България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://www.google.com/amp/s/fakti.bg/a ... na-ulicata
Каква изненада, София последна от сититата.
Иначе покрай липсата на градски транспорт разправят, че бая хора с колелета се придвижвали.
Каква изненада, София последна от сититата.
Иначе покрай липсата на градски транспорт разправят, че бая хора с колелета се придвижвали.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Volt го тествах скоро за сравнително кратък маршрут, за който ми взимаха 10-12лв през TaxiMe. Слушах как било 30-35% отгоре. Първо ми даде през апп-а 17лв и нещо. Което е ~50% нагоре. После ми взе 23-24лв, като платих с apple pay. Оказа се, че и затова има няква такса
Общо взето си е двойна тарифа.
Същата статия и аз гледах вчера. Велоалеи под 2% от пътната мрежа, а при първенците към 50%. Тротинетките примерно много ги нареждат, ама реалността е, че ако има велоалеи... са удобен и бърз транспорт, в пъти по-евтин от таксита. Може и да ги вземеш в офиса или хвърлиш в багажника, за разлика от колело. Проблема е, че няма инфраструктура и се карат по улиците, където не е ок. Ако има велоалеи, 5-10км с колело нищо не са в посока, с електрическо може и повече.

Същата статия и аз гледах вчера. Велоалеи под 2% от пътната мрежа, а при първенците към 50%. Тротинетките примерно много ги нареждат, ама реалността е, че ако има велоалеи... са удобен и бърз транспорт, в пъти по-евтин от таксита. Може и да ги вземеш в офиса или хвърлиш в багажника, за разлика от колело. Проблема е, че няма инфраструктура и се карат по улиците, където не е ок. Ако има велоалеи, 5-10км с колело нищо не са в посока, с електрическо може и повече.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз пък съм върл противник на велоалеите и тази статистика ме радва.
Всяка една велоалея, която е била "изградена" през съзнателния ми живот(и в София и в други градове) е влошила драстично качеството ми на придвижване като пешеходец и шофьор, и е донесла минимално подобрение в качеството ми на придвижване като велосипедист.
За мен всички тези велоалеи които са разчертани върху някогашните тротоари са тотална кретения. При това имам предвид всички участъци, а не само малоумията където поради размера на тротоара, място за пешеходци няма, а е останала само велоалеята.
Всяка една велоалея, която е била "изградена" през съзнателния ми живот(и в София и в други градове) е влошила драстично качеството ми на придвижване като пешеходец и шофьор, и е донесла минимално подобрение в качеството ми на придвижване като велосипедист.
За мен всички тези велоалеи които са разчертани върху някогашните тротоари са тотална кретения. При това имам предвид всички участъци, а не само малоумията където поради размера на тротоара, място за пешеходци няма, а е останала само велоалеята.
Последна промяна TheDriver на 15 Май 2025, 9:52, променена общо 1 път
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако още в началото на проектирането е мислено за такова нещо (тротинетки не, ама колела има от 100 години) - ок. Ама не е... И те така става , че нито алеята е алея, нито нищо.
И ако не туриш колчета познай па какво става.
И ако не туриш колчета познай па какво става.
Хм,хм...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е то това е друго. Аз имам предвид изградени велоалеи, а не да нашарим тротоара с тебешир 


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нямаше защо да е проектирано. Ти много по-добре от мен знаеш, че още от деца в училище се учеше как да се движиш с колело в движението и какви правила да спазваш.
Мястото на велосипедистите беше определено къде е.
Разбирам, че в днешната действителност балансът се измести прекалено в полза на колите и като цяло не съм противник на обособяването на лентА разделана с нещо върху пътното платно.
Вместо лека промяна на баланса, сега и пешеходци(велоалеи на тротоарите) и шофьори(двойни велоалеи) са ощетени. А "велоалеите" са далеч от максималния си капацитете на използване - справка последните два дни.
А има ли някъде такива? Аз лично освен Раковска и части от Патриарха, където алеята е на платното и поне в началото беше разделена от колчета не се сещам.
Мястото на велосипедистите беше определено къде е.
Разбирам, че в днешната действителност балансът се измести прекалено в полза на колите и като цяло не съм противник на обособяването на лентА разделана с нещо върху пътното платно.
Вместо лека промяна на баланса, сега и пешеходци(велоалеи на тротоарите) и шофьори(двойни велоалеи) са ощетени. А "велоалеите" са далеч от максималния си капацитете на използване - справка последните два дни.
Е то това е друго. Аз имам предвид изградени велоалеи, а не да нашарим тротоара с тебешир
А има ли някъде такива? Аз лично освен Раковска и части от Патриарха, където алеята е на платното и поне в началото беше разделена от колчета не се сещам.

- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да, ама даже и с велоалея на колело нема се кача в София. Ма не е щото нямам колело или не мога да карам
) Па дете да пусна - Ъбсурд.

Хм,хм...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:Е то това е друго. Аз имам предвид изградени велоалеи, а не да нашарим тротоара с тебешир
А има ли някъде такива? Аз лично освен Раковска и части от Патриарха, където алеята е на платното и поне в началото беше разделена от колчета не се сещам.
Ей и тука до нас има, за 50 метра отсечка някъде

Стинката чат-пат го споменава, но като цяло тротоарната инфраструктура в София е по-зле от кажи-речи всички областни градове. Пловдив, Бургас, Русе - ясно. В Перник е по-добре. В Пазарджик. В Благоевград. Бахти, миналата седмица спряхме за малко в Мадан, пихме 1 кафе... еми то в центъра на Мадан тротоарите са по-добре от центъра на София



- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:има 8 вида плочки/асфалт. Улична лампа също няма. Като цяло ми прави впечатление, че на бая улици няма
на доста места из кварталите е тъмно като в гъз
пари няма за лампи и инфраструктура



oh, wait!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако питаш брокерите, София заприличва вече на европейски град 


- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нищо й няма. Сега като стана имотите по 500к в долините, току виж си направят и улици, а тротоарите само в по-така кварталите.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нищо няма да стане.... Имотите са частни, а инфраструктурата не! А, както знаем, държавата няма парииии...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И затова в повечето имоти-блокове, общите части са като в гето по света..
Уж техни, ама все едно.
Уж техни, ама все едно.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:...
Трафика е леща... нещо, което в една посока отнема нормално 20 мин в час пик отне 40 мин. Просто едно надникване в бъдещето какво ще е след 5 години с тези темпове на растеж на броя на колите

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:А има ли някъде такива? Аз лично освен Раковска и части от Патриарха, където алеята е на платното и поне в началото беше разделена от колчета не се сещам.
Тодор Александров целия - от тунела до цум, Сливница от входа на западен парк до К Величков, Ломско шосе цялото, Никола Мушанов целия, Дондуков, бул Прага, княз Борис. Всичките тия велоалеята е на пътното платно, и това само на прима виста и само за западна София и централните части сигурно има още но не ги знам, със сигурност над 50% от велоалеите са нормални.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани