България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:и аз видях клипа... като се има напредвид че на точно това мерцедесче душата му е в зъбите и при тия скорости всичко се случва мноооого бавно при тия кашони- аз щях да изманеврирам по същия начин.
Да бе, точно така "лекичко" щеше да изманеврираш, знаем те тебе...

https://www.youtube.com/shorts/gFrdrJxGbuc
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Доста са 350cdi, в това купенце все си мисля, че не е от спънатите. А според мен повече за еб@не са дебилите в лявата лента отколкото тоя с glk-то
Изобщо културата на поведение на пътя+ състоянието на пътищата= 1во място по смъртност..елементарно е
Изобщо културата на поведение на пътя+ състоянието на пътищата= 1во място по смъртност..елементарно е

- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мда, особено културата "бе тия ли шматки ша ми се пречкат, я ша ги избомбя отдясно и ще ги засека да се научат тъпаците кой е майстора тука" много се толерира, видно и от повечето мнения тук




The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Елементарно е да се сетиш и, че като шофираш в супер натоварено време и има много коли и в двете ленти няма да можеш да си раздаваш със 180 като линейка и да очакваш всички да скочат дясно, като те видят. Повечето от тея в ляво също искат да шпорят, ама няма как, 1 тир изпреварва друг и веднага се създава такава колона дълга няколко стотин метра. Или някой изпреварва със 100, резултатът е пак това. За културата и пътищата си прав, точно тя докарва всички тези ситуации...
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Понякога такива "бързащи" като Мерца ги пускам с дистанция да чистят а аз си карам спокойно зад него 
Очевидно е, че в първите 10 секунди от клипчето "трафик организатора" имаше време да се прибере вдясно където му е мястото .
Тук обаче всеки каращ малко по-бързо от другите е заклеймен като камикадзе и подобни .
Извинявам се, ама и аз няма да издържа да се мота някой пред мен, все едно магистралата е негова .
Не разбирам хората с такова мислене .
Днес зачетох с много голямо нежелание за катастрофата с загиналото дете
Че и още една катастрофа на почти същото място пак с ТИР ...

Очевидно е, че в първите 10 секунди от клипчето "трафик организатора" имаше време да се прибере вдясно където му е мястото .
Тук обаче всеки каращ малко по-бързо от другите е заклеймен като камикадзе и подобни .
Извинявам се, ама и аз няма да издържа да се мота някой пред мен, все едно магистралата е негова .
Не разбирам хората с такова мислене .
Днес зачетох с много голямо нежелание за катастрофата с загиналото дете

Че и още една катастрофа на почти същото място пак с ТИР ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ивчо написа:Понякога такива "бързащи" като Мерца ги пускам с дистанция да чистят а аз си карам спокойно зад него
Това е задължително. Особено с някоя Г-класа на къси-дълги - всички почват да се местят


- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Какво изпреварване отдясно? Аз си карам в лентата, със скорост под максимално разрешената. Примерно 120 при ограничение 140 км/ч. Защо при свободна дясна лента, някой къмпингува вляво? Имаше период на 5те км преди/от София, когато изпреварвах от 3та най-дясна, през средна до най-лявата, но това много натоварва, да пресичаш 4 ленти за едно изпреварване. И съответно се отказах.
Гледам днеска обявили промените, смятат да върнат 130 за магистрали и 110 за скоростни. И някой неграмотен журналист написал, въвежда се минимална скорост от 70 за магистрали. Такова нещо няма в момента, като минимална скорост.
Гледам днеска обявили промените, смятат да върнат 130 за магистрали и 110 за скоростни. И някой неграмотен журналист написал, въвежда се минимална скорост от 70 за магистрали. Такова нещо няма в момента, като минимална скорост.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като знам колко пари ще се дадат за нови знаци, вероятно това е причината. 10км/ч вероятно няма да имат никакъв ефект.

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
streetz написа:Мда, особено културата "бе тия ли шматки ша ми се пречкат, я ша ги избомбя отдясно и ще ги засека да се научат тъпаците кой е майстора тука" много се толерира, видно и от повечето мнения тук![]()
![]()
Снимащия кара в лявата лента повече от един километър, без коли вдясно със скорост 95-100км/ч, дали не можеше да се прибере през това време, както и всички останали олигофрени, каращи в ляво без логична причина, как мислиш?
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Разбира се, че можеше. Дори и този зад него можеше да се прибере вдясно, може би и още един. И какво щеше да се промени? Останалите в лявата лента нямаше да има къде да се приберат и "майсторът" с меркендеса пак щеше да си изсере лайното. Тясна ни е магистралата за толкова много карачи, това е.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз обикновено карам бавно на магистрала с нормална кола и си стоя вдясно ако не изпреварвам. Ако не ми харесва настилката и карам бавно стоя в ляво, но постоянно гледам и се дърпам. Ясно е, че като е час пик не може да очакваш да ти изчистят лявата лента до Бургас, но като питаш какво щеше да се промени...ами ако и тия пред тях се махнат когато може, нещо ще се промени. Иначе да, тясна е магистралата. Но и с три ленти ако 1 от 10 мисли само как на него да му е удобно ще е почти същата работа.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На излизане от София посока Пловдив, чак до разклона за Елин Пелин е с три ленти, без неравности, и ?
Същото е. Със 100 в дясна лента настигам такива с 90 в средна, всеки божи ден е това.
Даже вчера, че валеше силно и карах с 95 вдясно, настигнах ДВАМА каращи с 80 в средна при празна дясна, и тамън щех да си ги подмина отдясно, ама имаше полис кола та се наложи да намалявам. Това е всеки ден и в двете посоки. Може би се смята че десната лента е само за камиони. Колко треа си тъп /или да не ти прави впечатление/ като виждаш, че те изпреварват и от двете страни да продължаваш да си бръмчиш с 80-90 в средна лента. Явно много , а такива са много.
Същото е. Със 100 в дясна лента настигам такива с 90 в средна, всеки божи ден е това.
Даже вчера, че валеше силно и карах с 95 вдясно, настигнах ДВАМА каращи с 80 в средна при празна дясна, и тамън щех да си ги подмина отдясно, ама имаше полис кола та се наложи да намалявам. Това е всеки ден и в двете посоки. Може би се смята че десната лента е само за камиони. Колко треа си тъп /или да не ти прави впечатление/ като виждаш, че те изпреварват и от двете страни да продължаваш да си бръмчиш с 80-90 в средна лента. Явно много , а такива са много.
Хм,хм...
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Същото тръгнах да пиша и аз.
Хипотетично, ако цялата Тракия се разшири с още една лента, ще наблюдаваме още един интересен феномен.
В момента имаме неадекватно движещи се в лява лента, без да има нужда. При едно хипотетично разширение ще наблюдаваме и бонус - неадекватно движещи се в средна лента.
Който не вярва, да се качи на тангентата в София, където от-до са три ленти.
Редовно ми се случва да си карам с ограничанието от 120 в дясна лента и да връхлетя някой преценяч, с 90-100 в средата, на абсолютно празен път.
Нямам претенции за виртуозен шофьор и както и в случая от видеото, наистина не знам какво е редно да се направи в подобна ситуация!
Хипотетично, ако цялата Тракия се разшири с още една лента, ще наблюдаваме още един интересен феномен.
В момента имаме неадекватно движещи се в лява лента, без да има нужда. При едно хипотетично разширение ще наблюдаваме и бонус - неадекватно движещи се в средна лента.
Който не вярва, да се качи на тангентата в София, където от-до са три ленти.
Редовно ми се случва да си карам с ограничанието от 120 в дясна лента и да връхлетя някой преценяч, с 90-100 в средата, на абсолютно празен път.
Нямам претенции за виртуозен шофьор и както и в случая от видеото, наистина не знам какво е редно да се направи в подобна ситуация!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да, и двата примера са много добри
Като цяло допълнителната лeнта никога не решава проблеми с трафика. Допълнителна лента, просто води до още трафик. Това дали е добре или зле за икономиката е друг въпрос, но от гледна точка на натоварен трафик ситуацията остава същата.
Понякога се получават много неприятни ситуации с такива, които вече са се засилили за магистрално каране 140+ и в един момент изскачат горе на детелината и намират пред себе си някой, който се тътри с 80 в лява лента.

Като цяло допълнителната лeнта никога не решава проблеми с трафика. Допълнителна лента, просто води до още трафик. Това дали е добре или зле за икономиката е друг въпрос, но от гледна точка на натоварен трафик ситуацията остава същата.

Да не говорим, че горе на детелината като от три, лентите станат две, тези каращи с 80-90 в средна се озовават с тази скорост в лява лента и им отнема не малко време да се усетят да се преместят.Може би се смята че десната лента е само за камиони. Колко треа си тъп /или да не ти прави впечатление/ като виждаш, че те изпреварват и от двете страни да продължаваш да си бръмчиш с 80-90 в средна лента. Явно много , а такива са много.

Последна промяна TheDriver на 02 Апр 2025, 11:58, променена общо 1 път
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако мога отдясно да изпреваря без прекомерно да превишавам скоростта и без да засичам никого, то със сигурност не караш в правилната лента.
И за мен 3та лента няма нищо да разреши, най-много дясната да стане най-бърза по подобие на тангентата в час пик. Липсват умения и мисъл, а не ленти.
Друг феномен, който наблюдавах при последното ми каране по Тракия към Бургас - със 140 на темпомат вдясно се случваше чат-пат някой да ме изпревари и като се мръдна в ляво, защото настигам кола, да трябва да изключа темпомата, защото изведнъж е решил вместо със 150 да кара със 120.
И за мен 3та лента няма нищо да разреши, най-много дясната да стане най-бърза по подобие на тангентата в час пик. Липсват умения и мисъл, а не ленти.
Друг феномен, който наблюдавах при последното ми каране по Тракия към Бургас - със 140 на темпомат вдясно се случваше чат-пат някой да ме изпревари и като се мръдна в ляво, защото настигам кола, да трябва да изключа темпомата, защото изведнъж е решил вместо със 150 да кара със 120.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани