вече са извън България. Много млади хора, които са в БГ и са с акъла си - не биха работили по 8 часа на поточна линия.
Между другото, колко от вас тук биха работили на конвейера?
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
(евентуален) завод на VAG в България
Зависи от заплащането и амбициите на човек , ако заплатата те устройва защо не? Ако ти няма да работиш в авто завод има много млади и не дотам които ще работят. Не може всички да работят на бюро и да цъкат във Facebook.
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Няма вече BMW
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Аз бих работил но само на показанато по долу длъжност и на никаква друга . Дори мога да се пенсионирам на тая позиция 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Venelin1111 написа:Зависи от заплащането и амбициите на човек , ако заплатата те устройва защо не? Ако ти няма да работиш в авто завод има много млади и не дотам които ще работят. Не може всички да работят на бюро и да цъкат във Facebook.
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Заплащането ще е по-ниско от съответното в Чехия. Иначе щяха да го построят там. FACEBOOK ?!?!!? Няма как да имаш време за FACEBOOK в такъв завод
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Re: (евентуален) завод на VAG в България
SpeedyMan написа:Venelin1111 написа:Зависи от заплащането и амбициите на човек , ако заплатата те устройва защо не? Ако ти няма да работиш в авто завод има много млади и не дотам които ще работят. Не може всички да работят на бюро и да цъкат във Facebook.
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Заплащането ще е по-ниско от съответното в Чехия. Иначе щяха да го построят там. FACEBOOK ?!?!!? Няма как да имаш време за FACEBOOK в такъв завод
За разтакаването на бюро като се работи пишех , четете ги тия теми бре. Не си съчинявай
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Няма вече BMW
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Няма такова нещо като да работиш на бюро на 100% в аутомотив индустрията. Камоли да имаш време да цъкаш фейс, туитс и т.н.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick