Разход 4лв/100 - браво на ауди феновете

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Фюрера
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 23.01.2006
Местоположение: София

Мнение от sieg » 09 Юни 2006, 11:48

[steeN] написа:не е така, защото на пълна газ всички коли си обогатяват сместа допълнително за повече мощност :idea:


хммм, може би на старите да е било така... щото имаше нещо с минимално съпротивление на дроселовата клапа и дрън-дрън

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 15.10.2005
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: Е 30

Мнение от t_andonov » 09 Юни 2006, 14:31

според мен икономично шофиране и удоволствие от шофиране никак не се вързват
а тоя пич най добре да си купи колело да си карка без парета :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 09 Юни 2006, 14:40

...двигателите на сомолетите при излитане хабят 10 пъти повече...

Със самолетите не е много адекватно сравнението, понеже единствено при излитане се използва пълна мощност.
Иначе си прав, че по-голяма част от нужното гориво отива за излитане.
Освен това на круизна височина (cruising altitude - не знам дали на български съм превел вярно) въздуха е много разреден, което при колите на практика не се случва.
А сместа се обогатява допълнително при ускорение със сигурност - поне при карбураторните двигатели имаше ускорителна помпа, сега при инжекционите пак трябва да има такова решение.
Въпросът е кога ще изгори по-малко бензин - при ускоряване от 80 до 120 за 5 минути с разход 12, или за 1 минута с разход 18 (примерно).
Аз поне рядко ускорявам с педала до ламарината, но пък при изпреварване обичам да си включа трета и след това да върна четвърта.
Touring & windsurf club

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Юни 2006, 15:12

колкото по-бавно ускоряваш, толкова по-икономично ще е, защото ще харчиш по-малко гориво за изминато разстояние. няма такава мярка л/ч :) ест. ще стигнеш много бавно... така, че това е някакъв мит за пълната газ... най-много гориво се хаби при ускорение. затова и хората с круз контрол на колите постигат невероятни икономии :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 09 Юни 2006, 17:30

Как е 30лв ОМВ 100 - 28км и след туи на въже :mhihi:
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 09 Юни 2006, 18:39

[steeN] написа:няма такава мярка л/ч

А дали наистина няма?!? ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 09 Юни 2006, 18:41

[steeN] написа:колкото по-бавно ускоряваш, толкова по-икономично ще е, защото ще харчиш по-малко гориво за изминато разстояние. няма такава мярка л/ч :) ест. ще стигнеш много бавно... така, че това е някакъв мит за пълната газ... най-много гориво се хаби при ускорение. затова и хората с круз контрол на колите постигат невероятни икономии :)


Абе и аз така си мислех, докато не разговарях с един пич, който е бил поддръжка на двигателите на състезателни автомобили (демек технически доста грамотен). Та именно той ми разви теорията за бързото ускорение, защото тогава КПД-то на горивото било най-голямо. Иначе при по-плавно ускорение се губи повече, защото порционите (впръскванията в цилиндрите) са много повече на брой и по-неефективни при плавното ускоряване, въпреки че оборотите са по-малки, тъй като времето се увеличава драстично, а освен това не използваш нито най-големия въртящ момент, нито уплътняваш мощността на двигателя. Та за това реших да питам тук, ако наистина някой може да се обоснове технически (и математически), та дори и практически. А и като икономична скорост говорим за 80 КМ/ч примерно, което трябва да означава 1-ва до дупка, 2-ра до дупка, след което направо 5-та и махане крака от газта. Така за 5-6 секунди харчите много, а после идва икономията. Пък и си е тръпка от светофара да вдигнеш бързичко 80 (ако си пръв де) и после круз.
It's not who You are, it's who You know...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Юни 2006, 18:41

така извадено от контекста звучи безсмислено. но мисълта ми беше, че когато пътуваш от т.А до т.Б икономията се смята за изминато разстояние не за време. а и това е форум за коли не за танкове :D
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от veso VTK » 10 Юни 2006, 9:21

----Този е напълно ненормален.Опасен за движението по пътищата.Най добре да му вземат книжката и да използва градския транспорт.Така ще му е още по икономично.Поне няма да дава за потдръжка по автомобила. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 10 Юни 2006, 10:39

Някои хора нямат акъл :evil: :evil: :evil:

Тоя колега от Ауди форума да вземе наистина да си каже рег. номер и да си опише колата, та да се бяга от него... Добре, че съм от София. Гасил бил мотора при 150км/ч :shock: Ако той е нормален аз съм директор на БМВ АГ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 10 Юни 2006, 18:32

Принцпипно погледнато, а и математически, най - малко гориво се изразходва при максимален въртящ момент.
Защо?
Защото въртящият момент е работата, която извършва двигателят.

НО,
въпросът за абсолютната икономия е друга губерния. Абсолютният максимален въртящ момент на двигателя ( това, което `рисуват` фирмите по брошурите ), се постига само при максимално натоварване на двигателя - така наречената Външна Честотна Характеристика.Това ще рече 100% отворена дроселова клапа.

Броят честотни характеристики е теоренично безкраен. От 0,01% до 100% натоварване. При всяка от тези характеристики максималният въртящ момент е различен и колкото по - малко е натоварването, толкова моментът е по - малък и при по - ниски обороти.

Какво следва: ако една М3-ка постига абсолютен максимален въртящ момент при 5000 оборота ( ПРИМЕРНО - не се хващайте за дреболии ) и я карате на максимума, то при 5000 оборота ще е най - икономична. Но ако сте в града и само я `търкаляте` бавно и тежкарски, тя ще е натоварена на 25% и в този случай най - икономичният режим ще е примерно на 2000 оборота. Зависи от режима на движение на автомобила.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook