Въпрос за джип :)
Модератор: Общи модератори
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Въпрос за джип :)
Взимай една витара за там и и сипвай всичката газ 

- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Въпрос за джип :)
Малко късно се включвам за Паджеро 3. Имам го близо две години. Ремонтът на помпата е скъп, но доколкото четох някакъв пич в България си е купил стенда и взема за ремонт под 1000 лева, колкото е ремонта и на други марки помпи. А и едва ли на този модел се чупят помпите всеки ден. Здрава машина е, може да залепи 150 -160, може спокойно да подържа на магистрала 130-140. Разхода при каране до 100 е средно 10 дизел. Само градско като че ли е 15, може и повече. На извънградско съм го свалял и до 8, но с пенсионерско каране. При 130 обаче разхода е убийствен. За предпочитане е да се вземе автоматик, защото тези с ръчка имат проблеми с демпферния маховик. Отделно автоматичната скоростна кутия е адаптивна и се кара много приятно. Относно 4Х4, може да се кара само на заден мост, с междуосев диференциал(на асфалт), може с блокиран междуосев диференциал (задължително трябва да може да преплъзват колелетата, например в кал или сняг), има понижаваща предавка(бавни). Има и блокаж на задния диференциал. Последните два режима съм ги включвал един два пъти, защото не ми се е налагало, въпреки че ходя редовно на всякакви екзотични места за риба и на палатки. Идеална машина за асфалт и разходки извън пътя. Единствените дефекти за две години са, че изгниха тръбичките за задното парно и задния климатик. За пътниците отзад си има отделно парно и климатик. Ремонта все пак беше доста сложен, защото имам чувството, че първо на поточната линия са сложили тези две тръбички и след това около тях са сглобили целия джип. Като недостатъци мога да посоча многото електроника и многото пластмаси. Ако разход над 10 на сто и поне 200 кинта за смяна на масло и филтри не са проблем, вземайте, джипа е добър.
ПС. Забравих да добавя, че седалките така се разпъват, че вътре става като спалня
ПС. Забравих да добавя, че седалките така се разпъват, че вътре става като спалня

- Hito
- Е46 Fanatic
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d; GLK 320
Re: Въпрос за джип :)
Благодаря колега за изчерпателния отговор 

Великите умове обсъждат идеи.
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание

- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Въпрос за джип :)
Сега се сещам нещо важно при покупката. Понеже тествах няколко такива машини, та повечето имат проблем с режима за икономия, който се включва на пета предавка на автоматика. Имаше някакво наименование, но не си спомням как се казваше. Като е на пета на автомата и като се отнеме газта и се задържи , тоест да се закрепят например 2000 оборота на равен път, трябва да се включи въпросната система и да свали около 200 оборота. Тоест да се заключи хидро трансформатора и връзката между двигателя и кутията да стане твърда. Това трябва да става без сътресения, съвсем плавно. Всичко това може да се изключи от един куплунг, който е някъде под подлакътника, доколкото си спомням, понеже го четох в някакъв английски форум. И така купувачът няма да разбере дори, че има такава система при покупката. Другия вариант е включването да става доста грубо, с удари. При всички случаи автоматикът трябва да се покара на пета предавка с 90 -100, за да се види работата на тази система. Друга особеност-често клеясват датчиците на раздатката и понякога при включване на режимите се сбърква електрониката и започва да свети жълтата лампа в средата(има едно джипче на таблото с нарисувани мостовете и с лампи, които показват какво е включено). Изгасва се двигателя и като се даде на контакт се изчаква да се тества кутията и в повечето случаи се оправя. Ако не стане се загася пак и се държи натисното копчето за блокаж на задния диф и тогава се дава на контакт и работата се оправя. Всичко това може да се избегне ако режимите се превключват профилактчно по един път в месеца. Даже в упътването на старото ми Паджеро го пишеше. На новото книжката ми е на немски и не знам какво пише
. Но обикновено ми се е случвало лятото, когато го карам само на заден мост и не превключвам често режимите на раздатката. Важно е когато светне жълтата лампа лостът за режимите да се остави на положението в което е включен и тогава да се изгаси запали колата. От заден мост на 4Х4 с междуосев диф се включва в движение без газ до скорост мисля че беше 90 километра в час. Следващите режими трябва да се включват на спрял автомобил и на неутрална предавка. По същия начин и се изключват. При тестване на автомобил 4Х4 трябва да се включат последователно всички режими и да се направи един кръг. Не трябва да се чува тракане и други странни звуци. Някой тарикати премахват предния кардан, трябва да се види дали го има. Отделно с блокиран междуоосев диф, трябва на завой да се усети преплъзването на едно от колелата. Не е много полезно за машината, но пък тези раздатки не са от пластилин и могат да издържат един такъв тест при покупка.

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Въпрос за джип :)
ukelichko написа:Единствените дефекти за две години са, че изгниха тръбичките за задното парно и задния климатик. За пътниците отзад си има отделно парно и климатик. Ремонта все пак беше доста сложен, защото имам чувството, че първо на поточната линия са сложили тези две тръбички и след това около тях са сглобили целия джип.
Почти при всички джипове които имат отделен кръг на климатика за задните пътници (а доста джипове го имат) им изгниват тръбичките. Аз съм имал случай с няколко джипа. Имам приятел дето се занимава с климатици и той също ми го е казвал това.
Отдавна чакам да ми изпадне читаво (и евтино.. то за това чакам отдавна) Паджеро 3-ка от Германия за бащата. Задължително къса база, може би автоматик. Пета година имаме П2-ка къса база 2.8 дизел ръчни скорости и го ползваме като работна кола (ежедневно каране, дърпане на платформа с кола, ходене на риба) и само добри неща мога да говоря. Но за дълъг път не е най-комфортния джип. Определено 3-ката е много по-комфортна. Едно защото 2-ката е на цял мост отзад, а 3-ката е на независимо окачване. Вътре и интериора става по-приятен и "по-мек", не скърцащ толкова. Като плюсове на Паджеро мога да изреждам много, мисля че няма смисъл. Както и за Супер Селекта които е просто прекрасен, не случайно Мицубиши са с толкова победи в Дакар.. За задвижващ агрегат не бих отхвърлил 2.5 дизела, не е същия като на Паджеро 2. Определено харчи по-малко от 3.2, който си има апетит. Все пак няма как да очакваш нисък разход от джип с гуми 265/70/16", макар че нашето 2.8 дизел има доста приличен разход. 2.5 дизела може да се ремапне и да стане по-приятен за каране, без да се отрази много на разхода.

- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Въпрос за джип :)
Здравейте, някой дали може да сподели мнение първа ръка за ЛандРовър Дефендър 110 или 130 след 2002 до към 2010 година. Не говорим за комфорт или визия, защото ще бъде за механиците ни. Разходът не ме интересува, интересува ме има ли мощност да върви и изпреварва, има ли проблеми с електрониката като паркетниците, как е скоростната кутия, двигателя и диференциала. Има ли части за които като се обадиш и ти се смеят, защото никъде не може да се намерят. Примерно като се обадиш за 6-степенна ръчна скоростна кутия за Фолксваген и никъде я няма. Ще съм ви благодарен ако някой случайно сподели мнение. За тойота не ми говорете, защото е много здрава, но последната я изяде ръждата.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- Hito
- Е46 Fanatic
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d; GLK 320
Re: Въпрос за джип :)
Мордехай написа:Здравейте, някой дали може да сподели мнение първа ръка за ЛандРовър Дефендър 110 или 130 след 2002 до към 2010 година. Не говорим за комфорт или визия, защото ще бъде за механиците ни. Разходът не ме интересува, интересува ме има ли мощност да върви и изпреварва, има ли проблеми с електрониката като паркетниците, как е скоростната кутия, двигателя и диференциала. Има ли части за които като се обадиш и ти се смеят, защото никъде не може да се намерят. Примерно като се обадиш за 6-степенна ръчна скоростна кутия за Фолксваген и никъде я няма. Ще съм ви благодарен ако някой случайно сподели мнение. За тойота не ми говорете, защото е много здрава, но последната я изяде ръждата.
Дефендър карах 2 години ,но по стария модел и то.......... брониран

За тези две години какво ли не правихме с колегата за да го тотализираме и да ни дадат нещо по ново


Спомням си ,че успяхме да му скъсаме само една поуоска и пак вървеше гадта му с гад


Великите умове обсъждат идеи.
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Въпрос за джип :)
Укеличко - под Паджеро 3 - коя година имаш предвид?
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Въпрос за джип :)
Демирев написа:Укеличко - под Паджеро 3 - коя година имаш предвид?
Моето е 2001-ва. Mай ги правят до 2006-та. Нещо като това:
- Hito
- Е46 Fanatic
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d; GLK 320
Re: Въпрос за джип :)
Заровил съм се и преглеждам всичко на ред
Сега се загледах и в Jeep Grand cherokee 2.7 CRD ,но ми направи впечатление ,че на някои скоростните лостове седят по различен начин
На едните ръчката за бавните е от към шофьора ,а на други същата ръчка е от към пасажера
Да не би и при тях да правят същите галимации като при нас
Тоест въртят ли ги и тях?????

Сега се загледах и в Jeep Grand cherokee 2.7 CRD ,но ми направи впечатление ,че на някои скоростните лостове седят по различен начин



Тоест въртят ли ги и тях?????
Великите умове обсъждат идеи.
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание

- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Въпрос за джип :)
За Грандовете. На тези с италианския двигател,( по-старите) ръчката за раздатката е от едната страна, на тези с мерцедесовия двигател е от другата. Сега не си спомням как беше. Грандовете са със самоблокиращи диференциали и трябва много да се внимава при покупката. Маслото в тези диференциали е специфично и ако някой квартален майстор го е сменил, може и да не работят, но пък ако работят, Гранда с Куадрадрайв е много проходим. Когато оглеждах джипки, забелязах и други болести по Грандовете. Амортесьорите на предния капак в повечето случаи бяха изпуснали и продавачите по всякакъв начин се опитваха да ме забаламосат докато отворят капака. Високоговорителите на аудиото са с някакъв вграден усилвател и са скъпи. Трябва да се проверят дали работят всичките. Има една нестабилност, някакво клатене, което се оправяло по някакъв начин, но не е евтино. Трябва да се покара с голяма скорост и да се влезе остро в завой за да се усети. Иначе е много луксозна машина и за дълъг път е супер, естествено ако можете да си позволите разхода на гориво. И друго съм забелязал, не знам как да го нарека. За няколко години един Гранд много по-бързо започва да прилича на амортизиран автомобил, отколкото една Тойота или Паджеро.
Re: Въпрос за джип :)
Да използвам темата да попитам и аз за един джип /пък може инфото да е полезно и на автора/ ако някой от колегите кара или е карал такъв.
Става дума за Паджеро Спорт 2005-2006.
Не ме вълнуват особено офроуд качествата му, щото няма да се кара по сериозни трапища.
По скоро питането ми е как е като машина- надеждност, евентуални недостатъци, цени за консумативи и поддръжка, разход на гориво...
Слаб ли му е 2.5 дизеловия двигател, че тия 115 коня ми се струват безкрайно малко, а бензинови почти не се предлагат.
Става дума за Паджеро Спорт 2005-2006.
Не ме вълнуват особено офроуд качествата му, щото няма да се кара по сериозни трапища.
По скоро питането ми е как е като машина- надеждност, евентуални недостатъци, цени за консумативи и поддръжка, разход на гориво...
Слаб ли му е 2.5 дизеловия двигател, че тия 115 коня ми се струват безкрайно малко, а бензинови почти не се предлагат.

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Въпрос за джип :)
Най-големия минус на Спорта според мен е липсата на Супер Селект - сиреч не е фул таим 4х4 (има само положения - задно, 4х4 бързи, 4х4 бавни) Мисля че има малка бройка и то с десен волан. Нагоре писах за този 2.5 дизел 115к.с, той не е като стария куц кон. Подлежи на съживяване, на теория по-безпроблемен от 3.2дид. 2.8 дизел мисля че има само с десен волан.
При Спорта не ми харесва усещането отвътре - седалката е ниска и имаш усещане че седиш в спортна кола нависоко. Докато в нормалното Паджеро седиш "изправен".
Спорта е разработен на базата на пикапа Л 200, но като окачване е като Паджеро 2 - отпред независимо окачеане, отзад цял мост. Доста от Спортовете са с шпер отзад.
Мисля че Nickelback кара точно такова..
При Спорта не ми харесва усещането отвътре - седалката е ниска и имаш усещане че седиш в спортна кола нависоко. Докато в нормалното Паджеро седиш "изправен".
Спорта е разработен на базата на пикапа Л 200, но като окачване е като Паджеро 2 - отпред независимо окачеане, отзад цял мост. Доста от Спортовете са с шпер отзад.
Мисля че Nickelback кара точно такова..

Re: Въпрос за джип :)
да разбирам ли, че с тоя цял мост отзад возията му е прекалено дървена?
относно супер селекта- той доколкото съм запознат също не търкала фул тайм 4х4, а само задния мост докато не избереш друга позиция... или бъркам?
относно супер селекта- той доколкото съм запознат също не търкала фул тайм 4х4, а само задния мост докато не избереш друга позиция... или бъркам?

- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Въпрос за джип :)
Не търкаля фул тайм, но ако искаш може да си го включиш, например при мокър път. Супер селектът е най-голямата екстра на Паджерото. Особено зимата, когато пътищата са частично заснежени. При Спорта без супер селект на частично заснежен път си като с кола със задно предаване. Може да се включи 4Х4, но се рискува да се прецака раздатката. Но пък Паджерото е тежка машина и що годе теглото е добре разпределено между осите и с хубави зимни гуми си върви чудесно и само на задно. От Паджеро Двойката ми липсва втвърдяването на амортесьорите. Много добра екстра, но в Тройката я нямам. Иначе 2.5 дизела на Паджеро си е добър, нищо че е малко куц. Все пак това е Джипка и е предвидена за теглене на каравана, за лоши пътища, за експедиции. Ако искате шосейка, Х5 е вашият избор. Вчера карах едно такова 2005-та година, много читаво и не усетих кога залепи 200. Вътре е комфортно, тихо и пълно с екстри. Само не го виждам натоварено с къмпинг оборудването, движещо се през шубраците. Не че не може, но някак си не му отива.
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани