За заварените джанти

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: За заварените джанти

Мнение от K_Ilkov » 12 Мар 2016, 10:03

ogata написа:
K_Ilkov написа:От една страна заварката на джантата си е слабо място


Грешка. Заварката ако е направена с добър провар става по-твърда от самият останал материал. Поради нагряването обаче, метала около заварката отслабва и там става рисково. Както и при кърпенето на колите.

:yes:

аз казах, че не разбирам от заваряване ...

за мен "заварката" (не самата заварка, а ремонта чрез заварка да кажем) обаче си остава слабо място и след твоя коментар.

Това, че е по-твърда от материала, който слепя, не е ли също проблем?
Отделно да ти кажа не вижда много голяма разлика дали ще се сцепи по шева или до шева след като ще се сцепи ...

Според мен много зависи от материала на джантата (самата сплав), заварчика и това, което се заварява (самия ремонт) ...
Еднозначно едва ли може да се каже ДА или НЕ ...

По-добре без заварки, но за мен и със заварка може стига да е добре направена :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: За заварените джанти

Мнение от ogata » 12 Мар 2016, 10:13

K_Ilkov написа:Според мен много зависи от материала на джантата (самата сплав), заварчика и това, което се заварява (самия ремонт) ...
Еднозначно едва ли може да се каже ДА или НЕ ...

:mhihi: Аз за това и казах :
Ако ще се прави на аргон от човек дето ги разбира работите - Може и да стане.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: За заварените джанти

Мнение от K_Ilkov » 12 Мар 2016, 10:23

:yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: За заварените джанти

Мнение от Kroki » 12 Мар 2016, 12:03

При удара дето имах, джантата беше кривнала леко от оста - борбет а. Занесох я при, този от Казичене. Взех я и знам, че има 1см заварка някъде. Карах я 2 години, сега още я карат и проблеми няма.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: За заварените джанти

Мнение от bmw325ci » 12 Мар 2016, 12:35

Занеси я в Казичане и си свиркай, най-много някой ден да намериш гумата спаднала и толкоз, пак я носиш и така докато не прецениш че си дал достатъчно по 15-20лв за заварка че да си вземеш друга джанта, ама ако пък е уникална сега..., а и кой ти продава само по една :mhihi:
Не си представяй пръскане на джантата по магистралата, в завой, с натоварен трафик, със 180км/ч и артериална кръв навсякъде по 6-те ленти в продължение на 15 километра :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: За заварените джанти

Мнение от hell's angel » 12 Мар 2016, 13:32

ogata написа:
Грешка. Заварката ако е направена с добър провар става по-твърда от самият останал материал. Поради нагряването обаче, метала около заварката отслабва и там става рисково. Както и при кърпенето на колите. Там където е закърпено, самият шев не поддава, но поддава ламарината около него, именно защото е термично обработена и отслабена. Тва при положение, че говорим за МИГ заваряне.

При ТИГ заваряне, което е абсюлютно задължително за алуминиеви детайли, и то не какъв ТИГ, ами такъв с възможност за реглаж на импулсната дъга заварянето пак си има своите тънкости, като най-основната е че материала трябва предварително да се подгрее. Алуминият е с много добри топлопроводими свойства и при заваряне, създадената топлина се разпределя бързо в определен периметър, вместо да остане концентрирана в една точка. Това е и добре, и зле. Добре е защото метала не се измята, а е зле защото температурата не е достатъчна, че да се получи здрава и хубава заварка.

Та в заключение.

Ако ще се прави на двора с телоподаващото с алуминиева тел и коктейл 88% co2 / 12% Ar - НЕ !
Ако ще се прави на аргон от човек дето ги разбира работите - Може и да стане.


Принципно си прав, ама не баш и нещо много набързо изчерпа темата :mhihi:
Проблемите с алуминия идват главно от окиса и то щото температурата му на топене е горе долу 5 пъти по-висока от точката на топене на самия метал и при заваряване попада в заваръчната вана като неметални включения - шевът става крехък , а съединението се троши много лесно. Чистотата на детайла е много важна и нямаш време да се моткаш повече от секунди :shock:

С ВИГ, като цяло, се постига доста по-пластична заварка.

С леярските сплави вече бирата е съвсем друга - доста често има останали газови пори или други примеси и включения. Магнезия, силиция, цинка, в растяща концентрация го правят понякога незаваряем. Магнезиевата добавка, в допълнителния материал, дава по-висока твърдост на заварката, силициевата се разлива по-добре. Горе-долу :arrow: отливки - със силиций, профили - с магнезий.

Хелият (25-50-80%) като включение в газовата смес е добра база за игра. :mhihi:

В заключение, че гледам, че се заиграваш - крастата е голяма :mrgreen: , обаче понякога последващата обработка на заварката е доста по-важна от самия шев :ok:
Ubi dubium, ibi libertas

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: За заварените джанти

Мнение от vlado6669 » 12 Мар 2016, 14:41

:D не е за вярване колко различни неща научавам в БМВ Форума :OT: От опит и то на много по-тежки температурни условия за гуми и джанти, близо 5 години карах на 4.6 едната задна джанта с заварка и рънфлат гуми :idea: без проблеми, като се спука 5 пъти я заваряваха (1 платено и 4 гаранционно :shock: докато стане.... зайнатих се :dummy: ), изпуска бавно... светва таблото... караш до 80 както си пише и бързо пак на заварка и те така.... после никакви ядове.... От прочетеното дотук оставам с впечатлението че в БГ всеки кара минимум с около 180км/ч средна скорост :mhihi: .... и се пръскат заварени джанти на поразия :lol: Колеги, заварените джанти са незначителен проблем си мисля, когато не заваряваш лего от реплика.... ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: За заварените джанти

Мнение от In_Memoriam » 12 Мар 2016, 16:15

k.milanov написа:Адмирации за "смелостта" да пуснеш такава тема!


:OT:

Тука от години се знае, че никой никога не се е докосвал до джанта реплика :shock: , всички карат с гуми с дот не по-стар от половин година :roll: , ако караш със заварена джанта си за екзорсист :nono: и всички висят по гумаджиите през две седмици, за да са им прави на струна джантите винаги :kuku:

он:

Познавам хора със заварени джанти и нямат оплаквания, стига да се направи читаво. Вече има доста кадърни майстори, които правят меко казано чудеса от доста счупени джанти. Нито спада гумата, нито джантата е крива или каквото и да е.
Най-пресния пример е откъртено парче от борда на борбет а и я направиха толкова добре, че дори с полиран борд не си личи къде е заварката, като говорим за сериозно парче.
В твоя случай според мен ако джантата се изправи и завари качествено няма да имаш никакви проблеми.

Ако решиш мога да ти дам координати къде в София "сглобиха" и полираха борбета и стана перфектно :yes:


Също така се знае, че окачването дори да ти е китайско е добре да е койлоувър, спирачките дори да са от Евро07 е хубаво да имаш капачка с надпис Брембо на апарата, и гумите дори да са десети сезон трябва да са поне 20 цола :mhihi: Щом с тези неща няма проблем за някакви заварки ли да издребняваме :winky:

На Хаос джантата ми изглежда на М-Паралел от снимките. Ако е такава е пълно с единични бройки, понеже ги слагат като резервни :yes:
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: За заварените джанти

Мнение от K_Ilkov » 12 Мар 2016, 16:47

Ако джантата е намираема, и не е безумна цифра
бих си направил тази за зор заман и резервна и да си търся здрава :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: За заварените джанти

Мнение от Хаос » 12 Мар 2016, 17:01

offtopic написа:Да, джантата е М-паралел и за Е34 са с уникален офсет, което ги прави практически неоткриваеми. Все пак държа на оригиналността.
Задна е и я няма налична в Германия да си я купя нова.

Просто се двоумя дали да ги купувам тея джанти от гледна точка че нямат намиране втора ръка, че ще ми излязат около 1600+ лева със заваряване и боядисване. Нов комплект е около 4500 лв, пари които нямам за джанти, макар да ми се иска.
Интересното в случая е, че се оказа, че 17 M system II throwing star са по-скъпи от 18ките и то с доста... И ги няма налични.


По темата:
Явно има хора с ноу-хау за читаво заваряване на джанти, явно може да стане джанта за търкаляне/стойкаджийство от това на снимката.
За повече здравия разум нашепва - използвай висококачествени компоненти - здрави джанти и хубави гуми - две неща, от които със сигурност не съм спестил.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: За заварените джанти

Мнение от Bavarcho » 12 Мар 2016, 17:04

Купувай М паралела дето продава In_Memoriam ще заспи на 34-ката.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: За заварените джанти

Мнение от spacepl » 12 Мар 2016, 17:05

При заварката по-скоро бих се притеснявал за това до колко ще е права джантата, отколкото дали ще издържи. Тия дето даже не биха минали по улица на която има кола със заварена джанта да помислят колко заварки имат по колата (фабрично).

ПС: Условието е заварчика да знае какво прави.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: За заварените джанти

Мнение от Хаос » 12 Мар 2016, 17:10

Bavarcho написа:Купувай М паралела дето продава In_Memoriam ще заспи на 34-ката.

не са с ЕТ/ЦО за Е34, това ме спира
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: София, копеле!
Пол: Мъж
Кара: кошара!
Мечтае да кара: BMW M3 E46

Re: За заварените джанти

Мнение от speeder88 » 12 Мар 2016, 17:24

In_Memoriam написа:На Хаос джантата ми изглежда на М-Паралел от снимките. Ако е такава е пълно с единични бройки, понеже ги слагат като резервни :yes:

Само да не се набие да купи единична, която някой е замаскирал и е била с по-голяма цепка.
Изображение
SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: За заварените джанти

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 12 Мар 2016, 17:32

Хаос написа:
Bavarcho написа:Купувай М паралела дето продава In_Memoriam ще заспи на 34-ката.

не са с ЕТ/ЦО за Е34, това ме спира


Ти намери какво да те спре :) ,централния отвор е най лесната работа .
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook