България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На фона на лавинообразно растящата простотия по пътищата, бих добавил на 2 до 5г макс проверовъчен изпит, ако не става - отнемане на книжката. Те и без това голяма част, карат и без книжки. Ама някои ще се стреснат, може да седнат и да четат, ако и това не ги уплаши, отнемане и на МПС-то. За напушените отнемане на книжка, МПС и затвор + обществено полезен труд - да чисти улиците, да копае и полива тревни площи или нещо друго. Много има нужда от такива.
Няма оправия, вчера на знак СТОП, един роднина спира и ония младок спрял в него. По сред бял ден. По- лошото е, че въпросния човек, остана и без втората си кола, поради същото тряскане отзад, при това кола на няколко месеца от магазина, на косъм от тотална щета
да имаш две коли и да ги ощетят по един и същи начин, не вярвах. Но е факт
В Германия скоро чух, че глобата е ако си държиш телефона и дори нищо да не правиш с него.
Няма кой да променя законите - колкото повече нарушения, толкова по- натегнато да става. Тук се толерира простотията, за съжаление.
Няма оправия, вчера на знак СТОП, един роднина спира и ония младок спрял в него. По сред бял ден. По- лошото е, че въпросния човек, остана и без втората си кола, поради същото тряскане отзад, при това кола на няколко месеца от магазина, на косъм от тотална щета


В Германия скоро чух, че глобата е ако си държиш телефона и дори нищо да не правиш с него.
Няма кой да променя законите - колкото повече нарушения, толкова по- натегнато да става. Тук се толерира простотията, за съжаление.
Ultimate Riding Machine
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вчера пред мен подобна ситуация, но с пешеходец и две коли. Първата държа да кажа се движи бавно с около 20-30 в нормална улица, еднопосочна, където не се изпреварва. Зад нея почти толкова бавно, но без почти никаква дистанция се движи баничарка на Спиди.
Някакви пешеходец най-нормално се кани да стъпи на платното и дядото от първата кола спира почти нормално на пешеходната, можеше и да мине защото пешеходеца беше в по-далечния край, но дядото уставен. И баничарката отзад натисна да спре, ама...в него, вероятно за да оправдае името на фирмата си и да ми затвърди мнението, че де що е служебна колица, масово се кара както дойде.
Нямаше видими щети, но дядото слиза недоволен, та чак спрях да му кажа да се успокои, че нищо сериозно му няма.
Тези навирания в бронята не ги разбирам. Нито има шанс да минеш пред този отпред, нито да виждаш по-добре, нито да се движиш по-бързо. Има шанс само да се прецакаш и нииииищо друго.
Много така съм ги виждал по пешеходни да засилват леко колата пред тях.

Нямаше видими щети, но дядото слиза недоволен, та чак спрях да му кажа да се успокои, че нищо сериозно му няма.
Тези навирания в бронята не ги разбирам. Нито има шанс да минеш пред този отпред, нито да виждаш по-добре, нито да се движиш по-бързо. Има шанс само да се прецакаш и нииииищо друго.
Много така съм ги виждал по пешеходни да засилват леко колата пред тях.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз не знам какво има да разискваме и умуваме. Не знам как се взимат книжки от манговците и българи с 3 клас по селата, но и тея в градовете знаем, че не са по-добре. Дори да са прочели някога, в момента нищо не знаят и не ги интересува, рови се телефона, еднопосочните са за балъците, поне 50% са паркирали в градинките, станали са корита където се врат всеки ден, тротоарите да не говорим, че е още по-лесно, това са стотици и хиляди коли и т.н.
Най най-простия пример е, че дори тук надали повече от 50% знаят как се минава кръгово с повече от една лента вътре. А за ония навън, процента на знаещите е не повече от 20%, а може и по-малко.
Като се добави най-гадния мазен аслфалт и често идиотските изпълнения в строежа, чак не ми се вярва, че има толкова малко инциденти.
Аз не съм виждал някъде да има по 2 или 3 ленти за някъде и след 50м стават 1 или 2, примерно както е възела Малинов-Цариградско. Всичко е смешно малко, изхода от Цариградско за 4-ти км е 50м, както и всички други! По света е в пъти повече.
Общо взето сме по-близко до Африка, отколкото до нормалния свят. Единствените подобни страни като инфраструктура, състояние на улици и идиоти каращи по тях, в които съм бил са Армения и Киргистан и то Бишкек е пак по-добре от София..
Доста тъжно, но това е.
Най най-простия пример е, че дори тук надали повече от 50% знаят как се минава кръгово с повече от една лента вътре. А за ония навън, процента на знаещите е не повече от 20%, а може и по-малко.
Като се добави най-гадния мазен аслфалт и често идиотските изпълнения в строежа, чак не ми се вярва, че има толкова малко инциденти.
Аз не съм виждал някъде да има по 2 или 3 ленти за някъде и след 50м стават 1 или 2, примерно както е възела Малинов-Цариградско. Всичко е смешно малко, изхода от Цариградско за 4-ти км е 50м, както и всички други! По света е в пъти повече.
Общо взето сме по-близко до Африка, отколкото до нормалния свят. Единствените подобни страни като инфраструктура, състояние на улици и идиоти каращи по тях, в които съм бил са Армения и Киргистан и то Бишкек е пак по-добре от София..
Доста тъжно, но това е.
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Според мен в БГ много по добре и организирано е движението , с по добра инфраструктура от Турция/в градовете/ , Сърбия/в градовете/ ,Черна гора ,Босна и Херцеговина ,Македония и Румъния . В Италия в големите градове също е кошмар .Не сме толкова зле , напротив.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
mr_petroff написа:Според мен в БГ много по добре и организирано е движението , с по добра инфраструктура от Турция/в градовете/ , Сърбия/в градовете/ ,Черна гора ,Босна и Херцеговина ,Македония и Румъния . В Италия в големите градове също е кошмар .Не сме толкова зле , напротив.
Много ми е интересно кои градове в Турция сравняваш и по какво?
Истанбул, Анкара, дори Анталия е като Европа като инфраструктура, къде отиде, че у нас е по-добре не знам..тук всичко е кал, кръпка и дупка..
Ако сравняваш големи градове в Турция и България, кои точно са те и как ги сравняваш, 300к у нас с 3 милионен в Турция ли, понеже след 10тия по големина стават под 2 милиона.
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alekangg написа:mr_petroff написа:Според мен в БГ много по добре и организирано е движението , с по добра инфраструктура от Турция/в градовете/ , Сърбия/в градовете/ ,Черна гора ,Босна и Херцеговина ,Македония и Румъния . В Италия в големите градове също е кошмар .Не сме толкова зле , напротив.
Много ми е интересно кои градове в Турция сравняваш и по какво?
Истанбул, Анкара, дори Анталия е като Европа като инфраструктура, къде отиде, че у нас е по-добре не знам..тук всичко е кал, кръпка и дупка..
Ако сравняваш големи градове в Турция и България, кои точно са те и как ги сравняваш, 300к у нас с 3 милионен в Турция ли, понеже след 10тия по големина стават под 2 милиона.
Сигурно е нормално 2 часа и 40 мин. от летището до хотел във Фатих /Истанбул/ или час и половина по околовръстното на Измир /15 км./ за Кушадъсъ




- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ясно... както си и мислех
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alekangg написа:Най най-простия пример е, че дори тук надали повече от 50% знаят как се минава кръгово с повече от една лента вътре.
не си прав, повечето знаят, ако не вярваш отвори темата за кръговите



не видях някой освен мен който да не знае (ама на мен не ми и пука)

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- St.Trinity
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 8.05.2017
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
От стр.823 натам сме го обсъждали в тази тема след като Kroki го бяха ударили, но тогава в спора не се роди истината. 

- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://www.google.com/search?q=%D0%BC% ... -EQPI,st:0
Май това е вярното , поне аз долу горе това спазвам
Май това е вярното , поне аз долу горе това спазвам

- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
С изключение на това кой е с предимство..зависи как е организирано. Обикновено тия вътре са с предимство, не като на клипчето. Но има и "обратни" кръгови. Иначе за вътре движението - ок е, пак има едно уеко дето не е баш така..се едно от крайно лево вдесно да идеш. От най-вътрешната част през средната и да излизаш..в последния момент. Аз бих се престроил по-рано с средната па дори и да е неправилно. Тя и средната е да се въртиш.
Хм,хм...
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Защото не сте видели последните кръгови, които направиха в Пловдив! Физическите им размери са такива, че трудно се минава през тях, спазвайки някакви правила... Вече всеки им казва 'тапи', а не кръгови



Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
То така най-готино. 2 ленти до кръговото, вътре една 
Номер 1 проблем е манталитета и шофьорските умения на Ганьо, но инфраструктурата въобще не помага.

Номер 1 проблем е манталитета и шофьорските умения на Ганьо, но инфраструктурата въобще не помага.

- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Изскочи ми в новини.бг, някакъв дядо с 30 акт за превишена скорост, все зад волана на скъпи и мощни коли. И какво се оказва, загубил си книжката, обявили за я недействителна и след няколко месеца, някой започнал да подава декларации с неговите данни. И сега човека оспорва акт по акт.
В КАТ толкова ли не са видели, че книжката е невалидна? Тия тарикатите, дето са продавали декларации, защо не ги подгонят? На бас, че има общо звено. Сбъркана система.
В КАТ толкова ли не са видели, че книжката е невалидна? Тия тарикатите, дето са продавали декларации, защо не ги подгонят? На бас, че има общо звено. Сбъркана система.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тва ако не е в някой селски КАТ, лошо. Тарикатите да ги подгонят хубу, а служителя който е приел декларацията?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани