SAAB обявиха банкрут !!!
Модератор: Общи модератори
svetlaka_rs написа:Хахахахаха е по-тъпо нещо не бях чувал, честно. Ма ти наистина ли го мислиш туй дет си го написал?Volvo - недомислица....е просто нямам коментар.....
защо? може да коментираш нововъведенията на двете фирми, спортните им модели предназначени за ентусиаста, успеха им на пазара срещу другите коли във съответните им категории, еволюциония им дизайн със които разчупват дизайнерските школи всеки 5 години... и тн ?
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:svetlaka_rs написа:Хахахахаха е по-тъпо нещо не бях чувал, честно. Ма ти наистина ли го мислиш туй дет си го написал?Volvo - недомислица....е просто нямам коментар.....
защо? може да коментираш нововъведенията на двете фирми, спортните им модели предназначени за ентусиаста, успеха им на пазара срещу другите коли във съответните им категории, еволюциония им дизайн със които разчупват дизайнерските школи всеки 5 години... и тн ?
тука съм по съгласен с мнението на алх и като допълнение отностно "еволюциония им дизайн" цитирам по памет една статия от далечната 1999-2001 година (не помня кога точно):
"Най накрая след толкова години от Волво се усетиха че предницата на колата не е предназначена само да блъскаш лосове из тундрата"
Това беше някъде времето когато се появиха S60 i S80
Иначе за да съм честен, един от най любимите ми модели е С70 старата генерация:

Много ми допада концепцията за много дълго спортно купе а има и един 2.3л турбо двигател, който много добре пасва. За съжаление обаче вътре интериора е пълна скръб. Дори и Е36-цата която е правена 10 години по-рано има къде къде по изчистен интериор
- pantzer3
- ентусиаст
-
- Мнения: 879
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57Д30
- Мечтае да кара: Е65
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
жалко, ако фирмата изчезне.
карах 900 кабрио 2.3 150 - много здрав и хубав автомобил, вървеше прилично, но само направо. с тая скоростна кутия изнесена толкова напред беше малко "сложно" в завойте, а му тежеше и това, че е кабрио.много солиден иначе, гюрука му беше много дебел и качествен, мога да кажа, че по добър от такъв на е36.
карах 900 кабрио 2.3 150 - много здрав и хубав автомобил, вървеше прилично, но само направо. с тая скоростна кутия изнесена толкова напред беше малко "сложно" в завойте, а му тежеше и това, че е кабрио.много солиден иначе, гюрука му беше много дебел и качествен, мога да кажа, че по добър от такъв на е36.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
alx написа:GRIPEN написа:Това живо ме заинтригува, какво ли ще передставлява "надежния дизайн" свързанo с марката Saab ? Не се заяждам просто останах в недоумение като го прочетох това определение.![]()
как да ти обясня. като трябва да правиш един сааб и ще разбереш какво искам да кажа. особено ако си имал преди това опит със американски, японски или немски коли. във тези коли всичко е направено със задната мисъл, че във един момент ще трябва да се разглабя- може би със изключение на субару- там как е мислено.. жална майка..
във сааба (и по-малко във волвото) нещата са правени.. да не ги пипаш. което е перфектно ако не се разваляха, но проблема е че имат много и разнообразни механични проблеми.. казвам "разнообразни" защото повечето коли имат добре известни проблеми докато при сааба... всеки си троши различно... всеки сааб които съм видял над 100-120к км винаги нещо механично не му е било наред...
за динамиката - въпрос на лично виждане.
Знам ,че Алекс е карал и има досег със повече коли от половината хора от форума,взети заедно но е вярно и че е пристрастен ...
Коментара му за Сааб и Волво е напълно идентичен със този за Ленд Роувър - аз пък мисля , че тези 3 марки , далеч не са за изхвърляне и подценяване - имат си дух и имидж , който е търсен от купувачите им.Който си купува Волво , не си го взема за да е върха на технолигиите - просто е един вид волеизявление - искам да имам семейна кола , перфектно защитена ... макар и да не е така , напълно , важното е представата която създава някой , който има Волво . Все пак 85% от копувачите на коли , съвсем не са запознати със техническите данни и за тях , те не са на първо място

За Сааб - най-много ми се набиваше на очи , акцията която бяха провели в Америка - който представи Сааб на 1 000 000 мили , без сменяван двигател , печели ... чисто нов СААБ 9-5

Вярно е че колите им са скъпички за това което предлагат , вярно е че нямат много нововъдения , но пък двигателие са мощни и доколкото знам ако им сипеш ракия(биоетанол) , вместо бензин качват около 40% мощност

Закъсали са , наистина но аз си мисля , че това се дължи повече на лошо управление и сътрудничеството им със ГМ . И Ауди и Порше , не бяха в цветущо положение преди 20ина години , но със повече акъл и финанси , виждаме какво правят сега

Още веднъж - дано да си намерят добър собственик и ако това бъде ВАГ - може единствено да се радвам - който не се хвана с тях , той не просперира

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
И на мен честно ми стана криво
Значи СААБ винаги са били странници ,винаги са се движили в една различна посока от тази на масовите производители ,което погледнато реално не е лошо.Те са пионерите в турботехнологиите , техните турбо двигатели доколкото знам винаги са гонели компромиса между относително ниски нива на разход на гориво към една прилична динамика (аз турботехнологии не харесвам и понятието динамика ,както Алекс каза е кой както си го разбира).Всичко е било примитивно ,гледал съм още навремето СААБ-а на Андрей (председателя на СААБ Клуб България) - 900 от началото на 80-те и колкото и да се гордееше с кошчето за боклук под пасажерската седалка ,грубите пружини на пантите на вратите ,които освен ,че прибират рязко с голяма сила вратите за заключване могат да и осакатят пръсти,ръце,крака,глави,ребра на влизащите ,които не са свикнали с тази извънредна и опасна безмислица ,нищо друго не се виждаше в тази конструкция
Адски странности ,както каза Чочо - предавателната кутия отпред ,ръчната спирачка и тя отпред - (понятието баланс било статичен или динамичен е непознато нещо) вратите му се отваряха с част от пода и част от тавана
и да не продължавам
Времената с ДжиЕм ги затриха и обезличиха ...
Но все пак си бяха странници и индивидуалисти а днешните времена ,в които всичко се обезличава не са нищо по-добро за мен лично
Дано се пооправят и да поемат напред с нови сили и свежи идеи
Георги Пенчев

Значи СААБ винаги са били странници ,винаги са се движили в една различна посока от тази на масовите производители ,което погледнато реално не е лошо.Те са пионерите в турботехнологиите , техните турбо двигатели доколкото знам винаги са гонели компромиса между относително ниски нива на разход на гориво към една прилична динамика (аз турботехнологии не харесвам и понятието динамика ,както Алекс каза е кой както си го разбира).Всичко е било примитивно ,гледал съм още навремето СААБ-а на Андрей (председателя на СААБ Клуб България) - 900 от началото на 80-те и колкото и да се гордееше с кошчето за боклук под пасажерската седалка ,грубите пружини на пантите на вратите ,които освен ,че прибират рязко с голяма сила вратите за заключване могат да и осакатят пръсти,ръце,крака,глави,ребра на влизащите ,които не са свикнали с тази извънредна и опасна безмислица ,нищо друго не се виждаше в тази конструкция



Но все пак си бяха странници и индивидуалисти а днешните времена ,в които всичко се обезличава не са нищо по-добро за мен лично

Георги Пенчев
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Penchev написа:И на мен честно ми стана криво![]()
Значи СААБ винаги са били странници ,винаги са се движили в една различна посока от тази на масовите производители ,което погледнато реално не е лошо.Те са пионерите в турботехнологиите , техните турбо двигатели доколкото знам винаги са гонели компромиса между относително ниски нива на разход на гориво към една прилична динамика (аз турботехнологии не харесвам и понятието динамика ,както Алекс каза е кой както си го разбира).Всичко е било примитивно ,гледал съм още навремето СААБ-а на Андрей (председателя на СААБ Клуб България) - 900 от началото на 80-те и колкото и да се гордееше с кошчето за боклук под пасажерската седалка ,грубите пружини на пантите на вратите ,които освен ,че прибират рязко с голяма сила вратите за заключване могат да и осакатят пръсти,ръце,крака,глави,ребра на влизащите ,които не са свикнали с тази извънредна и опасна безмислица ,нищо друго не се виждаше в тази конструкцияАдски странности ,както каза Чочо - предавателната кутия отпред ,ръчната спирачка и тя отпред - (понятието баланс било статичен или динамичен е непознато нещо) вратите му се отваряха с част от пода и част от тавана
и да не продължавам
Времената с ДжиЕм ги затриха и обезличиха ...
Но все пак си бяха странници и индивидуалисти а днешните времена ,в които всичко се обезличава не са нищо по-добро за мен личноДано се пооправят и да поемат напред с нови сили и свежи идеи
Георги Пенчев
Както каза - началото на 80те ... Не виждам нищо лошо ,врата да се отваря заедно със част от тавана и пода - сигурно е много лесно да слезеш или да се качиш , особено ако си по-висок.
Съгласен съм , че Сааб са нещо различно и когато всички други са толкова близко един до друг е хубаво някой да внася разнообразие , което не е за сметка на качеството . Продължавам да твърдя , че ако им се помогне Сааб , могат да стигнат добрия имидж , поне на Волво.Има хляб във тия Шведи

- JENATA NA 6EFA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Sf City
- Кара: другите да се усмихват :)
alx написа:проблема е че сааб са ни рак ни щука...
и фалираха съвсем логично. стари концепции, ненадежден дизайн, изключително скъпи части.. скучна динамика на каране.
всъщност като се замисля от 15 години не са направили нищо ново.
надявам се след реорганизацията да им дойде акъла...
за мене лично обаче дори и да изчезнат от лицето на земята - не съжалявам. също както и другата недомислица- волво...
безобразно скъпи коли (за това което са) направени без въображение, страст и чувство за пътя.




- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Мно жалко,хубава марка е,по едно време базиках приятелите че вече не съм фен на БМВ а на Сааб.
Много ми се иска БМВ да ги купи и да им сложат по едно задно.
Какти и БМВ имат традиции,които позят дълго време,така и Сааб имат такива.
п.с.А новия Сааб 9-3 Sport Sedan има доста хляб в него освен някои недоразумения.
Много ми се иска БМВ да ги купи и да им сложат по едно задно.
Какти и БМВ имат традиции,които позят дълго време,така и Сааб имат такива.
п.с.А новия Сааб 9-3 Sport Sedan има доста хляб в него освен някои недоразумения.

вие нали разбирате че 900 беше сменен със 9-3 през 1999 и от тогава не е пипан като концепция?
също както 9000 беше сменен със 9-5 ... през 1999 и.. от тогава също не е пипан като концепция?
това на едно и също купе 10 години само да слагаш други мотори не се брои за иновация...
също както 9000 беше сменен със 9-5 ... през 1999 и.. от тогава също не е пипан като концепция?
това на едно и също купе 10 години само да слагаш други мотори не се брои за иновация...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
alx написа:вие нали разбирате че 900 беше сменен със 9-3 през 1999 и от тогава не е пипан като концепция?
също както 9000 беше сменен със 9-5 ... през 1999 и.. от тогава също не е пипан като концепция?
това на едно и също купе 10 години само да слагаш други мотори не се брои за иновация...
Ами като няма кинти за нови разработки , какво друго да правят

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
alx написа:acho.rs написа:Ами като няма кинти за нови разработки , какво друго да правят
аз като практичен човек гледам крайния резултат.
това е все едно да не смяташ за виновен един убиец защото е дете на нефункциониращи родители? грешката е вярна...
Аз пък като оптимист и някой който се опитва да търси потенциала във някой неща , твърдя че това че си във временна криза , не означава , че си за екзекуция .
Тва е все едно , да си болен и да нямаш пари за лекарства , заради което да те оставят да си умреш , понеже не си достатъчно кадърен , за да си осигуриш подходящо лечение

- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Гледам ви, че спорите и не искам да се намесвам на едната или другата страна. Само искам да кажа, че един колега кара Saab 9-3 и в общи линии като погледнеш към паркинга, първо той ти хваща погледа. Изпъква от другите автомобили. Това сме го коментирали и с други колеги, не е само мое мнение. Така че според мен марката Сааб е преди всичко носител на различност, което аз лично одобрявам. И доколкото знам, по маркетинговите отдели на милиони производители хората се борят именно за отличимост на марката - то не са дизайнери, бранд мениджъри, какво ли не. Като погледнеш една нова Тойота, или едно ново Рено, никога няма да разбереш каква марка е, ако не видиш емблемата. А при Сааб не е така. И дори и само това да е ценното в марката, то не е малко.
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Не знам колко от пишещите в тази тема са карали това недуразумение и близнак на Опел и съжаляват, че Сааб са банкрутирали, но за мен това е безумно неусъвършенстван, глуповат на вид, и прехвален автомобил!!!
Служебната ми кола е -Сааб 9-5 Седан...
На 7000 км. и изпуснаха задните амортесьори!
-+1000лв.
На 18000 км. започнаха да премигват фаровете, в последствие изгоря едната крушка(ксенон)-Смяна + някакъв модул- 1200лв.
Добре, че е гаранцията, а след това не ми се мисли!
Не спира, не върви(не можеш да познаеш с турбо ли е без ли...!?),вози що-годе, но за сметка на това се мъчи да изправя завоите-страшно нестабилна и подскачаща в завои!Друго.....всичко вътре е на Опел, бутони-огромни, като, че ще ги целя с 5 диоптера цайси...
Имаме 2 бр.автомобили Сааб- автоматици и 1 бр.ръчка и нямат разлика при ускорение!?
Разлика обаче има при 2-те абсолютно еднакви коли, единият автомат присецва скорости, тоест включва ги по-рязко, а др.-нормално...!Ноу комент!
RIP!
П.П. Наистина имаха 1-2 сполучливи и вървящи модели, но много СЛАВА, много нещо.....
Почти същото ми е мнението и за Волво, но това е др.тема!
Служебната ми кола е -Сааб 9-5 Седан...
На 7000 км. и изпуснаха задните амортесьори!

На 18000 км. започнаха да премигват фаровете, в последствие изгоря едната крушка(ксенон)-Смяна + някакъв модул- 1200лв.

Не спира, не върви(не можеш да познаеш с турбо ли е без ли...!?),вози що-годе, но за сметка на това се мъчи да изправя завоите-страшно нестабилна и подскачаща в завои!Друго.....всичко вътре е на Опел, бутони-огромни, като, че ще ги целя с 5 диоптера цайси...
Имаме 2 бр.автомобили Сааб- автоматици и 1 бр.ръчка и нямат разлика при ускорение!?



П.П. Наистина имаха 1-2 сполучливи и вървящи модели, но много СЛАВА, много нещо.....
Почти същото ми е мнението и за Волво, но това е др.тема!

--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани