България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
b_u_b_o написа:TheDriver написа:А има ли някъде такива? Аз лично освен Раковска и части от Патриарха, където алеята е на платното и поне в началото беше разделена от колчета не се сещам.
Тодор Александров целия - от тунела до цум, Сливница от входа на западен парк до К Величков, Ломско шосе цялото, Никола Мушанов целия, Дондуков, бул Прага, княз Борис. Всичките тия велоалеята е на пътното платно, и това само на прима виста и само за западна София и централните части сигурно има още но не ги знам, със сигурност над 50% от велоалеите са нормални.


Видимо не прекарвам много време в тази част на София пеша и за това не ми излизат като примери в главата.

Просто около мен всичко е на тротоара и съм им насъбрал доста....
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Трябва по някакъв начин да са отделени от автомобилния трафик. В най-добрия случай е пътно платно - дървета - велоалея - тротоар. Но такова не съм виждал в България.

- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver Да, за тия които са на тротоара имаш право да си им бесен, пълно безумие е това. Дори да се абстрахираме, от пешеходците голям проблем е пресичането на преките. Дясно завиващите не те виждат обикновено, да не говорим, че и да те видят се изпада в спор сега това пешеходна пътека ли е и трябва ли да слезеш да избуташ улицата или е продължение на вело алеята и си с предимство. 
Защо така смяташ, конфлктните точки по кръстовища няма как да ги избегнеш, а колкото повече извадиш от движението колоездачите толкова по трудно ще ги виждат шофьорите когато имат конфликтна точка и става по-опасно. Предпочитам стократно да съм на пътното платно дори и без велоалея отколкото на тротоара.

TNT написа:Трябва по някакъв начин да са отделени от автомобилния трафик.
Защо така смяташ, конфлктните точки по кръстовища няма как да ги избегнеш, а колкото повече извадиш от движението колоездачите толкова по трудно ще ги виждат шофьорите когато имат конфликтна точка и става по-опасно. Предпочитам стократно да съм на пътното платно дори и без велоалея отколкото на тротоара.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пусни си google maps на произволна улица из Амстердам или другаде в Холандия. Ще видиш как е направено. А холандците не е като да не са го измислили.
Този канал също е интересен. https://www.youtube.com/@NotJustBikes
Истината е, че при нас просто се отбива номера.
Този канал също е интересен. https://www.youtube.com/@NotJustBikes
Истината е, че при нас просто се отбива номера.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като велосипедист винаги пресичам бутайки колелото, защото такъв е законът, искам да дам възможност на шофьорите да спрат и не искам да ме псуват.
Като шофьор обаче, завивайки надясно или излизайки от пряка през алея винаги съм с едно на ум и винаги гледам да дам максимално място на всички, които се движат по алеята, без значение дали са слезли от това което карат или не. Отдавна не ми се занимава да се разправям кой как трябва да минава, просто съм приел че са там и трябва да ги пазя. Дори имам навик няколко стотин метра преди моята пряка, освен колите около мен да следя и кой се движи по алеята на тротоара до мен с идеята като завивам надясно да знам дали някой ще дойде.
И тук си много прав за това с отделянето от колите визуално и не се бях замислял до сега. Малко преди моята пряка велоалеята на тротоара е заградена откъм пътното платно с някакви декоративни храсти. Съответно аз, ако не следя какво се случва на алеята преди да дойдат храстите, нямам почти никакъв шанс да знам дали идва някой до мен.
Като шофьор обаче, завивайки надясно или излизайки от пряка през алея винаги съм с едно на ум и винаги гледам да дам максимално място на всички, които се движат по алеята, без значение дали са слезли от това което карат или не. Отдавна не ми се занимава да се разправям кой как трябва да минава, просто съм приел че са там и трябва да ги пазя. Дори имам навик няколко стотин метра преди моята пряка, освен колите около мен да следя и кой се движи по алеята на тротоара до мен с идеята като завивам надясно да знам дали някой ще дойде.
И тук си много прав за това с отделянето от колите визуално и не се бях замислял до сега. Малко преди моята пряка велоалеята на тротоара е заградена откъм пътното платно с някакви декоративни храсти. Съответно аз, ако не следя какво се случва на алеята преди да дойдат храстите, нямам почти никакъв шанс да знам дали идва някой до мен.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:Трябва по някакъв начин да са отделени от автомобилния трафик. В най-добрия случай е пътно платно - дървета - велоалея - тротоар. Но такова не съм виждал в България.
Ела тука да видиш от Казанлък до Шипка, 10 километра с мантинела от тия стандартните. На местата където няма мантинела е навътре алеята на може би 30 метра и е повдигната толкова, че кола ако излети, абсурд да иде там. Първо има дълбоки канавки и съм виждал излезли преди да има още алея докъде стигат.

Обаче до друго близко село хем стесниха пътя, хем сложиха само някакви скапани колчета, които вече на няколко места мачкаха. Аз там бе бих карал, ако ще пази да ми дават. Но първата си е топ.
Но това не е градска. Такава имаме една и е с колчета.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В Бургас има истински вело алеи, едната е до Крайморие по памет. Като съм с кемпера съм ги ползвал. В Търговище също има баш велоалея /до местността Парка/, обаче пресича мост с трафика, и свършва малко странно. И на други места съм виждал, ама общо взето хлабава работа 

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз не знам дали бих карал колело с цел придвижване. На всяка дестинация да стигаш яко потен /тук равни улици няма/.
В някой равен град, може.
В някой равен град, може.

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нагоре, надолу и по стълбите...знаеш как е
пс. екстра ми е с колело, цяла седмица си джиткам с адски кеф, ама утре нещо времето се сговнясва и май ще вада колата
За потене нямам проблеми, може би е до организъм. И най важното, вместо да горя гориво, горя калорий 

пс. екстра ми е с колело, цяла седмица си джиткам с адски кеф, ама утре нещо времето се сговнясва и май ще вада колата


- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Аз не знам дали бих карал колело с цел придвижване. На всяка дестинация да стигаш яко потен /тук равни улици няма/.
В някой равен град, може.
В старата фирма имах един доста обемен колега моторист в Търново, който твърдеше и със 125цц не ставало в тоя град.

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Временно е затворен за движение пътя В. Търново – Русе, заради тежка катастрофа. Произшествието е станало около 22,30 ч. на изхода на с. Поликраище. По първоначална информация челно са се ударили два леки автомобила. Има и двама загинали.
https://www.dnesbg.com/krimi/dvama-zaginaha-pri-tezhka-katastrofa-do-polikraishte.html
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Аз не знам дали бих карал колело с цел придвижване. На всяка дестинация да стигаш яко потен /тук равни улици няма/.
В някой равен град, може.
Тва ми липсва най-много от Холандия. Рай е с колелото - удобно, безгрижно, евтино, безпроблемно... Няма каско, няма счупени брони, няма задръстени дпфи, пикаещи дюзи, чакане по сервизи или липса на пармоместа...
Във всяка фирма има бани, който се е препотил по пътя няма проблем да се изкъпе преди работа.
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
dhtj написа:
Тва ми липсва най-много от Холандия. Рай е с колелото - удобно, безгрижно, евтино, безпроблемно... Няма каско, няма счупени брони, няма задръстени дпфи, пикаещи дюзи, чакане по сервизи или липса на пармоместа...
Във всяка фирма има бани, който се е препотил по пътя няма проблем да се изкъпе преди работа.
Ние имаме бани в офиса също, но аз не мога много да ги позлвам, кожата ми съхне доста бавно, трябва да отида 1 час преди работа, че да стане номера и да съм сух. Ходил съм с колелото докато живеех в Търново, около 4км ми беше прехода, но на отиване бях основно нагоре. На някои баири тиках, на други карах на най-ниската предавка едва едва. Сега ми е 7.5км пътя и пак основно нагоре.
empar написа:В старата фирма имах един доста обемен колега моторист в Търново, който твърдеше и със 125цц не ставало в тоя град.
Вероятно в бил доста обемен. И с 50цц скутер може да се придвижваш, вероятно по баирите ще върви с 25км/ч таван ако си дебел, но 125 д предостатъчен.
На мен идеята за скутери, дори електрически ми допада много като заместник на автомобилите. Но тротинетки и колелета - не, поне не и тук, а тротинетки въобще никъде не бих карал.
zAcK написа::dunno:Временно е затворен за движение пътя В. Търново – Русе, заради тежка катастрофа. Произшествието е станало около 22,30 ч. на изхода на с. Поликраище. По първоначална информация челно са се ударили два леки автомобила. Има и двама загинали.
https://www.dnesbg.com/krimi/dvama-zaginaha-pri-tezhka-katastrofa-do-polikraishte.html
Имам приятел, имат къща в това село. Постоянно ме насочва да купувам и аз там. Винаги доводът ми е тоя път до там.. Братовчед ми има къща в Самоводене, което е съседното село, едно от най-предпочитаните села в окръга - родителите на една приятелка гледаха къща там и си мислех, че са я купили. Преди няколко седмици си говорих с нея и ми вика, че не са, ама и по-добре, един Тир бил влязал в съседната къща.
А моите лични наблюдения са, че е руска ролетка карането по тоя път, мен са ме изпреварвали през отбивка там.. затова и само разглеждам обявите за имоти там, но без кой знае какъв интерес - не знам как някой ден ще си пусна децата, като знам, ще този път е в непосредствена близост и минава през селото..

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Един приятел си сложи някакъв кит за колелото, с което стана електрическо. Минуса е, че не отслабна 


- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пълно щастие няма
тея Китайски китове за мен са таш@к, само си съсипваш колелото.Има вече достатъчно E-bike колела на пазара които спомагат въртенето на педалите, карал съм такова и е чудесен варянт за хора на които им е тегаво да въртят конвенционално педалите.Има и от марката даже
https://www.autobild.de/artikel/freude- ... 75289.html

тея Китайски китове за мен са таш@к, само си съсипваш колелото.Има вече достатъчно E-bike колела на пазара които спомагат въртенето на педалите, карал съм такова и е чудесен варянт за хора на които им е тегаво да въртят конвенционално педалите.Има и от марката даже

https://www.autobild.de/artikel/freude- ... 75289.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани