Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Мотористите във форума!
Доколкото знам, идеята за динамометричните ключове е, когато се стягат група болтове (глава, капак, двигател, колело и т.н.) да са стегнати всички с еднаква сила. Може самия ключ да не е съвсем точен, избягал с 2-3 Nm нагоре/ надолу примерно с времето, те пак ще са стегнати с еднаква сила.
Иначе да, най-добрия вариант е сваляне/ купуване на сервизното ръководство, четене и стягане с препоръчаното от производител. Ще ви дам пример Astra G, кола на 23г вече имам една главина с износени 2 отвора (от общо 5) при което болтовете се развиват трудно. Купих си динамометрични ключове и гуми с джанти си ги сменям сам. Според мен причината е в ходенето с години по гумаджии, които свалят и стягат само с пневматичната машинка, която съм съгласен, че трябва да им пести време за сваляне на колелата, но не трябва да се стяга с нея. Силата с която стягат 2+ тона джипка и под 1т Поло примерно е една и съща. Когато ми се е наложило да ходя, за да ми залепят гума, после ги моля монтажа да е от мен, с приготвен динамометричен ключ с удължителя и камъка.
Обикновено ме гледат, все едно съм им изял десерта, ама аз си знам, защо го правя.
Иначе да, най-добрия вариант е сваляне/ купуване на сервизното ръководство, четене и стягане с препоръчаното от производител. Ще ви дам пример Astra G, кола на 23г вече имам една главина с износени 2 отвора (от общо 5) при което болтовете се развиват трудно. Купих си динамометрични ключове и гуми с джанти си ги сменям сам. Според мен причината е в ходенето с години по гумаджии, които свалят и стягат само с пневматичната машинка, която съм съгласен, че трябва да им пести време за сваляне на колелата, но не трябва да се стяга с нея. Силата с която стягат 2+ тона джипка и под 1т Поло примерно е една и съща. Когато ми се е наложило да ходя, за да ми залепят гума, после ги моля монтажа да е от мен, с приготвен динамометричен ключ с удължителя и камъка.
Обикновено ме гледат, все едно съм им изял десерта, ама аз си знам, защо го правя.
Ultimate Riding Machine
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Мотористите във форума!
Аз също имам ключ на Force - 42-200нм, колко е точен не знам, но като гледам повечето колеги сме с техни ключове. Аз мсля да си взема и някакъв дето да хваща и малки нютони, но се чудя дали да е 1/4 или 1/2, но за 1/2 опциите не са много за жалост.
Re: Мотористите във форума!
1/4 и си купи адаптерче ако вложките ти са предимно 1/2. Аз поне съм така.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Мотористите във форума!
Все забравям за този вариант, тъй ще направя, че предстои да сглабям симсонката, пък по книжка има доста гайки дето се стягат на 16Нм
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Мотористите във форума!
Колеги, с риск да ми се смеете, пиша в тази тема.
От няколко години джиткам с електрическа тротинетка през топлите месеци, но след това лято имам чувството, че кокалите ми вече искат да са седнали. Много се точа на електрически байк (тип кросов мотор) ама там цените са не се пипа. Преди време много се бях зарибил да си взема мотор, обаче доста ме беше (и все още е) шубе. Бях се наточил на КТМ Дюк иначе.
Та наистина обмислям за новия сезон вече да пенсионирам тротинетката (освен за някакви мега къси дистанци) и да взема нещо по-комфортно за ходене на работа и задачи из града. Както казах, шансовете да е електрическо не са много големи заради цените. Бях почнал да гледам Ямаха Т-Макс 530 обаче хем бая върви това, хем е 200 кила, а аз искам да е нещо мега леко и мега маневрено за в града само (или някакви мега близки дистанции до града). Така стигнах до Хонда CB125R последния модел. Чисто нов е 9 бона а 2-ра ръка гледам има по 5-6. Като цена е доста по-поносимо от електрически байк.
Та какво бихте казали за модела? Абстрахирайте се от това, че е слабичък - аз го искам само да джиткам, не да се пъна по светофарите. Държа да е максимално лек и компактен мотора. Книжка нямам - карал съм преди години един симсон и един скутер. Така че може да се каже, че нищо не разбирам от мотори.
От няколко години джиткам с електрическа тротинетка през топлите месеци, но след това лято имам чувството, че кокалите ми вече искат да са седнали. Много се точа на електрически байк (тип кросов мотор) ама там цените са не се пипа. Преди време много се бях зарибил да си взема мотор, обаче доста ме беше (и все още е) шубе. Бях се наточил на КТМ Дюк иначе.
Та наистина обмислям за новия сезон вече да пенсионирам тротинетката (освен за някакви мега къси дистанци) и да взема нещо по-комфортно за ходене на работа и задачи из града. Както казах, шансовете да е електрическо не са много големи заради цените. Бях почнал да гледам Ямаха Т-Макс 530 обаче хем бая върви това, хем е 200 кила, а аз искам да е нещо мега леко и мега маневрено за в града само (или някакви мега близки дистанции до града). Така стигнах до Хонда CB125R последния модел. Чисто нов е 9 бона а 2-ра ръка гледам има по 5-6. Като цена е доста по-поносимо от електрически байк.
Та какво бихте казали за модела? Абстрахирайте се от това, че е слабичък - аз го искам само да джиткам, не да се пъна по светофарите. Държа да е максимално лек и компактен мотора. Книжка нямам - карал съм преди години един симсон и един скутер. Така че може да се каже, че нищо не разбирам от мотори.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
Re: Мотористите във форума!
Spit-Fire написа:Колеги, с риск да ми се смеете, пиша в тази тема.
Хубав ти е избора, не е лоша хондичката. За компактен няма да усетиш разлика при преминаването през трафик между него и нещо от 300-400 клас. За теглото - наистина е лек. Моят личен съвет е все пак да се насочиш към по-голям клас защото са златната среда да са леки и много лесни за управление, но същевременно могат да бъдат и забавни и да се използват извън града. Може би защото имам (и продавам) Duke 390 ще похваля него като лидер в класа си, но има и други също добър избор, а цените са 7-8 за втора ръка на 2-3 години.
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Мотористите във форума!
Ами на мен Дюка ми е много на сърце заради това как изглежда. Но тая хонда и тя много ме спечели с вида си. Понеже както казах никога не съм карал мотор, тези 25-30 килограма разлика усещат ли се? Аз съм сравнително нисък, за това търся и малък мотор (1.73-4 см.)
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
Re: Мотористите във форума!
усещат се при бутане и маневриране на място. В движение не. Но Дюка е много лек също и лесен за боравене. Скоро навих един приятел да се включи в Дюк сектата - 170 см, 55кг някъде - супер доволен, но не стъпва с цяло стъпало мисля.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
Цените на моторите са в небето направо. Аз моя дюк за 5 години ползване го продадох с 600лв само надолу от цената на която го взех нов. И то защото бързах. Иначе можеше да му взема и повече, отколкото беше като нов вероятно.
Хондичката е яка ама дюка особено ако е 390 е светлинни години напред. Хем има сила, хем няма да те претрепе, ако направиш някаква глупост. Става и за извън града до някъде, първата година му врътнах 9к.
С 20-тина или 30 кила е по-тежък от Хондата, но усещането е като за много лек мотор. Ако не се правени цигании е и надежден като за КТМ. Аз не съм имал никакви проблеми, освен сцепена филтърна кутия, която подмениха гаранционно. Другото, което може да има като по-разпространен проблем при него е вентилатора на радиатора. Слагат някакъв боклук и има доста счупени. Сменя се със Спал и няма грижи.
Хондичката е яка ама дюка особено ако е 390 е светлинни години напред. Хем има сила, хем няма да те претрепе, ако направиш някаква глупост. Става и за извън града до някъде, първата година му врътнах 9к.
С 20-тина или 30 кила е по-тежък от Хондата, но усещането е като за много лек мотор. Ако не се правени цигании е и надежден като за КТМ. Аз не съм имал никакви проблеми, освен сцепена филтърна кутия, която подмениха гаранционно. Другото, което може да има като по-разпространен проблем при него е вентилатора на радиатора. Слагат някакъв боклук и има доста счупени. Сменя се със Спал и няма грижи.
Re: Мотористите във форума!
След 2018 почти всички проблеми са отстранени и са много надеждни. С какво го замени? Дано и моят се продаде бързо...bum_bum написа:... Ако не се правени цигании е и надежден като за КТМ. Аз не съм имал никакви проблеми, освен сцепена филтърна кутия, която подмениха гаранционно. Другото, което може да има като по-разпространен проблем при него е вентилатора на радиатора. Слагат някакъв боклук и има доста счупени. Сменя се със Спал и няма грижи.
Re: Мотористите във форума!
На мотор и 5-10 кила се усещат, а 30 кила си е сериозна разлика. Тва в града иначе на извънградско не толкова. Обаче тая 125ца 10 коня като ти омръзне което ще стане бързо после е непродаваема. Аз бих взел дюк макар че и той ми е като играчка ама поне си има сила и за градско си е добър избор.
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Мотористите във форума!
Благодаря за мненията. Ще го умувам преди пролетта какво да е. На мен идеята ми наистина е да го карам само в града, макс на 20-30 км. от него. Та ако наистина тези 20-30 кила ще се усетят бая при градско каране, май хондата ще е по за мен. Гледах и клипове и като цяло си вдига към 100 сравнително лесно, та за града ми се струва доста ОК като ускорение (да съм пред трафика по светофарите).
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
Re: Мотористите във форума!
Усещат се, но има и други фактори център на тежеста, окачване. Най-добре ги покарай и двата преди да решиш, но аз мисля че ако го направиш Хондичката ще отпадне автоматично.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Аз пък ще дам един глас за скутер! Ако ще се кара основно в града, скутера си има доста предимства пред 'класическата' компановка... В крайна сметка, може да не е Т-Макс! Има и други предложения, които изобщо не са лоши!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
nero_ написа:След 2018 почти всички проблеми са отстранени и са много надеждни. С какво го замени? Дано и моят се продаде бързо...bum_bum написа:... Ако не се правени цигании е и надежден като за КТМ. Аз не съм имал никакви проблеми, освен сцепена филтърна кутия, която подмениха гаранционно. Другото, което може да има като по-разпространен проблем при него е вентилатора на радиатора. Слагат някакъв боклук и има доста счупени. Сменя се със Спал и няма грижи.
То и аз нямах никакви грижи, освен филтърната кутия, която я смениха за точно 20 мин. 890R е новия.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: enigma