Oцеляване при катастрофа
Модератор: Общи модератори
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Oцеляване при катастрофа
Предното е по-сигурно защото с него като недозавиеш и се блъскаш челно. И почват- зони за мачкане, двигател, въздушна възглавница, колан... Шанса дс оцелееш е голям.
Задното- като ти свърши таланта и шанса да се удариш странично е много голям. Погледнете повечето смъртоносни катстрофи- колата е увита странично около нещо .. А там отстрани има една смешна щанга във вратата и може би въздушна възглавница... И ... Така се загива.
Затова недозавиването е желателно при обикновените коли. А предното естествено предразполага за недозавиване. От там и предното се смята за по- сигурно. Допълнително повечето нетренирани водачи могат да овладеят недозавиването много по лесно от свръхзавиването.
Има и други причини- но тези са основните. Предното е много по- питомно.
Задното- като ти свърши таланта и шанса да се удариш странично е много голям. Погледнете повечето смъртоносни катстрофи- колата е увита странично около нещо .. А там отстрани има една смешна щанга във вратата и може би въздушна възглавница... И ... Така се загива.
Затова недозавиването е желателно при обикновените коли. А предното естествено предразполага за недозавиване. От там и предното се смята за по- сигурно. Допълнително повечето нетренирани водачи могат да овладеят недозавиването много по лесно от свръхзавиването.
Има и други причини- но тези са основните. Предното е много по- питомно.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Четирима с БМВ - на място...
ogata написа:Ако това не ви е философията, не е късно да ви стане ...


- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Четирима с БМВ - на място...
Vra4anin написа:ogata написа:...
Малко, но Огата не мога да разбера, какво ги хапеш хондите толкова ? Почти няма твой пост, в който да не се изкажеш нещо негативно или иронично по адрес на тия коли. Преди няколко седмици си беше сложил подпис - картинка с ония жълтите човечета как се смеят на някакъв тайп ер модел.... не мога да разбера, защо са ти такъв трън в очите. Приятелят на бившето ти гадже ли кара Хонда, този който те е тероризирал в ученическите години ли е хондаджия, убиеца на Лора Палмър ли кара Хонда, та така ги кълвеш тези коли
![]()
Просто ми е интересно, не се заяждам или да ти държа сметка, да не ме разбереш грешно.
На Онда сбирка ходил ли си ?

По темата... за някакви стотинки напълно си заслужава всяка кола да бъде оборудвана с нещо от този тип за аварийни ситуации.
П.С. A колкото до това предно или задно... какво става със стабилния Авенсис, когато недозавие ? Защото ми се е случвало с 4x4 и чувството не е готино, какво остава само на предно

П.С. 2 Колега acer, aко не ти харесват нещо тия BMW-та, можеш да напуснеш кораба (форума), никой няма да ти се сърди

Последна промяна In_Memoriam на 16 Дек 2013, 18:42, променена общо 4 пъти

- red_bull92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Oцеляване при катастрофа
alx написа:Предното е по-сигурно защото с него като недозавиеш и се блъскаш челно. И почват- зони за мачкане, двигател, въздушна възглавница, колан... Шанса дс оцелееш е голям.
Задното- като ти свърши таланта и шанса да се удариш странично е много голям. Погледнете повечето смъртоносни катстрофи- колата е увита странично около нещо .. А там отстрани има една смешна щанга във вратата и може би въздушна възглавница... И ... Така се загива.
Затова недозавиването е желателно при обикновените коли. А предното естествено предразполага за недозавиване. От там и предното се смята за по- сигурно. Допълнително повечето нетренирани водачи могат да овладеят недозавиването много по лесно от свръхзавиването.
Има и други причини- но тези са основните. Предното е много по- питомно.
Аз преди 6 месеца направих брутална катастрофа точно с кола с предно предаване и ти казвам, че ми занесе много повече от кола със задно предаване и не е важно с какво предаване е колата, а колко добър е шофьора....

Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Oцеляване при катастрофа
alx написа:Предното е по-сигурно защото с него като недозавиеш и се блъскаш челно. И почват- зони за мачкане, двигател, въздушна възглавница, колан... Шанса дс оцелееш е голям.
Задното- като ти свърши таланта и шанса да се удариш странично е много голям. Погледнете повечето смъртоносни катстрофи- колата е увита странично около нещо .. А там отстрани има една смешна щанга във вратата и може би въздушна възглавница... И ... Така се загива.
Затова недозавиването е желателно при обикновените коли. А предното естествено предразполага за недозавиване. От там и предното се смята за по- сигурно. Допълнително повечето нетренирани водачи могат да овладеят недозавиването много по лесно от свръхзавиването.
Има и други причини- но тези са основните. Предното е много по- питомно.
Никога не се бях замислял от тая гледна точка.. има доста резон.
Тук разсъждаваме относно това как се овладява, какво се прави, как се изправя колата като поднесе а то реално тръгне ли да си пикае в крачола най-доброто, което можеш да направиш е да стискаш волана и спирачките и да се молиш да не се натресеш в най-голямото дърво.
Аз катастрофа с предно съм имал преди 20-тина години и до ден днешен не мога да си обясня какво се случи. По ред причини, които няма да обяснявам

Скоростта да е била около 120. В тоя момент колата поднесе, пуснах газта и успях да контрирам в обратна посока. Това обаче предизвика поднасяне в обратната посока, после още един път в другата посока и айде челно в едно дърво

Това за чукето с нож за колана е добра идея ама няма да стане ако седи в джобчето на вратата. При една катастрофа всичко незакрепено в колата, особено по-дребните неща като телефони летят извътре като куршуми. За това- телефона или на сигурна стойка или някъде по долапите из купето, иначе при катастрофа може да ти направи баси хедшота.
- SPEED_GABROVO
- ентусиаст
-
- Мнения: 1003
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: дърто Е30
- Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет
Re: Oцеляване при катастрофа
Да това за джоба на вратата,наистина не е добра идея,но трябва да е някъде наръки,в жапката не става.Тази тема може да се превърне в нещо полезно,но като гледам ,пак са се почнали караниците. 

BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Oцеляване при катастрофа
То си е на някаква стойка като го гледам това чукче, тя може да се завинти някъде на удобно място.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Oцеляване при катастрофа
Не е лошо автопроизводителите от завода да подсигуряват с такива инструменти, ако не са започнали да го правят вече. Ще има лека прилика с градския транспорт ама...

- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4208
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Oцеляване при катастрофа
bum_bum написа:То си е на някаква стойка като го гледам това чукче, тя може да се завинти някъде на удобно място.
От долната страна на седалката.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Oцеляване при катастрофа
red_bull92 написа:alx написа:Предното е по-сигурно защото с него като недозавиеш и се блъскаш челно. И почват- зони за мачкане, двигател, въздушна възглавница, колан... Шанса дс оцелееш е голям.
Задното- като ти свърши таланта и шанса да се удариш странично е много голям. Погледнете повечето смъртоносни катстрофи- колата е увита странично около нещо .. А там отстрани има една смешна щанга във вратата и може би въздушна възглавница... И ... Така се загива.
Затова недозавиването е желателно при обикновените коли. А предното естествено предразполага за недозавиване. От там и предното се смята за по- сигурно. Допълнително повечето нетренирани водачи могат да овладеят недозавиването много по лесно от свръхзавиването.
Има и други причини- но тези са основните. Предното е много по- питомно.
Аз преди 6 месеца направих брутална катастрофа точно с кола с предно предаване и ти казвам, че ми занесе много повече от кола със задно предаване и не е важно с какво предаване е колата, а колко добър е шофьора....
Стига с тия предразсъдъци на тема "предно" срещу "задно". Истината е, че всички съвременни коли се настройват да недозавиват. Къде повече, къде по-малко. На мен с БМВ-то ми се е случвало да недозавива няколко пъти, а да презавие - само веднъж. Говоря за случаи, когато НЕ ГО ПРЕДИЗВИКВАМ. От друга страна коли с предно спокойно можеш да накараш да поднесат, и дори цял завой да "изметеш" на врати. Като пример за кола с такава настройка (поднася лесно отзад) - Пежо. Едва ли точно на alx трябва да го обяснявам. Темата е друга.
Моят съвет е, независимо каква кола карате, да отидете на писта (или поне полигон) поне 2-3 пъти с нея, и да разучите поведението й в гранични режими. Катастрофа (ако изобщо е възможно) се избягва с опит, реакция и късмет.
А за конкретната ситуация - отстрани е лесно да се говори, но някой беше пуснал клип с mythbusters, където Адам се опитва да избяга от обърнала се кола във вода. Ами не успя, въпреки, че беше подготвен. А какво остава, ако си неподготвен?
Re: Oцеляване при катастрофа
ACCELERATOR написа:
А за конкретната ситуация - отстрани е лесно да се говори, но някой беше пуснал клип с mythbusters, където Адам се опитва да избяга от обърнала се кола във вода. Ами не успя, въпреки, че беше подготвен. А какво остава, ако си неподготвен?
Ми и аз мисля, че в една такава ситуация нито чукчета, нито някакви специални ножове могат да ти помогнат. Вместо тях си возя една икона на Света Богородица, засега ми върши работа

Не Мы такие, Жизнь такая
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Четирима с БМВ - на място...
Kroki написа:Да, доста са евтини. По 5 лв някъде излиза.
http://www.ebay.com/itm/Car-Auto-Bus-Wi ... 20d8c80e14
Смятам да закупя и аз едно.
На мен ми се е налагало да излизам от ей такова :

И при положение,, че всички знаят какво ще се случи няма да ви казвам на какво ставам свидетел всеки път ....

Идеята е когато колата падне под вода бавно да се напълни за да имат време хората вътре да се осъзнаят какво става, и да свършат нещо смислено след като си поемат въздух за последно- с тва чукче е кауза пердута

Ubi dubium, ibi libertas
Re: Oцеляване при катастрофа
bum_bum написа:Тук разсъждаваме относно това как се овладява, какво се прави, как се изправя колата като поднесе а то реално тръгне ли да си пикае в крачола най-доброто, което можеш да направиш е да стискаш волана и спирачките и да се молиш да не се натресеш в най-голямото дърво.
точно при овладяването е най-голямото преимущество на предното с недозавиването- повечето хора ако тръгнат нещата на лошо правят едно от двете неща - или вдигат крака от газта и се опитват да овладеят или скачат с двата крака на спирачката. като тръгнеш да недозавиваш ако вдигнеш крака от газта най-вероятно е гумите да си възвърнат сцеплението а шофьора - контрола над колата. ако скочиш с двата крака на спирачката модерната кола няма да те остави да заореш напред а с абс-а ще постигне предишната ситуация със вдигането на крака на газта- резултата е че предните гуми пак ще си намерят сцеплението а шофьора контрола.
задното... вдигаш крака от газта- колата тръгва още повече настрани. понякога със камшичен ефект на другата страна. натискаш спирачките - колата се усуква повече. подаваш много газ - колата си остава усукана. единствения изход е вярното количество газ и да я изправиш ако имаш място- това нормалния шофьор обикновено не го владее.
и друго- относно динамиката на цялото занасяне- с недозавиването нещата се случват по-бавно и шофьора има възможност да отреагира. при свръхзавиването- аз лично съм губил съзнание преди да разбера че коньо е у реката

затова... предното при простолюдието е за предпочитане.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Oцеляване при катастрофа
Според мен пък задното си е по сигурното предаване защото имаш възможност да контролираш два моста отделно.При предното ти е само един.
Имам около милион километра на предно и около 150к на задно.Не че не съм фен на предното,просто задното ми е по-удобно.
При предното не ми харесва това недозавиване,някак ми е по трудно да усетя каква ще е следващата реакция на колата.Аз лично кола на предно я връщам в пътя с чукване с ръчната.Обаче ако е прекалено силно не става.С помпане на газта има ефект ако скоростта не е много висока.Общо взето са ти вързани ръцете в доста от ситуациите.
Между другото всичките ми излитания от пътя с бмв-то са биле при недозавиване зимата.Никога не са биле причина от презавиване.Връщам си я в пътя играя си с нея както искам.
Лошото при задното е че все трябва да си на щрек с волана и скоростите но се търпи.
Имам около милион километра на предно и около 150к на задно.Не че не съм фен на предното,просто задното ми е по-удобно.
При предното не ми харесва това недозавиване,някак ми е по трудно да усетя каква ще е следващата реакция на колата.Аз лично кола на предно я връщам в пътя с чукване с ръчната.Обаче ако е прекалено силно не става.С помпане на газта има ефект ако скоростта не е много висока.Общо взето са ти вързани ръцете в доста от ситуациите.
Между другото всичките ми излитания от пътя с бмв-то са биле при недозавиване зимата.Никога не са биле причина от презавиване.Връщам си я в пътя играя си с нея както искам.
Лошото при задното е че все трябва да си на щрек с волана и скоростите но се търпи.

- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Oцеляване при катастрофа
Прочетох заглавието и мислех,че темата е в друга посока,а то за овладяването
С риск да засегна много пилоти ще кажа,че оня горе къде не вярвате повечето в него той казва
/не че аз съм супер вярващ но повярвах поне малко,на скъсаните професорски и доцентски дипломи
/
Да задното е за по пилотите,предното е за лузърите тоест е по-безопасно...
Лично с Е30ската от загуба на сцепление в дъжд съм излитал от пътя със 140км/ч и да ви кажа не знам с тоя скорост кой ще я овладее да не излети от пътя,като спрях не повярвах че колата си работеше включих първа и си излязох от нивата...
Е имаше и други излитания

С риск да засегна много пилоти ще кажа,че оня горе къде не вярвате повечето в него той казва


Да задното е за по пилотите,предното е за лузърите тоест е по-безопасно...
Лично с Е30ската от загуба на сцепление в дъжд съм излитал от пътя със 140км/ч и да ви кажа не знам с тоя скорост кой ще я овладее да не излети от пътя,като спрях не повярвах че колата си работеше включих първа и си излязох от нивата...
Е имаше и други излитания

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани