България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е.Димитров написа:Jorixa написа:TNT написа:Всичко е от дъжд до дъжд, но винаги важи това, че се кара много бързо. Като има локва след завой и си със 120, може и да не успееш да намалиш достатъчно. Кретенията с бързото каране на сухо, става х2 по-кретенска при дъжд. С 2,5 тона джип се лети със 160, тва като тръгне и затваряме магистралата.
Е то колкото е по-тежка колата толко по-трудно аквапланира
Може така да е на теория, ама на практика с един по-тежък джип към то около 4 тона , когато влязох в една вода, дето беше наводнено платното от някаква поливаща система и то вечерта , дето нищо не се вижда а на всякъде е сухо, ела да видиш как няма аквапланинг и как после сменяш гащите
Практиката е различна от теорията само в главите на неуките, в това число и на всички гугъл и ютуб завършили висшисти. Без да визирам някой конкретно, да не се обидиш.
Апропо какъв е този “джип” със собствено тегло 4 тона?
Лудия.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jorixa написа:
Е то колкото е по-тежка колата толко по-трудно аквапланира
Глупости . Всичко зависи от това колко са широки гумите и след това от дълбичината на грайфера .
Това което искаш да напишеш, е вероятно за тегловото разпределение . Защото масово всякакви бангии се въртят неконтролируемо, като причината в едни 50% е това .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
немо написа:
Агенция ЕЖК твърди, че е умишленоПомислих си го като изгледах няколко пъти клипа със катастрофата. Днес чух някаква не-невъзможна история , разказана от бабата на момичето, което е било гадже на младежа с Хондата.
Познавам много добре кръстовището, където се е случил инцидента и не мога да си обясня как може неумишлено да стане точно така.
Ми той едва ли не си цели стълба.
Също така не знам при кола с изправен ABS при опит за зверско спиране дали все пак не остават следи от гуми![]()
Беш ли го ?
Това което виждам аз е зверско недозавиване, последвано от опит да спре и щом скоростта падна малко колата успя леко да свие в ляво.
Възможно ли е да е опитвал да я пързаля с ръчна там?
Или просто да е искал да мине наляво с висока скорост?
Или на ляво няма къде отиде?
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ивчо написа:Jorixa написа:
Е то колкото е по-тежка колата толко по-трудно аквапланира
Глупости . Всичко зависи от това колко са широки гумите и след това от дълбичината на грайфера .
Това което искаш да напишеш, е вероятно за тегловото разпределение . Защото масово всякакви бангии се въртят неконтролируемо, като причината в едни 50% е това .
Не са глупости!
Факторите не са само ширина на протектора и дълбочина на каналите. От основно значение е теглото на мост, или теглото по принцип. Дълбочината на водното препятствие и скоростта на навлизане в него. Формата и ширината (тоест сечението на отводнителните канали) на грайфера. Еднаквостта на колеята (следата) по мостове също е фактор.
Лудия.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:Възможно ли е да е опитвал да я пързаля с ръчна там?
Или просто да е искал да мине наляво с висока скорост?
Или на ляво няма къде отиде?
Червено е Хондата, по подобен начин Маршавелов отнесе един билборд , пуснал съм клип от нета по-нагоре.
Още преди Маршавелов един румънец, Флориан Петре май се казва прелетя над острова (синята линия).
Това на състезания затворен маршрут Русе , светлозелената линия е част от траекторията на състезанието.
А с лилаво е изкуствен шикан от гуми, който слагат в последните не знам колко години, за да не се засилват толкова колите, щото от последния завой, дето излизат на тая права ( която на всичкото отгоре е със сериозно спускане) са сигурно още 100м повече от дългата права на Калояново и разбираш, че долу преди спиране може да си със 200+ без проблем .
Това кръстовище си е едно от най-натоварените в Русе и си е руска рулетка да влезеш в него на харабия.
Просто младежът е изтеглил късата клечка (стълба) , метър и половина в ляво или дясно са можели да го спасят. Но пък не се знае дали е нямало да вземе още някой невинен с него....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Една "възможна" причина
https://www.facebook.com/bojankovmoje/p ... Xfu1EdweHl


Данните: едновременно шокиращи и с банално обяснение. Получих последните числа за 2023 и 2024 по тема, която следя от години.
Статистиката в България сочи, че за над 90% от катастрофите на пътя е виновен водача. Несъобразената скорост пък е дежурния виновен.
От години се опитвам да докажа, че това не е така. В стаята има слон и е време да го посочим.
В България наред с всички слабости на изграждането на пътна инфраструктура има една основна. Една причина с главно П за голяма част от загиналите българи на пътя.
Тази причина се нарича (на жаргон) – асфалтова смес с ниско сцепление.
За целта изследвах пътна отсечка с години. През 2017г. се извършва основен ремонт на отсечка между Велико Търново и Горна Оряховица.
Преди основния ремонт в година 2016, например, имаме: 44 ПТП, от които 7 тежки.
След основния ремонт в година 2019, например, имаме: 41 ПТП, от които 11 тежки.
Когато забелязах, че тежките ПТП нарастват, противно на логиката (след основен ремонт травматизмът трябва да намалее драстично) – започнах офанзива със сигнали и писма до АПИ и МВР.
В началото органите прехвърлиха цялата отговорност на водачите и “взеха мерки” – сложиха патрули с камери за скорост. Резултат – нула. Перфектно кръгла нула.
В този период поканих експерти от НПО сектора, които изготвиха доклад. Сред редица пропуски, като отводняване и маркировка бе идентифициран един основен – настилката е хлъзгава.
“Чудо” се случи през 2020г. – след цялата сага АПИ направи “ремонт на ремонта” и положи нов износващ слой с високо сцепление (без да отстрани нито един друг проблем на трасето).
Резултатите към днешна дата: 2023г. 4 ПТП, тежки – 1. 2024г. – 2 ПТП.
Спирачен път след основния ремонт 2016г.: 60км/ч.-0км/ч – 35 метра, 4,2 секунди, средно G натоварване – 0,4. Максимално G натоварване – 0,5 G.
Спирачен път след “ремонт на ремонта” 2020г.: 60км/ч.-0км/ч -17,4 метра, 1,9 секунди, средно G натоварване – 0,8, максимално G натоварване – 1,3 G !!!
Същите водачи. Със същите навици и култура. Тотално различни данни.
Когато подадох сигнал до прокуратурата за ремонта, държавното обвинение отговори, че макар положената настилка очевидно да не е подходяща, то възложителят и изпълнителят не са били длъжни по закон да положат друга и няма данни за извършени престъпления.
Тъй, като “проектът” ми е вече напълно доказан с емпирични данни.
Правя следваща стъпка: изпращам данните към компетентните органи и ще търся отговор на въпросите:
-Какви са стандартите за полагане на асфалтова смес.
-Как ще се използват тези данни за подобряване на пътната безопасност и намаляване на травматизма?
-Въпреки, че не съм експерт в сектора, ще потърся срещи с такива и ще обмисля внимателно законодателна инициатива, тъй като очевидно възложителите и изпълнителите на пътни ремонтни могат да използват неподходящи смеси и регулациите не спират това.
В крайна сметка става дума за човешки животи.
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
немо написа:....
....
Просто младежът е изтеглил късата клечка (стълба) , метър и половина в ляво или дясно са можели да го спасят. Но пък не се знае дали е нямало да вземе още някой невинен с него....
Сега го погледнах на уличен изглед.
Единствените причини които виждам, да има такава позиция и траектория там са:
- опитвал е да пързаля с ръчна.
- искал е да завие надясно(както е състезателното трасе), но се е отказал и е решил да кара направо/наляво.
Или както казваш, че върви слух е нарочно....
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Малко за родната картинка ....
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Nickelback написа:
Преди основния ремонт в година 2016, например, имаме: 44 ПТП, от които 7 тежки.
След основния ремонт в година 2019, например, имаме: 41 ПТП, от които 11 тежки.
Когато забелязах, че тежките ПТП нарастват, противно на логиката (след основен ремонт травматизмът трябва да намалее драстично) – започнах офанзива със сигнали и писма до АПИ и МВР. .
Аз от тая статистика си правя извод, че настилката има нулево значение.

Да, хубаво е да не ни крадат от пътищата и асфалта да е по-хубав, но тва няма да ги направи по-безопасни, просто ще ни е по-приятно да караме по тях и няма някакви хора да забогатяват с нашите пари на готово.
За мен много по-важно е да се възстанови маркировкатаа навсякъде. Ползва се някаква боя, която се измива за седмици... всеки си кара където му падне...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Аз от тая статистика си правя извод, че настилката има нулево значение.И освен това след основен ремонт, ще стане точно обратното... ганьопитека ще кара по-бързо, защото пътят е по-хубав.
Айде чак нулево да не е , тези неща със спирачен път и т.н. не че не са важни, но според мен по-скоро трябва да се кара( мисли) така , че да не ти се налага да спираш на живот и смърт.
В коментариите във фейса , под това , което е пуснал Никълбек има какво да се прочете.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Точно това е и моята позиция, трябва да се кара съобразено с пътната обстановка, а не тя да се обвинява. Умишлено преувеличавам, да.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Трябва да се кара съобразено с пътната обстановка, но е крайно време ние, като общество, да започнем да изискваме някои неща! Ако трябва, качеството на покритието да придобие задължителни изисквания относно големината на сцепление!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ildivvy написа: Ако трябва, качеството на покритието да придобие задължителни изисквания относно големината на сцепление!
Така е ! Също така мисля ,че трябва да се въведе като задължително гумите да са напомпани с азот. Знаем, че при гума, напомпана с азот температурните вариации оказват много по-малко влияние върху промяната на налягането в гумите, което е пряко свързано с площта на контактното петно на гумата към пътя , респективно - със сцеплението, което , както знаем е основен фактор за пътната безопасност

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
… а не може ли просто да караме по- бавно?
Тоз младеж като гледах видеото беше поне със 100.. навил геврека наляво със пушещи 4 гуми и двата крака на спирачката… ако щеш със гт3рс да си- поведението му щеше да е същото при тая скорост и груба намеса… положителното е че на ръба БМВ-то се държа неутрално както е програмирано
Тоз младеж като гледах видеото беше поне със 100.. навил геврека наляво със пушещи 4 гуми и двата крака на спирачката… ако щеш със гт3рс да си- поведението му щеше да е същото при тая скорост и груба намеса… положителното е че на ръба БМВ-то се държа неутрално както е програмирано

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
"Гумата" е зимен китаец с 9 годишен дот, три фитила, две лепенки, един балон и навън е 39 градуса по Целзий. Ако ще и с пръдня от плейметка да го напомпаш въпросното нещо е все тая. За настилката, маркировката и спазването на технологични процеси и изисквания е направо нелепо да се говори в България. Нищо лично, ама слезте малко на земята. Добре написани правила за всичко си има и сега.
Автомобилен форум сме и е хубаво, че обръщаме внимание на такива неща, но за тях може да си отворим съвсем отделна тема, където да коментираме нещата, чиито ефект е някъде си след десетичната запетая.
За Барба Ганьос и неговото безопасно придвижване в цивилни условия са напълно неприложими и неразбираеми. Дори на най-лайняната настилка и с най-големия дрънголник можеш да се придвижваш сравнително безопасно, ако между ушите имаш нещо.
Автомобилен форум сме и е хубаво, че обръщаме внимание на такива неща, но за тях може да си отворим съвсем отделна тема, където да коментираме нещата, чиито ефект е някъде си след десетичната запетая.
За Барба Ганьос и неговото безопасно придвижване в цивилни условия са напълно неприложими и неразбираеми. Дори на най-лайняната настилка и с най-големия дрънголник можеш да се придвижваш сравнително безопасно, ако между ушите имаш нещо.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани