Технически преглед и катализатори
Модератор: Общи модератори
- alma359
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 2010 e90 330d
- Детайли за колата: Ръчка
Re: Технически преглед и катализатори
От както имам книжка съм ходил 4 пъти на преглед с 3 различни коли и нито един път не са мерили за вредни газове. Колата я закарвам, изчаквам определено време заради някаква си камера и после я изкарвам. Никой нищо не гледа по колата. Не е в София
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Технически преглед и катализатори
Аз имам различни преживявания на теста със сондата.
Единият пункт който посещавах не практикуваше постоянно бодването на сондата някъде до ауспуха. Познаваха си клиентите и колите и когато дойдеше кола за която са сигурни че е наред сондата се слагаше където трябва. Мойте стойности никога не съм ги гледал, с катализаторите съм и винаги съм минавал без проблем. За коли за които знаеха, че са зле сондата не се слагаше в ауспуха и в крайна сметка върнати няма. Вероятно го правят, ако дойде проверка
да могат да извадят логове на коли които са били със сонда.
От това което съм успял да видя като данни оставам с впечатлението, че границата е силно завишена нещо от рода на примера на колегата - граница от около 3 при нормални стойности за изправна кола от 0.хх.
Единият пункт който посещавах не практикуваше постоянно бодването на сондата някъде до ауспуха. Познаваха си клиентите и колите и когато дойдеше кола за която са сигурни че е наред сондата се слагаше където трябва. Мойте стойности никога не съм ги гледал, с катализаторите съм и винаги съм минавал без проблем. За коли за които знаеха, че са зле сондата не се слагаше в ауспуха и в крайна сметка върнати няма. Вероятно го правят, ако дойде проверка

От това което съм успял да видя като данни оставам с впечатлението, че границата е силно завишена нещо от рода на примера на колегата - граница от около 3 при нормални стойности за изправна кола от 0.хх.

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Технически преглед и катализатори
Аз където минавах преди, тоя слагаше сондата само за пред камерата, тя даже не беше свързана никъде 

- jp_montoya
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 22.05.2009
- Местоположение: София, Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: Технически преглед и катализатори
Колеги, благодаря за бързите отговори, утре (четвъртък) ще излезе текстът ми в "Телеграф", ако искате хвърлете едно око и коментар има по темата.
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- cmdkick
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Технически преглед и катализатори
jp_montoya написа:Колеги, благодаря за бързите отговори, утре (четвъртък) ще излезе текстът ми в "Телеграф", ако искате хвърлете едно око и коментар има по темата.
Ако може хвърли един линк тука

Tires are evil - destroy them all ...
Re: Технически преглед и катализатори
Последните пъти ходих в СБА, като там си слагат газ анализатора и проверяват обстойно.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Технически преглед и катализатори
http://auto.offnews.bg/news/Eko_4/Sofii ... 21079.html
София ще бори замърсяването с 30 км/ч ограничение в центъра
"следващата стъпка от плана на столичния кмет Йорданка Фандъкова за намаляване на опасното замърсяване на въздуха в София ще е въвеждане на зона за ограничение на скоростта от 30 км/ч в централните части на града. "
Само аз ли си мисля, че точно по обратния начин ще се намали замърсяването ? С ускоряване на движението, а не със забавянето му ?
София ще бори замърсяването с 30 км/ч ограничение в центъра
"следващата стъпка от плана на столичния кмет Йорданка Фандъкова за намаляване на опасното замърсяване на въздуха в София ще е въвеждане на зона за ограничение на скоростта от 30 км/ч в централните части на града. "

Само аз ли си мисля, че точно по обратния начин ще се намали замърсяването ? С ускоряване на движението, а не със забавянето му ?

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Технически преглед и катализатори
Не си само ти, колега.... Аз вече дори не искам да коментирам новините от последните дни. С потрес установих, че не са част от "Не-новините".
Това, което линкна, "махат завоите от пътищата"... абе не нелепи ами малоумни работи.
30км/ч = още по-големи задръствания в центъра = още по-"чист" въздух... страхотна логика
Това, което линкна, "махат завоите от пътищата"... абе не нелепи ами малоумни работи.
30км/ч = още по-големи задръствания в центъра = още по-"чист" въздух... страхотна логика
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12842
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Технически преглед и катализатори
Аз специално ги питах какви са резултатите на последния преглед и ми ги показаха момчетата, потвърждавам, че нормата е яко завишена и то е почти невъзможно да не я покриеш.
Моята няма ДПФ, но катализатора и си седи и покрива Евро 4 според нормите
Моята няма ДПФ, но катализатора и си седи и покрива Евро 4 според нормите


- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Технически преглед и катализатори
Аз пък си мисля, че този път ще намерят това, което търсят вече 28 години.
Май ще падат зелки и то не в преносен смисъл.
Има хора, които едва вързват двата края и са спестили за някой 20 годишен курник, а ти да реши да им бръкнеш в гъз@.
Как беше оная приказка, видяла жабата, че в Париж забраняват дизелите и решила да се прави на интересна.
Та той половината градски транспорт трябва да спре или ще гушнем едни еврофондове да го подновим.
И тия шапки кви ги вършат на входа на София с газанализаторите, няма да ме пуснат да вляза ли ....
Май ще падат зелки и то не в преносен смисъл.
Има хора, които едва вързват двата края и са спестили за някой 20 годишен курник, а ти да реши да им бръкнеш в гъз@.
Как беше оная приказка, видяла жабата, че в Париж забраняват дизелите и решила да се прави на интересна.
Та той половината градски транспорт трябва да спре или ще гушнем едни еврофондове да го подновим.
И тия шапки кви ги вършат на входа на София с газанализаторите, няма да ме пуснат да вляза ли ....
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Технически преглед и катализатори
Не знам как минават на преглед държавните автомобили, но онзи ден карах след един полицейски автомобил, опел астра.
По пътя от Пловдив към Хасково, този автомобил предполагам харчеше малко повече масло, от колкото бензин.
Такава смрад се разнасяше зад тях, понеже беше -13 градуса на вън, естествено бях пуснал парното и направо ми залютя на очите. Като затворих притока на въздух от вън, започнаха да се запотяват стъклата от вътре, а тея пичове в полицейската кола си караха в ограничението и не може да ги изпревариш, че веднага ще напраскат акт.
Та се движех зад тях повече от 10-15 километра, преди да спрат на кабинката на Поповица (вероятно там бачкат).
Имах чувството, че и по предният прозорец имах масло, а не карах близо зад тях.
Та как точно минават тези на преглед, за мен е пълна загадка. С две думи "Кой проверява проверяващите"
По пътя от Пловдив към Хасково, този автомобил предполагам харчеше малко повече масло, от колкото бензин.
Такава смрад се разнасяше зад тях, понеже беше -13 градуса на вън, естествено бях пуснал парното и направо ми залютя на очите. Като затворих притока на въздух от вън, започнаха да се запотяват стъклата от вътре, а тея пичове в полицейската кола си караха в ограничението и не може да ги изпревариш, че веднага ще напраскат акт.
Та се движех зад тях повече от 10-15 километра, преди да спрат на кабинката на Поповица (вероятно там бачкат).
Имах чувството, че и по предният прозорец имах масло, а не карах близо зад тях.
Та как точно минават тези на преглед, за мен е пълна загадка. С две думи "Кой проверява проверяващите"
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Технически преглед и катализатори
Над 100 000 коли в България трябва да бъдат спрени
09.02.2017
Поне 100 000 коли в София и в страната, които са внесени като автомобили втора употреба през миналата 2016 г., трябва да бъдат спрени от движение, тъй като катализаторът им е бил отрязан, информират от КАТ-Пътна полиция при СДВР.
От пътна полиция твърдят още, че обикновено катализаторът на такива коли втора употреба се реже и премахва от внеслия колата автотърговец, още при разтоварването на автомобила в съответната автокъща.
Автоджамбазите правели това за да продадат катализатора за допълнителни 200-250 лв., уточняват от КАТ-Пътна полиция.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Технически преглед и катализатори
Lenco написа:...
Може да се кара на газ.
Или ще са технически предгледи или ще има данъци за стари автомобили. Не е нужно да казвам кое ще удари повече "бедните". Мерките на този етап са неизбежни и ще има такива.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- jp_montoya
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 22.05.2009
- Местоположение: София, Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: Технически преглед и катализатори
cmdkick написа:jp_montoya написа:Колеги, благодаря за бързите отговори, утре (четвъртък) ще излезе текстът ми в "Телеграф", ако искате хвърлете едно око и коментар има по темата.
Ако може хвърли един линк тука
Колеги, пускам текста и коментара по темата, които излязоха във в. Телеграф тук. Следващите дни ще публикуваме и интервю от пункт за технически прегледи, в което служителят от прегледите обясни доста любопитни неща, които поне на мен не ми бяха известни като например, че кола със свален ДПФ покрива нормите за вредни емисии, докато бензинова кола със свален катализатор, не ги покрива. Като излезе и интервюто, ще го пусна. А ето и текста, който беше публикуван в четвъртък.
Поне 150 000 автомобила, внесени втора употреба през миналата година, трябва да бъдат спрени от движение, тъй като катализаторът им е бил отрязан. Елементът за ограничаване на вредните емисии е бил премахнат от търговци още със свалянето на колата от автовоза, за да изкарат бързи 150-200 лева или така е дошла, съобщиха собственици на автосервизи пред „Телеграф“. По данни на зам.-председателя на Асоциацията на вносители на автомобили Любомир Доросиев за 2016 г. у нас са вкарани около 260 000 употребявани возила. Той посочи, че жалби в асосицията за закупен автомобил без катализатор са били подавани от клиенти, пазарували от Дупница, Горубляне и автоборса в пловдивското село Труд.
„Никой не може да каже при колко от тези коли катализаторът е премахнат или откраднат“, коментира Доросиев. Дългогодишни механици твърдят, че между 50 и 75% от колите, които им карат за ремонт, са без частта за огрничаване на вредни емисии. Дори да има катализатор с годините той се запушва и работата на двигателя се влошава.
Солено
Тъй като цената на нов започва от 700 и може да скочи тройно, повечето собственици предпочитат да сложат резонатор на мястото на катализатора. При новите дизеловите двигатели т.нар. DPF филтри (diesel particulate filter филтър за твърди частици от англ.) играят ролята на катализатори. При лоша нафта и следователно лошо изгаряне на горивото този тип филтри се запушват и сензор подава сигнал до компютъра на двигателя, че налягането във филтъра се е вдигнало прекалено много, защото газовете не могат да излизат. Тогава компютърът вкарва агрегата в авариен режим и ограничава подаването на гориво, за да не се пълтят цилиндрите с нафта, която не може да се изгори. Тогава собственикът има два варианта – отново да се бръкне с около 1000 лв. и нагоре, за да подмени частта. Или тя да бъде премахната и компютърът на колата да бъде обучен софтуерно да не търси повече DPF филтър. „Тези софтуери са разработени в Западни държави и ние ги купуваме оттам, така, че не сме се научили първи ние да го правим това, защото и на западняците подмяната им идва скъпа и предпочитат да го изолират и да карат така до следващия технически преглед“, коментират механици.
Фиктивно
Третият проблем идва, когато кола без катализатор или DPF бъде закаран в пункт за технически преглед. За да бъдат измерени нивото на вредни емисии, в ауспуха се слага газ анализатор или уред за димност, след което колата трябва да работи известно време на място, а после да се форсира до определени обороти. През това време уредът измерва нивото на изхвърлени твърди частици или въглероден двуокис. В част от пунктовете газ анализаторът се поставя фиктино и колата изобщо не се пали.
Екип на „Телеграф“ направи анкета в един от най-големите автомобилни форуми, в които членуват собственици на немски возила. Зададохме два въпроса – колко от колите са с катализатор и при колко от прегледите са карали собсвениците да запалят двигателя.
Опитът
„Колата на баща ми (рено, дизелово 1.9дци) е без катализатор. Запуши се приди 5-6 г. и са му дали 30-40лв., за да го свалят (много се кефеше, че е направил ремонт, и на него са му платили, а не обратното). От тогава си минава преглед без никакви драми - слагат някаква пръчка уж в ауспуха, но манипулират резултатите някак. Колата е на 20г. вече, и като я настъпиш, припушва. Става въпрос за Дупница“, пише един от потребителите. „Колата я взех със свален катализатор от автокъща. За 4 г. съм минавал преглед на 3 различни места, навсякъде колата е била изгасена при теста със сондата“, посочва друг член на форума. Трима от 14 потребители посочват, че колите са им изрядни и всичко работи както трябва. „В пункта, в който ходя от 8 г. съм минавал с кола без катализатор, мапната на доста богати смеси, с турбина и отворена генерация. Казаха, че съм в норма“, обяснява любител на тунинга, увеличил мощността на колата си. Работещи в пунктовете неофицално признаха пред „Телеграф“, че пускат коли, чиито норми са завишени поради една причина. „Дори да не мине при мен, в следващия пункт ще го пуснат и аз ще загубя 40 лв., който някой друг ще вземе“, коментираха от ГТП пред „Телеграф“.
БЛИЦ
Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносители на автомобили:
Парадокс е, че данъкът за
димяща трошка е по-нисък
- Г-н Доросиев, в момента започват проверки за замърсяването на въздуха от автомобилите, как виждате вие решението на този проблем?
Получава се един парадокс, когато се говори за автомобили и екология у нас . Не може за една бензинова кола с двигател да кажем 1600 кубика, произведена в средата на 80-те години, да се дължи данък 70 лева, а за автомобил със същите параметри като обем на двигателя, данъкът да е 170 или 270. Едната е много по-съвременна със значително по-ниска степен на вредни емисии.
Получихме информация, че търговци режат катализаторите на автомобилите още с разтоварването им от автовозите.
Имали сме жалби на клиенти, закупили коли от Дупница, Горубляне или пловдивското село Труд, които са били с отрязан катализатор или са имали други проблеми. Това се прави от търговци, които не държат на името си. Да кажем, те са наели на някоя 5-10-15 парко места на някоя борса и се рекламират като автокъща, но реално са под наем и утре вече може да ги няма. Съветвам да се купува от големи търговци и автокъщи и автомобилът да се кара преди покупка в сервиз. Всеки добър механик може да се ориентира каква е колата още повече след като бъде направена и компютърна диагностика. Дори аз купих за сина ми БМВ кабрио от Дупница, което се оказа с премахнат DPF филтър.
КАРЕ
Мерят газове на камиони
два пъти дневно
Автомобилна администрация и КАТ започна проверки на камиони и рейсове за завишени норми на замърсяване. Акцията стартира вчера на бул. „Ботевградско шосе“ в 16 часа, като първите 6 ТИР-а бяха в норма. „Карам в България и Чехия и в Чехия подобни проверки са по-чести, затова гледаме да сме изрядни“, обясни първия проверен. Експери на ДАИ слагат датчик, който мери температурата на маслото и димомер в ауспуха. За проверката машината трябва да бъде вкарана в оптималния режим на работа на двигателя и тогава се прави замерването. Рейсове на градския транспорт не бяха проверявани вчера, макар стари и димящи също да минаваха покрай екипите. Мотивът – тях ги проверяват в гаражите на градския транспорт, а пътниците ще негодуват заради забавянето. Освен това превозвачът търпи загуби, докато чака 20 минути да го проверят.
КОМЕНТАР
Две стъпки за
по чист въздух
Поне 150 000 автомобили втора употреба, внесени през миналата година у нас, нямат катализатори (виж стр. 4). В същото време от ДАИ започнаха проверки на камиони за завишени стойности на вредните емисии.
Ако искаме да вкараме автопарка и това, което излиза от ауспуха му, трябва да се започне от пунктовете за технически преглед, защото там е разграден двор от години. Може би документално погледнато, ще се окаже, че те са проверявани най-редовно от ДАИ, но истината я знае всеки шофьор. Кола карам от 8 г. и досега газове при преглед не са ми измервани. Слагат анализаторът в ауспуха за снимка и всичко приключва. Самата кола е на 23 г. и, ако трябва да й сложа катализатор, ще я изхвърля, защото той ще струва повече от нея. Но, докато пунктовете взимат по 40 лв. и си затварят очите, най-вероятно Фичо Виелицата (Фиат Пунто 1.1 бензин-б.а.) ще продължи да се движи. Куриозът е, че дори и да работи двигателят, никой няма да проследи после какви стойности са записани и отговарят ли на реалните. А откажат ли да пуснат кола без катализатор, в друг пункт веднага ще мине. Допускам, че чисто документално ще излезе, че ДАИ упражнява контрол над местата за ГТП, че всичко е изрядно или на нередовните вече са съставени актове. На практика обаче истината я знае всеки шофьор.
Отчитане
Нещо повече, ако не помните, през март 2016 г. беше арестуван шефът на ДАИ със 175 000 лв. в него, а у тъстът му бяха намерени 400 000. Т.е. допускам, че в йерархията на контролния орган пада яко прибиране и отчитане и на чиновника X му дреме за твърдите частици, стига в джоба да има хартиени частици.
Вторият чуден момент като говорим за замърсяване е другият парадокс – данъкът за нова кола, която е по-екологична, е по-скъп от 20 годишна трошка със същите характеристики. Т.е. държавата стимулира купуването на изхвърлени трошки пред нови коли. Тъй като ние все пак сме си бедни данъкоплатци и работейки на заплата, трудно бихме си позволили нова кола, може да се въведат стимули за хора, избрали да карат на по-чисто гориво като газта например.
Отстъпки
Неслучайно колите с подобни уредби влизат в центъра на Лондон без да плащат такси, но тук подобно нещо не се споменава от никой. А една акция на бул. „Ботевградско шосе“ няма да се промени ситуацията. Транспортните фирми не биха рискували да пуснат неизряден камион откъм вредни емисии, защото ще го спрат в Европа и на шофьора ще му вземат и кръщелното. Онези стари рейсове по линия 78 и 79 обаче не само няма кой да ги провери, ами няма и кой да ги закара до вторични. Затова нека си говорим за истински мерки, които започват от контрола, проблем не само в тази сфера, а после да помислим и как да стимулираме по-бедния потребител да кара с по-чисто гориво.
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Технически преглед и катализатори
Изобщо и аз не знам какво става тука , като цяло аз си премахнах на моята кола и ДПФ и катализатора , защото бяха запушени , а и като цяло обичам бързите коли и реших да я бутна малко с чип тунинг , в крайна сметка в родния ми град Хасково , досега никога не са ми слагали сонда. Обаче наложи ми се да направя преглед в София , отидох в ст.град и почнаха да тестват всичко по колата , говоря спирачки , окачване и прочие , естествено те бяха изрядни , дойде ред на сондатата , момчето я постави в най-лявото гърне ( което беше най-много опушено) , колата ми е с четири ауспуха. И аз се панирах казах му съответно , че колата е без никакви филтри! Той каза , нещо от рода , че нормата в България е много висока като цяло , тества колата около 10 минути , както намясто така и я изфорсираше на около 2000+ оборота. След което влезна вътре в кабинката и излезна с прегледа , аз съответно попитах колко струва и той ми каза 45 лева ... , което ме учуди , реално искаше сумата , която е за нормален преглед , а аз продължавах да си мисля , че реално той е манипулирал нещо , дадох му 60 лева , и казах МЕРСИ за услугата . При което той каза за каква услуга аз нищо не съм направил ...
Та в момента се чудя реално какво става ?! Колата ми няма ДПФ и катализатор , мотора е 3 литра дизел и е на 350 коня и колата ми минава теста за замърсяване ?!
Та в момента се чудя реално какво става ?! Колата ми няма ДПФ и катализатор , мотора е 3 литра дизел и е на 350 коня и колата ми минава теста за замърсяване ?!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: carmanf1