Ха на Бас !!!
Модератор: Общи модератори
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
Един написа:А на нещо като чакъл/пясък няма ли без АБС да спре малко по-добре заради купчинките чакъл/пясък които ще се образуват пред гумите?
Да прав си. Това е едиствения слу4аи в които АБС дава по дългия спира4ен път- когато пред гумата се образува клин от насипната настилка. Същото е и при неутъпкам сняг.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
На мерцедес АБС-те са така още от 85-та, 86-та. Сега по темата... За 2 дни в София 2 пъти щях да съм най-малко в Пирогов,ако не беше АБС-а. Няма да рзказвам случки, но е така. На сух път може да е малка разликата, но на сняг и особено лед, въобще няма нужда от коментари. Пропускате една много важна "подробност" - АБС запазва колата управляема! Направете едно кръгче по уличките около НДК в момента с кола без АБС и ще разберете за какво става дума... 

Never mistake motion for action...
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
alx написа:... но само при ниски скорости... иначе практически ефект от купчинката отпред няма... а както писах по-горе новите абс-и са умни и не се впрягат под 30-40км..
http://www.audi.com/audi/com/en1/glossary/Anti-lock_braking_system__ABS_.html
Това е инфо за широката публика... но все пак
Dr.Schnaps написа:alx написа:... но само при ниски скорости... иначе практически ефект от купчинката отпред няма... а както писах по-горе новите абс-и са умни и не се впрягат под 30-40км..
http://www.audi.com/audi/com/en1/glossary/Anti-lock_braking_system__ABS_.html
Това е инфо за широката публика... но все пак
да, на много места пише че абс увеличава спирачния път на пресен сняг и чакъл за сметка на запазения контрол върху возилото.. аз просто не съм убеден във това защото на практика никога не съм видял някои да спре по-бързо без абс от колкото със абс. а не е като да не сме си правили експерименти...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Абе от 12г карам яко из София и страната никога не съм имал лично кола с АБС и нямам удар заради това че не съм могъл да спра
Но винаги карам с добри гуми ЗА сняг (зимни)

Но винаги карам с добри гуми ЗА сняг (зимни)

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- Turboman
- ентусиаст
-
- Мнения: 1041
- Регистриран на: 15.08.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
- Мечтае да кара: нещо с турбо
- Детайли за колата: телефон
Според мен лично АБС вар6и работа само при лед,сняг или много вода,на сух пат имам чуството 4е удалжава патя.Карам кола с 4 канален АБС
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
alx вярвам 4е си опитвал. Не мога да ти кажа каква е разликата количествено, но определено я има.
На снимката се вижда как се променя коеф на сцепление в зависимост от приплъзването на колелото.
1 и 2 са асфалт. 4 е лед, а 3 неутъпкан сняг и се вижда 4е при него когато колето блокира коеф се увели4ава
с него и спира4ното закъснение.
А между другото АБС работи като допуска колелото да приплъзва 15-20% т.е. до кудето е защрихованата 4аст на кривите.
На снимката се вижда как се променя коеф на сцепление в зависимост от приплъзването на колелото.
1 и 2 са асфалт. 4 е лед, а 3 неутъпкан сняг и се вижда 4е при него когато колето блокира коеф се увели4ава

А между другото АБС работи като допуска колелото да приплъзва 15-20% т.е. до кудето е защрихованата 4аст на кривите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна

понеже ми стана интересно за АБС-ите ще може ли да ми кажете на е36 320 колко канален е?
и има ли толкова голяма разлика м/у 3 и 4 канален!
10х

alx написа:... защото добрия шофьор може да предвиди кога ще му блокират гумите и да отпуска една идея по-рано, докато абс-а е чисто рефлективен- демек отпуска едва когато блокира гумата)...
Добрия шофьор и с АБС може да предвиди кога ще му блокират гумите, и да отпусне една идея по-рано. Разликата идва когато блокират гумите...
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Ми аз карам кола с 4 ри канален и досега не ми се е случвало да не мога да спра зад някой, да не говориме че има и няка друга система БАС, която като боднеш педала до долу и ... не знам какво прави ако трябва да съм честен
Веднъж ми блокираха колелата
ама беше сухо и подпрях с глава предния джам 



Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Sami99
-
Street Disorder Workshop
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 28.10.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
audi V6 написа:alx написа:... защото добрия шофьор може да предвиди кога ще му блокират гумите и да отпуска една идея по-рано, докато абс-а е чисто рефлективен- демек отпуска едва когато блокира гумата)...
Добрия шофьор и с АБС може да предвиди кога ще му блокират гумите, и да отпусне една идея по-рано. Разликата идва когато блокират гумите...
Именно АБС е направен за некадърници-цепеняци, които като видят крива ситуция и веднага скачат на спирачките


П.С. Това си е лично мое наблюдение, на който не му харесва

street disorder workshop


- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Samiiiii,
що си мисля че АБС е за улеснение ДОРИ и на великите водачи като теб?
Както и да е, за мен истината е че след около 10 години изледвания по въпроса да кажем откогато за първи път карах кола с АБС, от таз въпросната система ползата е неоспорима!Лед, сняг, мъзгичка-човека ГРЕШИ АБС-НЕ!!!
Така че коментарите, че има случаи при които можеш да спреш по-добре без него са основателни,но ВЕДН
ЪЖ като си замислен за работа в 10 навръщане от офиса ще сбъркаш и ..... да не дава господ!

що си мисля че АБС е за улеснение ДОРИ и на великите водачи като теб?

Както и да е, за мен истината е че след около 10 години изледвания по въпроса да кажем откогато за първи път карах кола с АБС, от таз въпросната система ползата е неоспорима!Лед, сняг, мъзгичка-човека ГРЕШИ АБС-НЕ!!!
Така че коментарите, че има случаи при които можеш да спреш по-добре без него са основателни,но ВЕДН

аз познавам много и много добри шофьори, състезатели, тунери и тн... но ми се броят на пръстите на едната ръка тези които ако ги стреснеш/уплашиш няма инстинктивно първите 2-3 секунди да скочат на спирачката и да блокират гумите... човешко е...
ако си със нагласата да спираш внимателно- тогава може и да спреш при някакви условия близко до абс дистанцията.. ма във реалния свят... паническото спиране винаги е много много по-лошо без абс от колкото със...
ако си със нагласата да спираш внимателно- тогава може и да спреш при някакви условия близко до абс дистанцията.. ма във реалния свят... паническото спиране винаги е много много по-лошо без абс от колкото със...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Начи аз мисля за АБСа като за допълнителна презастраховка не като за система за "цепеняци".Ако знаеш кво правиш няма да блокираш гумите на кола с АБС както не би ги блокираш на кола без тази с-ма.Но дори и перфектния шофьор може да сгреши в повечето случаи от невнимание и тогава презастраховката зацепва вместо теб.А за тези "посерковците" те винаги са посират та дори и 16V канален АБС да имат 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани