Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Модератор: Общи модератори
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Jorjinio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 30.07.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 coupe
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
с тая пясакоструя ще те псува много бояджията после да знаеш...като ги минат ще ги надупчат макар и леко тои пак ще му яде главата със зануляването на алуминия.Мои съвет е да си намериш читав бояджия в който да си сигурен че ще ги направи както си му е реда

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Jorjinio написа:с тая пясакоструя ще те псува много бояджията после да знаеш...като ги минат ще ги надупчат макар и леко тои пак ще му яде главата със зануляването на алуминия.Мои съвет е да си намериш читав бояджия в който да си сигурен че ще ги направи както си му е реда
на читавите да не би на челото да им го пише
аз бях при читав, които ми погледна шарката на джантите и ми каза, че е много търкането и няма да ми ги направи..
No bling at the Ring
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Там където боядисват прахово, как подготвят детайлите преди боядисването? Аз имам някакъв спомен, че само трябва да си занеса джантите, а те си ги подготвят и ги боядисват.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Механджията
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Варна
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
аз правих едни джанти по идиотския начин, за 20лв
1 спрей шприц кит
1 сив спрей за джанти
шкурки 320 за едрото нажулено и 600 и 800 водно
1 спрей лак
минах ги с едрото, където си трябва, после 600... после шприца, после 800 водно, две-три ръце боя и три лак... съхнаха два дни само и после гааааааз
една година не мръднаха изобщо, дори и през гумаджия и изправяне минаха! докато един ден не ги направих черни
всичко е в подготовката и читавия лак - всеки иначе може да ги наръси с боя....
1 спрей шприц кит
1 сив спрей за джанти
шкурки 320 за едрото нажулено и 600 и 800 водно
1 спрей лак
минах ги с едрото, където си трябва, после 600... после шприца, после 800 водно, две-три ръце боя и три лак... съхнаха два дни само и после гааааааз
една година не мръднаха изобщо, дори и през гумаджия и изправяне минаха! докато един ден не ги направих черни

всичко е в подготовката и читавия лак - всеки иначе може да ги наръси с боя....
...с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога....има начин, ваш'та мамааа...


- Jorjinio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 30.07.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 coupe
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
BadAngel написа:Jorjinio написа:с тая пясакоструя ще те псува много бояджията после да знаеш...като ги минат ще ги надупчат макар и леко тои пак ще му яде главата със зануляването на алуминия.Мои съвет е да си намериш читав бояджия в който да си сигурен че ще ги направи както си му е реда
на читавите да не би на челото да им го пише
аз бях при читав, които ми погледна шарката на джантите и ми каза, че е много търкането и няма да ми ги направи..
Дай да не се хапем,а? Аз джанта или размазан таван и преден капак не съм върнал до сега и не мисля и да го правя.. за мене всеки 1 детаил е предизвикателство преди всичко а тея дет търсят лесна и бърза пара да си берат гаилето... гледам ги покрай кризата как ръфнаха дръвцето
А ако ще търсите лесното зимате си киселина която се ползва за полиране на джанти(за бутането на лака от заводската джанта) и сте готови.. тя най-малко наранява и предразполага алуминия към корозия,ако пък ви е кеф трошете пара в пясакоструя и после питайте кви са тея шупли под боята щото бояджията каза мн е тва търкане не ми се търка ма щи зема парата нп!
П.П. за да не си правя реклама защото малко така излезна ... добрия майстор не е във саитовете и биобордите.. отиваш виждаш на някой колата кат те накефи как е направена питаш кои е тоя питаш човека ако откаже.. откаже.. и други има

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
И джантите все пак минаха през пасъкоструйка с кварцов пясък ,големина на зърното 0,16мм






Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Механджията написа:аз правих едни джанти по идиотския начин, за 20лв
1 спрей шприц кит
1 сив спрей за джанти
шкурки 320 за едрото нажулено и 600 и 800 водно
1 спрей лак
минах ги с едрото, където си трябва, после 600... после шприца, после 800 водно, две-три ръце боя и три лак... съхнаха два дни само и после гааааааз
една година не мръднаха изобщо, дори и през гумаджия и изправяне минаха! докато един ден не ги направих черни![]()
всичко е в подготовката и читавия лак - всеки иначе може да ги наръси с боя....
аз също съм правил така трак джанти... ем бяха хромирани... и понеже никой не искаше да се занимава- си ги направих сам
изшкурих ги на ръка (баси зора щото бяха със много спици) колкото да стане хрома матов
след това 3 слоя с киселинна основа (self etching primer)
3 слоя с нормална автомобилна основа
3 слоя боя
3 слоя лак
2 седмици съхнене
и вече 3-та година си седят перфектни за мое най-голямо очудване
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
plradev написа:И джантите все пак минаха през пасъкоструйка с кварцов пясък ,големина на зърното 0,16мм![]()
.......
чудесно са станали
са мое да закараш и новите си 17-ки да ги зашкурят


- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4199
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
plradev написа:И джантите все пак минаха през пасъкоструйка с кварцов пясък ,големина на зърното 0,16мм![]()
И сега какво следва? Шприц, водна и после боя ли ?
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Kroki написа:plradev написа:И джантите все пак минаха през пасъкоструйка с кварцов пясък ,големина на зърното 0,16мм![]()
И сега какво следва? Шприц, водна и после боя ли ?
Ами в един момент ни мина през акъла ,джантите само да се минат с шкурки и да се матират (не полират щото е безумие) ,като отгоре се пръснат няколко ръце лак и да си останат с цвета на алуминия. Обаче поради откровената хамалогия от търкането и неясен резултат ,нещата лека полека си вървят към изброения от теб вариант. Шприц,боя,лак и квото стане .
Праховото категорично отпадна ,поради .. шубе



- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Аз скоро видях едни стил 32 на една Е39ка боядисани прахово, някъде в суходол.
Пича ги кара вече няколко месеца от както са оправени и няма никакви грижи, пак са си толкова здрави колкото и преди боядисването.
Пича ги кара вече няколко месеца от както са оправени и няма никакви грижи, пак са си толкова здрави колкото и преди боядисването.

- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Моето мнение, е че това с нагряването до 200 градуса са градски легенди. Мисълта, която ме навежда на това твърдение е следната - на колко автомобили блоковете и главите са от алуминии? Прочетох, че температурата в горивната камера, около леглата на изпускателните клапани и самите клапани достига до 900 °F, което е около 480 °C, а пламъкът - над 1500 °C . На чистият алуминии му дават точка на топене 660.32 °C, което е далеч от температурата в горивната камера. До колкото ми е известно джантите ги пекат на температура около 180-200 °C, което пък е още по-далеч от температурата на топене на алуминия. Да, съгласявам се с всеки, който ще каже, че мотора може да е направен от различни сплави и това може да му повишава температурата на топене. Също така съм съгласен, че и джантите може да са направени от различни сплави, които може да им свалят температурата на топене.
Типичните сплави в алуминия са мед, магнезии, манган, силикон и цинк. Не можах да намеря комбинация от тези сплави с информация, която показва колко е температурата на топене, но не вярвам да спадне до 200 °C. Комбинацията алуминии-мед разбрах, че се използва в автомобилните глави. За джантите разбрах, че се ползва комбинацията алуминии-магнезии, която поддържа температура на топене около 540 °C, което със сигурност означава, че биха издържали на камерата до 200 градуса.
Сега отделен е въпросът кои джанти от какви сплави са направени. Подозирам, че има китайски "реплики" които може да нямат връзка с действителността. Но съм забелязал, че оригиналните БМВ джанти са изключително здрави. Смятам, че щом се отнася до различни марки и модели джанти параметрите варират, но не мисля, че точно температурата на топене на някои от тях се доближава до 200 °C.
Имам опит с прахово боядисване на един комплект алуминиеви джанти и мога да кажа, че свойствата им не се промениха. Меките джанти са и леки и се кривят заради голямото количество силикон в тях. Едно изпичане не би променило свойствата им - ще останат отново меки. Метода за изработка на джантите е, чрез отливане и последващи нагрявания не биха променили състава и свойствата им. Структурата ще остане същата. Главите на моторите да речем се измятат при прегряване, но това не променя структурата им. Не може да се каже, че стават по-меки от преди.
Лично мнение, поиграх си да прочета цифри от металознанието (не форуми и бояджии) за да образовам себе си и вие да прочетете.
Типичните сплави в алуминия са мед, магнезии, манган, силикон и цинк. Не можах да намеря комбинация от тези сплави с информация, която показва колко е температурата на топене, но не вярвам да спадне до 200 °C. Комбинацията алуминии-мед разбрах, че се използва в автомобилните глави. За джантите разбрах, че се ползва комбинацията алуминии-магнезии, която поддържа температура на топене около 540 °C, което със сигурност означава, че биха издържали на камерата до 200 градуса.
Сега отделен е въпросът кои джанти от какви сплави са направени. Подозирам, че има китайски "реплики" които може да нямат връзка с действителността. Но съм забелязал, че оригиналните БМВ джанти са изключително здрави. Смятам, че щом се отнася до различни марки и модели джанти параметрите варират, но не мисля, че точно температурата на топене на някои от тях се доближава до 200 °C.
Имам опит с прахово боядисване на един комплект алуминиеви джанти и мога да кажа, че свойствата им не се промениха. Меките джанти са и леки и се кривят заради голямото количество силикон в тях. Едно изпичане не би променило свойствата им - ще останат отново меки. Метода за изработка на джантите е, чрез отливане и последващи нагрявания не биха променили състава и свойствата им. Структурата ще остане същата. Главите на моторите да речем се измятат при прегряване, но това не променя структурата им. Не може да се каже, че стават по-меки от преди.
Лично мнение, поиграх си да прочета цифри от металознанието (не форуми и бояджии) за да образовам себе си и вие да прочетете.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4199
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!





Нормално боядисване

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Gemar написа:температурата на топене на алуминия
не съм специалист в областта на материалознанието, но по принцип не е задължително да разтопиш един метал, за да промениш начина на подреждане на кристалите му
затова почти всички метали подлежат на термична обработка, като от времетраенето на всяка от фазите (затопляне, охлаждане) и много други променливи се получава подчертаване на различните свойства на метала - да не е чуплив, да е разтеглив, или да има повишена якост на опън, да е твърд и износоустойчив, да е виброустойчив, да няма пукнатини в микроструктурата, да е ...
желязо-въглеродната диаграма е типичен пример как с лека промяна на само 1-2% от компенентите в една сплав и температурна обработка се получават коренно различни материали
друг пример - в университета последно ни споменаха за някакъв нов начин за термична обработка, който прави от определен вид чугун - метал с характеристики, далеч превъзхождащи всичко известно до момента, а самият му състав остава непроменен
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани