Roll cage при катастрофа...
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Roll cage при катастрофа...
Top Gun Maverick написа:Но иначе какво мислите за тия Поршета.
Зная, че са възможно най-трудните за каране/овладяване коли. Помня Кларксън как поогъна едно тъкмо, като се оплакваше колко са трудни за каране :
Поршето от клипа гръмна именно щото двигателя му е отзад и удари сивика първо именно със задницата. Ако беше отпред според мен нямаше да избухне и може би нямаше да има загинали

Това с леките материали го знам отдавна и има резон. Пак преди няколко години не помня ADAC или някакви подобни разбиваха нарочно разни стари коли с масивни ламарини и нови такива с пластмасарки, пяна и подобни. Яко ламаринените естествено не се огъваха кой знае колко, а пластмасарките се разхрърчаха на трески. Та още тогава обясниха, че шанса да оцелееш в кола пластмасарник е много по-голям, щото всичко се поема от пластмасата.
Казах клетка, щото редовно гледам rally crashes в тубата, така за самодисциплина и там при сериозна катастрофа да кажем с 7-8 превъртания на колата, удари в земя, стълб и т.н. общо взето колата почти не се сгъва, а пилота и навигатора излизат без драскотина.
Не знам дали обезателно трябва каска при клетка. Виждал съм доста улично легални коли на запад с много елементарна клетка и колата си се кара БЕЗ каска, като евридейка. А и нали имаш колани, как така ще се удряш в тръбите струва ми се нелогично

За късането на органи при 70-80... не вярвам да са такива скоростите, по-скоро нещо над 140-150.
Re: Roll cage при катастрофа...
madafaka_donkele написа:Top Gun Maverick написа:Но иначе какво мислите за тия Поршета.
Зная, че са възможно най-трудните за каране/овладяване коли. Помня Кларксън как поогъна едно тъкмо, като се оплакваше колко са трудни за каране :
Поршето от клипа гръмна именно щото двигателя му е отзад и удари сивика първо именно със задницата. Ако беше отпред според мен нямаше да избухне и може би нямаше да има загинали![]()
Това с леките материали го знам отдавна и има резон. Пак преди няколко години не помня ADAC или някакви подобни разбиваха нарочно разни стари коли с масивни ламарини и нови такива с пластмасарки, пяна и подобни. Яко ламаринените естествено не се огъваха кой знае колко, а пластмасарките се разхрърчаха на трески. Та още тогава обясниха, че шанса да оцелееш в кола пластмасарник е много по-голям, щото всичко се поема от пластмасата.
Казах клетка, щото редовно гледам rally crashes в тубата, така за самодисциплина и там при сериозна катастрофа да кажем с 7-8 превъртания на колата, удари в земя, стълб и т.н. общо взето колата почти не се сгъва, а пилота и навигатора излизат без драскотина.
Не знам дали обезателно трябва каска при клетка. Виждал съм доста улично легални коли на запад с много елементарна клетка и колата си се кара БЕЗ каска, като евридейка. А и нали имаш колани, как така ще се удряш в тръбите струва ми се нелогично![]()
За късането на органи при 70-80... не вярвам да са такива скоростите, по-скоро нещо над 140-150.
Тва 140 да не ти е горната граница на кръвното....

- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Roll cage при катастрофа...
vladobate написа:Ти катастрофирал ли си...
Мда, и не с 60, а със 160-170км/ч...в града. Не, че се хваля, просто казвам. Единствените травми бяха синините откъдето е минал колана. Нищо друго.
Според мен до 50-60км/ч. и челно да се удариш със 100% припокриване пак не би трябвало да има големи травми/наранявания, какво остава за разкъсвания на органи.
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Roll cage при катастрофа...
madafaka_donkele написа:vladobate написа:Ти катастрофирал ли си...
Мда, и не с 60, а със 160-170км/ч...в града. Не, че се хваля, просто казвам. Единствените травми бяха синините откъдето е минал колана. Нищо друго.
Според мен до 50-60км/ч. и челно да се удариш със 100% припокриване пак не би трябвало да има големи травми/наранявания, какво остава за разкъсвания на органи.
Ти си ми идол.
Готов си за краш тестове.


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
Re: Roll cage при катастрофа...
madafaka_donkele написа:vladobate написа:Ти катастрофирал ли си...
Мда, и не с 60, а със 160-170км/ч...в града. Не, че се хваля, просто казвам. Единствените травми бяха синините откъдето е минал колана. Нищо друго.
Според мен до 50-60км/ч. и челно да се удариш със 100% припокриване пак не би трябвало да има големи травми/наранявания, какво остава за разкъсвания на органи.
А по-сериозно дали ще ти е възможно . Цитати от тук http://www.uab.org/%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D ... %BD%D1%8F/ :
" При сблъсък на движещ се с 50 км в час автомобил в дърво /или някакво неподвижно препятствие/ силата на удара е като свободно падане от 10 метра височина. При скорост от 75 км/ч на превозното средство, последиците за шофьора и неговите спътници ще са равнозначни на падане от 22 метра. А при скорост от 100 км в час – на 40 метра, става ясно още от публикувани в сайта на „Държавната комисия по безопасност на движението“ полезни съвети. "
" Колко трае челен удар на движещ се с 90 км в час автомобил в дърво? Седем десети от секундата – така са изчислили френски специалисти, цитирани от МВР.
В първата десета от секундата колата се блъска в препятствието. Тялото на водача полита напред със сила 170 килограма на сантиметър. През втората десета от секундата теглото на водача се увеличава на 420 кг и продължава да се движи напред и нагоре с увеличаваща се скорост. В петата десета – тялото на водача, поради кинетичната енергия, вече тежи тон и половина и продължава движението си напред и нагоре със сила 20 пъти по-голяма от земното притегляне. То се удря с огромна сила във волана, който разкъсва кръвоносните съдове и белите дробове. Следва смърт.
При челен удар със 100 км/ч човешкият черен дроб, който тежи 1,7 кг, придобива кинетична енергия, равна на 46,7 килограма на сантиметър; сърцето, което е 300 грама – достига натоварване 8,4 кг на сантиметър, а мозъкът от 1,5 кг – 42,5 кг на сантиметър. При удар връзките на тези органи към тялото се разкъсват и изходът за човека е фатален. "
Re: Roll cage при катастрофа...
vladobate написа:В първата десета от секундата колата се блъска в препятствието. Тялото на водача полита напред със сила 170 килограма на сантиметър. През втората десета от секундата теглото на водача се увеличава на 420 кг и продължава да се движи напред и нагоре с увеличаваща се скорост. В петата десета – тялото на водача, поради кинетичната енергия, вече тежи тон и половина и продължава движението си напред и нагоре със сила 20 пъти по-голяма от земното притегляне. То се удря с огромна сила във волана, който разкъсва кръвоносните съдове и белите дробове. Следва смърт.
При челен удар със 100 км/ч човешкият черен дроб, който тежи 1,7 кг, придобива кинетична енергия, равна на 46,7 килограма на сантиметър; сърцето, което е 300 грама – достига натоварване 8,4 кг на сантиметър, а мозъкът от 1,5 кг – 42,5 кг на сантиметър. При удар връзките на тези органи към тялото се разкъсват и изходът за човека е фатален. "
1. тялото на водача не полита със никаква сила, още по-малко сила, измерена в измислената единица килограм на сантиметър, производната мерна единица за импулс на тяло е килограм-метър за секунда
2. теглото на водача не е възможно да се увеличи, освен ако междувременно не е спрял да мушне 2 крънча в КФЦ
3. скоростта на тялото на водача със сигурност не се увеличава, особено при катастрофа, където е точно обратното - тя намалява
4. тялото не променя своето тегло с промяна на скоростта си
волни съчинения на тема "астрофизика и други езотерични науки"
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Roll cage при катастрофа...
Слаба ми е физиката, че много години минаха но така по спомени мисля, че масата на едно тяло в движение не е константна. Масата на покой е константна.
Увеличаването на масата не е свързано с размера или теглото на тялото, а с неговата инертност. Мисля, че точния термин е релативистична маса.
Иначе аз като прост човек си го обяснявам по прост начин. Движиш се със 100км и спираш до 0 за някаква малка част от секундата. На всичките ти карантии обаче поради инерцията им се иска да продължат да се движат с тази скорост. Няма как да стане обаче, понеже ти си вече спрял. Не им издържат крепежите един вид.
Мисля, че при челарка със 50-60 имаш някакъв шанс с по-модерна кола със зони на деформации, модерни възглавници, които да те поемат и т.н. Със 160-70 няма много значение с какво си вече.
Увеличаването на масата не е свързано с размера или теглото на тялото, а с неговата инертност. Мисля, че точния термин е релативистична маса.
Иначе аз като прост човек си го обяснявам по прост начин. Движиш се със 100км и спираш до 0 за някаква малка част от секундата. На всичките ти карантии обаче поради инерцията им се иска да продължат да се движат с тази скорост. Няма как да стане обаче, понеже ти си вече спрял. Не им издържат крепежите един вид.

Мисля, че при челарка със 50-60 имаш някакъв шанс с по-модерна кола със зони на деформации, модерни възглавници, които да те поемат и т.н. Със 160-70 няма много значение с какво си вече.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Roll cage при катастрофа...
Аз имам 3 челни, не по моя вина с 60-80 и както виждате до ден днешен си троля.
И всичките освен една са били с далеч от "меки" коли. Ауди 80, Сивик - возих се без колан и пукнах стъклото с глава и сиера за която даже имам тема viewtopic.php?f=4&t=268194
И всичките освен една са били с далеч от "меки" коли. Ауди 80, Сивик - возих се без колан и пукнах стъклото с глава и сиера за която даже имам тема viewtopic.php?f=4&t=268194



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Roll cage при катастрофа...
Челен в неподвижен обект- такъв, който не може да преместиш е едно. В страничната част на друга кола, която е най-мекото и място е съвсем друго. А и си я преместил сигурно доста. Спирането далеч не е същото.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Roll cage при катастрофа...
Хаос написа:1. тялото на водача не полита със никаква сила, още по-малко сила, измерена в измислената единица килограм на сантиметър, производната мерна единица за импулс на тяло е килограм-метър за секунда
Освен за ускорение си чувал и за обратно ускорение предполагам.....?
Хаос написа:2. теглото на водача не е възможно да се увеличи, освен ако междувременно не е спрял да мушне 2 крънча в КФЦ
Знам,че правиш разлика между маса и тегло....

Хаос написа:3. скоростта на тялото на водача със сигурност не се увеличава, особено при катастрофа, където е точно обратното - тя намалява
Виж пак т.1
Хаос написа:4. тялото не променя своето тегло с промяна на скоростта си
Положителна промяна на скоростта се нарича ускорение,а отрицателната-обратно ускорение.Сър Исак Нютон някога е открил (даже 2-ри закон на Нютон го кръстили това откритие


Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Roll cage при катастрофа...
madafaka_donkele написа:vladobate написа:Ти катастрофирал ли си...
Мда, и не с 60, а със 160-170км/ч...в града. Не, че се хваля, просто казвам. Единствените травми бяха синините откъдето е минал колана. Нищо друго.
Според мен до 50-60км/ч. и челно да се удариш със 100% припокриване пак не би трябвало да има големи травми/наранявания, какво остава за разкъсвания на органи.
Челен удар с 60км/ч са равни на падане от осми етаж. 160-170, не искам да си представя



дай да уточним. Онзи от видеото се заби в стена и никаква клетка не може да го опази. Ако си се ударил, после въртял, сукал, търкалял и спрял след 15-20 и повече метра, това е нещо друго.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Roll cage при катастрофа...
Той Нютон си има доста хубави термини за подобни случаи в които са замесени разни действия и противодействия.
Естествено, че при скорост и удар(особено в неподвижен обект)всичко се променя. Във Ф1 примерно g към каската в завой да речем се увеличава доста точно пропорционално със скоростта и точно започва да тежи каската повече и то доста.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Roll cage при катастрофа...
Хаос написа:vladobate написа:В първата десета от секундата колата се блъска в препятствието. Тялото на водача полита напред със сила 170 килограма на сантиметър. През втората десета от секундата теглото на водача се увеличава на 420 кг и продължава да се движи напред и нагоре с увеличаваща се скорост. В петата десета – тялото на водача, поради кинетичната енергия, вече тежи тон и половина и продължава движението си напред и нагоре със сила 20 пъти по-голяма от земното притегляне. То се удря с огромна сила във волана, който разкъсва кръвоносните съдове и белите дробове. Следва смърт.
При челен удар със 100 км/ч човешкият черен дроб, който тежи 1,7 кг, придобива кинетична енергия, равна на 46,7 килограма на сантиметър; сърцето, което е 300 грама – достига натоварване 8,4 кг на сантиметър, а мозъкът от 1,5 кг – 42,5 кг на сантиметър. При удар връзките на тези органи към тялото се разкъсват и изходът за човека е фатален. "
1. тялото на водача не полита със никаква сила, още по-малко сила, измерена в измислената единица килограм на сантиметър, производната мерна единица за импулс на тяло е килограм-метър за секунда
2. теглото на водача не е възможно да се увеличи, освен ако междувременно не е спрял да мушне 2 крънча в КФЦ
3. скоростта на тялото на водача със сигурност не се увеличава, особено при катастрофа, където е точно обратното - тя намалява
4. тялото не променя своето тегло с промяна на скоростта си
волни съчинения на тема "астрофизика и други езотерични науки"

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Roll cage при катастрофа...
BMW_POWER написа:madafaka_donkele написа:vladobate написа:Ти катастрофирал ли си...
Мда, и не с 60, а със 160-170км/ч...в града. Не, че се хваля, просто казвам. Единствените травми бяха синините откъдето е минал колана. Нищо друго.
Според мен до 50-60км/ч. и челно да се удариш със 100% припокриване пак не би трябвало да има големи травми/наранявания, какво остава за разкъсвания на органи.
Челен удар с 60км/ч са равни на падане от осми етаж. 160-170, не искам да си представя![]()
![]()
Това са над 44м/сек......
дай да уточним. Онзи от видеото се заби в стена и никаква клетка не може да го опази. Ако си се ударил, после въртял, сукал, търкалял и спрял след 15-20 и повече метра, това е нещо друго.
Това както казваш , може да важи за твърди тела фиксирани неподвижно във клетката . При спиране обаче във реален автомобил човешкото тяло не е твърд предмет и има определен инерционен ход . Това облекчава значително натоварването което получва при рязко спиране на автомобила и разпределя абсорбираната енергия .
Практиката показва че при скорости до 60-70 км в час нараняванията са практически вторични от счупени стъкла , колани , възглавници, волана или от директния удар от деформация на купето в тялото на човека .
Аз лично съм бил участник в ПТП като пътник , удар с около 50км в спрял автомобил . Разбира се има спирачен път и не мога да преценя колко това е намалило скороста но смятам че удари с такава скорост са строго индивидулни но в никакъв случай не може да се слагат в една графа със самоубийствени удари в бетонни блокове при краш тестовете .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Roll cage при катастрофа...
Mи аз не съм теоретик и професор по физика, но и честно казано не ме вълнуват разните теории на относителността. Изпитал съм го на свой гръб, затова вярвам на собствената си практика, теориите го оставям на теоретиците.
Спомнете си само преди години катастрофата на Маса с 280км/ч.:
Единствената травма му беше на главата. Не, че беше маловажна, но по логиката на професорите физици/теоретици Маса трябваше да умре от разкъсване на вътрешните органи. Умря ли? Не. Имаше ли разкъсани органи? Не.
Същото и с Алонсо миналия сезон. Пак висока скорост, болида стана на купчина скрап:

А човека си излезе и си отиде, като пич. Умря ли? Не. Имаше ли разкъсани органи? Не.
Спомнете си само преди години катастрофата на Маса с 280км/ч.:
Единствената травма му беше на главата. Не, че беше маловажна, но по логиката на професорите физици/теоретици Маса трябваше да умре от разкъсване на вътрешните органи. Умря ли? Не. Имаше ли разкъсани органи? Не.
Същото и с Алонсо миналия сезон. Пак висока скорост, болида стана на купчина скрап:

А човека си излезе и си отиде, като пич. Умря ли? Не. Имаше ли разкъсани органи? Не.
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани