шофьорски курсове с автоматик
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- goshy
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 27.12.2011
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E63 635d++
Re: шофьорски курсове с автоматик
Doberman_vas написа:Според мен е по-добре даже курсовете да се карат на автоматик.
Така и така на курсистите, особено от женски пол им е всичко толкова ново и трудно, и вместо да внимават за знаци, маркировка (където я има), пешеходци, огледалата, и да разберат какво става около тях, те само мислят как да сменя тъпата 2ра с 3та.
Питайте си жените, приятелките дали не е така!
...
След като курсистите(предимно жените) не могат да карат кола с ръчни скорости, да не карат тогава. Не е задължително да шофират, има си градски транспорт за тази работа. Шофирането не е шега работа и всеки трябва достатъчно добре да умее да управлява автомобила си.. Нищо лично към никого, просто изказвам мнение.

По темата : Може да се карат курсове с автоматик и на книжката пише, че лицето е правоспособно да управлява само кола с автоматични скорости.


Мърка, пуши и ръмжи.. -Нафта ми сипи!
- Superexstatic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: шофьорски курсове с автоматик
Doberman_vas написа:Според мен е по-добре даже курсовете да се карат на автоматик.
Така и така на курсистите, особено от женски пол им е всичко толкова ново и трудно, и вместо да внимават за знаци, маркировка (където я има), пешеходци, огледалата, и да разберат какво става около тях, те само мислят как да сменя тъпата 2ра с 3та.
Питайте си жените, приятелките дали не е така!


- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: шофьорски курсове с автоматик
MonsteR написа:Според мен е пълна тъпотия това дали е автомат или ръчка... Нали си взел книжка, знаеш правилата за движение.. и отговаряш пред закона по тях. Така или иначе навика за натискане на съединителя не можеш да го получиш по време на курса а го изграждаш с времето.. чиста дискриминация. И кой каза, че нормалните автомобили са с ръчка? За мен например, нормалните автомобили нямат скоростен лост който да се вижда.. а?



Колега предполагам знаеш, че книжката не е само правила за движение.. То и едно лапе да хванеш може да научи стотина страници правила и да си вземе листовките без проблем. На практика обаче нещата са малко по-различни, и да за 30часа ако не можеш да се научиш да работиш с 3 педала и един волан, значи не е за тебе шофирането и е по-добре да се откажеш.(лично мнение)
По темата: Да има курсове с автоматици, но книжката важи само за коли с такива предавателни кутии. Според мен като ще се дават пари поне да има файда от тях. Все някога може да и се наложи на жена ти да кара и друга кола(не автоматик)


- randity
- Photographer
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: шофьорски курсове с автоматик
Добре, а някой може ли да покаже член/алинея/точка от закона, където е упоменато, че като караш на автоматик, книжката ти важи само за такъв вид скоростна кутия? Някой може ли да покаже какво пише отзад?
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..


Re: шофьорски курсове с автоматик
Категория B / B1 (автоматик, инвалиди)
"B1" - Видимо малка кола (до 400кг. маса без товар), без ограничение в кубиците. Притежателят на категория B1 взима категория B при навършени години само с полагане на изпит.
"B" - Автомобили, чиято допустимо максимална маса не надвиша-ва 3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
на гърба най-отдолу пише "Ограничения: 12." 12-ката е в зелен цвят...
Просто самата колонка/графа за ограниченията е номер 12. Ако има някакви от по-горните ще се впишат след нея. Не, че 12 е някакво ограничение, а самото обозначение.
"B1" - Видимо малка кола (до 400кг. маса без товар), без ограничение в кубиците. Притежателят на категория B1 взима категория B при навършени години само с полагане на изпит.
"B" - Автомобили, чиято допустимо максимална маса не надвиша-ва 3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
на гърба най-отдолу пише "Ограничения: 12." 12-ката е в зелен цвят...
- Код: Избери целия код
Кодовете имат следните значения::
01 - корекция на зрението;
02 - слухов апарат (помощно средство за общуване);
03 - протеза за крайниците;
04 - зависимо от притежаването на валидно медицинско свидетелство;
05 - шофиране, подлежащо на ограничения по медицински причини;
10 - модификация на трансмисията (предаването);
15 - модификация на съединителя;
20 - модификация на спирачните системи;
25 - модификация на системите на педала за газта;
30 - модификация на обединени спирачни системи с педала за газта;
35 - модификации на плана на арматурното табло;
40 - модификация на управлението;
42 - модификации на огледалото (огледалата) за обратно виждане;
43 - модификация на мястото за шофиране;
44 - модификация на мотоциклетите;
45 - само мотоциклети с кошове;
50 - разрешен само за определено превозно средство (номер на шаси);
51 - разрешен само за определено превозно средство (регистрационна табела);
55 - комбинации от модификации на превозни средства;
70 - смяна на свидетелство No ........., издадено от ................;
71 - дубликат на свидетелство No .........;
72 - разрешен за МПС - категория А, с максимален обем на цилиндъра 125 куб. см и максимална мощност 11 киловата;
73 - разрешен за МПС - категория В, от типа мотоциклет с три или четири колела;
74 - разрешен за МПС - категория С, чиято максимално допустима маса не надвишава 7500 кг;
75 - разрешен за МПС - категория D, които имат най-много 16 места за сядане, без мястото на водача;
76 - разрешен за МПС - категория С, с максимално допустима маса не повече от 7500 кг, с прикачено към него ремарке, с максимално допустима маса над 750 кг, при условие, че:
а) максимално допустимата маса на двете превозни средства не надвишава 12 000 кг и максимално допустимата маса на ремаркето не надвишава масата без товар на теглещото МПС, и
б) ремаркето не се използва за превоз на пътници;
77 - разрешен за МПС - категория D, което има най-много 16 места за сядане, без мястото на водача, с прикачено към него ремарке с максимално допустима маса над 750 кг, при условие, че: а) максимално допустимата маса на двете превозни средства не надвишава 12 000 кг и максимално допустимата маса на ремаркето не надвишава масата без товар на теглещото МПС, и б) ремаркето не се използва за превоз на пътници;
78 - разрешен за МПС с автоматично предаване;
79 - разрешен за МПС, което отговаря на определени спецификации;
100 - корекция на зрението и разрешен само за определено превозно средство (номер на шаси) - комбинация от ограничения 01 и 50;
101 - корекция на зрението и разрешен само за определено превозно средство (регистрационна табела) - комбинация от ограничения 01 и 51;
102 - разрешен за МПС - категория А, с максимален обем на цилиндъра 350 куб. см до навършване на 21 години от водача.
(5) При наличие на ограничителни условия с кодове 50, 51, 70, 71, 100 и 101 в полето под категориите на гърба на свидетелството се изписва номерът на подмененото чуждестранно национално свидетелство или номерът на оригиналното свидетелство, или номерът на рамата на превозното средство или регистрационният номер на превозното средство, пригодено за физически недостатък.
Просто самата колонка/графа за ограниченията е номер 12. Ако има някакви от по-горните ще се впишат след нея. Не, че 12 е някакво ограничение, а самото обозначение.
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: шофьорски курсове с автоматик
r19 написа:MonsteR написа:Според мен е пълна тъпотия това дали е автомат или ръчка... Нали си взел книжка, знаеш правилата за движение.. и отговаряш пред закона по тях. Така или иначе навика за натискане на съединителя не можеш да го получиш по време на курса а го изграждаш с времето.. чиста дискриминация. И кой каза, че нормалните автомобили са с ръчка? За мен например, нормалните автомобили нямат скоростен лост който да се вижда.. а?
![]()
Да, колкото е дискриминация забраната за пушене в заведения(която никой не спазва....)
Колега предполагам знаеш, че книжката не е само правила за движение.. То и едно лапе да хванеш може да научи стотина страници правила и да си вземе листовките без проблем. На практика обаче нещата са малко по-различни, и да за 30часа ако не можеш да се научиш да работиш с 3 педала и един волан, значи не е за тебе шофирането и е по-добре да се откажеш.(лично мнение)
По темата: Да има курсове с автоматици, но книжката важи само за коли с такива предавателни кутии. Според мен като ще се дават пари поне да има файда от тях. Все някога може да и се наложи на жена ти да кара и друга кола(не автоматик)
Да бе р19, може да ги научи листовките, ама после като сгафиш има глоба или затвор. Значи ако се научаваха хората за 30 часа, нямаше да има 600 младежи всяка година на кайма... разбираш ли го това... И по вероятно е автоматика да те спаси от колкото да те пречука.. сега, някои заспали кифли и тиквеници, вярно е че бъркат педалите по сфетофарите но това са неизбежните грешки на човешката самонадеяност. Като цяло автомата е доста надеждна и лесна за управление система, която според мен не е заменила ръчката единствено защото е по скъпа като първоначална инвестиция. Друго си е да хакаш скорости като изоглавен в някое задръстване и крачето да изтръпва на съединителя...


- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: шофьорски курсове с автоматик
То за тва ни е такова движението, щото книжките още малко с томбола ще ги раздават ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- ивайло81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 8.02.2008
- Кара: 320 i
- Мечтае да кара: Е90 пак бензин
Re: шофьорски курсове с автоматик

Sharo написа:То за тва ни е такова движението, щото книжките още малко с томбола ще ги раздават ...
- Doberman_vas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.08.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
Re: шофьорски курсове с автоматик
goshy написа:Doberman_vas написа:Според мен е по-добре даже курсовете да се карат на автоматик.
Така и така на курсистите, особено от женски пол им е всичко толкова ново и трудно, и вместо да внимават за знаци, маркировка (където я има), пешеходци, огледалата, и да разберат какво става около тях, те само мислят как да сменя тъпата 2ра с 3та.
Питайте си жените, приятелките дали не е така!
...
След като курсистите(предимно жените) не могат да карат кола с ръчни скорости, да не карат тогава. Н
горките американци и хора с джипове (понеже те са повечето автомати) . Не знаех, че за да караш трябва да си специалист в ритането на съединителя

Идеята ми е, че всичко което разсейва шофьора докато кара е непрепоръчително. За един неопитен по-разсейващо нещо от сменянето на предавките НЯМА!
Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: шофьорски курсове с автоматик
Doberman_vas написа:goshy написа:Doberman_vas написа:Според мен е по-добре даже курсовете да се карат на автоматик.
Така и така на курсистите, особено от женски пол им е всичко толкова ново и трудно, и вместо да внимават за знаци, маркировка (където я има), пешеходци, огледалата, и да разберат какво става около тях, те само мислят как да сменя тъпата 2ра с 3та.
Питайте си жените, приятелките дали не е така!
...
След като курсистите(предимно жените) не могат да карат кола с ръчни скорости, да не карат тогава. Н
горките американци и хора с джипове (понеже те са повечето автомати) . Не знаех, че за да караш трябва да си специалист в ритането на съединителя![]()
Идеята ми е, че всичко което разсейва шофьора докато кара е непрепоръчително. За един неопитен по-разсейващо нещо от сменянето на предавките НЯМА!
До колкото знам,в САЩ ако си изкарал курс на автомобил с ръчни скорости,имаш право да караш и ръчни и автомат,но не така седи въпроса ако си изкарал курсове на автомат,тогава може да караш само автоматик
Re: шофьорски курсове с автоматик
doomy525 написа:Категория B / B1 (автоматик, инвалиди)
"B1" - Видимо малка кола (до 400кг. маса без товар), без ограничение в кубиците. Притежателят на категория B1 взима категория B при навършени години само с полагане на изпит.
"B" - Автомобили, чиято допустимо максимална маса не надвиша-ва 3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
на гърба най-отдолу пише "Ограничения: 12." 12-ката е в зелен цвят...
- Код: Избери целия код
Кодовете имат следните значения::
01 - корекция на зрението;
02 - слухов апарат (помощно средство за общуване);
03 - протеза за крайниците;
04 - зависимо от притежаването на валидно медицинско свидетелство;
05 - шофиране, подлежащо на ограничения по медицински причини;
10 - модификация на трансмисията (предаването);
15 - модификация на съединителя;
20 - модификация на спирачните системи;
25 - модификация на системите на педала за газта;
30 - модификация на обединени спирачни системи с педала за газта;
35 - модификации на плана на арматурното табло;
40 - модификация на управлението;
42 - модификации на огледалото (огледалата) за обратно виждане;
43 - модификация на мястото за шофиране;
44 - модификация на мотоциклетите;
45 - само мотоциклети с кошове;
50 - разрешен само за определено превозно средство (номер на шаси);
51 - разрешен само за определено превозно средство (регистрационна табела);
55 - комбинации от модификации на превозни средства;
70 - смяна на свидетелство No ........., издадено от ................;
71 - дубликат на свидетелство No .........;
72 - разрешен за МПС - категория А, с максимален обем на цилиндъра 125 куб. см и максимална мощност 11 киловата;
73 - разрешен за МПС - категория В, от типа мотоциклет с три или четири колела;
74 - разрешен за МПС - категория С, чиято максимално допустима маса не надвишава 7500 кг;
75 - разрешен за МПС - категория D, които имат най-много 16 места за сядане, без мястото на водача;
76 - разрешен за МПС - категория С, с максимално допустима маса не повече от 7500 кг, с прикачено към него ремарке, с максимално допустима маса над 750 кг, при условие, че:
а) максимално допустимата маса на двете превозни средства не надвишава 12 000 кг и максимално допустимата маса на ремаркето не надвишава масата без товар на теглещото МПС, и
б) ремаркето не се използва за превоз на пътници;
77 - разрешен за МПС - категория D, което има най-много 16 места за сядане, без мястото на водача, с прикачено към него ремарке с максимално допустима маса над 750 кг, при условие, че: а) максимално допустимата маса на двете превозни средства не надвишава 12 000 кг и максимално допустимата маса на ремаркето не надвишава масата без товар на теглещото МПС, и б) ремаркето не се използва за превоз на пътници;
78 - разрешен за МПС с автоматично предаване;
79 - разрешен за МПС, което отговаря на определени спецификации;
100 - корекция на зрението и разрешен само за определено превозно средство (номер на шаси) - комбинация от ограничения 01 и 50;
101 - корекция на зрението и разрешен само за определено превозно средство (регистрационна табела) - комбинация от ограничения 01 и 51;
102 - разрешен за МПС - категория А, с максимален обем на цилиндъра 350 куб. см до навършване на 21 години от водача.
(5) При наличие на ограничителни условия с кодове 50, 51, 70, 71, 100 и 101 в полето под категориите на гърба на свидетелството се изписва номерът на подмененото чуждестранно национално свидетелство или номерът на оригиналното свидетелство, или номерът на рамата на превозното средство или регистрационният номер на превозното средство, пригодено за физически недостатък.
Просто самата колонка/графа за ограниченията е номер 12. Ако има някакви от по-горните ще се впишат след нея. Не, че 12 е някакво ограничение, а самото обозначение.
Малко да те поправя, за общата максимална маса на състава е 4250кг. Прието е 2010г. влязло в сила 2013г. Имаго разбира се и момента че повечето куки не знаят или се правят че незнаят.
ЗДВП чл.150а т.6 (по спомен)
Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: шофьорски курсове с автоматик
То принципно е логично.. все пак 3500 + 750 реарке е 4250.. .ама то мисленето нали ...
Въпроса е, че много хора тълкуват закона и си мислят, че с кола 1500кг могат да теглят ремарке до 4250 ама найсе
Въпроса е, че много хора тълкуват закона и си мислят, че с кола 1500кг могат да теглят ремарке до 4250 ама найсе

ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
Re: шофьорски курсове с автоматик
Sharo написа:То принципно е логично.. все пак 3500 + 750 реарке е 4250.. .ама то мисленето нали ...
Въпроса е, че много хора тълкуват закона и си мислят, че с кола 1500кг могат да теглят ремарке до 4250 ама найсе
Идеята е че ако колата е с макс. тегло 2000кг, ще можеш да дърпаш ремарке с макс. маса над 750кг, но не по тежко от теглото на колата празна.
Примерно: кола 2200кг + каравана 1050кг =3250кг и няма нужда от допълнителна категория. Караш си с В.
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
- Beamerdriver
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 20.06.2012
- Местоположение: Germany München/Bulgaria/Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: E30
Re: шофьорски курсове с автоматик
ивайло81 написа:И след това като те удари някоя жена на светофар или на изкачване, защото объркала педала. Ще ви питам дали е дискриминация или не. Все пак не карате колело, а кола. Не е ли нормално да можеш да караш за да ти дадат книжка. Бил съм свидетел на това как жена спира на стоп, човека тъкмо минава с колата и тя дава газ и го отнася. После каза обърках педала.А на другият му се плачеше...
lol Mного си прав колега, на мен ми се случи подобно нещо само,че за радост с щастлив край разбирайте размина и се на колата ми.На един светофар на път с наклон втора кола съм първата е хубав мерцедес комби (пилотирана от жена разбира се

По 1 време тази мома обърка и даде на заден викам е ся си e*a майката,добре че винаги пазя дистанция и имах време да отреагирам,давам на зад кола няма зад мен и се гонехме 1 метър,(Мерцедеса тръгна бързо)изгасна и колата,шока премина. Mеждувременно светва червено.Ситуацията стана: Ковро ПОЛOДEХ!Cветва зелено пак нещо се мъчи едва едва да тръгне,с burnout тръгвам и я изпреварвам на светофара ,нямаше други коли.



- ивайло81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 8.02.2008
- Кара: 320 i
- Мечтае да кара: Е90 пак бензин
Re: шофьорски курсове с автоматик
Хахаха ситуации много. На колега дето писа за Америка-прав си. Но ние какво общо имаме с Америка. Като гледам по Дискавъри ремонтират кола от 1964 година с ел.седалки и ел.стъкла! Аз съм 1981 роден, помня купихме Фиат не знам модел, километража беше с червена лента хоризонтална. И си казвах- Ей страшна работа тоз Фиат, гледай какъв километраж има. Говорим за 20 години минимум по-късно и НЕ говорим за едни и същи екстри! Те хората може да нямат там с ръчни! Тук там някоя изгъзица, стара бегачка и т.н. Така, че малко от малко да знаем къде се намираме.
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани