Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Модератор: Общи модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
zazomazo написа:stefanoff написа:...
Инак дълготрайността на двигателя го сметам така - >
1500 об/мин х 100 км = 150 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
4000 об/мин х 100км = 400 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
Еми във втория случай, със сигурност ще износи по -бързо ....
ами малко ти е крива сметката![]()
щото във втория вариант ще изминеш въпросното разстояние за два и половина пъти по-малко време /приблизително/
т.е. мотора ще работи приблизително два и половина пъти по-малко време спрямо първия вариант
София-Бургас при 150-170км/ч се взима за време означено с Х да речем
София-Бургас при 110-130км/ч се взима за времето Х+30 до 40 мин
В софия пържиш колата в 4000 оборота и ме изпреварваш така, че да не мога да ти видя номера и след 5 минутки си до мене на светофара.
Според простата сметка, не че стигаш два пъти по-бързо, ами сменяш два пъти -по често съединител и т.н. и за горивото си в повече


- Zapa
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 29.08.2006
- Местоположение: Горно Уйно
- Пол: Мъж
- Кара: сивушка на нафта
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
това да сменяш на ТДС скоростите на 1500оборота е все едно да спреш ебати 


Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Владо написа:zazomazo написа:stefanoff написа:...
Инак дълготрайността на двигателя го сметам така - >
1500 об/мин х 100 км = 150 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
4000 об/мин х 100км = 400 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
Еми във втория случай, със сигурност ще износи по -бързо ....
ами малко ти е крива сметката![]()
щото във втория вариант ще изминеш въпросното разстояние за два и половина пъти по-малко време /приблизително/
т.е. мотора ще работи приблизително два и половина пъти по-малко време спрямо първия вариант
зазо, в грешка си бе човек... това дето си го писал, важи в страшно изолирани случаи... масово в града и за нормално каране няма как да стане да фърчиш 2 пъти по-бързо... аз ако карам с 1500 на 5-та в града, ти какво, с 3 ооо ли ще караш
тц, бате...става дума конкретно за дадения пример от колегата
при положение, че вземем определено разстояние, което на една и съща предавка се измине в единия случай с 1500 оборота, а в другия с 4000 оборота накрая ще имаме абсолютно еднакъв брой направени обороти от двигателя
разликата ще е единствено във времето, за което е изминато въпросното разстояние


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Radikal написа:Попринцип хората, които искат икономична кола, не си купуват BMW. Може да звучи малко пресилено, но си е факт. . .
- това може да е било така преди 25 години

- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
acho.rs написа:Radikal написа:Попринцип хората, които искат икономична кола, не си купуват BMW. Може да звучи малко пресилено, но си е факт. . .
- това може да е било така преди 25 години
А на някои от нас колите са им на по 25 години, така че според мен казаното от колегата Radikal е вярно(според мен казвам пак, това е мое мнение)

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
БМВ винаги са били еталон за икономичност в класа си ,както сега ,така и преди 20 години !
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
От както имам книжка винаги съм се стремял да пазя двигателя. Когато е студен, изчаквам 1-2 минути преди да потегля и никога не го настъпвам и го карам в по-ниски обороти и с малко газ. Когато съм настъпвал повечко, винаги го оставям да поработи няколко минути преди да го изгася. Веднъж седмично задължително го настъпвам до ограничител 1-2 пъти, за да се "освежи" (след това става по-нервен). Обслужвам го навреме и така.
А относно икономичното каране - то е твърде субективно възприемащо се понятие
А относно икономичното каране - то е твърде субективно възприемащо се понятие

23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани