SUV срещу лимузина
Модератор: Общи модератори
62 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
SUV срещу лимузина
Гледам стана въпрос и за Volvo. Факт е, че са флагман в това отношение. XC90 е модел на 12 години и все още е един от най-сигурните SUV на пазара. Но по-забавното е, че новото V40, миналата година, стана най-сигурния автомобил в истотията на EuroNCAP. Това е кола от класа на BMW 1er. Така че фразата "размера няма значение" важи само при шведите 

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: SUV срещу лимузина
Ама ако ще се удряш с друга кола, която е с друго тегло... тогава размера има значение 


- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: SUV срещу лимузина
TNT написа:Ама ако ще се удряш с друга кола, която е с друго тегло... тогава размера има значение
Има значение при еднакъв safety rating на двете. Но когато колата с по-малкото тегло е най-сигурната кола в света и удариш F150 от старите нали се сещаш как ще ти падне ченето от видяното

Също и болидите от F1 тежат по 650kg, ама сигурността е от друго измерение.
Така че всяко правило си има изключения.
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: SUV срещу лимузина
Моето мнение е, че малките коли не са оферта при катастрофа. Нито имат маса, нито имат достатъчно материал за деформация, за да смекчи удара. Според мен тия краш тестове не са голям фактор, тъй като колите се блъскат челно в стена, а не в друга кола, като разликата е голяма.
Отделно от това, че може би тия 5 звезди ги дават за всеки клас кола. В реални условия най-вероятно е по-добре SUV с 3 звезди, отколкото Смартче с 5 (хипотетично).
Бях чел преди време нещо от сорта, че при челен сблъсък на Рено Туинго с тир, Реното отнема само 3-4 километра от скоростта на тира, но не мога да намеря статията сега...
В тоя ред на мисли, ако шофьорът на тира е заспал в тоя момент, едва ли изобщо е разбрал, че е станала катастрофа
И пак се връщам на височината на автомобилите, тъй като има SUV-чета по 1500-1700 кг, а една лимузина 7 серия тежи 1900 кг. В такъв случай е интересно след като лимузината е по-тежка, височината на SUV-а ще даде ли някакво предимство при катастрофата и защо?
Отделно от това, че може би тия 5 звезди ги дават за всеки клас кола. В реални условия най-вероятно е по-добре SUV с 3 звезди, отколкото Смартче с 5 (хипотетично).
Бях чел преди време нещо от сорта, че при челен сблъсък на Рено Туинго с тир, Реното отнема само 3-4 километра от скоростта на тира, но не мога да намеря статията сега...
В тоя ред на мисли, ако шофьорът на тира е заспал в тоя момент, едва ли изобщо е разбрал, че е станала катастрофа

И пак се връщам на височината на автомобилите, тъй като има SUV-чета по 1500-1700 кг, а една лимузина 7 серия тежи 1900 кг. В такъв случай е интересно след като лимузината е по-тежка, височината на SUV-а ще даде ли някакво предимство при катастрофата и защо?
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: SUV срещу лимузина
b00st написа: Но по-забавното е, че новото V40, миналата година, стана най-сигурния автомобил в истотията на EuroNCAP. Това е кола от класа на BMW 1er.
Т.е. предпочиташ да си във V40 пред 7-ма серия примерно, така ли


- terziev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 11.07.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: mega10B18
Re: SUV срещу лимузина
хайде без да се блъскаме
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: SUV срещу лимузина
Едва ли повечето хора, които са катастрофирали и голяма част от тях, които са загубили живота си, са били настроени за катастрофи, но все пак се е случило. Никой от нищо не е застрахован. По-добре да очакваш катастрофа и да не катастрофираш, отколкото да не я очакваш и да катастрофираш. Дори и да катастрофираш, пак е по-добре да си я очаквал и да си подготвен.
Мен лично повече ме притесняват разни превъзбудени тийнейджъри, които карат пияни и надрусани, така че дори да не си в грешка/нарушение, пак могат да те затрият, особено ако караш кола малък клас, а теб те блъсне някое лапе с Туарега на баща си...
Аз още си чакам обяснението на въпроса, с какво височината на автомобила помага при катастрофата и хипотетичната ситуация с бмв 7 серия и някой лев SUV?
Мен лично повече ме притесняват разни превъзбудени тийнейджъри, които карат пияни и надрусани, така че дори да не си в грешка/нарушение, пак могат да те затрият, особено ако караш кола малък клас, а теб те блъсне някое лапе с Туарега на баща си...
Аз още си чакам обяснението на въпроса, с какво височината на автомобила помага при катастрофата и хипотетичната ситуация с бмв 7 серия и някой лев SUV?
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: SUV срещу лимузина
TNT написа:b00st написа: Но по-забавното е, че новото V40, миналата година, стана най-сигурния автомобил в истотията на EuroNCAP. Това е кола от класа на BMW 1er.
Т.е. предпочиташ да си във V40 пред 7-ма серия примерно, така ли
Няма да ти отговарям, щото явно не вдяваш. Направи си малко справка, поинтересувай се, прочети тук там и ела пак. Не като кон с капаци

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: SUV срещу лимузина
alx написа:По тежкото и по- високото печели. По- тежкото защото мачка а по- високото за да няма хора там където се удари по- ниското.
Другото е маркетинг...
Абсолютно - чак в последните СУВ, се въвежда изискване за по-ниско разположение на челната греда или там каквото беше .
Има обаче и една особеност - изброеното по-горе важи при удар - кола в кола . При удар в неподвижно препятствие (дърво,стълб,стена,сграда) , масата е огромен минус .
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: SUV срещу лимузина
Доколкото знам всички тестове се правят срещу стена или срещу кола със СЪЩОТО тегло, понеже при коли с различно тегло... резултатите са прекалено различни. И по-тежката си казва думата тогава
Иначе то и смарт-а и много здрав на звезди в NCAP 



- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: SUV срещу лимузина
b00st написа:Гледам стана въпрос и за Volvo. Факт е, че са флагман в това отношение. XC90 е модел на 12 години и все още е един от най-сигурните SUV на пазара. Но по-забавното е, че новото V40, миналата година, стана най-сигурния автомобил в истотията на EuroNCAP. Това е кола от класа на BMW 1er. Така че фразата "размера няма значение" важи само при шведите

Баси един милион пъти по повторихме и пак има неразбрали - звездите и точките се дават САМО за определения клас . Това че малка кола като В40 може да има 95/100 точки а Ягуар ХДЖ - 80, не значи че волвото е по-яко от джага а означава че в класа си Волвото е по-напред от английската лимузина

Повечето пикапи имат по 2-3 звезди - ако ударят някое корейско цокало със 5 звезди ще го направят мармалад
И по-тежката си казва думата тогаваИначе то и смарт-а и много здрав на звезди в NCAP
Не - удрят винаги коли от еднакъв клас .
Смарт е адски здрав и в действителност . Каросерията остава здрава и при брутални удари, само че човешкото тяло не може а понесе Г-тата , а като сложим че е лек и при удар подскача и се превърта ....
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: SUV срещу лимузина
За возия имам пряки наблюдения над една тойота Ленд крузер е няма такъв кеф и возия уникално меко вози.Возил съм се и на Х-5,но спрямо лендкрузера си е бая тояга вози по скоро като голф.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: SUV срещу лимузина
acho.rs написа:b00st написа:Гледам стана въпрос и за Volvo. Факт е, че са флагман в това отношение. XC90 е модел на 12 години и все още е един от най-сигурните SUV на пазара. Но по-забавното е, че новото V40, миналата година, стана най-сигурния автомобил в истотията на EuroNCAP. Това е кола от класа на BMW 1er. Така че фразата "размера няма значение" важи само при шведите
![]()
Баси един милион пъти по повторихме и пак има неразбрали - звездите и точките се дават САМО за определения клас . Това че малка кола като В40 може да има 95/100 точки а Ягуар ХДЖ - 80, не значи че волвото е по-яко от джага а означава че в класа си Волвото е по-напред от английската лимузина
Повечето пикапи имат по 2-3 звезди - ако ударят някое корейско цокало със 5 звезди ще го направят мармаладИ по-тежката си казва думата тогаваИначе то и смарт-а и много здрав на звезди в NCAP
Не - удрят винаги коли от еднакъв клас .
Смарт е адски здрав и в действителност . Каросерията остава здрава и при брутални удари, само че човешкото тяло не може а понесе Г-тата , а като сложим че е лек и при удар подскача и се превърта ....
Доста можем да поспорим, точно overall test-а (не звездите) ти е критерии и е напълно сравним, защото се събират точки от няколко вида теста, adult, passenger и child safety. Демек имаш критерии за оценяване по отделно и обща оценка от събрани точки, това при всички коли.
The Volvo V40 reached the highest combined score of any car previously tested by Euro NCAP.
Дали има утежняване (weight factor) в различните класове, не знам, ама общата оценка си се пресмята и си е сравнима. Нали се тества срещу кола със същото тегло.
TNT написа:Доколкото знам всички тестове се правят срещу стена или срещу кола със СЪЩОТО тегло, понеже при коли с различно тегло... резултатите са прекалено различни. И по-тежката си казва думата тогаваИначе то и смарт-а и много здрав на звезди в NCAP
Тестовете не се правят в стена

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: SUV срещу лимузина
И точно поради тези причини това Волво, ще бъде смачкано при удар с по-тежка кола, която има по-малко звезди. Говорим за значителна разлика де. 50-100кг не биха оказали чак огромно влияние. Ако удара не е срещу друга кола... във всяка по-съвременна кола вероятността да оцелееш не е малка. Стане ли въпрос за сигурност - винаги бих избрал по-голямото и по-тежкото!

62 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани