Мнението Ви за N1 регистрацията
Модератор: Общи модератори
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Николай Диянов написа:© написа:Ако колата ти е купувана нова и от вносителя е издействан това N1 ползваш данъчен кредит при закупуването и, както и за всички разходи след това, а те въобще не са малки. Ако купиш втора ръка няма как да я направиш товарна т.е. почти невъзможно, а на практика колата ти се различава от тази с N1 само по документи. Това означава, че не ползваш ДДС нито при закупуването и, нито при последващи разходи
Данъчен кредит може да се ползва само от лица регистрирани по ЗДДС- тоест доставчика и получателя на стоката трябва да се регистрирани. Овен това не може при всякакви условия да се ползва, а само за конкретни дейности или съпътстващи ги такива. Не само товарните автомобили ползват данъчен кредит. Ако закупите автомобил, който вече е отразен в документите като товарен, то тогава можете да ползвате облекчения, когато такива са предвидени.
Всичко това е ясно за всеки средностасистически счетоводител. Нито регистрацията по ДДС е проблем ако фирмата работи, нито документално да оформиш документите така, че да се ползва за дейността на фирмата и т.н. Иначе си прав, че може би трябва да изчакаме N1 да стане по-масово явление и да се хвърлим на тях втора ръка

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Трябва да се знае че товарна кола над 6 години мисля, минава на преглед на всеки 6 месеца!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
НИкой не написа критерия за N1 и той е свързан с товароносимостта на колата, не с броя седалки. Не съм сигурен за процентите (60 или 70), но идеята е колата да има товароносимост ХХ % от собствената си маса. Доста марки си нагодиха средния клас така , че да го покрива, защото дребният и средният бизнес са най-чувствителни към тези 20-на % ДДС и съответно избират по-изгодния автомобил независимо дали ще возят хора или товари.
Never mistake motion for action...
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Съседа си взе една нова Рав4 и от фирмата продавач са го попитали - искаш ли да ползваш ддс и той се съгласил и са му дали кола с този сертификат N1 (каквото и да означава). По нищо не се различава от една друга рав4 без това - същия брой седалки, същите места за сядане поне външно всичко си е 1:1
Аз търсих втора употреба преди няколко години, намерих една 7 местна
т.е. важен е само талона. Даде ми и "седалките" хвърлих ги в гаража и въобще не съм ги гледал повече. За нищо не стават, просто отбиване на номера
Аз търсих втора употреба преди няколко години, намерих една 7 местна

Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Е.Димитров написа:Трябва да се знае че товарна кола над 6 години мисля, минава на преглед на всеки 6 месеца!
И три пъти да минава пак е доста по-евтино.
© написа:Съседа си взе една нова Рав4 и от фирмата продавач са го попитали - искаш ли да ползваш ддс и той се съгласил и са му дали кола с този сертификат N1 (каквото и да означава). По нищо не се различава от една друга рав4 без това - същия брой седалки, същите места за сядане поне външно всичко си е 1:1
Аз търсих втора употреба преди няколко години, намерих една 7 местнат.е. важен е само талона. Даде ми и "седалките" хвърлих ги в гаража и въобще не съм ги гледал повече. За нищо не стават, просто отбиване на номера
Да, и в старата фирма като взимахме последната РАВ4-ка и се разбрахме с търговеца от Тойота да ни я пишат с N1 ( за което почакахме още месец, но си заслужаваше). Разликата беше наистина, че няма смотани седалки в багажника и че са махнали и коланите към тях (ако искам мога да си ги сложа). Всичко друго си е както си е колата.
Освен, че платихме данък за нея - 6,40 за 2014г., а за Е46-цата ми платих 288лв. И всички други такси, винетки и т.н. са си същите. Поне в първите години на винетките я нямаше тая врътка с товарно до 3,5т да ползват винетки като за леко МПС, което според си беше честно.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Е.Димитров написа:Трябва да се знае че товарна кола над 6 години мисля, минава на преглед на всеки 6 месеца!
Над 10 години е

- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Само че логиката е да се закупи автомобил, който вече има статут на товарен, а не да се преправя. Сами преценете колко е като разходи да се преправи, да се минат съответните тестове и така. Ако мислите да го притежавате 10тина години може и да си заслужава, но в противен случай това е една безсмислена операция. Що се касае за данъчния кредит- вече не е толкова просто, защото само фирми с определен предмет на дейност / транспортни, таксиметрови , охранителни и т.н. / могат да се възползват от него.
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Не съм се интересувал скоро, но това трябва да е нещо ново. Каква е пречката на една търговска фирма да покаже, например че закупува стоките си си с N1 товарен автомобил и съответно да ползва данъчен кредит за него?
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Има и друг момент.
"Когато пътувате с N1 автомобила си в страната и чужбина без да е натоварен, и без ремарке, можете да закупите винетка за Категория 3.
Ако автомобилът Ви е натоварен и/или с ремарке, независимо от пределно допустимата тежест на последното, е задължително да закупите и винетка за Категория 2.
ПРИМЕР:
Пътувате с товар за един ден: Годишна винетка Категория 3 и дневна винетка Категория 2 или Седмична винетка Категория 3 и дневна винетка Категория 2."
Източник
"Когато пътувате с N1 автомобила си в страната и чужбина без да е натоварен, и без ремарке, можете да закупите винетка за Категория 3.
Ако автомобилът Ви е натоварен и/или с ремарке, независимо от пределно допустимата тежест на последното, е задължително да закупите и винетка за Категория 2.
ПРИМЕР:
Пътувате с товар за един ден: Годишна винетка Категория 3 и дневна винетка Категория 2 или Седмична винетка Категория 3 и дневна винетка Категория 2."
Източник
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
© написа:Не съм се интересувал скоро, но това трябва да е нещо ново. Каква е пречката на една търговска фирма да покаже, например че закупува стоките си си с N1 товарен автомобил и съответно да ползва данъчен кредит за него?
Чисто законово, за да ползвате данъчен кредит за автомобил и не сте фирма, която се занимава с охранителна, таксиметрова и др. дейности, подробно описани в чл. 70 ЗДДС, то трябва закупеният автомобил да не е лек. Големият проблем е, че в ЗДДС няма определение за товарен автомобил, а в преходните и заключителни разпоредби на закона пише какво е лек автомобил. Така по аргумент от това- за да имате право на кредит, трябва автомобилът да не е лек. И точно тук идва един голям проблем в лицето на НАП, които в някои случаи, въпреки че нямат съответните правомощия, отказват да признаят автомобилът за товарен. Следват съдебни зали, обжалване на отказите на НАП и т.н. Затова аз лично съветвам познати и клиенти да се занимават само, ако автомобилът е със заводски сертификат за товарен.
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Значи все пак говорим за едно и също. Нека в талона ми пише товарен или 7 местен пък данъчния може да си съчинява каквото поиска. Ползвам си ДДС и това е.
Тук идва явната несправедливост измислена от държавата ... за която по-рано писах. Всички виждат, че автомобилите са едни и същи, но за единия се признава ДДС а за другия не. Както всичко в тази държава и това е объркано и несправедливо
Тук идва явната несправедливост измислена от държавата ... за която по-рано писах. Всички виждат, че автомобилите са едни и същи, но за единия се признава ДДС а за другия не. Както всичко в тази държава и това е объркано и несправедливо
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
последно някой регистрирал ли е 7местен жип като товарен в кат?
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
това упражнение едва ли някой го е правил, при положение че се ползва ДДС за 7 местните автомобили.
Освен да спести от винетки и данък, но това вече ще е прекалено
Освен да спести от винетки и данък, но това вече ще е прекалено

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
точно идеята е за данъка,което никак не е малко
пс.задължително ли е да си юридическо лице за да регистрираш кола като N1 "?
пс.задължително ли е да си юридическо лице за да регистрираш кола като N1 "?
- NIKMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 23.11.2010
- Местоположение: Ел Марконе
- Пол: Мъж
- Кара: E46i
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
© написа:Значи все пак говорим за едно и също. Нека в талона ми пише товарен или 7 местен пък данъчния може да си съчинява каквото поиска. Ползвам си ДДС и това е.
Тук идва явната несправедливост измислена от държавата ... за която по-рано писах. Всички виждат, че автомобилите са едни и същи, но за единия се признава ДДС а за другия не. Както всичко в тази държава и това е объркано и несправедливо



53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани