Цените на колите в корекома през 69та :)
Модератор: Общи модератори
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Искам да внеса някои пояснения по темата защото скоро ще навърша 50 и тези неща се случваха, когато бях млад.
7800 лв за Лада съвсем не е дотирана цена, а напротив това беше истински грабеж на българския гражданин. Говореше се, че доставната цена на автомобил соцпроизводство е между 600 и 1300 преводни рубли, което отговаряше на левчето 1:1.
Още по-интересното беше, че частите за соцвозилата бяха дефицит у нас, но в Румъния точно обратното - имаше ги. На колко мои близки съм купувал спирайки в Букурещ части и то без проблем.
Друга подробност е, че от 1 октомври 1973 г се въведе жестока митническа тарифа за внос на коли от т.нар. Западен свят. До тази дата се внасяха сравнително либерално коли втора употреба предимно от Австрия и Германия, но след това всичко спря. Основно вносът се правеше от български граждани имащи роднини и познати в посочените държави под формата на подарък, дарение и пр. Тираджиите и моряците също участваха активно в този бизнес защото имаха законна валута.
След посочената дата Кореком практически не предлагаха "капиталистически" автомобили и по мой спомен имаше периодично Опел, Мерцедес, Рено, Пежо и Фолксваген, но в минимални количества.
7800 лв за Лада съвсем не е дотирана цена, а напротив това беше истински грабеж на българския гражданин. Говореше се, че доставната цена на автомобил соцпроизводство е между 600 и 1300 преводни рубли, което отговаряше на левчето 1:1.
Още по-интересното беше, че частите за соцвозилата бяха дефицит у нас, но в Румъния точно обратното - имаше ги. На колко мои близки съм купувал спирайки в Букурещ части и то без проблем.
Друга подробност е, че от 1 октомври 1973 г се въведе жестока митническа тарифа за внос на коли от т.нар. Западен свят. До тази дата се внасяха сравнително либерално коли втора употреба предимно от Австрия и Германия, но след това всичко спря. Основно вносът се правеше от български граждани имащи роднини и познати в посочените държави под формата на подарък, дарение и пр. Тираджиите и моряците също участваха активно в този бизнес защото имаха законна валута.
След посочената дата Кореком практически не предлагаха "капиталистически" автомобили и по мой спомен имаше периодично Опел, Мерцедес, Рено, Пежо и Фолксваген, но в минимални количества.
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
То имаше и някаква приказка,че бай тошо бил казал че пътищата ни не можело да поемат повече возила и те така.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Е.Димитров написа:То имаше и някаква приказка,че бай тошо бил казал че пътищата ни не можело да поемат повече возила и те така.
Като се сетя каква трагедия бяха пътищата...мани бегай...яки дупки си имаше и то по основни пътища.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
vvasilev1 написа:Е.Димитров написа:То имаше и някаква приказка,че бай тошо бил казал че пътищата ни не можело да поемат повече возила и те така.
Като се сетя каква трагедия бяха пътищата...мани бегай...яки дупки си имаше и то по основни пътища.
Дупките дойдоха с демокрацията,пътищата бяха не лоши,аз не си спомням баща ми да е сменял шарнир или амортисьор на жигулатора.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Е.Димитров написа:vvasilev1 написа:Е.Димитров написа:То имаше и някаква приказка,че бай тошо бил казал че пътищата ни не можело да поемат повече возила и те така.
Като се сетя каква трагедия бяха пътищата...мани бегай...яки дупки си имаше и то по основни пътища.
Дупките дойдоха с демокрацията,пътищата бяха не лоши,аз не си спомням баща ми да е сменял шарнир или амортисьор на жигулатора.
Колега,
Не знам колко си пътувал ама аз имам много добри спомени.
Летата пътувах от Търново до Кула (Видинско) - 370 км.
Беше си яко приключение. Мостовете на Витиня още ги нямаше:)))
Имаше си доволно дупки....пак казвам даже и на главните пътища.
Аз си спомням за сменени шарнирчета:)))
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Колеги, ще ви помоля да не плюете времето. За добро или лошо, такива бяха годините и такъв беше реда. Нито ние, живелите тогава, нито вие, четейки и слушайки за онова време от нет и познати можем да променим нещо.
В КОРЕКОМ се пазаруваше трудно. Особено и кеш. Доста често, когато магазина е пълен (особенно централния на ул. Калоян), затваряха вратите и правеха проверка на хората вътре. Паспорт и въпроси "откъде имате $?". Тогава пода е позеленявал от пари. Гепат ли те, лошо. Очите са ми изтичали по всичко шарено вътре. Колите нямам особенни спомени. Помня само, че Трабант струваше 1600$, комбито май беше стотина долара по-скъпо. Една камера ПАНАСОНИК VHS беше 1500$, шоколадовите яйца бяха 50 цента. През 1981г работих 40 дни в строителството, за да си събера пари и да си купя касетофон. Взех го на сметка за 350 лева, защото в КОРЕКОМ беше 150$. Втора употреба при това.
Каква гордост беше, не е истина. Колко са били 350лв по онова време? Ми каса Светло пиво 2% беше 2 лева без бутилките ...
Знам, че много хора се подхилкват
Да сте живи и здрави, желая ви безброй безаварийни километри и след двадесет - тридесет години пак да си говорим. Тогава ще има да ви подкача младежта (тая същата, дето днес и сменяте памперсите) и да ви се смеят на Айфон 6 и всичко наоколо.

В КОРЕКОМ се пазаруваше трудно. Особено и кеш. Доста често, когато магазина е пълен (особенно централния на ул. Калоян), затваряха вратите и правеха проверка на хората вътре. Паспорт и въпроси "откъде имате $?". Тогава пода е позеленявал от пари. Гепат ли те, лошо. Очите са ми изтичали по всичко шарено вътре. Колите нямам особенни спомени. Помня само, че Трабант струваше 1600$, комбито май беше стотина долара по-скъпо. Една камера ПАНАСОНИК VHS беше 1500$, шоколадовите яйца бяха 50 цента. През 1981г работих 40 дни в строителството, за да си събера пари и да си купя касетофон. Взех го на сметка за 350 лева, защото в КОРЕКОМ беше 150$. Втора употреба при това.

Каква гордост беше, не е истина. Колко са били 350лв по онова време? Ми каса Светло пиво 2% беше 2 лева без бутилките ...
Знам, че много хора се подхилкват


- Flash
- Автоморгаджията
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 16.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: чорапи у тех и маратонки вънка
- Мечтае да кара: E60 ///M5
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
А, майко... Дано Василев не види тая тема.
Баща ми, като ходехме за Радомир преди десетина години, като караше по пътя между София и Перник, по нанадолнището гасеше колата и викаше "Айде, това е за дедо Тошо"
Баща ми, като ходехме за Радомир преди десетина години, като караше по пътя между София и Перник, по нанадолнището гасеше колата и викаше "Айде, това е за дедо Тошо"

http://www.misterika.blogspot.bg - "Архивите на една друга реалност" - Паранормалният блог на България
На завоя заляга, конете яко напряга, задницата бяга - към мантинелата посяга...
Пол Уокър: 1973 - ∞

На завоя заляга, конете яко напряга, задницата бяга - към мантинелата посяга...
Пол Уокър: 1973 - ∞

- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Малоумни времена бяха. Гледахме в Корекома ето така
Баща ми и майка ми бяха обикновени работници и ако вуйчо ми не беше "играч", щях да видя шоколадово яйце, дънки и Тик Так в някой друг живот. Един Фиат 125 имахме и се изкарваше само когато цялото семейство пътувахме на някъде, иначе се ходеше с обществен транспорт. Дупки имаше в провинцията много. Даже в Северозапада си имаха различни названия: "ендък" е голяма дупка на пътя, "гропань" е същата дупка, но пълна с вода. Дъщерята на шефа на провинциалния Кореком беше най-желаната дама в нашите среди, въпреки че беше като бизон и върло проста. Един мой приятел веднъж успя да я свали и го черпих, за да ме заведе на гости във въпросната дама. За някакъв си един час се почувствах на друг свят, в рая. Гледах опулен разни предмети, които не знаех и за какво са. И имаха видео Бетамакс, имаха и дек, не стига това ами имаха и касетофон. И ядохме западни бисквити и пихме западно кафе. Ебаси кефа
Храните били евтини и истински. Храните ги нямаше много по магазините. Истински бяха, но тогава и от другата страна на Желязната завеса бяха истински защото ГМО-то го измислиха по-късно. В хранителните магазини беше мизерия и мърсотия, хвърчаха мухи и от шест бири една поне беше с мътилка в бутилката. А препарати се хвърляха в ТКЗ-то за страх. Амониевата селитра и всякакви други торове изобщо не се жалеха, така че не знам колко са били чисти храните. В хранително вкусовата промишленост работеха предимно мангали, които са си големи чистници по природа. Такива работи. Но пък тогава бях млад и необвързан






- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
ukelichko написа:и от шест бири една поне беше с мътилка в бутилката.


Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
"Затова някои по-стари пиячи у нас изпитват носталгия по социализма – не политически, а чисто алкохолно. Оказва се, че технологичната изостаналост на социализма хармонично съответства на класическите технологии за правене на бира. Бирените фабрики са следвали старите чешки пивоварни традиции. Години наред до към 80-те години обикновената бира, наричана още „светланка”, въобще не е била пастьоризирана и е имала трайност една седмица. Тя все пак е била филтрирана и не съответства напълно на изискването за жива бира, но вкусът е друг.
Пиячите помнят, че често такава бира помътнява, на дъното се образува утайка от парцали и купувачът първо вдига бутилката да я види на светлината"
Пиячите помнят, че често такава бира помътнява, на дъното се образува утайка от парцали и купувачът първо вдига бутилката да я види на светлината"

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Тези данни няма как да са верни... Явно е написано на френски, цените приличат на доларови, но нещо като производствени...
Относно цените, баща ми изкара от Кореком френско Рено 10 през 1971г за 8100 долара. Не знам за 2 години тогава да е имало скок на цените толкова...
ukelichko
Относно цените, баща ми изкара от Кореком френско Рено 10 през 1971г за 8100 долара. Не знам за 2 години тогава да е имало скок на цените толкова...
ukelichko

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
И за мен в началото цените не ми се сториха реални или поне не за продаване на народа.
Сега порових и намерих някои други модели.
БМВ 1500 от 1963 година 75 коня е струвал в Европа 8400 марки или според курса 2150 долара, имало много търсене и цената се вдигнала на някои държави до 9500 марки.
БМВ 1800 Ти пак от тези години с 110 коня е било 11000 марки или 2800 долара
От 63 до 69 година курса е бил между 3,9-4 марки за долар.
Та може да се окаже, че цените са реални
Баща ми имаше форд таунус 17м, беше го купил пред разпад, кърпи го една година и т.н., но беше голяма работа на фона на жигулките, та като взех книжка през 93 година и аз го карах
Сега порових и намерих някои други модели.
БМВ 1500 от 1963 година 75 коня е струвал в Европа 8400 марки или според курса 2150 долара, имало много търсене и цената се вдигнала на някои държави до 9500 марки.
БМВ 1800 Ти пак от тези години с 110 коня е било 11000 марки или 2800 долара
От 63 до 69 година курса е бил между 3,9-4 марки за долар.
Та може да се окаже, че цените са реални
Баща ми имаше форд таунус 17м, беше го купил пред разпад, кърпи го една година и т.н., но беше голяма работа на фона на жигулките, та като взех книжка през 93 година и аз го карах
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
По това време 1969 долара е бил не повече от 80 ст по банков курс за обмяна .На черно е бил вероятно двойно .Чак после през 80те години цената се вдигна до към 1 лев за долар .
Валута имаше много ,особено по черноморието хората имаха бая валута но нямаше къде да се харчи .Туристите вкарваха много валута защото на черно сменяха при по изгоден курс .Въпреки валутния закон и глобите в корекомите се продаваше всичко без документ за валутата .Дребните неща до 50-100 долара никой не им е търсил откъде са доларите .За коли не знам как е бил е редът но и там имаше чакане ,записване и доста хора искаха западна кола ,имаха парите и си чакаха да си купят от там .Маса народ имаше от БМФ , външно търговските фирми ,дипломати и т.н които законно си получаваха валута и съотватно могат да си я харчат в БГ .Относно ладите и москвичите ...такава кола на 2-3 години можеше да се вземе за 1500лв .Но това се считаше за долнопробна неизгодна сделка .Да купуваш втора ръка кола -все едно да си скъсан прошляк и нямаш пари за нова
Аз не виждам ква е драмата с тоя рад за автомобил ? Правиш вноска ,чакаш 10 години излиза ти реда и си купуваш .Като искаш спешно втора ръка колкото искаш за без пари нови 2-3-4 -5 годишни .Отделно да не казвам пък в мототехника на оня 20 декара паркинг колко ламарина престояваше щото тая цвета не му аресвал ,другата имала одраскано ,третия москвич не щял и т.н . Боя беше за жигулита и лади основно .
Валута имаше много ,особено по черноморието хората имаха бая валута но нямаше къде да се харчи .Туристите вкарваха много валута защото на черно сменяха при по изгоден курс .Въпреки валутния закон и глобите в корекомите се продаваше всичко без документ за валутата .Дребните неща до 50-100 долара никой не им е търсил откъде са доларите .За коли не знам как е бил е редът но и там имаше чакане ,записване и доста хора искаха западна кола ,имаха парите и си чакаха да си купят от там .Маса народ имаше от БМФ , външно търговските фирми ,дипломати и т.н които законно си получаваха валута и съотватно могат да си я харчат в БГ .Относно ладите и москвичите ...такава кола на 2-3 години можеше да се вземе за 1500лв .Но това се считаше за долнопробна неизгодна сделка .Да купуваш втора ръка кола -все едно да си скъсан прошляк и нямаш пари за нова

Аз не виждам ква е драмата с тоя рад за автомобил ? Правиш вноска ,чакаш 10 години излиза ти реда и си купуваш .Като искаш спешно втора ръка колкото искаш за без пари нови 2-3-4 -5 годишни .Отделно да не казвам пък в мототехника на оня 20 декара паркинг колко ламарина престояваше щото тая цвета не му аресвал ,другата имала одраскано ,третия москвич не щял и т.н . Боя беше за жигулита и лади основно .
Последна промяна Jordana на 27 Сеп 2014, 21:31, променена общо 2 пъти
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Долара беше 2,5-3 лева. Една лада купена втора ръка, но почти нова беше 9-10 000 лева.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Jordana написа:.....
Тези неща,дето ги твърдиш някой ти ги е разказвал,чел си за тях,или си бил съвременник ?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани