За заварените джанти
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: За заварените джанти
ogata написа:K_Ilkov написа:От една страна заварката на джантата си е слабо място
Грешка. Заварката ако е направена с добър провар става по-твърда от самият останал материал. Поради нагряването обаче, метала около заварката отслабва и там става рисково. Както и при кърпенето на колите.

аз казах, че не разбирам от заваряване ...
за мен "заварката" (не самата заварка, а ремонта чрез заварка да кажем) обаче си остава слабо място и след твоя коментар.
Това, че е по-твърда от материала, който слепя, не е ли също проблем?
Отделно да ти кажа не вижда много голяма разлика дали ще се сцепи по шева или до шева след като ще се сцепи ...
Според мен много зависи от материала на джантата (самата сплав), заварчика и това, което се заварява (самия ремонт) ...
Еднозначно едва ли може да се каже ДА или НЕ ...
По-добре без заварки, но за мен и със заварка може стига да е добре направена


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За заварените джанти
K_Ilkov написа:Според мен много зависи от материала на джантата (самата сплав), заварчика и това, което се заварява (самия ремонт) ...
Еднозначно едва ли може да се каже ДА или НЕ ...

Ако ще се прави на аргон от човек дето ги разбира работите - Може и да стане.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: За заварените джанти


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4199
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: За заварените джанти
При удара дето имах, джантата беше кривнала леко от оста - борбет а. Занесох я при, този от Казичене. Взех я и знам, че има 1см заварка някъде. Карах я 2 години, сега още я карат и проблеми няма.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
Re: За заварените джанти
Занеси я в Казичане и си свиркай, най-много някой ден да намериш гумата спаднала и толкоз, пак я носиш и така докато не прецениш че си дал достатъчно по 15-20лв за заварка че да си вземеш друга джанта, ама ако пък е уникална сега..., а и кой ти продава само по една
Не си представяй пръскане на джантата по магистралата, в завой, с натоварен трафик, със 180км/ч и артериална кръв навсякъде по 6-те ленти в продължение на 15 километра

Не си представяй пръскане на джантата по магистралата, в завой, с натоварен трафик, със 180км/ч и артериална кръв навсякъде по 6-те ленти в продължение на 15 километра

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: За заварените джанти
ogata написа:
Грешка. Заварката ако е направена с добър провар става по-твърда от самият останал материал. Поради нагряването обаче, метала около заварката отслабва и там става рисково. Както и при кърпенето на колите. Там където е закърпено, самият шев не поддава, но поддава ламарината около него, именно защото е термично обработена и отслабена. Тва при положение, че говорим за МИГ заваряне.
При ТИГ заваряне, което е абсюлютно задължително за алуминиеви детайли, и то не какъв ТИГ, ами такъв с възможност за реглаж на импулсната дъга заварянето пак си има своите тънкости, като най-основната е че материала трябва предварително да се подгрее. Алуминият е с много добри топлопроводими свойства и при заваряне, създадената топлина се разпределя бързо в определен периметър, вместо да остане концентрирана в една точка. Това е и добре, и зле. Добре е защото метала не се измята, а е зле защото температурата не е достатъчна, че да се получи здрава и хубава заварка.
Та в заключение.
Ако ще се прави на двора с телоподаващото с алуминиева тел и коктейл 88% co2 / 12% Ar - НЕ !
Ако ще се прави на аргон от човек дето ги разбира работите - Може и да стане.
Принципно си прав, ама не баш и нещо много набързо изчерпа темата

Проблемите с алуминия идват главно от окиса и то щото температурата му на топене е горе долу 5 пъти по-висока от точката на топене на самия метал и при заваряване попада в заваръчната вана като неметални включения - шевът става крехък , а съединението се троши много лесно. Чистотата на детайла е много важна и нямаш време да се моткаш повече от секунди

С ВИГ, като цяло, се постига доста по-пластична заварка.
С леярските сплави вече бирата е съвсем друга - доста често има останали газови пори или други примеси и включения. Магнезия, силиция, цинка, в растяща концентрация го правят понякога незаваряем. Магнезиевата добавка, в допълнителния материал, дава по-висока твърдост на заварката, силициевата се разлива по-добре. Горе-долу

Хелият (25-50-80%) като включение в газовата смес е добра база за игра.

В заключение, че гледам, че се заиграваш - крастата е голяма


Ubi dubium, ibi libertas
- vlado6669
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: За заварените джанти








- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: За заварените джанти
k.milanov написа:Адмирации за "смелостта" да пуснеш такава тема!
![]()
Тука от години се знае, че никой никога не се е докосвал до джанта реплика, всички карат с гуми с дот не по-стар от половин година
, ако караш със заварена джанта си за екзорсист
и всички висят по гумаджиите през две седмици, за да са им прави на струна джантите винаги
он:
Познавам хора със заварени джанти и нямат оплаквания, стига да се направи читаво. Вече има доста кадърни майстори, които правят меко казано чудеса от доста счупени джанти. Нито спада гумата, нито джантата е крива или каквото и да е.
Най-пресния пример е откъртено парче от борда на борбет а и я направиха толкова добре, че дори с полиран борд не си личи къде е заварката, като говорим за сериозно парче.
В твоя случай според мен ако джантата се изправи и завари качествено няма да имаш никакви проблеми.
Ако решиш мога да ти дам координати къде в София "сглобиха" и полираха борбета и стана перфектно
Също така се знае, че окачването дори да ти е китайско е добре да е койлоувър, спирачките дори да са от Евро07 е хубаво да имаш капачка с надпис Брембо на апарата, и гумите дори да са десети сезон трябва да са поне 20 цола


На Хаос джантата ми изглежда на М-Паралел от снимките. Ако е такава е пълно с единични бройки, понеже ги слагат като резервни


- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: За заварените джанти
Ако джантата е намираема, и не е безумна цифра
бих си направил тази за зор заман и резервна и да си търся здрава
бих си направил тази за зор заман и резервна и да си търся здрава


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: За заварените джанти
offtopic написа:Да, джантата е М-паралел и за Е34 са с уникален офсет, което ги прави практически неоткриваеми. Все пак държа на оригиналността.
Задна е и я няма налична в Германия да си я купя нова.
Просто се двоумя дали да ги купувам тея джанти от гледна точка че нямат намиране втора ръка, че ще ми излязат около 1600+ лева със заваряване и боядисване. Нов комплект е около 4500 лв, пари които нямам за джанти, макар да ми се иска.
Интересното в случая е, че се оказа, че 17 M system II throwing star са по-скъпи от 18ките и то с доста... И ги няма налични.
По темата:
Явно има хора с ноу-хау за читаво заваряване на джанти, явно може да стане джанта за търкаляне/стойкаджийство от това на снимката.
За повече здравия разум нашепва - използвай висококачествени компоненти - здрави джанти и хубави гуми - две неща, от които със сигурност не съм спестил.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: За заварените джанти
При заварката по-скоро бих се притеснявал за това до колко ще е права джантата, отколкото дали ще издържи. Тия дето даже не биха минали по улица на която има кола със заварена джанта да помислят колко заварки имат по колата (фабрично).
ПС: Условието е заварчика да знае какво прави.
ПС: Условието е заварчика да знае какво прави.
Re: За заварените джанти
Bavarcho написа:Купувай М паралела дето продава In_Memoriam ще заспи на 34-ката.
не са с ЕТ/ЦО за Е34, това ме спира
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
Re: За заварените джанти
In_Memoriam написа:На Хаос джантата ми изглежда на М-Паралел от снимките. Ако е такава е пълно с единични бройки, понеже ги слагат като резервни
Само да не се набие да купи единична, която някой е замаскирал и е била с по-голяма цепка.

SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: За заварените джанти
Хаос написа:Bavarcho написа:Купувай М паралела дето продава In_Memoriam ще заспи на 34-ката.
не са с ЕТ/ЦО за Е34, това ме спира
Ти намери какво да те спре


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани