България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:От гледна точка на пешеходците обаче е едно и също.
Ако тротинетките са забранени някъде и велосипедите също са. Тия неща са на местно ниво.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Би следвало да е така, но напрактика не е.
След онзи инцидент с детето в Южния парк преди години се обсъждаха някакви ограничения, но такива не бяха въведени и знаци за забрана на велосипеди в Южния парк( а и в други паркове в София) няма. Въведоха обаче ограничения за тротинетки, които напрактика ги задължават да ги бутат в парка, което пак е някакъв регламент за регистриране на нарушение. Разбира се лобито на колоездачите в София е много силно....
Аз единствено за Морската във Варна съм чувал за забрана за велосипеди.
Във Велинград миналото лято МВР направиха кампания и макар тя да беше базирана на заповед от кмета, която включваше тротинетки и велосипеди, полицията тормозеше само тези с тротинетките. И казвам тормозеше, защото всички актове бяха за неизправен звънец или светлоотрзител на тротинетката. Това което правеха беше да обикалят центъра и да пишат актове на родители чийто деца караха или просто стояха с тротинетките си. Деца без родители не закачаха по обясними причини.
От всички 14 написани акта само един е на колоездач - човек над 18, каращ по улицата и тестван за алкохол, като разбира се акта е за над 0.5 промила.
Мен този административен тормоз над тротинетките ме устройва идеално.
Просто ме е яд, че другите дразнители, колоездачите, минаваме метър. 
След онзи инцидент с детето в Южния парк преди години се обсъждаха някакви ограничения, но такива не бяха въведени и знаци за забрана на велосипеди в Южния парк( а и в други паркове в София) няма. Въведоха обаче ограничения за тротинетки, които напрактика ги задължават да ги бутат в парка, което пак е някакъв регламент за регистриране на нарушение. Разбира се лобито на колоездачите в София е много силно....
Аз единствено за Морската във Варна съм чувал за забрана за велосипеди.

Във Велинград миналото лято МВР направиха кампания и макар тя да беше базирана на заповед от кмета, която включваше тротинетки и велосипеди, полицията тормозеше само тези с тротинетките. И казвам тормозеше, защото всички актове бяха за неизправен звънец или светлоотрзител на тротинетката. Това което правеха беше да обикалят центъра и да пишат актове на родители чийто деца караха или просто стояха с тротинетките си. Деца без родители не закачаха по обясними причини.
От всички 14 написани акта само един е на колоездач - човек над 18, каращ по улицата и тестван за алкохол, като разбира се акта е за над 0.5 промила.
Мен този административен тормоз над тротинетките ме устройва идеално.


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:Въведоха обаче ограничения за тротинетки, които напрактика ги задължават да ги бутат в парка, което пак е някакъв регламент за регистриране на нарушение.
Т.е. не са *забранени*, а имат само ограничение на скоростта.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На витошка като махнаха велоалеята масово глобяваха колоездачи и ги отучиха да минават от там бързо. Рядко ходя в града с колелото, ама попринцип избягвам пешеходни зони с него и се движа предимно по пътя, където според мен е мястото на всеки вид превозни средства, където няма велоалеи разбира се. Ако някъде ми се наложи да карам сред щъкащи хора се движа с макс 15тина км/ч за да мога да реагирам във всяка ситуация.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4220
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да си кажа и аз срам не срам.
Преди 2 седмици в събота вечер/неделя сутрин след купонясване реших да се прибирам от НДК с Лайм(тротинетка под наем). Някакси пиян успях да си вкарам дебитната карта, да си отключа тротинетката и да тръгна. Естествено на спускането от телевизионната кула реших да видя колко ще вдигна. Някъде около 27-мия км минах през една шахта, което е по-ниско от пътя, направих между 2 и 3 крачки и се хвърлих на земята. Успях да се подпря с лява ръка и така не си ударих главата. Освен свалената кожа по рамо, лакат, коляно и длан нямам нищо друго. Една кола дори спря да ме попита дали съм добре.
Качих се и продължих, като на зоологическата имаше патрул, който ме видя, но не ме спря, аз чинно си изчаках на светофара и се прибрах.
С оглед на това какво успях да направя съм твърдо за, да не може се карат под въздействието на алкохол, задължително с каска и т.н...
Преди 2 седмици в събота вечер/неделя сутрин след купонясване реших да се прибирам от НДК с Лайм(тротинетка под наем). Някакси пиян успях да си вкарам дебитната карта, да си отключа тротинетката и да тръгна. Естествено на спускането от телевизионната кула реших да видя колко ще вдигна. Някъде около 27-мия км минах през една шахта, което е по-ниско от пътя, направих между 2 и 3 крачки и се хвърлих на земята. Успях да се подпря с лява ръка и така не си ударих главата. Освен свалената кожа по рамо, лакат, коляно и длан нямам нищо друго. Една кола дори спря да ме попита дали съм добре.
Качих се и продължих, като на зоологическата имаше патрул, който ме видя, но не ме спря, аз чинно си изчаках на светофара и се прибрах.
С оглед на това какво успях да направя съм твърдо за, да не може се карат под въздействието на алкохол, задължително с каска и т.н...
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:От гледна точка на пешеходците обаче е едно и също. Обект движещ се с между 20 и 60+ км/ч, който ги застрашава![]()
Иначе съм съгласен, че конструкцията на тротинетката и най-вече размера на гумите предполагат по-чести падания. Не разбирам обаче, защо падане от тротинетка със Х скорост да е по-опасно от падане с колело със същата скорост.
дано не ти се налага да разбираш



п.с. падаш като талпа (в общия случай)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Велосипеда си е велосупед , обаче тротинетката с това кормило е като кастратор и може да ти останат топките на волана 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В Пловдив глобяват за каране на колело в градината и по пешеходната зона в центъра! Ел.тротинетки карат зверски бързо по вело-алеите много често ...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В Сиатъл като бях миналия месец тия тротинетки под наем бяха навсякъде, и хвърчат и по Велоалеи, и по тротоари… не знам какви са им правилата там ама беше доста дразнещо.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:Аз също не ги харесвам, но изниква логичният въпрос - А колелата не са ли опасни?
С колело спокойно се вдигат и поддържат 20-25 км/ч, а при подходящи условия дори в градска среда могат да се развият скорости над 50.
Не виждам някой да има проблем да даде колело на дете. Да не говорим, че по мое време за каски и други предпазни мерки никой дори не е помислял.
Освен това колела се карат масово по паркове и пешеходни пространства.
Ако имаше тротинетки колкото колоездачи, щеше да си сигурен кое е по-голямото зло. Сега като бивш аматьор състезател по колоездене на шосе съм леко пристрастен, но...колелото си е колело. Първо хората способни да вдигнат 50 на равно са малко като бройка и второ, това не става от раз, а плавно и се намаля в дадени моменти, като ускорението пак е плавно, а с това излиташ. Одеве келемето с тротинетката, което засякох с 80 на велоалеята извън града летеше през целия път. И не, не се придвижва защото единия път отиде надолу, стигна града и след 5 мин айде обратно. На един бърза завой(говорим за велоалея и бърз завой

И колоездачите са доста по-възпитани, масово има наркомани, които ползват тротинетките за да се предвижват дрогирани.

Отиват на добре нещата кардинално. Един манго возих днес и ми се оплакваше как го хванали с 1.46 след кръвна проба и ще ходи на дело като сега щели да му оценяват колата за да си я откупвал(явно и такава опция има)от държавата, която не се била наяла.


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
enigma написа:В Сиатъл като бях миналия месец тия тротинетки под наем бяха навсякъде, и хвърчат и по Велоалеи, и по тротоари… не знам какви са им правилата там ама беше доста дразнещо.
Мисля, че всичките имат ограничители на 20 мили в час…
Апропо, никога не мога да взема на сериозно човек на тротинетка- еле пък мъж/ младеж… освен ако не е с епилирани крака и дрешките му са предимно в розово…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да сравняваш тротинетка с велосипед не е много удачно!
С тротинетката е много, повтарям много по-лесно да загубиш контрол, равновесие и т.н.
Да, и с двете може да блъснеш някого и двете нямат място по пешеходните зони, но тия електрически тротинетки са в пъти по-неуправляеми
П.С. Маверик го е описал доста добре
И, да! Колооездачите са в пъти по-възпитани от тия гниди!
С тротинетката е много, повтарям много по-лесно да загубиш контрол, равновесие и т.н.

Да, и с двете може да блъснеш някого и двете нямат място по пешеходните зони, но тия електрически тротинетки са в пъти по-неуправляеми

П.С. Маверик го е описал доста добре

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Апропо, никога не мога да взема на сериозно човек на тротинетка- еле пък мъж/ младеж… освен ако не е с епилирани крака и дрешките му са предимно в розово…



https://www.edwards.af.mil/News/Article ... s-rolling/
The team aims to inspire Airmen to bring tomorrow’s tools to the warfighter today. The scooters are making transportation needs of Airmen more accessible to carry out a greater mission, Reed explained.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- alozavar
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В София велоалеите са така устроени, че предпочитам да карам на пътя в немалка част от случаите... Тази по Гоце Делчев е истински ад от пресичащи хора, вървящи по алеята, неоглеждащи се и прочие. По Борис не й отстъпва, плюс тротинетките. Може би тази по бул.България е най-ок, просто защото е най-широка. Ако велоалеята е на пътя и не е отделена по някакъв начин, дори не се и опитвам да избягвам паркиралите коли върху нея, отварящите дясна врата без да се огледат и т.н. - предпочитам по пътя отвътре. Мисля, че движението по тези алеи е умалена версия на движението по самите пътища, само че добавяме нахални пенсионери и деца със или без превозно средство. Като реша да покарам колело си цепя нагоре по Витоша и това е 

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
С навлизането на електрическите колелета въпрос на време е и с тях да започнат простотиите както с тротинетките. Преди време минавам през голямото кръгово на излизане от Пловдив в посока Пазарджик. Бях с мотора и минавам направо, обаче какво виждам в огледалото един с такова колело се опитва от най-дясна лента да завие наляво и да ме изпревари в кръговото и тва с 60+ км/час 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани