Забраняват колите без катализатори
Модератор: Общи модератори
- kerpicha
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 15.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е53 06'
Re: Забраняват колите без катализатори
Аз лично карам дизел и, естествено, махнах ДПФ и катализатор. Въпреки това, ще се зарадвам да се въведе такъв закон. С удоволствие ще си закупя пак съответните филтри и ще си ги монтирам обратно. Нещо ми подсказва обаче, че това ще си остане просто едно предложение за следващите ХХ години или докато от ЕС не ни натиснат сериозно и за емисии.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Забраняват колите без катализатори
Поредната мозъчна пръдня на управляващите , пусната в общественото простарнство .
На всички радетели за европейски данъци , ето за справка данъчната ставка в Германия . След 2009 всичко е в един кюп като ясно се вижда че саждите от дизела се таксуват 5 - пет пъти по-скъпо от бензиновите . Яко нали
Освен това за най новите возила след 2011 има и допълнителен данък върху емисиите гр/км СО2 .Не са много - още 30 -50 евра отгоре . Справедлино е нали ?
Така че ако българчето не спре със шопските номера " сакам на Вуте да му е зле , не на мен да ми е добре " много скоро ще кара 800 сс бензинови курници ама нови
Преди 2009 какво имаме за един примерно 2000 сс бензинов автомобил - 20 х 6.75 -135 евра
За един 3.0 литра дизел 30х16- 480 евра
Мисля че всички дизели преди и след 2009 ще изчезнат от българските пътища моментално с германската данъчна ставка
Някой мярна ли спиране от движение за без катализатор или нещо подобно ? Просто си плащаш тройно като не природосъобразен автомобил и толкова .
На всички радетели за европейски данъци , ето за справка данъчната ставка в Германия . След 2009 всичко е в един кюп като ясно се вижда че саждите от дизела се таксуват 5 - пет пъти по-скъпо от бензиновите . Яко нали



Конкретният размер на данъка представлява твърда величина, записана в немския Закон за данъка върху МПС и възлиза на:
1.за леки автомобили, регистрирани след 01.07.2009г., 2,00 евро на 100 куб. см. или 9,50 евро на 100 кум. см. за дизелови двигатели, плюс 2 евро за всеки грам емисия на въглероден диоксид на километър, който надхвърля позволената емисия от 120 гр/. км. за регистрирани до 31.12.2011г. МПС, 110 гр./ км. за регистрирани между 01.01.2012 и 31.12.2013г. и 95 гр./ км. за регистрирани след 01.01.2014г. леки автомобили;
2.за леки автомобили, регистрирани преди 30.06.2009г., според класа замърсяване и вида на двигателя, на всеки 100 куб. см. както следва:
•най-висок клас природосъобразност - 6,75 евро за бензинови и 15,44 евро за дизелови двигатели;
•клас евро 2 - 7,36 евро за бензинови и 16,05 евро за дизелови двигатели;
•клас евро 1 - 15,13 евро за бензинови и 27,35 евро за дизелови двигатели;
•неприродосъобразни автомобили, чието движение е разрешено при т. нар. озонова аларма (висока концентрация на озон, обикновено следобедно време в централните зони на градовете) - 21,07 евро за бензинови и 33,29 евро за дизелови двигатели;
•неприродосъобразни автомобили, чието движение е забранено при озонова аларма, както и всички останали - 25,36 евро за бензинови и 37,58 евро за дизелови двигатели.
Преди 2009 какво имаме за един примерно 2000 сс бензинов автомобил - 20 х 6.75 -135 евра
За един 3.0 литра дизел 30х16- 480 евра
Мисля че всички дизели преди и след 2009 ще изчезнат от българските пътища моментално с германската данъчна ставка

Някой мярна ли спиране от движение за без катализатор или нещо подобно ? Просто си плащаш тройно като не природосъобразен автомобил и толкова .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Забраняват колите без катализатори
Не мога да си обясня - в N-та тема подред някой иска да дигнат данъците на старите бензинови автомобили защото така било на ЗАААПАД. Що не ходите на Запад, ами стоите да ни обяснявате глупости. Що не си купите любимата ТДИ и не бягате на запад да ви я обложат. Баси манията заразна да ни превърнете в клозета на Европа с тия дизели. Бегайте на Запад и не се връщайте. И колегите за N-ти път ви публикуват данъците в Германия и ДА в Германия шкода Супърб тди НЕ Е с 2.5 евро данък годишно както е в БГ.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Забраняват колите без катализатори
Jordana написа:Поредната мозъчна пръдня на управляващите , пусната в общественото простарнство .
На всички радетели за европейски данъци , ето за справка данъчната ставка в Германия . След 2009 всичко е в един кюп като ясно се вижда че саждите от дизела се таксуват 5 - пет пъти по-скъпо от бензиновите . Яко налиОсвен това за най новите возила след 2011 има и допълнителен данък върху емисиите гр/км СО2 .Не са много - още 30 -50 евра отгоре . Справедлино е нали ?
Така че ако българчето не спре със шопските номера " сакам на Вуте да му е зле , не на мен да ми е добре " много скоро ще кара 800 сс бензинови курници ама нови
Конкретният размер на данъка представлява твърда величина, записана в немския Закон за данъка върху МПС и възлиза на:
1.за леки автомобили, регистрирани след 01.07.2009г., 2,00 евро на 100 куб. см. или 9,50 евро на 100 кум. см. за дизелови двигатели, плюс 2 евро за всеки грам емисия на въглероден диоксид на километър, който надхвърля позволената емисия от 120 гр/. км. за регистрирани до 31.12.2011г. МПС, 110 гр./ км. за регистрирани между 01.01.2012 и 31.12.2013г. и 95 гр./ км. за регистрирани след 01.01.2014г. леки автомобили;
2.за леки автомобили, регистрирани преди 30.06.2009г., според класа замърсяване и вида на двигателя, на всеки 100 куб. см. както следва:
•най-висок клас природосъобразност - 6,75 евро за бензинови и 15,44 евро за дизелови двигатели;
•клас евро 2 - 7,36 евро за бензинови и 16,05 евро за дизелови двигатели;
•клас евро 1 - 15,13 евро за бензинови и 27,35 евро за дизелови двигатели;
•неприродосъобразни автомобили, чието движение е разрешено при т. нар. озонова аларма (висока концентрация на озон, обикновено следобедно време в централните зони на градовете) - 21,07 евро за бензинови и 33,29 евро за дизелови двигатели;
•неприродосъобразни автомобили, чието движение е забранено при озонова аларма, както и всички останали - 25,36 евро за бензинови и 37,58 евро за дизелови двигатели.
Преди 2009 какво имаме за един примерно 2000 сс бензинов автомобил - 20 х 6.75 -135 евра
За един 3.0 литра дизел 30х16- 480 евра
Мисля че всички дизели преди и след 2009 ще изчезнат от българските пътища моментално с германската данъчна ставка
Някой мярна ли спиране от движение за без катализатор или нещо подобно ? Просто си плащаш тройно като не природосъобразен автомобил и толкова .
Те не си плащат данъците ти със тях ги плашиш



Re: Забраняват колите без катализатори
въпроса има две страни....
1. да се таксуват колите според замърсяването
2. изпускателната генерация да е фабрична и да не е била променяна.
аз мисля, че #1 е въпрос на държавна политика. или ако няма кой я измисли в родината да я вземат от германия или холандия и да си формират данъците според нея. не е голяма философия.
#2 е проблема. докато не затегнат годишния преглед- няма да стане. 50% от возилата на 4 гуми в родината и 90% на две гуми (мотоциклети) не трябва да са на пътя.
1. да се таксуват колите според замърсяването
2. изпускателната генерация да е фабрична и да не е била променяна.
аз мисля, че #1 е въпрос на държавна политика. или ако няма кой я измисли в родината да я вземат от германия или холандия и да си формират данъците според нея. не е голяма философия.
#2 е проблема. докато не затегнат годишния преглед- няма да стане. 50% от возилата на 4 гуми в родината и 90% на две гуми (мотоциклети) не трябва да са на пътя.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Забраняват колите без катализатори
А вие що си мислите, че един модерен комън-рейл дизел е адски екологичен - колкото го описват в каталозите? 

Si non confectus, non reficiat.
Re: Забраняват колите без катализатори
Zagy написа:А вие що си мислите, че един модерен комън-рейл дизел е адски екологичен - колкото го описват в каталозите?
ми.. и да не е? въпроса е принципен и не мисля, че нашето правителство има технологията или желанието да потвърждава или отхвърля числата на производителите. важното е да има проста, надеждна и лесно приложима политика по въпроса. колко е точна е 4тостепенно... на фона на общата свободия.
но имай напредвид, че всеки модерен автомобил минава серия от независими тестове за да потвърдят числата на производителя.... и да има някакви заигравки- това са единици... важни са големите числа и принципа.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Забраняват колите без катализатори
Jordana написа:Просто си плащаш тройно като не природосъобразен автомобил и толкова .
точно така колега. евала за инфото. идеята е, че такива като мен, които минават 40-50 000км на година и хабят 5-6 тона дизел им е почти все едно колко е данъка заради икономията от дизеловия двигател. обаче същата кола по кафетата за 10 000км на годината си губи смисъла с голям данък...така са в Германия - плащаш и караш. Не караш, не плащаш. там има част от стотинката пътен данък във всеки литър гориво - нашата винетка...Аз не искам да е като в Германия , просто давах пример, че много неща не са у ред. Но както казаха колегите - партенки да покажем, че работим преди лятната отпуска...Те правят заседания по 30 минути на ден дупетатите, вие очаквате промени...Исках да се правя на европеец, но нямах желание и те така

"Чемодан, вокзал, Москва"
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Забраняват колите без катализатори
А какво правим с ретро автомобилите?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Забраняват колите без катализатори
bai_ILIA написа:Jordana написа:Просто си плащаш тройно като не природосъобразен автомобил и толкова .
точно така колега. евала за инфото. идеята е, че такива като мен, които минават 40-50 000км на година и хабят 5-6 тона дизел им е почти все едно колко е данъка заради икономията от дизеловия двигател. обаче същата кола по кафетата за 10 000км на годината си губи смисъла с голям данък...така са в Германия - плащаш и караш. Не караш, не плащаш. там има част от стотинката пътен данък във всеки литър гориво - нашата винетка...Аз не искам да е като в Германия , просто давах пример, че много неща не са у ред. Но както казаха колегите - партенки да покажем, че работим преди лятната отпуска...Те правят заседания по 30 минути на ден дупетатите, вие очаквате промени...Исках да се правя на европеец, но нямах желание и те така
Защо не го въведат и това . Аз по магистралата може да не мина цяла година , може и 3000км да направя , но си плащам 100лв винетка . А хората , които разбиват пътищата също плащат 100лв винетка . Аз не съм ок това да е така , но никой не ме пита . Решават си няколко дървени глави кое е изгодно за бюджета и за партийния рейтинг и го правят . А ние после си драскаме по нета и спорим безсмислено . Държавата ни е в такова положение , от което няма оправяне и тези неща с които ни занимават са безсмислени . Говоря за раждаемост , грамотност и тн мисля че се сещате . Положението е необратимо ние спорим за катализатори .

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Забраняват колите без катализатори
Какво правим с градския транспорт?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: Забраняват колите без катализатори
memorex написа:Това ако се случи на практика аз ще си върна доверието в д-та.
И аз така



Тиез коне искат да ядат....



Re: Забраняват колите без катализатори
немо написа:А какво правим с ретро автомобилите?
ако въведат "изпускателната система да е сток" ретро автомобилите са си ок... саморазрешава се "проблема"
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Забраняват колите без катализатори
...Така че ако българчето не спре със шопските номера " сакам на Вуте да му е зле , не на мен да ми е добре " много скоро ще кара 800 сс бензинови курници ама нови...
Ако това ще спаси природата, жертвата си заслужава. Всъщност ако се въведат данъци според вредните емисии, няма да е забранено да се карат дърти дизелови кочини, просто ще е скъпо платено и всеки ще си прави сметката.
Re: Забраняват колите без катализатори
Запазената марка на автора на темата е.
Пуска една партенка,и оставя " кучета да си лаят"
Пуска една партенка,и оставя " кучета да си лаят"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани