Помощ за ел мотор
Модератор: Общи модератори
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Помощ за ел мотор
Интересно ми е с какво ще служи на бмвто този мотор ?
иначе моя съвет е махни работния кондензатор , остави работната намотка директно към фазата , а на пусковата вържи центробежния прекъсвач преди пусковия кондензаотор ,а да е още по просто махни и центробежния , развъртвай си го ти в пускател.
А още по добър съвет намери си трифазен мотор ,теа монофазни мотори са за миксери и прахосмукачки не за машини
иначе моя съвет е махни работния кондензатор , остави работната намотка директно към фазата , а на пусковата вържи центробежния прекъсвач преди пусковия кондензаотор ,а да е още по просто махни и центробежния , развъртвай си го ти в пускател.
А още по добър съвет намери си трифазен мотор ,теа монофазни мотори са за миксери и прахосмукачки не за машини

I'm slowly drifting


- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Помощ за ел мотор
Jordana написа:Дай данни от табелката на мотора , или я снимай най добре .Тоя кондензатор не е работен , а само пусков .Пусково работен кондензатор трябва да е поне на 450 волта .Има голяма вероятно да прави вътрешно витково късо от влагата след толкова години стоене .Но дай първо да видим какъв точно тип е мотора и какво може да се направи .
Резистора е поставен в паралел на кондензатора за да го разрежда като се откачи от веригата , старта става с пусков бутон ако в самия мотор няма центробежен изключвател .Тоест на r1 r2 има стартов бутон , който се задържа за да развърти о после се прекъсва веригата - кондензатора се разрежда през резистора - 3.9 кома ще свърши работа . Пробвай с само като допираш мостче на r1 r2 при старта и после го пускаш какво ще стане .
Тъй като гледам имаш по схемата 2 кондензатора , Са пусков с резистора в паралел - този който ти е наличен е този кондензатор и Св - работен - този кондензатор трябва да е със стойност максимум 50-60 мкф 450 волта неполярен .
Са е във веригата само докато развърта мотора и после чрез стартовия бутон R1 R2 се прекъсва веригата .Св е работен кондензатор и той остава свързан постоянно. Обаче за такова подвързване ти трябва външен самозадържащ бутон с контактор за да работи нормално тоя мотор .Това е контактор с ключ който дава верига първо през пусковия кондензатор и след развъртане 5-8 секунди прекъсва R1R2 и остава на работния Св .
Taбелката забравих да я снимам. Ще го направя и това. Значи мотора има и пусков кондензатор и работен такъв. пусковия е 125-156мф 280в, а работния е 25 мф 450в. Модела на мотора е 4ЕОКАD и има центробежен автомат, който впрочем вчера забелязах, че е строшен и беше отремонтиран, но не съм пробвал дали работи сега. Възможно е да не е искал да работи заради въпросния проблем в центробежния изклчвател.
Иначе по въпроса с пусковия бутон да разбирам, че само с бутон вкл/изкл няма да стане защото по схемата аз съм вързал само на изводите U1 и W1 а може би говориш за мост между U1 и W2? Което всъщност как трябва точно да го направя, че съвсем се оплетох вече...

ATR-42/72
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Помощ за ел мотор
схемата аз съм вързал само на изводите U1 и W1 а може би говориш за мост между U1 и W2
Да , това е мястото на пусковия бутон , там ти трябва НЕ задържащ бутон - това ако не ти работи центробежния изключвател .Ако работи изключвателя той я прекъсва тая верига след развъртането .Пусков бутон имам предвид ключ който затваря веригата през пусковия кондензатор и стартира мотора едновременно с подаване на мрежовото захранване .След развъртане тая верига се прекъсва .А иначе захранването на целия мотор си се комутира на U1 U2 през външен ключ или контактор .
Ако при теб се е скапал ЦИ ,по добре потърси друг вариант за стартиране защото тия центробежни изключватели са много ненадеждни .Може да се развърта ръчно само с бутон без центробежен изключвател , но проблема е че ако се остави работещ мотора и има прекъсване на мрежовото захранване след това няма да стартира и ще изгори .Затова едно време имаше едни пуск / стоп ключове с контактор специално за такива мотори .Включваш захранването , контактора дава верига и си самозахранва оперативната намотка , мотора развърта и ако отпадне мрежовото няма опасност да изгори .
Табелката няма смисъл да я снимаш вече , разконспириран е какъв е проблема

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Помощ за ел мотор
Точно , варянти има много ако човек се заиграе , та слагай бутон и го развъртай с него , а пак не разбрах за какво ти е тоя мотор ?
I'm slowly drifting


- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Помощ за ел мотор
mfandakov написа:Много ми прилича на залепен центробежен прекъсвач,за това грее.Не че съм специалист но,на това ми прилича
Не че нещо ама,май човека бе казал какво му е на мотора

В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Помощ за ел мотор
DirtySouth написа:Точно , варянти има много ако човек се заиграе , та слагай бутон и го развъртай с него , а пак не разбрах за какво ти е тоя мотор ?
Моторчето на парното изгоря

Тоя мотор ми е на компресора. реших да сменя изгорелия китайски с нещо по-читаво
Тия самозадържащи прекъсвачи да не би да бяха едни стари ел пускатели с червен и зелен бутон на тях?

ATR-42/72
- Flash
- Автоморгаджията
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 16.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: чорапи у тех и маратонки вънка
- Мечтае да кара: E60 ///M5
Re: Помощ за ел мотор
DLVasilev написа:DirtySouth написа:а пак не разбрах за какво ти е тоя мотор ?
Моторчето на парното изгоря![]()
Е замени го с дизелов двигател, тока е скъп

http://www.misterika.blogspot.bg - "Архивите на една друга реалност" - Паранормалният блог на България
На завоя заляга, конете яко напряга, задницата бяга - към мантинелата посяга...
Пол Уокър: 1973 - ∞

На завоя заляга, конете яко напряга, задницата бяга - към мантинелата посяга...
Пол Уокър: 1973 - ∞

22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани