Разход 4лв/100 - браво на ауди феновете
Модератор: Общи модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- t_andonov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: Е 30
според мен икономично шофиране и удоволствие от шофиране никак не се вързват
а тоя пич най добре да си купи колело да си карка без парета
а тоя пич най добре да си купи колело да си карка без парета

- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
...двигателите на сомолетите при излитане хабят 10 пъти повече...
Със самолетите не е много адекватно сравнението, понеже единствено при излитане се използва пълна мощност.
Иначе си прав, че по-голяма част от нужното гориво отива за излитане.
Освен това на круизна височина (cruising altitude - не знам дали на български съм превел вярно) въздуха е много разреден, което при колите на практика не се случва.
А сместа се обогатява допълнително при ускорение със сигурност - поне при карбураторните двигатели имаше ускорителна помпа, сега при инжекционите пак трябва да има такова решение.
Въпросът е кога ще изгори по-малко бензин - при ускоряване от 80 до 120 за 5 минути с разход 12, или за 1 минута с разход 18 (примерно).
Аз поне рядко ускорявам с педала до ламарината, но пък при изпреварване обичам да си включа трета и след това да върна четвърта.
Touring & windsurf club
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
колкото по-бавно ускоряваш, толкова по-икономично ще е, защото ще харчиш по-малко гориво за изминато разстояние. няма такава мярка л/ч
ест. ще стигнеш много бавно... така, че това е някакъв мит за пълната газ... най-много гориво се хаби при ускорение. затова и хората с круз контрол на колите постигат невероятни икономии 


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
[steeN] написа:колкото по-бавно ускоряваш, толкова по-икономично ще е, защото ще харчиш по-малко гориво за изминато разстояние. няма такава мярка л/чест. ще стигнеш много бавно... така, че това е някакъв мит за пълната газ... най-много гориво се хаби при ускорение. затова и хората с круз контрол на колите постигат невероятни икономии
Абе и аз така си мислех, докато не разговарях с един пич, който е бил поддръжка на двигателите на състезателни автомобили (демек технически доста грамотен). Та именно той ми разви теорията за бързото ускорение, защото тогава КПД-то на горивото било най-голямо. Иначе при по-плавно ускорение се губи повече, защото порционите (впръскванията в цилиндрите) са много повече на брой и по-неефективни при плавното ускоряване, въпреки че оборотите са по-малки, тъй като времето се увеличава драстично, а освен това не използваш нито най-големия въртящ момент, нито уплътняваш мощността на двигателя. Та за това реших да питам тук, ако наистина някой може да се обоснове технически (и математически), та дори и практически. А и като икономична скорост говорим за 80 КМ/ч примерно, което трябва да означава 1-ва до дупка, 2-ра до дупка, след което направо 5-та и махане крака от газта. Така за 5-6 секунди харчите много, а после идва икономията. Пък и си е тръпка от светофара да вдигнеш бързичко 80 (ако си пръв де) и после круз.
It's not who You are, it's who You know...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
така извадено от контекста звучи безсмислено. но мисълта ми беше, че когато пътуваш от т.А до т.Б икономията се смята за изминато разстояние не за време. а и това е форум за коли не за танкове 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
Някои хора нямат акъл
Тоя колега от Ауди форума да вземе наистина да си каже рег. номер и да си опише колата, та да се бяга от него... Добре, че съм от София. Гасил бил мотора при 150км/ч
Ако той е нормален аз съм директор на БМВ АГ.



Тоя колега от Ауди форума да вземе наистина да си каже рег. номер и да си опише колата, та да се бяга от него... Добре, че съм от София. Гасил бил мотора при 150км/ч

- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Принцпипно погледнато, а и математически, най - малко гориво се изразходва при максимален въртящ момент.
Защо?
Защото въртящият момент е работата, която извършва двигателят.
НО,
въпросът за абсолютната икономия е друга губерния. Абсолютният максимален въртящ момент на двигателя ( това, което `рисуват` фирмите по брошурите ), се постига само при максимално натоварване на двигателя - така наречената Външна Честотна Характеристика.Това ще рече 100% отворена дроселова клапа.
Броят честотни характеристики е теоренично безкраен. От 0,01% до 100% натоварване. При всяка от тези характеристики максималният въртящ момент е различен и колкото по - малко е натоварването, толкова моментът е по - малък и при по - ниски обороти.
Какво следва: ако една М3-ка постига абсолютен максимален въртящ момент при 5000 оборота ( ПРИМЕРНО - не се хващайте за дреболии ) и я карате на максимума, то при 5000 оборота ще е най - икономична. Но ако сте в града и само я `търкаляте` бавно и тежкарски, тя ще е натоварена на 25% и в този случай най - икономичният режим ще е примерно на 2000 оборота. Зависи от режима на движение на автомобила.
Защо?
Защото въртящият момент е работата, която извършва двигателят.
НО,
въпросът за абсолютната икономия е друга губерния. Абсолютният максимален въртящ момент на двигателя ( това, което `рисуват` фирмите по брошурите ), се постига само при максимално натоварване на двигателя - така наречената Външна Честотна Характеристика.Това ще рече 100% отворена дроселова клапа.
Броят честотни характеристики е теоренично безкраен. От 0,01% до 100% натоварване. При всяка от тези характеристики максималният въртящ момент е различен и колкото по - малко е натоварването, толкова моментът е по - малък и при по - ниски обороти.
Какво следва: ако една М3-ка постига абсолютен максимален въртящ момент при 5000 оборота ( ПРИМЕРНО - не се хващайте за дреболии ) и я карате на максимума, то при 5000 оборота ще е най - икономична. Но ако сте в града и само я `търкаляте` бавно и тежкарски, тя ще е натоварена на 25% и в този случай най - икономичният режим ще е примерно на 2000 оборота. Зависи от режима на движение на автомобила.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани