Малка градска кола за майка с бебе.

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
Пол: Мъж
Кара: се на дъщеря си

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от Мордехай » 27 Юни 2017, 7:28

Колега, много е важно да прецените как се справя жена ти с шофирането, къде кара, за какво ще използва колата. Вярно, че по-голямата кола е сигурна, но ако ходи само от гарата до барата не ѝ е нужна. Жена ми не може еднакво да паркира и пежо 106 и фолксваген туран, просто си не може. А малка или голяма кола има и добра и лоша, не спрямо марка и модел, а спрямо състоянието ѝ. Помислете, ако трябва пак сподели и с нас и всеки ще ти даде съвет, тук се прави с удоволствие и всички помагат.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от efren » 27 Юни 2017, 10:54

stas.dakov написа:Мдам, разбирам ви, мисля че найстина малките коли е кофти за безопасността. Все пак става въпрос само градско каране, и практична за паркиране.


Много хора подценяват жените, но всъщност им трябва малко обясняване и малко опит. В повечето случаи мъжът се е научил да паркира, вика на жената "еее, мн си зле... никога няма да се научиш" и жената го приема. Всъщност 2-3 часа с инструктор и малко практика и паркирането не е проблем.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 27.04.2016
Пол: Мъж
Кара: e91 320d

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от stas.dakov » 27 Юни 2017, 11:01

Жена ми кара много добре, даже по-добре от повечето шофьори :) , не ме претеснява паркирането, а самото място за паркиране. Малката кола може да се навре на доста повече места.
А и търся кола до 100 коня. Да е в малкия данък, все пак става въпрос само за градско. Какво мислите за Auris ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 363
Регистриран на: 7.04.2006
Пол: Мъж

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от smamf » 27 Юни 2017, 11:36

Точно гледаме и за моята жена градски хечбек, една идея по-голям.

Гледахме по-голямата част от новите хечбеци и се спряхме на тези два модела:

Тойота Аурис Хибрид с безстепенния автомат

Сеат Леон 1.4 тси с DSG

Някой може ли да сподели мнение за въпросните? Колата ще се купува нова.

На мен лично ми допада разхода в града и 6 години гаранция на Ауриса, отделно Тойота са здрави автомобили генерално. Не ми харесва тромавия автоматик.

Леона изглежда по-добре, върви доста повече, и е една идея по-широк отвътре (отвън са горе долу равни по размери), но пък е с 5.000 лева по-скъп със същото оборудване, и има някаква шано схема 2+3 гаранция.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от Dextuar » 27 Юни 2017, 11:50

smamf написа:Точно гледаме и за моята жена градски хечбек, една идея по-голям.

Гледахме по-голямата част от новите хечбеци и се спряхме на тези два модела:

Тойота Аурис Хибрид с безстепенния автомат

Сеат Леон 1.4 тси с DSG

Някой може ли да сподели мнение за въпросните? Колата ще се купува нова.

На мен лично ми допада разхода в града и 6 години гаранция на Ауриса, отделно Тойота са здрави автомобили генерално. Не ми харесва тромавия автоматик.

Леона изглежда по-добре, върви доста повече, и е една идея по-широк отвътре (отвън са горе долу равни по размери), но пък е с 5.000 лева по-скъп със същото оборудване, и има някаква шано схема 2+3 гаранция.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
:OT: Евалата, че има още хора в този форум, които купуват нови коли и те не са Дачии... Иначе DSG-то съм чувал, че е проблемно, но сменя много добре, а и все пак сигурно ще я караш само гаранционна, така че няма какво да те притеснява.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 15.05.2017
Пол: Мъж

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от ivan40glupaka » 27 Юни 2017, 16:50

stas.dakov написа:Жена ми кара много добре, даже по-добре от повечето шофьори :)

Жена ти ако ще и да е Шумахер в рокля е все тая като я нацели някой дрогиран идиот- избираш най-голямата възможна кола според бюджета за да има най-голям шанс да оживее при инцидент. Като минимум комби или седан, желателно някой паркетник- първо измисляш как да си опазиш поколението в гнусния трафик, а после ще спестяваш от данъци и т.н. Съжалявам, че те пращам да мислиш за лошите неща, но това е положението- трафикът е ужасен, пълно е с олигофрени, а ти имаш да пазиш жена и дете. Бих ти казал да купиш Нисан Патрул дълга база с пълен офроуд тунинг, но ми се струва леко прекалено и определено ще е трудно да се кара в града. Но пък всичко по-малко от Камаз доброволно ще стои надалеч и не е за пренебрегване възможността да паркираш върху всичко по-малко от Форд Фокус :mhihi:


smamf написа:Точно гледаме и за моята жена градски хечбек, една идея по-голям...


Разхода на хибрида не е баш каквото ти обясняват и четеш по каталози- за към 50 000км. с Приус жената не успя дори да се доближи до обещаните "под 4/100". Ще е по-икономично от Сеат-а, но не с толкова много, че да е сериозен критерий. И макар да си напълно прав за умрелият вариатор на хибрида той за града е идеален вариант- DSG-то не обича висенето в задръствания и постоянното бавно пълзене...

Реално и на двете коли точно скоростите са нещото което разваля кефа- вариатора е гнусен по рождение и замисъл, а DSG-то не обича градските мъчения и ефектът може да е твърди превключвания и други неудобства които не трябва да имаш с автоматик. Но пък и DSG-то не е баш автоматик, а по-скоро е роботизирана кутия...
Според мен за кола която ще е стриктно градска вариатора е по-добре, а най-голямото предимство на Аурис-а е данъка- там ДВГ-то е 99 коня и си в малкия данък, а Сеат-а е 125 коня и данъка е с 200-300лв. по-висок. Имай предвид, че и гаранцията на Тойота е по шано схемата, само дето е 3+3 години. Ако ще се ползва поне през 30% от времето колата и за извънградски пътувания с 2 ръце съм ЗА Сеат-а с DSG който ще се кара нормално без да ти лази по нервите тъпия вариатор, но за предимно градска кола Аурис-а бие по точки.
Ти си решаваш накрая, но някак много минуси се трупат за испанчето- 5 бона по-скъп, разход около 1,5-2/100 по-висок (да кажем 3-400лв. повече на всеки 10 000км.), към 300лв. по-висок данък и накрая за 5г. период стават 7-8 бона повече...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 363
Регистриран на: 7.04.2006
Пол: Мъж

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от smamf » 27 Юни 2017, 21:41

ivan40glupaka написа:Според мен за кола която ще е стриктно градска вариатора е по-добре, а най-голямото предимство на Аурис-а е данъка- там ДВГ-то е 99 коня и си в малкия данък, а Сеат-а е 125 коня и данъка е с 200-300лв. по-висок.


Евала за изчерпателното мнение :yes:

Новия 1.4 тси е 150 коня, така че данъка ще е още по-сериозен, но пък ни предлагат да го направим товарен и данъка да е 10 лева на година. Малко абсурдно, но :mhihi: Данъка на хибрида наистина е нисък и в това отношение е голямо предимство

Всеки случай колата ще е предимно за градско, да кажем 90/10 в града/извън. Карахме и двете и моите впечатления по кутиите са горе долу същите като твоите. DSG особено съм карал в няколко VAG разновидности и за извънградско/дълъг път е супер, в града наистина се е*ава на моменти. Което не е болка за умиране, в леона има някаква система дето кара DSGто да пълзи в задръстване и сама да спира, може би пък така по-бързо ше му види сметката, кой знае. Карах 1.8 тси леон с DSG на един приятел и е страшен самолет. Особено като пуснеш спорт моуд на цялата кола барабар с кутията и цъкаш с лостовете на волана си е кеф.

Та както явно си проличава, мен ме блазни повече леона, жената ауриса. В крайна сметка ще я оставя тя да си реши, защото уговорката е в следващите 7-8 години да не я чувам да пита за нова кола, така че предпочитам избора да е неин. А и като цяло за в града май ауриса наистина е по-добрия избор.

Изключваме чисто финансовата част, там кантара е в полза на тойотката, включително и в гаранционното обслужване. Смяна масло и филтри за ауриса е 230, за леона 390, например. Да не говорим и че има аурис хибрид наличен с пакета екстри, който искаме.

Говорих си днес с един колега американец по темата, той каза, че ако сега през 2017 година се чудиш каква нова кола да вземеш, избора ти трябва да е EV electric vehicle или в най-лошия случай хибрид. За друго няма смисъл да се замисляш даже, ейнт уърт ит :mhihi: и като помисля малко и аз в тая насока, май май ще се окаже прав.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от Denmark » 27 Юни 2017, 22:07

^^ EV за София ще е перфектно, но имаш ли къде да го зареждаш?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 363
Регистриран на: 7.04.2006
Пол: Мъж

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от smamf » 28 Юни 2017, 6:44

Denmark написа:^^ EV за София ще е перфектно, но имаш ли къде да го зареждаш?

Чисто EV на този етап няма как да вземем, или поне не това, което искам. Иначе много ме блазни една Тесла, ама 140к евро ... :mhihi:

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от K_Ilkov » 28 Юни 2017, 8:14

Мани тая Тесла, тя не е за хора с бюджет ...
Виж ако се замисляш наистина за Рено Зое, Нисан Лийф, БМВ и3 дори ... Всички вече се предлагат в България.
Помисли дали и колко са ти важни стимулите като липса на данък и безплатна синя зоня.
Ако колата е наистина стриктно градска всеки от тях ще върши работа, но ако искаш да се ползва и за пътуване ще трябва да гледаш хибриди ...

И все пак наистина имаш ли къде да зареждаш, тъй като обществената инфраструктура е доста рехава, да не кажа друго :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: София, копеле!
Пол: Мъж
Кара: кошара!
Мечтае да кара: BMW M3 E46

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от speeder88 » 28 Юни 2017, 10:29

Служебната ми кола е Seat, но Ibiza. Вече е на 5 години и на 56к км. Ако ще я взимаш нова и ще ползваш 5 години е ОК, но ако мислиш повече не ти я препоръчвам. За толкова неинтензивна употреба лъча на волана, който държа с лявата ръка е доволно изтрита, "кожата" н лоста е скъсана. тапицерията е доволно зацапана, дунапрена вътре е понамачкан. Двете пръскалки са с по три дюзички, т.е. 6 общо - 4 вече не работят. Говорителите във вратите преди година почнаха да бучат, от няколко месеца не работят.
Изображение
SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от alx » 28 Юни 2017, 15:31

ivan40glupaka написа:а DSG-то не обича градските мъчения и ефектът може да е твърди превключвания и други неудобства които не трябва да имаш с автоматик. Но пък и DSG-то не е баш автоматик, а по-скоро е роботизирана кутия...


жена ми кара от 4 години с едно дсг в най-бесния трафик на света и до сега за 75к км тая скоростна кутия не е мръднала- само трябва да й свикнеш как се държи при ниски скорости и да й "помагаш" с педала за газта и общо взето няма проблеми...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 15.05.2017
Пол: Мъж

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от ivan40glupaka » 28 Юни 2017, 20:14

alx написа:жена ми кара от 4 години с едно дсг в най-бесния трафик на света и до сега за 75к км тая скоростна кутия не е мръднала- само трябва да й свикнеш как се държи при ниски скорости и да й "помагаш" с педала за газта и общо взето няма проблеми...

Само няколко дребни разлики има- американските дсг-та са настроени по-различно от нашите тук, надали жена ти кара зверски изнасилена малолитражка щото при вас май под 2.0тфси не се продава и най-вече дсг-то което ти стои в гаража е доста различно от новото поколение което се продава сега. А и в крайна сметка човека ще купува кола за жената и детето и едва ли офертата ти да се "помага" на кутията е добра- жената ще е и без друго яко разсеяна от детето и трафика за да се занимава с дсг-то...
Пак казвам- ако ще се кара доста и извън града се взима ДСГ-то въпреки по-високите разходи, за кола карана стриктно градско е буквално ЗАБРАНЕНО да се купува кола с каквато и да е роботизирана кутия с 2 съединителя. За града- вариатор или класически автомат, толкова е простичко положението.

speeder88 написа:Служебната ми кола е Seat, но Ibiza...

Базовите модели на всяка марка и модел са откровени лайна- явно шефът много ви мрази и ви третира като идиоти, не е виновна колата. Ако ти дам един много базов Мерцедес А класа резултата ще е същия- вероятно след 80-90 000км., но пак ще прилича на гъз салона. Аз купих 6бр. Опел преди няколко години за служебни, натоварих ги с над 8 бона екстри и макар в момента минимума им пробег е 220 000км. спокойно мога да ги измия, да им врътна километража на 75 000км., да ги прехвърля на комшиите Пешо, Драган, Петкан и т.н. и няма дори и да заподозреш, че това са служебни коли съдрани от каране по нашите пътища + всичките са попадали в ПТП-та. Къде леки драскотини, къде сериозни удари- всичките са боядисвани поне 1 път цялостно...

smamf написа:...


1- Изключително много мразя далаверите с N1 категорията, но това съм аз. Пък и е весело като отидеш в Гърция и гнусното ченге те пита що аджеба тая въшка се води "truck" по талон- ядох го с едно Кю7 N1 и добре, че горе-долу се оправям с византийския и се разбрахме, не знам какво ще последва ако не им знаеш езика. Но това си е моето лично мнение- разбирам, че държавата не заслужава и 3ст. нацяло да и платя обаче съм научен като имам брада да си нося и гребенче.
2- В града ДСГ-то се ебава "на моменти" когато имаш и приличен пробег извън града. При масово градско каране минимума е твърди превключвания което хич не е подходящо за "жената с детето". И много правилно се насочваш къде е заровено кучето с това "пълзене" на новото ДСГ- досега в даден момент се сменяха части от кутията, сега явно държат да ни го зачукат и да се сменя цялата кутия. Пълзенето ще се изпълнява по схемата полусъединител- последиците са ти ясни мисля.
3- Кое смяташ ще се продаде по-лесно след 7-8 години- яко изнасилена бензинка с турбо (дали пък нямаше и компресор) или хибрид със сравнително прост мотор (тоя 1,8 е във всички Приуси) който рядко ти напомня, че съществува?
4- Да напомня, че VAG са прословути точно с проблемите в малките мотори- уж ги оправиха в последните 2-3г. но не познам и 1 човек купил си VAG наскоро който да ми каже "проблемите са решени". Звучи ли ти като "случайност" това, че БМВ дават вече 200 000км. гаранция, а Ауди дават 120 000км. ? Форд дават 5г. и неограничен пробег и познат навъртя вече 350 000км. на Мондео и още му е гаранционна- дребна разлика, а?
5- По-скоро ще ти повярвам, че Аурис-а го е карала жена ти и е на реални 60-70 000км.- забрави който и да е да ти повярва, че си купил на любимата 150 коня оса да ти води детето и затова е само на 60-70 000км... Ти ще повярваш ли?
6- Ако ще го купуваш на фирма автомобила много внимавай с условията, в последно време чувам за опити да прецакат фирмите по разни параграфи.
7- Вчера прегледах шано схемите с гаранциите- удължената гаранция на Тойота покрива повече неща, имай го предвид.

ПС: Другата седмица ще получа Ниро-то на жената и поне 4-5 дни ще го търкалям (аз плащам, аз ще пръдна първи на седалките :mhihi: ) и ще споделя как се държи Киа хибрид с DCT кутия спрямо Приус-а с вариатор.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от alx » 28 Юни 2017, 23:00

ivan40glupaka написа:Само няколко дребни разлики има- американските дсг-та са настроени по-различно от нашите тук, надали жена ти кара зверски изнасилена малолитражка щото при вас май под 2.0тфси не се продава и най-вече дсг-то което ти стои в гаража е доста различно от новото поколение което се продава сега.


това не го разбрах. какво значение има размера на двигателя? и какво значи "новото поколение"?
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Малка градска кола за майка с бебе.

Мнение от vicho » 29 Юни 2017, 0:08

Dacia Sandero Stepway
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook