България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:За дърветата, във Витоша насъдиха дървета
С какво обвинение?

"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Опасно е, в тъмни часове, дъжд, мъгла, като застигнеш някой, който е на "дневни", защото отзад няма никой.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4218
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа: направиха задължително карането на къси
Като начинаещ шофьор бях много за, сега не мисля, че трябва да е задължително.
steeN написа:Така и не разбрах защо участъка около Ихтиман винаги се пълни
Защото настилката е с лошо качество, като не е валяло дълго време и не е "измило", при първото капване е пързалка, хората карат с 10 годишни гуми.
На един бивш вече писател във форума, Сашо Косата жена му катострофира с 39-ката преди няколко години и се блъска по мантинелите в този участък. А не беше с 10г гуми и т.н.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз обаче от там съм минавал безброй пъти и проблем с настилката няма. Дори от много години там има порест асфалт, който попива водата на изкачването. Нещо, което съм сигурен почти никой не е забелязал, което говори за това колко са наясно с обстановката около тях. Другото са оправдания. От време на време е добре човек да поема отговорност за собствените си действия... като например това, че след тунела 9 от 10 човека се засилват по надолнището със 150-160 км/ч и повече дори... което аз само мога да го определя като малоумно поведение да натискаш така по толкова стръмно надолнище.
Практически всеки масов автомобил е на ръба на възможностите си ако не и отгоре в такава ситуация... да не говорим за средностатистически шофьор е на 20/10... майната им на ограниченията, тва си е просто здрав разум.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И също така като стане мокро, много е важно в началото още по-лекичко. Има дъждове, където с хубави гуми може и със 130-140, ама има такива, които с 60 може да си на аквапланинг. Затова без много преценяне, по-бавно в дъжд и това е. Моето впечатление е, че просто хората карат много бързо в дъжд. С чисто нови хубави гуми преценям, че 90 е ок скорост, покрай мен летят със 150
Особено малоумно е да се кара бързо, при положение, че се ЗНАЕ, че има локви 



- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 805
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
То и хубавите гуми не са гаранция за сцепление... с Контито на Х1цата е много зле положението на мокро. С Потенца Спорт на Z-ката се усеща да имам в пъти повече сцепление, а вече са на края на втората си година яко каране и наполовина на грайфера на Контито
Но да, има ли дъжд и да няма кой да "чисти" пред теб не си е работа да се дава много газ, във всеки един момент може да те изненада аквапланинг и да се претрепаш

Но да, има ли дъжд и да няма кой да "чисти" пред теб не си е работа да се дава много газ, във всеки един момент може да те изненада аквапланинг и да се претрепаш

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 715
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:А какви ожесточени дебати във форума имаше когато направиха задължително карането на къси през цялото време преди години
Не знам защо имаше толкова противници, аз от както имам шофьорска книжка винаги карам така навсякъде. Според мен има полза.ID A написа:Днес се прибирам по Тракия. Репатраците бая захлебиха. А други, така и не научиха да си палят фаровете при дъжд.
Така и не разбрах защо участъка около Ихтиман винаги се пълни с коли по канавките като капне малко. Другото, което не разбирам е
защо винаги виждам хора, които явно им е тегаво да карат в мокрото и вместо да намалят и да карат бавно в дясно, прекрачват осевата линия
и го правят още по-опасно за всички.
Защото се получават много локви там. Като цяло бая жертви взе тоя участък и ми е чудно кога най-после ще го оправят
- St.Trinity
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 8.05.2017
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Сутринта минах покрай един фитнес (пеша), и отпред беше паркирано черно BMW M5 (F90) Competition LCI. Това което веднага ми се наби на очи, беше че е с 0% грайфер на задните гуми, даже се бяха образували две сиви вертикални ивици. Това го пиша по повод падналия тези дни дъжд.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна St.Trinity на 11 Сеп 2024, 13:36, променена общо 2 пъти
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:И също така като стане мокро, много е важно в началото още по-лекичко.
Абсолютно аз това което правя е забавям темпото на 100-120 и после постепенно ускорявам докато усетя къде е лимита на колата и седя малко отдолу (ако съм в настроение да карам и съм сам най-вече). Иначе просто си карам със 120 и не го мисля.
Аквапланинг, който наистина да те хвърли не се получава ей така от нищото. За да стане трябва да има огромна локва, която като шофьор трябва да видиш и да пуснеш газта преди нея... не да караш като зомби
с една и съща скорост.
Интересното е, че в много тежък проливен дъжд самият воден слой ти ограничава скоростта, просто от един момента нататък почваш да плаваш и колкото и да подаваш не може да ускориш повече

На колите с предно цялата кола се транслира на ляво или надясно без да се завърта, което теоретично е по-малко опасно ама пак са по канавките, на колите със задно задницата почва да те изпреварва.
С 4х4 предполагам си безсмъртен не знам

п.с. Тия дето карат с износени гуми какво да ги коментирам. Ако нямаш гуми и спирачки на колата, какво имаш?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Всичко е от дъжд до дъжд, но винаги важи това, че се кара много бързо. Като има локва след завой и си със 120, може и да не успееш да намалиш достатъчно. Кретенията с бързото каране на сухо, става х2 по-кретенска при дъжд. С 2,5 тона джип се лети със 160, тва като тръгне и затваряме магистралата.
Същата кретения е и в мъгла. Мен лично ме е страх повече от дъжд, щото не ме виждат и някой ще ме блъсне отзад
Някои имам чувството, че карат на дистроник и на него разчитат.
Същата кретения е и в мъгла. Мен лично ме е страх повече от дъжд, щото не ме виждат и някой ще ме блъсне отзад


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:TNT написа:И също така като стане мокро, много е важно в началото още по-лекичко.
.......
С 4х4 предполагам си безсмъртен не знам![]()
.......
4x4то е по-коварно от задното като тръгне. Особено тия новите които са в тежки високи джипове и разчитат на електроника. Докато си в границите на възможностите на системите си безсмъртен, но минеш ли отгоре....
Задно ориентираните 4х4 системи ги намирам по-лесни след лимита. Но си признавам, че всички които са предно орентирани са ми над възможностите на и след лимита. Приятел се състезава с такова и всеки път като му тръгне на S-ката на Калояново, скрито му се възхищавам, че успява да го хване.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
То с 4х4 нали и гуми не ти трябват. В снега става и с летни и т.н.
Още един
https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... HSfk6MdWsw
Значи горе-долу на всеки 3-ти месец, откакто има книжка, Е ХВАЩАН в нарушение. Значи се кара "всяка права драг, всеки завой дрифт".
Още един
за 5-годишния му стаж като шофьор са били наложени над 20 фиша и 3 акта
https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... HSfk6MdWsw
Значи горе-долу на всеки 3-ти месец, откакто има книжка, Е ХВАЩАН в нарушение. Значи се кара "всяка права драг, всеки завой дрифт".

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:Като има локва след завой и си със 120, може и да не успееш да намалиш достатъчно.
Коментираните скорости са стриктно за магистрала. Там няма такива завои, зад които да не може да видиш нещо. Локвите не са като "черният" лед да не се вижда изобщо. Между другото не толкова важно да намалиш, колкото да пуснеш газта... натискането на спирачка е възможно най-лошото нещо като реакция.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вчера имах щастието да се прибирам точно в дъжда, като вече беше валяло очевидно някакви часове на Тракия от Ихтиман накъм София. С кола на 2 години с гуми нейни набори. Ами за сефте изтръпвам толкова - имах 4 случая на аквапланинг, като при най-фрапантния бях в дясна лента с не повече от 95км/ч. Точно преди този момент се нареди страхотна комбинация от фактори - вече тъмно, никой пред мен, отзад двама с настроени фарове за птичи лов, отсреща един на дълги, чистачките отмиват поредната кофа вода от прозореца, нищо не виждам пред мен и колата рязко си тръгна надясно, като сцеплението дойде (явно локвата там свърши) когато вече бях в средата на аварийната. Срамно е за форума знам, ама оттам насетне свалих с още 10км скоростта.
На всеки 5 минути ме изпреварваха коли, движейки се с поне 120
На Вакарел отсреща имаше 5ма в мантинелите...
На всеки 5 минути ме изпреварваха коли, движейки се с поне 120

На Вакарел отсреща имаше 5ма в мантинелите...
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 805
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На магистралата в този участък няма толкова локви, колкото реки, които минават през целия път и като се хакнеш със 120++ и става олеле без значение от кола и гуми 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани