Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъци

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от ///M Power » 25 Яну 2014, 10:49

Valve-tronic написа:Не бих желал да бъда предубеден, но и моето мнение като цяло е по-скоро отрицателно. Ето и нещо любопитно по въпроса:

http://autobild.bg/%D0%A2%D0%B5%D1%81%D ... D1%82/a108

http://autobild.bg/%D0%A2%D0%95%D0%A1%D ... stop/a2757


Хмм средно спестява около 10% , и особенно при бензиновото Алди....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от alekangg » 25 Яну 2014, 10:51

Карал съм няколко различни автомобили и за мен е изключително гадно нещо, бих дал пари, за да не ми слагат тази екстра..На един фиат, се изключваше, но след всяко гасене на двигателя от ключа, пак се активираше и всеки път трябваше да се изключва.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от Top Gun Maverick » 25 Яну 2014, 18:21

За мен е излишна екстра, дори за голям двигател. Това постоянно пали-гаси в задръстванията по-скоро ще ти вдигне разхода. Говорим когато спреш за две секунди и след още 3-4 трябва да тръгнеш. Ако виждаш, че ще се чака повече, спокойно можеш да си гасиш колата и сам.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 29.11.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
Детайли за колата: Track Package

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от Valve-tronic » 25 Яну 2014, 23:22

И аз си мисля, че не само ще вдигне разхода, ами и ако си накратко разстояние в града, няма да позволи на колата да загрее достатъчно бързо.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от BadAngel » 25 Яну 2014, 23:42

Valve-tronic написа:И аз си мисля, че не само ще вдигне разхода, ами и ако си накратко разстояние в града, няма да позволи на колата да загрее достатъчно бързо.


по-напред в темата описах параметрите, които се следят при активирането на старт/стопа

когато колата не е загряла няма да загасваш по светофарите :)
No bling at the Ring

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 29.11.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
Детайли за колата: Track Package

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от Valve-tronic » 26 Яну 2014, 0:09

Пропуснал съм го това, пардон! Е, това поне е добре.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от Leon » 29 Яну 2014, 13:16

Системата работи доста прилично, забавя гасенето с около 2 секунди, в случай, че размислиш и има ефект при бензинови двигатели, като наблюденията ми са над F10. Да, на моменти гаси излишно, но това си е до шофьор - винаги може да се чукне бутона и да не работи, когато не е необходима. При новите модели е точно до бутона за палене и на практика под пръстите на дясната ръка. По моя ежедневен маршрут, например, би била доста полезна, защото всичките ми чакания по светофари са дълги.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от ilia1984 » 29 Яну 2014, 15:07

Leon написа:Системата работи доста прилично, забавя гасенето с около 2 секунди, в случай, че размислиш и има ефект при бензинови двигатели, като наблюденията ми са над F10. Да, на моменти гаси излишно, но това си е до шофьор - винаги може да се чукне бутона и да не работи, когато не е необходима. При новите модели е точно до бутона за палене и на практика под пръстите на дясната ръка. По моя ежедневен маршрут, например, би била доста полезна, защото всичките ми чакания по светофари са дълги.

Тази система не е особено практична за обикновени мотори когато колата е хибрид вече е друга работа на ниски скорости си върви на ток и всичко си и работи единствената разлика е че става по тиха :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от Leon » 29 Яну 2014, 15:43

В теста на Аутобилд от колегата по-горе става ясно, че има няколко модела, които гасят мотора при скорост под 8км/ч, тоест преди светофара още. Ще се развие и тази система в посока на някаква мини-хибридизация :mhihi:
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от Cinder » 29 Яну 2014, 15:51

Аз май съм единствения, който няма оплаквания от Старт/Стоп системата :) На жената Авдито е с такава система - 1.6TDI ръчка и изобщо не ме дразни, даже напротив. Не съм имал случай, в който да се изгаси, когато не искам а и пали супер бързо. На жената (млад шофьор) и е много полезно, като изгаси колата без да иска - натиска съединителя и се пали сама веднага, отработила го е :mhihi: За да се изгаси сама колата, трябва да са налице няколко фактора (поне при ръчката):

- да е достигнала някаква температура (примерно 60 градуса, не е задължително да стига до 90)
- да не е на скорост и педала за съединителя да не е натиснат
- да не е под наклон
- да не е в движение :mhihi:

Ако искам примерно да правя ляв завой и трябва да изчакам от срещните коли и да се изнеса бързо или седя на скорост с натиснат съединител или просто и натискам съединителя, след като се изгаси. Натиснеш ли и съединителя, след като е изгаснала сама, след това няма да изгасне. Освен това, ако седи дълго време на място с включени консуматори (фарове, климатик, музика и т.н.) се пали сама след известно време.Като цяло системата е доста умна и мен поне не ме дразни изобщо.

Ако се виси много в задръствания, сваля разхода с доста над 0,5-0,8л, поскоро с 2-3 литра, казвам го от опит. Пътувам от Гоце Делчев до Младост 4 всеки ден и всяка вечер си вися в задръстването на бул. България, което обикновено почва от детелината на околомръсното. Разхода ми (сравнен с този от карането по околомръсното) се покачва с 0.2л със старт/стоп системата. Правил съм Младост4 - Центъра (Попа) - Младост 4 в час пик и разхода ми с всичкото висене по задръстванията беше 5.5. Свалял съм я и до 4.4 в града :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 6.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 320d Sport Line

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от TurboDieselComby » 29 Яну 2014, 22:34

Станахме повече. :D
Мен не ме дразни. Все пак като спреш на светофар с по-дълъг цикъл определено има реален ефект.

Имам колега с новата Мазда 6, и там при включен i-stop (така са я кръстили от Мазда) отчита времето му на работа с натрупване.

Ето какво сподели той:
За 5000 км. навъртяни в интервала 11.07.2013 до 10.2013 и приблизително 50% от тях извънградско, т.е. системата не е работила, та за около 2500 км. близо 11 часа двигателя не е работил.

При баварките нямаме такова натрупване. Наистина ако си в положение тръгни - спри на 2-3 сек. то тогава я изклювам.
Работата на системата е толкова незабележима за мен (явно съм си свикнал с нея) че само разтрисането на дизелака напомня за нея.

Струва ми се, че както преди време имаше колеги по форумите които отричаха ABS-a, така сега се получава със старт-стопа.

След като вече е серийно при BMW то по-добре е свикваме с нея :P

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.08.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от Doberman_vas » 30 Яну 2014, 11:11

В Мазда 3 - тази гняс не може да се изключва :). 1 колега три пъти сменя малкият акумулатор, заради тази щуротия.
Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от ilia1984 » 30 Яну 2014, 12:43

Doberman_vas написа:В Мазда 3 - тази гняс не може да се изключва :). 1 колега три пъти сменя малкият акумулатор, заради тази щуротия.

:lol: Без коментар ама иначе много хубава система! За мен лично е грешка да се слага Stop/Start система на нормални мотори тази система има смисъл само при хибриди и за това е измислена но после някой решава да я слага и на обикновени мотори !

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 1.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: стара

Re: Stop/Start система - за и против, предимства и недостатъ

Мнение от downshift » 30 Яну 2014, 13:29

По fifht gear гледах ония ден тест с някво ренде - 0.5 литра ги даде разлика.

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook