За камерите,радарите,пешеходците,моторите и ограниченията...
Модератор: Общи модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
според мен трябва да се спре с типично българското "гледане в чуждо канче" - пешеходците това, мотористите онова...
като се качиш зад волана просто пазиш останалите, ако те не могат сами.
И ако някъде има ограничение 40 на прав участък, едва ли е случайно. Някой погледна ли статистиката колко загинаха за последната година заради превишена скорост?
Българи, пазете се взаимно, че сме малко!
като се качиш зад волана просто пазиш останалите, ако те не могат сами.
И ако някъде има ограничение 40 на прав участък, едва ли е случайно. Някой погледна ли статистиката колко загинаха за последната година заради превишена скорост?
Българи, пазете се взаимно, че сме малко!
- hemicharger
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1514
- Регистриран на: 5.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: всичко на колела
- Детайли за колата: E38 IAL 07.2001
eekset написа:според мен трябва да се спре с типично българското "гледане в чуждо канче" - пешеходците това, мотористите онова...
като се качиш зад волана просто пазиш останалите, ако те не могат сами.
И ако някъде има ограничение 40 на прав участък, едва ли е случайно. Някой погледна ли статистиката колко загинаха за последната година заради превишена скорост?
Българи, пазете се взаимно, че сме малко!
То тези ограничения са слагани за автомобили които са били актуални през 70те години, а колкото до пешеходците и за тях има правила - щом светофара им е ЧЕРВЕН означава че не трябва да преминават! Щом на цариградско няма пешеходна пътека - означава че трябва да използват подлезите!
Drugs... rock 'n' roll... bad-ass vegas whores... late-night booty calls... shiny disco balls...
- Изрода
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Преди 2 седмици карам по Цариградското и на окръжна болница(има подлез точно там)гледам в далечината пресича мъж и хванал възрастен човек за ръката и го дърпа да тичат през платното и една жена с тях.Аз от далече ги видях ,пуснах аварииките и почнах да намалявам и да свиря с клаксона(както и колите зад мене се скъсаха да свирят всичките) и оня ми седи на средата при мантинелите и като ПСУВА И ЕДНИ СРЕДНИ ПРЪСТИ РАЗДАВА и крещи-е тоя да слезеш и да му строшиш главата,щото ако стане нещо аз ще съм виновен и на мен ми СВЪРШВА ЖИВОТА
Аз съм на мнение-ако згазиш някои на тротоара-виновен
А ако е на улицата -съответно неправилно пресичащ,без светофар ,пешеходна пътека и тн. трябва да доидат да ти се извинят полицаите за създадения стрес и щети и да се прибираш.
Кво е тва нещо за едни правилник ,а за други не.НЕМОЖЕ ТАКА
Аз съм на мнение-ако згазиш някои на тротоара-виновен
А ако е на улицата -съответно неправилно пресичащ,без светофар ,пешеходна пътека и тн. трябва да доидат да ти се извинят полицаите за създадения стрес и щети и да се прибираш.
Кво е тва нещо за едни правилник ,а за други не.НЕМОЖЕ ТАКА
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Изрода написа:А ако е на улицата -съответно неправилно пресичащ,без светофар ,пешеходна пътека и тн. трябва да доидат да ти се извинят полицаите за създадения стрес и щети и да се прибираш.
Хаха, колега, имаше един виц, дето в ЮАР един преминавайки на червено блъснал негър, пресичащ на зелено, ама го надънил яко - негърът минал първо през предното стъкло и излязъл през задното, та шофьора го пуснали, а на негъра му повдигнали обвинение за разрушаване на чуждо имущество, чрез влизане с взлом и опит за бягство от местопроизшествието.
То е ясно, че не може така и че всеки трябва да пази пешеходците. Но пешеходците трябва да имат мярка. Не може се пресича на 20 метра от пешеходна пътека, само щото те е домързяло да повървиш малко.
- Lattri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: Bulgaria
- Кара: 320i M Пакет, е39
- Мечтае да кара: е39 - сбъдната
Незнам дали сте забелязали, но на път с 2 ленти и ограничение на скоростта от 50км/ч ако се движиш с 60км/ч да речем в лява лента всички започват да те псуват, изпреварват от дясно, да ти свирят и какво ли още не. Като, че ли в София трябва да вървиш в една крачка със стадото иначе тъжна ти майка....А доколкото за пешеходците мога да кажа само, че във Монте Карло глобата за неправилно пресичащ пешеходец е 1000 евро. Вие сами си направете изводите.
По какво се познава добрия шофьор? По броя мухи на страничните прозорци.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
eekset написа:И ако някъде има ограничение 40 на прав участък, едва ли е случайно. Някой погледна ли статистиката колко загинаха за последната година заради превишена скорост?
Недей така. Мога да ти покажа доста участъци с откровено неадекватни ограничения. А те са точно толкова лош вариант, колкото и липсващите ограничения. Защото когато на знака пише "40", а всички минават преспокойно от там със 60 или 70, започваш и ти да го правиш. И свикваш. А след това стигаш до някой завой, на който пише "40" и наистина трябва да си с 40.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- ITK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 22.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: да го карат
Изрода написа:Преди 2 седмици карам по Цариградското и на окръжна болница(има подлез точно там)гледам в далечината пресича мъж и хванал възрастен човек за ръката и го дърпа да тичат през платното и една жена с тях.Аз от ......................ЖИВОТА[/color]
Аз там минавам всеки ден, там е ужас, подлез има, светофари, пешеходни пътеки, но се пресича точно кой където свари, по диагонал съм виждал идиоти да тичат да хванат тролея за центъра, или слезе от тролея или от 84 и пресича пред него, без изобщо да мисли.....някакви баници ръфат, пици плюскат и въобще не гледат, пресичат си като в полето на село......нещо страшно е, винаги очите ми на четири.....подлезът не се ползва там, виж ако трябва да си купят цигари, тогава май слизат в подлеза...

F**k them all!
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Наистина има доста неадекватни ограничения...
Срещу Спортна зала във Варна от доста време стоят едни знаци 30км/ч от двете страни на магистралата за Златните....
Но отношението към пешеходците е неправилно. Аз редовно пресичам като пешеходец едно кръстовище на червено, защото когато светне зелено колите правещи десен завой не дават никакъв път (че някои и свирят ако решиш да минеш пред тях)...
Бях чувал за правилата в Румъния и веднъж реших да си направя експеримент - в Констанца на път с четири ленти видях пешеходец, който стъпи в далечния край на пешеходна пътека. Спрях рязко, гледайки какво ще направи микробуса зад мен (румънски), въпреки, че можех да премина спокойно - делеше ни още ширината на три ленти. Микробуса спря зад мен (и той рязко), човека най-спокойно си пресече, водача на автобуса също си бе съвсем спокоен - за него явно това бе нещо обичайно...
Та мамалигарите ме изненадаха с пътно поведение.
НО на всяко кръстовище имаше ярко очертана маркировка, и хората пресичаха по нея...
Не знам как е сега в СФ, но във Варна караш по усет - маркировка няма никаква...
Относно подлезите - сигурно сте прочели, как при нас отново падна таван на подлез (този път за щастие не уби никого)..
Срещу Спортна зала във Варна от доста време стоят едни знаци 30км/ч от двете страни на магистралата за Златните....
Но отношението към пешеходците е неправилно. Аз редовно пресичам като пешеходец едно кръстовище на червено, защото когато светне зелено колите правещи десен завой не дават никакъв път (че някои и свирят ако решиш да минеш пред тях)...
Бях чувал за правилата в Румъния и веднъж реших да си направя експеримент - в Констанца на път с четири ленти видях пешеходец, който стъпи в далечния край на пешеходна пътека. Спрях рязко, гледайки какво ще направи микробуса зад мен (румънски), въпреки, че можех да премина спокойно - делеше ни още ширината на три ленти. Микробуса спря зад мен (и той рязко), човека най-спокойно си пресече, водача на автобуса също си бе съвсем спокоен - за него явно това бе нещо обичайно...
Та мамалигарите ме изненадаха с пътно поведение.
НО на всяко кръстовище имаше ярко очертана маркировка, и хората пресичаха по нея...
Не знам как е сега в СФ, но във Варна караш по усет - маркировка няма никаква...
Относно подлезите - сигурно сте прочели, как при нас отново падна таван на подлез (този път за щастие не уби никого)..
пропускате основен момент... нещата всъщност не са толкова сложни.
законноста по пътищата се спазва по два начина
1. със лична отговорност
2. със страх от наказания
от тука #1 автоматично отпада поради куп причини. и не мисля, че има начин да се приложи в кратки срокове. това е ясно.
остава #2.
#2 се прилага по два начина - с жива сила и със технически средства.
живата сила - трудна работа. ниско платени, ниско образовани полицай си имаме по улиците със ниско самочувстие и самоуважение. все неща които им пречат да бъдат възприемани насериозно и което е най-важното- да си вършат работата както трябва.
остават техническите средстава. дали са перфектни? не. ще има ли погрешно наказани? със сигурност. но това е единствения начин да се прилагат дори ограничено някакви закони и да се наказват виновните.
а събиранията от глоби във всяка страна са основен източник на пари за полицията. нищо ново.
законноста по пътищата се спазва по два начина
1. със лична отговорност
2. със страх от наказания
от тука #1 автоматично отпада поради куп причини. и не мисля, че има начин да се приложи в кратки срокове. това е ясно.
остава #2.
#2 се прилага по два начина - с жива сила и със технически средства.
живата сила - трудна работа. ниско платени, ниско образовани полицай си имаме по улиците със ниско самочувстие и самоуважение. все неща които им пречат да бъдат възприемани насериозно и което е най-важното- да си вършат работата както трябва.
остават техническите средстава. дали са перфектни? не. ще има ли погрешно наказани? със сигурност. но това е единствения начин да се прилагат дори ограничено някакви закони и да се наказват виновните.
а събиранията от глоби във всяка страна са основен източник на пари за полицията. нищо ново.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
martoto написа:Аз пък мисля, че по отношението към пешеходците може да се съди за културата на движение, пък и не само. Във всяка европейска столица, човек стъпи ли на платното всички спират, няма правилно или неправилно и най-вече да се покаже "селянина" до половина през джама да го псува колкото се може "по-мъжката". А на пешеходна пътека ако се движиш по тротоара само като се обърнеш да пресичаш, преди още да си направил крачка към платното спират и в двете посоки. Обаче е коренно различно в Истанбул например. Там за пресичане на пътното платно трябва да си особенно чевръст и много смел. Дори на пешеходна пътека и зелен сигнал на светофара, никой не те бръсне за нищо, и ще мине през теб, за "да не прави задръстване". Сега оставам на вас извода, къде сме ние и накъде вървим.

Има много селяни-пешеходци, които смятат, че средата на пътното платно е най-подходяща за разходки пешком и дори те псуват ако леко им бибитнеш, но да отваряш джама с всикчи останали последици бих определил като контра-селяния.
Аз лично в началото на шофорската си кариера правех като повечето шофьори - изгорих няколко клаксона, но за сметка на това научих доста нови актуални псувни


Па взех, че се научих да се сдържам и вече почти не се ядосвам.





- STOPSKI
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 7.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Нещо между 320-ка и М3
- Мечтае да кара: S62B50
здр. Колеги значи днес пътувах от Банско за София и кво ми направи впечетление след тонела преди Благоевград точно се пада на лекия десен завои посока Блг. от ляво на пътя имаше една мн инт кутийка
нз от кога е но сега ми направи впечатление значи гледа към тунела сеедно също такава екстра има и на с.Мурсалево пак от ляво се пада на тези които пътуват кам София и след Дупница горе на язовира до сградата на кат -ли е даи ли нз. та мисълта ми е следната внимаваите да не ви снимат спазваите си ограниченията нз за какво точно следят и дали в 2-те посоки но да си знаите за да няма изненади после надявам се да сам бил полезен.
Поздрвави

Поздрвави
Ограниченията и глобите свързани с нарушаването им са наложени, защото не пешеходеца със скоростта на крачките си застрашава нечий живот, а човека с крак на газта го прави!
Когато се качиш в колата си и потеглиш, ти носиш отговорност за:
1. Себе си
2. Спътниците си
3. ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО.
А задкормилните устройства мислиш драстично са се подобрили?
Знаеш ли колко ти е спирачния път от 50-0?
А от 80-0?
Знаеш ли колко време ти отнема за адекватна реакция в екстремна ситуация?
Знаеш ли колко време и каква по качество ще е реакцията на 50 годишната жена в същата ситуация?
Извода от съпоставянето на тея неща е?
Малко клипчета от Софийски катастрофи сте гледали. Пък и не само столични, в ютюб всякакви има. От рали катастрофи, където болиди летят по 50-70 метра преди да се приземят, до как пешеходци биват смазани от иначе наглед не толкова бързо движещи се, но все пак катастрофиращи автомобили.
Не забравяйте, при катастрофа, посоката ви на движение се изменя по непредвидим начин и дори да не пострадате вие, колкото е по-голяма скоростта, толкова е по-голяма вероятността да омажете странични участници в движението (в тази категория влизат и пешеходците)
Пътя не е писта.
Когато се качиш в колата си и потеглиш, ти носиш отговорност за:
1. Себе си
2. Спътниците си
3. ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО.
hemicharger написа:То тези ограничения са слагани за автомобили които са били актуални през 70те години
А задкормилните устройства мислиш драстично са се подобрили?
Знаеш ли колко ти е спирачния път от 50-0?
А от 80-0?
Знаеш ли колко време ти отнема за адекватна реакция в екстремна ситуация?
Знаеш ли колко време и каква по качество ще е реакцията на 50 годишната жена в същата ситуация?
Извода от съпоставянето на тея неща е?
Малко клипчета от Софийски катастрофи сте гледали. Пък и не само столични, в ютюб всякакви има. От рали катастрофи, където болиди летят по 50-70 метра преди да се приземят, до как пешеходци биват смазани от иначе наглед не толкова бързо движещи се, но все пак катастрофиращи автомобили.
Не забравяйте, при катастрофа, посоката ви на движение се изменя по непредвидим начин и дори да не пострадате вие, колкото е по-голяма скоростта, толкова е по-голяма вероятността да омажете странични участници в движението (в тази категория влизат и пешеходците)
Пътя не е писта.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани